LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vestia, Vestinee

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.

Vestineetje
Berichten: 21
Lid geworden op: 09 mei 2017 13:37

Re: Vestia, Vestinee

Ongelezen bericht door Vestineetje »

Hoi Bob Schurkjens,

Dank je voor je laatste bericht, je hebt het over toetsdatum en dan zie verdere uitleg?

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Vestia, Vestinee

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Ja de uitleg in de link hierboven van de overheid. Om te checken of je een sociaal of geliberaliseerd huurcontract hebt. Bij een geliberaliseerd huurcontract kun je helaas niet bij de huurcommissie terecht. De kantonrechter is dan de aangewezen instantie.

Vestineetje
Berichten: 21
Lid geworden op: 09 mei 2017 13:37

Re: Vestia, Vestinee

Ongelezen bericht door Vestineetje »

Hoi Bob Schurkjens,

Je berichtje heeft me een aantal dagen bezig gehouden, je zegt dat het klopt van de huurcommissie en dat klopt, maar ben ik verder gaan zoeken omdat je het over toetsdatum wat betreft huurcontract hebt en eindigt met verdere uitleg, begrijp ik jou nou verkeerd of wou je me hier iets mee duidelijk maken?

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Vestia, Vestinee

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Wat ik duidelijk wil maken is dat je moet kijken naar de huur die je moest betalen bij aanvang huur om te checken of je een sociale huurwoning hebt of niet. Dat is alles.

Vestineetje
Berichten: 21
Lid geworden op: 09 mei 2017 13:37

Re: Vestia, Vestinee

Ongelezen bericht door Vestineetje »

Hoi lezers van dit forum,

We hadden afgelopen weekend een mail gestuurd naar de opzichter van Vestia , hoe zij verder gaan met oplossen van de vochtproblemen in het hele huis, nu de mogelijke oorzaak van de daklekkage is gevonden. Ook om hem te laten weten, welke problemen er nu zijn met het hout bij de schuifpui. En willen wij graag weten, hoeveel tijd Vestia nog nodig heeft om hun werk af te maken. Zodat wij het weer ons huisje kunnen maken. Nou, dit was het antwoord van vandaag:
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Beste [Naam] en [Naam],
 
Bedankt voor je Mail, ik lees goed nieuws over de lekkage, de overige meldingen neemt Vestia in beraad. Wij komen hier op terug.
 
 
Vragen
Hebt u hierover nog vragen, bel of mail gerust met mij.
 
Vriendelijke groet,
[Naam] , opzichter reparaties
Vestia Onderhoud & Ontwikkeling
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Vestineetje
Berichten: 21
Lid geworden op: 09 mei 2017 13:37

Re: Vestia, Vestinee

Ongelezen bericht door Vestineetje »

Hoi Bob Schurkjens,

Sorry had ik effe niet gelijk gezien, maar heb gekeken en wij zitten er echt boven, maar in ieder geval bedankt

THP17
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 mei 2017 13:47

Re: Vestia, Vestinee

Ongelezen bericht door THP17 »

Hoi Vestineetje,

Uit de mail van Vestia (ik neem aan dat jullie die zo letterlijk geplaatst hebben zonder iets weg te laten ofzo) blijkt de ware bedoeling hoor. Zij vinden dat ze met één reparatie alles hebben opgelost, maar laten de huurder, jullie dus, uiteindelijk met de rest van de problemen zitten. En hopen vooral dat jullie die voor hun op gaan lossen; jullie willen uiteindelijk een huis waarin jullie gewoon kunnen leven. Of een ander huis gaan zoeken, een optie die ik persoonlijk het meest voor de hand vindt liggen, ben ik ook mee bezig na een paar jaar strijd met Vestia. Ik weet dat ik de volgende huurder van dit huis met problemen ga belasten, maar daar moet ik voor mijzelf nog een optie in vinden, dat ik daar mee kan leven ( kinderen die ziek van de schimmel worden enzo).
Ik hoop dat jullie iets gaan bereiken bij de geschillencommissie, maar deze zal vast door Vestia aangestuurd worden? Kom met googlen namelijk nog steeds niet verder als Geschillen Commissie Vestia, en had voor mijzelf de hoop al opgegeven. Wens jullie in ieder geval veel succes op de zitting en hoop dat jullie de uitspraak van hun op dit forum gaan delen.

