LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Riya Scooters slechte kwaliteit! Levensgevaarlijk.

Nieuwe fiets gekocht of problemen met jouw scooter? Bespreek hier jouw ervaringen.
Suzanvdunen
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 mei 2017 21:59

Riya Scooters slechte kwaliteit! Levensgevaarlijk.

Ongelezen bericht door Suzanvdunen »

:oops: 2 weken geleden Riya Lux50 gekocht via internet. Tijdens het rijden lekte enorm veel benzine, voorrem blijft vast zitten en windscherm beweegt aan alle kanten. Bedrijf gebeld , ik moest met de scooter naar Den Haag gaan want garantie geldt in de winkel aldus medewerker. 130 km lang met lekkage en niet-werkende rem rijden! Wat moet ik nu doen ?

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Riya Scooters slechte kwaliteit! Levensgevaarlijk.

Ongelezen bericht door berndv »

Suzanvdunen schreef::oops: 2 weken geleden Riya Lux50 gekocht via internet. Tijdens het rijden lekte enorm veel benzine, voorrem blijft vast zitten en windscherm beweegt aan alle kanten. Bedrijf gebeld , ik moest met de scooter naar Den Haag gaan want garantie geldt in de winkel aldus medewerker. 130 km lang met lekkage en niet-werkende rem rijden! Wat moet ik nu doen ?
terug naar de verkoper, dat is het nadeel van aankopen via internet van dingen als scooters.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Riya Scooters slechte kwaliteit! Levensgevaarlijk.

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Suzanvdunen schreef::oops: 2 weken geleden Riya Lux50 gekocht via internet. Tijdens het rijden lekte enorm veel benzine, voorrem blijft vast zitten en windscherm beweegt aan alle kanten. Bedrijf gebeld , ik moest met de scooter naar Den Haag gaan want garantie geldt in de winkel aldus medewerker. 130 km lang met lekkage en niet-werkende rem rijden! Wat moet ik nu doen ?
U hoeft niet zelf te rijden, op een aanhangertje kan ook. Zit er in de buurt niet een winkel in scooters? Of was de prijs weer eens doorslaggevend? Tja, alles heeft zijn prijs, klantenservice op afstand dus ook.

John van Drongelen
Berichten: 258
Lid geworden op: 15 sep 2014 21:27

Re: Riya Scooters slechte kwaliteit! Levensgevaarlijk.

Ongelezen bericht door John van Drongelen »

Dat krijg je met die Chinese wegwerp scooters!

Quark
Berichten: 800
Lid geworden op: 20 feb 2007 22:46

Re: Riya Scooters slechte kwaliteit! Levensgevaarlijk.

Ongelezen bericht door Quark »

De vraag is, is het een scooter van slechte kwaliteit en levensgevaarlijk, of is hij gewoon ontzettende beroerd afgeleverd ?

Jetsertje
Berichten: 484
Lid geworden op: 04 okt 2016 20:59

Re: Riya Scooters slechte kwaliteit! Levensgevaarlijk.

Ongelezen bericht door Jetsertje »

Er is vast wel een bedrijf dat de scooter kan komen ophalen en wegbrengen naar dat bedrijf in Den Haag. En de kosten claim je gewoon bij de verkoper onder het Quelle Arrest.
John van Drongelen schreef:Dat krijg je met die Chinese wegwerp scooters!
Nog altijd beter dan milieuvervuilende en longirriterende brommers.

John van Drongelen
Berichten: 258
Lid geworden op: 15 sep 2014 21:27

Re: Riya Scooters slechte kwaliteit! Levensgevaarlijk.

Ongelezen bericht door John van Drongelen »

Ik raad Suzan aan om de scooter om te ruilen tegen een kwaliteitsscooter.
Desnoods een 2e handse.
Wel goed kijken of de scooter geen schade hebt gehad (vraag om de aankoopbon!)

Ik rijd al bijna 30 jaar op een 2tact scooter.
Ik heb er nog nooit motorische problemen mee gehad.
Mijn 1e was een Yamaha en mijn huidige een Aprilia.
Dat zegt genoeg over deze merken.

