LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Excedrin

Ervaringen met medicijnen? Geef hier jouw mening.
Ellen Monique
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 jan 2014 22:46

Excedrin

Ongelezen bericht door Ellen Monique »

Er word beweerd van het zonder recept verkrijgbare Medicijn Excedrin dat het hoofdpijn en migraine verhelpt . ( word zelfs geclaimd zou je kunnen zeggen )
Als we dan controleren wat het bevat is dit acetylsalicylzuur met paracetamol en cafeïne .
Oftewel een dood gewoon ons aller bekend apc-tje .
Ik vind het dan wel zeer schandalig eigenlijk dat er dan € 7,99 voor een doosje betaald moet worden van Excedrin en een doosje paracetamol gelijkend kost dan bij merendeels winkels amper € 1,00 .
Ik vind dat Excedrin of in ieder geval de op de marktbrenger van dit medicijn zo de boel behoorlijk belazerd , kan dit tegenwoordig zomaar ?

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Excedrin

Ongelezen bericht door dhc »

Ja,dat kan tegenwoordig... als consumenten bereid zijn dat er voor over te hebben.

vanquish1
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 jun 2015 19:05

Re: Excedrin

Ongelezen bericht door vanquish1 »

Ik heb van kinds af aan regelmatig (heftige) migraineaanvallen, dus ik weet echt waar ik over praat!
Heb al jaren medicijnen om de aanvallen te verzachten/ verhelpen, dit medicijn heet Sumatriptan en is alleen op recept verkrijgbaar, de medicatie die ik heb zijn pillen met 100mg werkzame stof, deze geneesmiddelen heten Triptanen en geloof me, de bijwerkingen zijn niet misselijk, ik wordt er bijvoorbeeld erg duf van en krijg last van tintelingen en concentratie stoornissen.
Het belangrijkste voor mij is echter dat de symptomen van migraine dragelijk worden door deze medicatie!

Nu is er tot mijn verbazing een fabrikant/ importeur in Nederland, Novartis genaamd, die een medicijn op de markt heeft gebracht, dat zonder recept verkrijgbaar is en beweerd de pijn te kunnen verlichten d.m.v. Paracetamol en cafeïne!

Chapeau Novartis!!
Het is mij namelijk nog nooit gelukt d.m.v. paracetamol mijn migraine aanvallen te onderdrukken!
Het Lijkt er op dat men een nieuwe melkkoe heeft gevonden en dat ieder hoofdpijntje tegenwoordig onder de noemer "migraine" wordt ondergebracht!
Mensen die regelmatig last hebben van "echte migraine" zullen beamen dat dit middeltje meteen naar Fabeltjeskrant verwezen kan worden!!

Mensen, trap er niet in!!
En als je denkt echt de symptomen van migraine te hebben, neem dan contact op met de huisarts en ga niet zelf experimenteren!!
Medicatie om migraine te onderdrukken is vele malen duurder (en effectief) dan dat middeltje dat deze fabrikant op de markt heeft gezet!

Even ter ondersteuning: De symptomen van migraine zijn voor iedereen natuurlijk anders, maar in grove lijnen, kunnen deze zijn:

Een misselijk en ziek makende hoofdpijn, vaak aan één kant van het gelaat en vaak achter een oog, overgevoeligheid voor licht en geluid, duizelingen, niet in staat zijn om ook maar iets te ondernemen!

Novartis moet zich diep gaan schamen en het middel Excedrin meteen van de markt verwijderen!
Volksverlakkerij is het eerste dat me te binnen schiet, als ik die reclame voorbij zie komen, gaan mijn nekharen overeind staan!!
Een gedegen onderzoek naar Excedrin zou hier zeker op z'n plaats zijn!

SCHANDE!!

MariskaSlofstra
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 mei 2017 21:13
Locatie: Haulerwijk, Nederland
Contacteer:

Re: Excedrin

Ongelezen bericht door MariskaSlofstra »