Groet, NHP17

NB. Vindt wel dat er weinig Vestia-huurders hun mening delen, zijn wij dan echt de enigste, die problemen met Vestia hebben? Lijkt mij onwaarschijnlijk, maar deze worden waarschijnlijk monddood gemaakt, door de (sociaal)maatschappelijk werkers, die Vestia op hun af stuurt als ze veel klagen.

Vestineetje
Berichten: 21
Lid geworden op: 09 mei 2017 13:37

Re: Vestia, Vestinee

Ongelezen bericht door Vestineetje »

Een mailtje van Vestia over de verdere ontwikkelingen wat nu de bedoeling is om de vocht/schimmel problemen op te lossen. Na het zeer korte mailtje (nee THP17, we hebben niks weggelaten) van afgelopen 23 mei is de opzichter er toch op terug gekomen, we kregen hoop en dachten, Heee eindelijk, Vestia ziet het licht. Je zou het wel denken, maar nee niet, hij heeft er waarschijnlijk heel goed over na moeten denken om het zo voor te stellen. Zijn manier van aanpak lijkt alsof het erop lijkt wat er écht moet gebeuren en dan denk je, zou hij het niet goed begrijpen of heeft hij het goed gelezen? Dat zal eerder het laatste zijn, hij wil het niet goed lezen, als je het snel leest lijkt het erop dat onze problemen nu eens echt worden aangepakt. Nou nee, gedeeltelijk en nog niet eens de helft van wat er allemaal zou moeten gebeuren, zo krom, waarom wordt hier zo laks en slordig mee omgegaan? Het blijkt dat Vestia zeker niet van plan is om de problematiek bij de kern aan te pakken. Echt hier begrijp ik niks van en ben heel erg teleurgesteld en verdrietig hierover, want het is nog steeds vochtig en het kruipruim nog vol met vies smerig water. Het matras ligt in de woonkamer op de lattenbodems, toen ik het gisteren om wilde draaien was de matras helemaal vochtig aan de onderkant, schimmelplekken die steeds meer zichtbaar zijn, kieren die verder scheuren, het houtwerk kraakt, met dit warme weer en het aanwezige vocht, broeit het lekker zo. Verder had de opzichter in zijn mail vermeld dat we zeker niet op huurverlaging hoeven te rekenen, dan moeten we bij de huurcommissie zijn volgens hem. Hij weet heus wel dat wij daar niet terecht kunnen met onze huurprijs (vrije sector) en had dan als laatste vraag, of we de geschillencommissie willen annuleren. Alsof er niks aan de hand is en we gaan weer vrolijk verder na wat zogenaamde (nutteloze) verrichte werkzaamheden van Vestia en ja dan mogen wij wel heel dankbaar zijn. Mooi dus niet, 6 juni is de hoorzitting en we gaan ervoor, foto’s, tijdlijn enz. nemen we mee en we hebben genoeg en nemen het zelf mee. De vraag was om alles voor 30 mei op te sturen, maar we houden het liever zelf in handen, voordat alles verdwenen is. Als we de uitspraak hebben, laten we het horen op het forum, dat is wel de bedoeling, wat er ook uitkomt. Dank jullie, sterkte kunnen we echt wel gebruiken en komende dagen aan de slag om voor te bereiden om een allerbeste presentatie te geven, zodat er geen kans is om ons verhaal te verbreken door de commissie, want we hebben maar een uurtje de tijd en dat is niet veel voor zo’n GROOT probleem!

Vestineetje
Berichten: 21
Lid geworden op: 09 mei 2017 13:37

Re: Vestia, Vestinee

Ongelezen bericht door Vestineetje »

Gelukkig dat ik dat toch wel heb gezien!

