LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] NTI / NCOI: tweejarige opleiding duurt flink langer

Volg je een cursus of opleiding op een particuliere school? Bespreek dat dan hier.
leonvanbe
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 mei 2017 18:12

NTI / NCOI: tweejarige opleiding duurt flink langer

Ongelezen bericht door leonvanbe »

NTI is recent overgenomen door NCOI en voert voor hen onder andere de Masteropleiding Psychologie uit.
NTI belooft dat de studie binnen twee jaar afgerond kan worden.
In de praktijk duurt dit voor mij echter flink langer, aangezien ik dit jaar nagenoeg geen praktijkbijeenkomsten kan inplannen.
Bij navraag was mijn mentor het met mij eens dat dit niet kon, later bleek 'dat er niets aan te doen was'.
Dat laatste was ook de enige zin die ik van de klachtencommissie van NTI vernam. Geen uitleg, geen verklaring, niets!

Let dus op met het NTI en NCOI... 9.000 euro voor een tweejarige opleiding wordt dan 9.000 euro voor een driejarige opleiding!

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: NTI / NCOI: tweejarige opleiding duurt flink langer

Ongelezen bericht door sylvesterb »

leonvanbe schreef:NTI is recent overgenomen door NCOI en voert voor hen onder andere de Masteropleiding Psychologie uit.
NTI belooft dat de studie binnen twee jaar afgerond kan worden.
In de praktijk duurt dit voor mij echter flink langer, aangezien ik dit jaar nagenoeg geen praktijkbijeenkomsten kan inplannen.
Bij navraag was mijn mentor het met mij eens dat dit niet kon, later bleek 'dat er niets aan te doen was'.
Dat laatste was ook de enige zin die ik van de klachtencommissie van NTI vernam. Geen uitleg, geen verklaring, niets!

Let dus op met het NTI en NCOI... 9.000 euro voor een tweejarige opleiding wordt dan 9.000 euro voor een driejarige opleiding!
Maar zijn die praktijkbijeenkomsten er niet of niet op de momenten wanneer het jouw uitkomt?

Nijogeth
Berichten: 9920
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: NTI / NCOI: tweejarige opleiding duurt flink langer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Maar kun je die in het tweede jaar wel inplannen? Er is namelijk geen noodzaak om het eerste jaar af te hebben voor het 2e jaar begint. Als je nu doet wat je kan doen, dan kun je in het tweede jaar die bijeenkomsten erbij plakken.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: NTI / NCOI: tweejarige opleiding duurt flink langer

Ongelezen bericht door kweenie »

Ik vind het een goede waarschuwing voor anderen, dat je daar van tevoren goed bij stil moet staan.

Maar ook ik vraag mij af of er gewoon heel weinig (te weinig) momenten zijn, of is het zo dat er weinig keus in momenten is? Of is het zo dat je ze al ver van tevoren moet inplannen en dat het dan wel beter in te plannen is?

Nijogeth
Berichten: 9920
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: NTI / NCOI: tweejarige opleiding duurt flink langer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ik heb mijn HBO via NTI gehaald en toen kon je voor de ene bijeenkomst een half jaar van tevoren boeken en voor de ander 2 weken. Het was voornamelijk een kwestie van vaak checken en regelmatig kreeg je een mail als een week voor een bijeenkomst deze nog niet vol zat. Weet niet hoe dat bij NCOI zit.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: NTI / NCOI: tweejarige opleiding duurt flink langer

Ongelezen bericht door kweenie »

Kan het ook nog per locatie verschillen, of worden door bijeenkomsten maar op één plek gehouden?

Nijogeth
Berichten: 9920
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: NTI / NCOI: tweejarige opleiding duurt flink langer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Een bijeenkomst is meestal op een vaste locatie. Examens kan men zelf inplannen en is op meerdere locaties mogelijk.

leonvanbe
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 mei 2017 18:12

Re: NTI / NCOI: tweejarige opleiding duurt flink langer

Ongelezen bericht door leonvanbe »

Het gaat over praktijkbijeenkomsten en die zijn bijna altijd in Leiden.
Er is mij verteld dat een volledige ronde praktijkdagen is overgeslagen vanwege te weinig aanmeldingen. Dit begrijp ik op zich wel, maar de opleiding duurt daarmee meteen minimaal een half jaar langer.
Vooral jammer dat dit niet van tevoren wordt gemeld...

Gesloten