Ik heb al jaren ernstige migraine. Vaak een keer per week. Als dit medicijnen niet bestond zou ik elke keer drie dagen uit de running zijn. Paracetamol helpt bij mij inderdaad niet tegen migraine, evenals aspirine (acetyl salicylzuur), het andere ingrediënt van excedrin. Ibuprofen levert ook geen succes op. Voordat ik excedrin gebruikte, had ik migrafin. Een medicijn op recept van de huisarts. Dit medicijn kan echter de rijvaardigheid beïnvloeden en is veel duurder dan 7.99. Als ik voor 7.99 10x (ik heb 2pillen per keer nodig) een migraine aanval kan stoppen, doe ik dat graag. Ik ken de ingrediënten van het middel en inderdaad: Een aspirientje, paracetamolletje en een kop koffie innemen is ongeveer hetzelfde (werkt wel aanzienlijk minder, waarschijnlijk omdat je meer cafeïne binnenkrijgt).
Ik ben trouwens niet de enige die baat heeft bij dit medicijn. Mijn moeder heeft al 30-40 jaar last van zware migraine en voorheen heeft ze medicijnen als immigran gebruikt. Nu heeft ze ook excedrin en ook bij haar werkt het. Zij kan zelfs vaak met een halve dosering (1 tablet) functioneren.

Mijn boodschap: Migraine is al vervelend genoeg, maak je niet onnodig druk om zulke dingen, dan krijg je alleen maar vaker last van migraine. Oordeel niet ergens over voordat je het geprobeerd hebt. Bovendien een doosje van 10 pillen kost maar 5 euro, probeer het een keer, als het ook voor jullie werkt, hebben jullie geen dure pillen van de huisarts meer nodig.

kuklos
Berichten: 9741
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Excedrin

Ongelezen bericht door kuklos »

Excedrin werkt bij mij wel. Niet altijd, helaas. En ik ken meer mensen bij wie het werkt.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Excedrin

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Ellen Monique schreef:Er word beweerd van het zonder recept verkrijgbare Medicijn Excedrin dat het hoofdpijn en migraine verhelpt . ( word zelfs geclaimd zou je kunnen zeggen )
Als we dan controleren wat het bevat is dit acetylsalicylzuur met paracetamol en cafeïne .
Oftewel een dood gewoon ons aller bekend apc-tje .
Ik vind het dan wel zeer schandalig eigenlijk dat er dan € 7,99 voor een doosje betaald moet worden van Excedrin en een doosje paracetamol gelijkend kost dan bij merendeels winkels amper € 1,00 .
Ik vind dat Excedrin of in ieder geval de op de marktbrenger van dit medicijn zo de boel behoorlijk belazerd , kan dit tegenwoordig zomaar ?
Ik wou dat mijn migraine zo makkelijk te stoppen was met een simpel paracentamolletje. Ik heb het niet vaak en als ik er op tijd bij ben werkt Excedrin bij mij perfect. Iedereen reageert anders op medicijnen, maar het is wel heel kort door de bocht te noemen dat je excedrin gewoon kunt vervangen voor een molletje.

Verwijderd

Re: Excedrin

Ongelezen bericht door Verwijderd »

kuklos schreef:Excedrin werkt bij mij wel. Niet altijd, helaas. En ik ken meer mensen bij wie het werkt.
Het is ook niet gezegd dat het niet werkt bij hoofdpijn. Het werkt wel. Maar niet voor migraine en daar adverteren ze wel mee.

Ik heb ook met enige regelmaat migraine (ongeveer 1 keer in de maand) en in het verleden verschillende dingen geprobeerd. Van de huisarts destijds het advies gekregen dat wanneer je migraine aan voelt komen (sterretjes en lichtflitsen zien, opkomende misselijkheid, dubbel zien) om 2 paracetamol 500mg en 1 ibuprofen 400mg tegelijk te nemen en dat werkte bij mij soms erg goed om een aanval te voorkomen! Dit mocht ik dan 4 keer per dag doen.

Voor wanneer het niet hielp ook Sumatriptan voorgeschreven gekregen, wat vrij heftig is, maar wel goed werkt tegen migraine. Mijn huisarts raadde trouwens af om paracetamol met coffeïne te slikken. De coffeïne is vooral bedoeld om de suffe verschijnselen die horen bij paracetamol tegen te gaan, maar kunnen ook weer hoofdpijnbevorderend werken.

Ik ben het wat dat betreft met TS eens dat Excedrin eigenlijk niet zoveel toevoegt aan wat er al op de markt is aan hoofdpijnmiddelen. Volgens mij kun je beter 2 para's en 1 ibu nemen dan 1 Excedrin, omdat in Excedrin ook vrij veel coffeïne zit.

kuklos
Berichten: 9741
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Excedrin

Ongelezen bericht door kuklos »

JohnTheBassist schreef:Het is ook niet gezegd dat het niet werkt bij hoofdpijn. Het werkt wel. Maar niet voor migraine en daar adverteren ze wel mee.
Nogmaals, het werkt WEL bij migraine. Bij mij wel. Bij NeoDutchio ook. Bij mijn ex, die arts is en me dit aanraadde ook, bij meerdere mensen werkt het. Maar niet bij iedereen dus. Helaas.