Ik ben natuurlijk zo nu en dan bezig om voor dinsdag voor te bereiden en wat ik nog nodig heb wat belangrijk is om te verzamelen. De mail van Vestia, vond ik zeker belangrijk vanwege zijn antwoord op onze laatste mail wanneer er nou eens een begin komt aan het voldoen van onze klachten. En dat waren 6 punten en wil de 2 rijtjes naast elkaar op papier zetten om mee te nemen naar de geschillen commissie, zie onze 6 en die van Vestia als antwoord. Meestal staat het gewoon gelijk in de mail zelf, maar moest de brief al downloaden, dan krijg je 1 brief in beeld, die afgesloten wordt zoals het meestal gaat. Dus je scrollt niet verder. Met afdrukken kwam ik erachter, dat lukt niet en zie nog een brief met 2 regels heel frapant jaja. De informatie die verzonden is met dat e-mailbericht, is uitsluitend voor de geadresseerde bestemd, want Vestia staat niet in voor de juiste en volledige overbrenging van de inhoud van een verzonden e-mailbericht en voor tijdige ontvangst daarvan. Nou ja zeg, dat tijdige, gewoon op tijd versturen, maar wat betreft die informatie, die hele brief is fout die ze gestuurd hebben en dan mogen wij dit niet kenbaar maken aan derden. Mooi, ze geven hiermee hun eigen bevestiging dat ze fout zitten. Ze willen graag met ons in gesprek om de klachten onderling op te kunnen lossen, zou dat dan nu wel lukken? Kon dat niet eerder gebeuren dan? Ze hopen dat wij hier vertrouwen in zullen hebben dat we dit gaan bereiken en dat de geschillencommissie niet door zal gaan. Grapje of niet? Dit stinkt en geschillencommissie gaat door!. Ik heb een mooie brief voor Vestia en de opzichter, waarin ik laat weten dat het antwoord/schrijven op onze vraag in onze mail echt niet reëel is, genoeg gesprekken en kansen kunnen uitvoeren en/of wat besproken werd, niet rechtvaardig behandeld werd. Volgende foute info, ik me niet herinneren dat wij een jaar gratis huur hebben gevraagd, die dingen zijn nog niet eens besproken. De laatste 2 regels op pag. 2, is een heleboel, in ieder geval zeer slordig om ons op zo'n manier proberen te manipuleren om zichzelf in te dekken. De laatste en de mooiste, je brief klopte al helemaal niet en voor de duidelijkheid zet ik onze lijstjes naast elkaar en nog eens goed zien, wat was onze vraag en wat is het antwoord daarop. Dit is morgen uitgetikt, staat nu nog met pen op papier en dan heeft Vestia het maandagochtend binnen, hebben ze nog een dag! Deze mails gaan zeker gezien worden bij de geschillencommissie, die overigens de vraag had om onze gegevens voor 30 mei op te sturen, dat klopt niet, maar die gaan ook niet uit handen, echt niet! Ik heb er echt best een goed gevoel over dat we aardig sterk staan, of er moet zoiets geks gebeuren, lijkt mij niet, ja mijn mail zal niet in goede aarde vallen, maar wat zouden ze nog kunnen doen. Ook al worden wij niet echt, zeg maar gewoon zeer slecht behandeld! We blijven eerlijk en reëel, we zijn altijd duidelijk en direct geweest in onze berichten op een assertieve manier. Deze laatste brief van Vestia, om een brief terug te sturen, laten we het zo zeggen, het straalt er echt vanaf!

Moneyman
Berichten: 29874
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Vestia, Vestinee

Ongelezen bericht door Moneyman »

Tip: kort en krachtig communiceren werkt veel beter, evenals het gebruik van alinea's. Nu lees ik decreksten niet eens, zonde toch? :wink:

Vestineetje
Berichten: 21
Lid geworden op: 09 mei 2017 13:37

Re: Vestia, Vestinee

Ongelezen bericht door Vestineetje »

Hoi Moneyman,

Dank je voor de tip,

Groetjes

Vestineetje
Berichten: 21
Lid geworden op: 09 mei 2017 13:37

Re: Vestia, Vestinee

Ongelezen bericht door Vestineetje »

Beste mensjes,

Het is een aardig tijdje geleden dat ik wat van mezelf heb laten, ik had het beloofd om zeker na de hoorzitting de uitslag te laten weten, hoe dan ook.
De uitslag is niet in ons voordeel, ongegrond, dat werd al bij het behandelen van ons klachtverzoek gemeld. Ja kon ook niet anders dat de uitspraak
zo zou verlopen, de geschillencommissie is van of hoort bij Vestia, de verrassing viel dan ook wel mee.

Wij hebben een zware tijd gehad die nog steeds niet voorbij is, gebrek aan het comfort in huis, irritatie die er is in huis. De schimmel/zwam problematiek die er aanwezig is heeft niet alleen voor een hoop materiële schade gezorgd. Gezondheidsklachten vooral voor mij zelf, zwaar benauwd en snel uitgeput, ook mijn reumatische klachten verergeren in een snel tempo. Mijn handen en mijn voeten/tenen zijn aardig vergroeid in die tussentijd.