Suzanvdunen
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 mei 2017 21:59

Re: Riya Scooters slechte kwaliteit! Levensgevaarlijk.

Ongelezen bericht door Suzanvdunen »

Ik heb hem via Scooter Center Nederland gekocht maar toen ik belde kreeg ik iemand van Scooter Center Den Haag aan de lijn. Er zijn tientallen Scooter Centers maar deze twee schijnen bij elkaar te horen. Puur oplichting. Geen service!

Nijogeth
Berichten: 9920
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Riya Scooters slechte kwaliteit! Levensgevaarlijk.

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Dus een landelijk bedrijf waarvan er niet 1 in de buurt was?

Nijogeth
Berichten: 9920
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Riya Scooters slechte kwaliteit! Levensgevaarlijk.

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Dus een landelijk bedrijf waarvan er niet 1 in de buurt was?

Nijogeth
Berichten: 9920
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Riya Scooters slechte kwaliteit! Levensgevaarlijk.

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Dus een landelijk bedrijf waarvan er niet 1 in de buurt was?

Nijogeth
Berichten: 9920
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Riya Scooters slechte kwaliteit! Levensgevaarlijk.

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Dus een landelijk bedrijf waarvan er niet 1 in de buurt was?

Costnix
Berichten: 1081
Lid geworden op: 26 nov 2016 10:27

Re: Riya Scooters slechte kwaliteit! Levensgevaarlijk.

Ongelezen bericht door Costnix »

[quote="Nijogeth"]Dus een landelijk bedrijf waarvan er niet 1 in de buurt was?[/quote]

"Meneer de Groot???? Die plaat blijft hangen!!!!"

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Riya Scooters slechte kwaliteit! Levensgevaarlijk.

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Suzanvdunen schreef:Ik heb hem via Scooter Center Nederland gekocht maar toen ik belde kreeg ik iemand van Scooter Center Den Haag aan de lijn. Er zijn tientallen Scooter Centers maar deze twee schijnen bij elkaar te horen. Puur oplichting. Geen service!
Ja hoor, daar is die weer: oplichting. Wilt u even de betekenis gaan opzoeken van het woordje oplichting, en daar van laster en smaad. U koopt een scooter uit het laagste segment, uw keuze. U doet dat op afstand, uw keuze. Schijnbaar is de scooter niet goed afgemonteerd, niet uw keuze. Heel simpel, dan moet u de verkoper de gelegenheid geven dit op te lossen. En zo lezen wilt hij dit ook, echter zult u naar hem toe moeten komen.

Daarbij, scooterservice nederland, het enige dat ik vind is informatie in Nieuwegein (geen winkel) en iets van een winkel in Berg en Terblijt, maar deze heeft niets met de scooterservice Den Haag te maken, is ook een totaal ander bedrijf. Weet u zelf wel waar u de scooter nu echt gekocht heeft?

Gekke Hansie
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 okt 2017 19:31

Re: Riya Scooters slechte kwaliteit! Levensgevaarlijk.

Ongelezen bericht door Gekke Hansie »

Zelf ook via internet rondgekeken. Ik ben eerst bij Scooter Select in Rotterdam geweest. Maar de verkoper was druk bezig. Ik ben naar Scooter Center Denhaag gegaan en een RIYA FSB 50 gekocht. Eerste dag deed voorrem het niet, gebeld . Ze zeiden dat het normaal was . Ik moest tientallen keren remmen, zodat de remhendel hard zou worden. Dus niet! Ik probeerde heel rustig toch te rijden. Maar scooter viel elke keer uit, benzine meter deed het ook niet. Dus tientallen klachten. Na Ik had sowieso geen hoge verwachting maar zo slecht had ik ook niet verwacht . Elke keer toen ik belde, werd ik op hele arrogante manier te woord gestaan. Deze Riya merk worden alleen bij Scooter Select en Scooter Center Den Haag verkocht. Op internet zie ik ook scooter center nederland. Deze merk raad ik absoluut af. Ik ga de importeur aanklagen! :oops:

Gesloten