Verwijderd

Re: Excedrin

Ongelezen bericht door Verwijderd »

kuklos schreef: Nogmaals, het werkt WEL bij migraine. Bij mij wel. Bij NeoDutchio ook. Bij mijn ex, die arts is en me dit aanraadde ook, bij meerdere mensen werkt het. Maar niet bij iedereen dus. Helaas.
Dan heb ik mezelf misschien verkeerd verwoord. Ik probeerde een link te leggen naar de openingspost, waarin staat dat Excedrin niet een heel bijzonder pijnstiller is, maar wel 8 keer zo duur is als gewone paracetamol en ibuprofen. Want dat klopt. Excedrin bevat gewoon acetylsalicylzuur met paracetamol en cafeïne. Mijn huisarts raadde het gebruik van pijnstillers met coffeïne af in geval van hoofdpijn, omdat coffeïne juist weer aanleiding kan geven tot hoofdpijn. En daarom lijkt Excedrin niet het ideale middel om te gebruiken bij hoofdpijn, maar kun je beter 2 paracetamol en 1 ibuprofen nemen. Dat werkt waarschijnlijk veel beter. En is inderdaad véél goedkoper dan Excedrin.

Op hun site doen ze alsof ze Excedrin speciaal ontwikkeld is voor migraine (bij mij helpen bij een echte aanval trouwens paracetamol en ibuprofen ook niet hoor!), maar volgens mijn huisarts is coffeïne niet geschikt om te gebruiken wanneer je hoofdpijn hebt.

kuklos
Berichten: 9741
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Excedrin

Ongelezen bericht door kuklos »

Excedrin is in Nederland heel duur. In de VS betaal ik iets meer dan 33 dollar voor een pot van 200 pillen.

Ik ben net terug uit de VS, 16 dollar (ex btw) voor een pot van 300 pillen.
Laatst gewijzigd door kuklos op 22 sep 2017 16:19, 1 keer totaal gewijzigd.

Azra1992
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 jul 2017 02:00

Re: Excedrin

Ongelezen bericht door Azra1992 »

Beste allemaal,

Ik heb al vanaf mijn 7e heftige migraine aanvallen erg vervelend en dus ook vanalles geprobeerd van medicatie. Vaak hielpen de voorgeschreven medicijnen maar voor een korte periode en dan hield het weer op de aanvallen waren sterker dan het medicijn leek wel. Tot dus opeens excedrin op de markt kwam en ik natuurlijk erg benieuwd was of dit dan het wondermiddel zou zijn voor mijn probleem. Ik heb het nu een hele tijd gebruikt en kan zeggen dat ik in het begin sprak over een wondermiddel! De pijn nam supersnel af en ik kon weer functioneren. Maar tot een paar weken geleden had ik plots elke dag migraine aanvallen en het leek wel of ik juist door het gebruik van excedrin migraine kreeg. Flinke buikpijnen ook tot bloed in de ontlasting aan toe! Ik schrok hier erg van en had eerst niet in de gaten waar dit door kwam. Toen ik de bijwerkingen las zag ik dat deze bijwerkingen konden komen door het overmatige gebruik van dit medicijn! Ik ben er accuut mee gestopt en heb nu opeens bijna geen aanvallen meer gehad. Wel nog erg last van buikpijnen en ik heb het idee dat dit medicijn erg kan schaden als je erg veel last hebt van migraines en dit medicijn dus vaak inneemt. Je komt in een soort patroon terecht omdat je van de pijn afwilt en het dus vaak pakt zorgt er juist voor dat de hoofdpijn in stand word gehouden. Ook is het voor je maag een no go heb ik ervaren. Ik wil eigenlijk mensen waarschuwen dat als je dit medicijn gebruikt het egt met mate inneemt als je het egt niet meer houd van de pijn. Maar probeert het vooral zo min mogelijk te gebruiken want de bijwerkingen zijn bij overmatig gebruik naar mijn ervaring verschrikkelijk. Ik pak het nooit meer!

Gesloten