Na 3weken hebben we de uitspraak binnen gekregen en wat duidelijk is voor ons. Vestia zou in ieder geval een advocaat om advies gaan benaderen vanwege de geleden schade. Het is nu Vestia die ons voor de geleden schade wil laten opdraaien, wij weten alleen nog niet wat ze precies gaan ondernemen.

Eén ding is zeker, Vestia gaat hier niet mee weg komen, ze hebben een hele domme/stomme fout gemaakt. Toen wij de uitspraak via de e-mail kregen zat er nog een hele bijlage bij. We snapten het niet helemaal gelijk, tot de ontdekking dat ze per ongeluk het interne mail verkeer hebben meegestuurd.
Mails van onze heen en weer contacten, maar ook van de aannemersbedrijven. We hebben de hele geschiedenis en dus ook het mailverkeer van Vestia met Rentokil, die dus echt duidelijk aangegeven had dat er sowieso oppervlakte schimmel in huis aanwezig zou zijn. Dit zou vanuit de kruipruimte komen wat niet best zou zijn. De mogelijkheid dat er ondertussen zwam aanwezig is, zou zeker zomaar kunnen. Rentokil heeft verder ook vermeld dat het niet zo'n beste zaak zou zijn en er met spoed actie moest komen voordat het hele huizenblok verder aangetast zou worden, of al gebeurd is.

Meneer de opzichter van Vestia heeft hierop geantwoord met de vraag/mededeling aan Rentokil of hij dat nou echt serieus moest nemen en daarmee was het klaar. Rentokil lag eruit, die Vestia zelf had ingehuurd om inspectie te doen. De bevindingen/uitslag van Rentokil werd gewoon belachelijk gemaakt en ze stonden met hun kop tegen de muur. Ze konden het werk niet gaan uitvoeren wat zeer dringend was en nog steeds.

Laatst het 2de matras weg moeten gooien, terwijl het op lattenbodems lag, drijfnat en echt niet van het zweten, er zit een beschermhoes om. Bankstel al een tijdje daarvoor vervangen en ook alweer naar de ...... We zouden graag willen verhuizen, het gevoel van behaaglijk, knus en gezellig is ver te zoeken in alle opzichten. Maar of het haalbaar is, is een vraag.. We moeten nu eerst ook kijken hoe het plan van aanpak gaat worden.

Vestineetje
Berichten: 21
Lid geworden op: 09 mei 2017 13:37

Re: Vestia, Vestinee

Ongelezen bericht door Vestineetje »

Vorige week is er iemand van Rentokil geweest na mijn telefonisch verzoek. Degene die vorig jaar constateerde dat de aanwezige schimmel met spoed aangepakt moest worden vond dit echt niet kloppen. Ik heb hem verteld van de interne mails die wij in bezit hebben en de inhoud ervan. Zelf werkt hij in een ander rayon dus liet hij een collega het overnemen en die belde zeer snel voor een afspraak. Helemaal top!

Hij kwam al binnen een week, wij hadden netjes het één en ander, vanuit onze tijdlijn en de mails voor hem gekopieerd. Daar was hij blij mee, het enigste wat hij hoefde te zien was het kruipruim, want hij had van zijn collega de nodige info gekregen. We hadden het luik open en hij keek erin, maakte foto's en zei, gooi maar dicht, snel, dat was duidelijk nog steeds niet goed. Hij las de mailtjes, was daar van onder de indruk zoals de opzichter van Vestia had gereageerd naar Rentokil!

Zijn vraag was, wat we hiermee wilden bereiken en ik zei dat ik het alleen al fijn zou vinden of hij in ieder geval Vestia hiermee wilde laten weten dat wij nog steeds met de schimmel zitten en dat het van kwaad tot erger wordt. Voor ons is het toch meer steun en bevestiging. Het is nu de 4de keer dan dat Vestia melding/rapportage van een expert krijgt. Als Vestia nog steeds niet de juiste maatregelen neemt i.p.v. van het zoveelste aannemersbedrijf te sturen die we ondertussen alweer hebben. Dan wil ik het verder naar buiten brengen via krant end. en dat gaan ze waarschijnlijk minder leuk vinden.

