LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Aangifte doen tegen Viagogo, heeft iemand daar ervaring mee?

Wat jij zoal doet in jouw vrije tijd kan je hier ventileren. Zowel jouw slechte als goede ervaringen.
Karincase
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 mei 2017 13:49

Aangifte doen tegen Viagogo, heeft iemand daar ervaring mee?

Ongelezen bericht door Karincase »

Heeft er iemand ervaring met het doen van aangifte tegen Viagogo? Ik heb 4 concert tickets besteld en nooit ontvangen. Ik heb de Zwitserse consumenten bond benaderd op advies van het Europees Consumenten Centrum. Viagogo is n.l. gevestigd in Zwitserland. De Zwitserse consumentenbond raadt mij aan om aangifte te doen. Zij hebben mijn mail met mijn klacht doorgestuurd naar "Das Staatssekretariat für Wirtschaft (SECO)" . SECO kan voor mij als consument niets doen, maar ik heb in elk geval een signaal af gegeven. Daarnaast loopt er een betwistingsprocedure bij mijn Creditcard maatschappij en ik heb er vertrouwen in dat ik op die manier mijn geld terug kan krijgen, maar ondertussen ben ik als consument wel vreselijk belazerd.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Aangifte doen tegen Viagogo, heeft iemand daar ervaring mee?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Karincase schreef:Heeft er iemand ervaring met het doen van aangifte tegen Viagogo? Ik heb 4 concert tickets besteld en nooit ontvangen. Ik heb de Zwitserse consumenten bond benaderd op advies van het Europees Consumenten Centrum. Viagogo is n.l. gevestigd in Zwitserland. De Zwitserse consumentenbond raadt mij aan om aangifte te doen. Zij hebben mijn mail met mijn klacht doorgestuurd naar "Das Staatssekretariat für Wirtschaft (SECO)" . SECO kan voor mij als consument niets doen, maar ik heb in elk geval een signaal af gegeven. Daarnaast loopt er een betwistingsprocedure bij mijn Creditcard maatschappij en ik heb er vertrouwen in dat ik op die manier mijn geld terug kan krijgen, maar ondertussen ben ik als consument wel vreselijk belazerd.
Aangifte doen in een civiele zaak is niet mogelijk. Pas als het met opzet gedaan is valt het onder oplichting, maar dat is in de praktijk erg moeilijk te bewijzen.

U heeft iets besteld, maar niet ontvangen, daar kan de politie niets aan doen.

Nijogeth
Berichten: 9920
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Aangifte doen tegen Viagogo, heeft iemand daar ervaring mee?

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Lijkt me een moeilijke. Viagogo biedt tickets van derden aan. In sommige gevallen heeft de derde partij de tickets al naar viagogo gestuurd (dan krijg je ze direct opgestuurd), maar in sommige vallen willen deze derden dat pas na betaling. In dit geval zal dat laatste wel het geval zijn en zal de betaling dus naar de derde partij zijn gegaan (men biedt namelijk alleen een plaats op de site aan, geen eigen tickets) en heeft deze verzuimd de ticketd in te sturen.

Gesloten