Speedy123
Berichten: 1059
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: Vestia, Vestinee

Ongelezen bericht door Speedy123 »

Het is best triest dat door de fraude bij de Vestia top al het geld daar op is en dat de huurders daarvan zwaar de dupe zijn. Al met al begint het er toch wel op te lijken dat je je moet voorbereiden op een rechtsgang. Zeker nu je het interne mail verkeer in handen hebt, kan je echt wel aantonen dat het vrij ernstig is. Soweiso kan het geen kwaad om eens een advocaat te bezoeken voor advies over welke procedure je het best ekan volgen en wat de verwachtte kosten zijn. Ik neem aan dat je geen rechtsbijstand hebt, want anders had je die vast allaang ingeschakeld.

Vestineetje
Berichten: 21
Lid geworden op: 09 mei 2017 13:37

Re: Vestia, Vestinee

Ongelezen bericht door Vestineetje »

We hebben rechtsbijstand en zeker wel eens aan een advocaat gedacht maar dat werd ons keer op keer afgeraden. Aardig wat verhalen gehoord van mensen die of zelf of mensen kenden die ondanks alle verzamelde bewijzen toch de rechtszaak hadden verloren, heel triest. Maar sowieso, de baas van mijn vriend heeft een advocaat in de hand genomen en die neemt ons daar gelijk in mee. Mijn vriend is vorig jaar december gevallen met zijn fiets omdat hij een blackout kreeg, en dat is heel vreemd en een half jaar thuis gezeten vanwege een gebroken heup en heeft nu een kunstheup.

Afgelopen juni hebben we een hoorzitting gehad bij de geschillencommissie en die hebben we verloren, niet zo gek want die geschillencommissie is van Vestia. Ik had de ijdele hoop om die te winnen en dan daarna met een advocaat aan de slag te gaan want dan heb je zeker een punt. Vorig jaar december hadden wij van Rentokil al bevestiging dat het echt zo snel mogelijk verwijderd moest worden. De opzichter van Vestiamoest erom lachen en hij zou zelf wel eens inspectie komen doen en heeft Rentokil gewoon genegeerd en niet terug geantwoord op hun mail.

Rentokil is 2 weken geleden op ons verzoek gekomen en die nam het over van zijn collega en was hier echt van ontdaan dat de gang van zaken zo liep, onbegrijpelijk dat het probleem niet juist wordt aangepakt. Het kruipruim wou die even bekijken, maar dat was zo weer dicht omdat het er heftig uit ziet. Het is echt nog veel erger geworden en mijn gezond is hard achteruit gegaan. vooral mijn handen en voeten zijn heel pijnlijk, last van kramp trekken en kan ze niet meer bewegen en zijn aardig krom geworden. Mijn benen en wat gewrichten had ik al wel wat last van omdat ik reuma heb, maar niet zo en de aanvallen van astma heb ik regelmatig en krijg totaal geen lucht, heel eng en vaak in mijn slaap. als ik naar de w.c. heen en weer ga dan ben ik buiten adem. De trap neem ik halverwege een korte pauze en dat gaat de hele dag zo.

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: Vestia, Vestinee

Ongelezen bericht door BreejKC »

Beste Vestineetje. Zo te lezen zijn er, om lange verhalen kort te maken, een aantal problemen in uw huurwoning:
a) schimmel- en zwamvorming in uw kruipruimte;
b) een voortdurend hoogwaterniveau in uw kruipruimte;
c) last van ongedierte;
c) optrekkend vocht en schimmel dat uw meubilair beschadigd;
d) diverse meubels, matrassen al moeten vervangen hierdoor waardoor u financiële schade opgelopen heeft.

U heeft foto's van deze problemen, een rapport van een onafhankelijk instantie als Rentokil en correspondentie van Vestia die deze onafhankelijke rapportering bagatelliseerde. Helaas heeft u van de Geschillencommissie, ingesteld door Vestia (slager die zijn eigen vlees keurt) geen gelijk gekregen.

Twee gevaren, zoals u zelf omschrijft, liggen echter op de loer. 1) Gezondheidsgevaar op grond van a), b) en c) . 2) Gederfd woongenot van uw huurwoning. Verder is er 3) financiële schade geleden.

Inzake 1) wordt het denk ik nu hoog tijd dat u de GGD van uw woonplaats inschakelt. Wanneer de gezondheid werkelijk in gevaar komt zullen zij maatregelen tegen de verhuurder nemen.

Inzake 2 en 3), gezien de tijd dat het nu al duurt en de onwil van de verhuurder hier een structurele oplossing voor te bereiken, is hier inmiddels sprake van een spoedeisend karakter. Jammer dat uw rechtsbijstandverzekering vooralsnog niet mee wil werken, hoewel u daar waarschijnlijk wel aanspraak op kunt maken. Ik zou die rechtsbijstand verzekeraar ook eens die foto's en rapporten toesturen en vragen of iemand van hen zelf eens polshoogte bij u thuis wilt komen nemen.
Waarschijnlijk denkt deze verzekeraar al meteen aan langdurige bodemprocedures bij de rechtbank die, inderdaad, duur zijn. Maar gezien het spoedeisend karakter is het nog helemaal zo ver niet dat het tot een bodemprocedure bij de rechtbank moet komen. Vooralsnog denk ik dat volstaan kan worden met een kort geding, wat vele malen goedkoper en sneller is. Overweeg deze mogelijkheid eens om wellicht toch snel tot een oplossing te komen. Uw rechtsbijstand verzekeraar kan, en moet m.i., u informeren wat u bij zo'n kort geding kunt inbrengen en eisen van uw verhuurder.
Wil de rechtsbijstand verzekeraar dat niet, dan heeft u jarenlang voor niets premie daar betaald. Dat kort geding zou ik dan zelfstandig doorzetten. De kans is groot dat als u dit kort geding wint de volledige kosten voor de verhuurder van uw woning zijn.

Vestineetje
Berichten: 21
Lid geworden op: 09 mei 2017 13:37

Re: Vestia, Vestinee

Ongelezen bericht door Vestineetje »

Goeiedag BreejKC, dank je voor je reactie en goed advies, hier ga ik zeker verder mee aan de slag. We hebben genoeg gegevens en wat betreft gezondheid ook. We hebben al zoveel geprobeerd en zijn nog steeds niet tot het punt van oplossingen gekomen en dan weet je het op een gegeven niet meer. Of Vestia en de geschillencommissie weet dat wij de interne mails hebben weet ik niet, dat vragen wij ons wel af. In ieder geval heb je ons weer een zetje om door te gaan gegeven en daar ben ik heel blij mee!

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: Vestia, Vestinee

Ongelezen bericht door BreejKC »

Of Vestia of hun Geschillencommissie weten dat u die interne documentatie heeft, doet niet ter zake. Feit is dát u het heeft en die documentatie spreekt voor zich. Als het tot een procedure komt speelt iedereen van de andere kant mooi weer en reken maar dat zij deze documenten niet inbrengen. Zo veel groter zal hun schrik, en afgang, zijn als deze correspondentie dan toch boven water komt. Het is dé troef die u kunt uitspelen. Speel deze troef dan ook niet te snel uit, zodat Vestia zich hier niet tegen kan wapenen (en hopen dat Vestia dit forum niet leest).

Houdt in gedachten dat u als betalend huurder heel veel rechten heeft. Schort daarom niet uw huurbetaling op, want anders verliest u het belangrijkste recht wat u heeft. Maar, omdat u zo veel rechten heeft als huurder, is het na alles wat u tot nu toe geprobeerd heeft, om het in goed overleg met elkaar op te lossen, nu eindelijk tijd dat u hoog in de boom vliegt.

Sommige verhuurders, zelfs hele groten als Vestia, willen nog steeds niet begrijpen dat u als huurder zo veel rechten heeft. Zal wel iets met hun wankele financiële positie te maken hebben. Ze spelen gewoon de macht, die ze denken te hebben, over de onwetende bewoners van hun uit. Maar, de rechterlijke macht, wetende van uw rechten als betalend huurder, heeft ook macht. Veel meer als die van Vestia. Vestia staat daar al niet zo hoog aangeschreven en zij zullen in kwesties als deze niet aarzelen gehakt te maken van zo'n onwillige verhuurder, ook al denkt die huurder 'groot' te zijn.

Ik wens u veel succes.

Vestineetje
Berichten: 21
Lid geworden op: 09 mei 2017 13:37

Re: Vestia, Vestinee

Ongelezen bericht door Vestineetje »

Zo is het precies, ze spelen het zo, zo dat je je als huurder steeds machtelozer gaat voelen en uiteindelijk met je kop tegen de muur staat. Maar ik geef het niet op, ik ga voor gerechtigheid en ben blij met de tips die je gegeven hebt, die kunnen we goed gebruiken en de troef zullen we zuinig op zijn. Dank je voor je berichten en goeie tips,

Gesloten