LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Staatscourant

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
atlas1302

Staatscourant

Ongelezen bericht door atlas1302 »

verwijderd
Laatst gewijzigd door atlas1302 op 20 jul 2017 00:49, 1 keer totaal gewijzigd.

NeoDutchio
Berichten: 12318
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Staatscourant

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

atlas1302 schreef:Hallo beste forumlezers,

Na een acceptgiro van een incasso/deurwaarder buro die mij via E-mail is aangeboden om te betalen. Ik heb hier verweer tegen gemaakt door het mailtje te beantwoorden.

Nu een maand later horen we of zien we helemaal niets meer, terwijl op het acceptgiro mijn naam en adres stond in het buitenland CV. Ik hoop niet dat ze zo koppig zijn om mij op te piepen via de staatscourant via een exploot, heb daar eens een kijkje genomen en dan ben je wel even bezig om die explootjes open te vouwen om te zien of je naam daar ook per ongeluk toevallig wordt genoemd, en dan elke dag en hoelang.

Hier hebben we geen Staatcourant, en omdat zij mijn woonplaats en adres hebben moeten ze mij toch eerst aanschrijven op dat adres? Aangetekend misschien of via postduif !
Wazig verhaal. Klopt de factuur die u gekregen heeft? En als ze uw adres in het buitenland CV (?) hebben, waarom zou er dat iets in de staatscourant gezet moeten worden?
U weet als enige onder ons of de vordering kloppend is. En als u geen reaktie krijgt op uw mailtje kunt u er natuurlijk altijd even achteraan bellen om zeker te weten of de mail is aangekomen. Simpel afwachten op wat komen gaat is natuurlijk nooit verstandig.

stofzuigertje

Re: Staatscourant

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Eerst de goedkope en snelle E mail... later post mag, maar een oproep in deze krant, word weinig gelezen!

atlas1302

Re: Staatscourant

Ongelezen bericht door atlas1302 »

verwijderd
Laatst gewijzigd door atlas1302 op 20 jul 2017 00:50, 1 keer totaal gewijzigd.

stofzuigertje

Re: Staatscourant

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Bij het openbaar maken van een betwiste vordering zijn ze strafbaar.

U heeft gereageerd en duidelijk gemaakt dat U geen schuld zou hebben.
Zolang zij daar niet op reageren is het strafbaar de vordering openbaar te maken.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Staatscourant

Ongelezen bericht door scontra »

atlas1302 schreef:Hallo beste forumlezers,

Na een acceptgiro van een incasso/deurwaarder buro die mij via E-mail is aangeboden om te betalen. I
En dit komt zomaar, als donderslag bij heldere hemel, bij u op uw computer binnen of gaat hier nog een heel proces van wanbetaling, met aanmaningen, via een incassobureau en een bezoek van de deurwaarder, aan vooraf ?

atlas1302

Re: Staatscourant

Ongelezen bericht door atlas1302 »

verwijderd
Laatst gewijzigd door atlas1302 op 20 jul 2017 00:50, 1 keer totaal gewijzigd.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Staatscourant

Ongelezen bericht door scontra »

atlas1302 schreef:Klopt als donderslag bij heldere hemel zonder al hetgeen wat u opsomt, binnen komen zonder kloppen laten we maar zeggen.
Nou ze zijn nog niet echt bij u binnen en dat kunt u ook maar beter proberen te voorkomen.
Krijg meer het idee dat hier het e.e.a. niet in de haak is en men u op onrechtmatige wijze van uw geld wil afhelpen.
Als u nergens een betalingsachterstand heeft, geen herinneringen heeft ontvangen, geen aanmaning n.a.v. wat dan ook heeft ontvangen, er zich geen incassobureau bij u heeft gemeld en er geen deurwaarder op de stoep heeft gestaan, dan zou ik het e.e.a. maar laten rusten en afwachten wat er komen gaat.
U kunt wel voor alle zekerheid contact opnemen met het juridisch loket bij u in de regio om advies te vragen hoe u het beste verder wel/niet kunt handelen.

atlas1302

Re: Staatscourant

Ongelezen bericht door atlas1302 »

verwijderd
Laatst gewijzigd door atlas1302 op 20 jul 2017 00:51, 1 keer totaal gewijzigd.

atlas1302

Re: Staatscourant

Ongelezen bericht door atlas1302 »

verwijderd
Laatst gewijzigd door atlas1302 op 20 jul 2017 00:51, 1 keer totaal gewijzigd.

Henk Toeter
Berichten: 659
Lid geworden op: 23 jun 2017 10:50

Re: Staatscourant

Ongelezen bericht door Henk Toeter »

stofzuigertje schreef:Bij het openbaar maken van een betwiste vordering zijn ze strafbaar.

U heeft gereageerd en duidelijk gemaakt dat U geen schuld zou hebben.
Zolang zij daar niet op reageren is het strafbaar de vordering openbaar te maken.
Op basis waarvan? Welk misdrijf of overtreding begaan ze?

Ik weet dat er een hoop vreemde strafbepalingen zijn, maar deze ken ik (nog) niet.

atlas1302

Re: Staatscourant

Ongelezen bericht door atlas1302 »

verwijderd
Laatst gewijzigd door atlas1302 op 20 jul 2017 00:51, 1 keer totaal gewijzigd.

atlas1302

Re: Staatscourant

Ongelezen bericht door atlas1302 »

verwijderd
Laatst gewijzigd door atlas1302 op 20 jul 2017 00:52, 1 keer totaal gewijzigd.

atlas1302

Re: Staatscourant

Ongelezen bericht door atlas1302 »

verwijderd
Laatst gewijzigd door atlas1302 op 20 jul 2017 00:54, 2 keer totaal gewijzigd.

Nijogeth
Berichten: 9968
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Staatscourant

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ten tijde van afsluiten woonde je toch in Nederland? Of had je in elk geval een geldig woonadres? Dan geldt dat eerste deel dus al niet.

atlas1302

Re: Staatscourant

Ongelezen bericht door atlas1302 »

verwijderd
Laatst gewijzigd door atlas1302 op 20 jul 2017 00:54, 1 keer totaal gewijzigd.

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: Staatscourant

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

.
Laatst gewijzigd door Leo The Emperor op 07 okt 2018 17:31, 1 keer totaal gewijzigd.

atlas1302

Re: Staatscourant

Ongelezen bericht door atlas1302 »

verwijderd
Laatst gewijzigd door atlas1302 op 20 jul 2017 00:55, 1 keer totaal gewijzigd.

Nijogeth
Berichten: 9968
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Staatscourant

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Het lijkt me dat er niets aan de voorwaarden hoeft te veranderen. De aangegane contracten zullen geldig blijven en de bank maakt de keuze om u te vertrouwen dat u blijft betalen en behoudt de mogelijkheid om u volgens Nederlands recht te vervolgen bij wanbetaling. Men zal het moeilijker hebben om bij veroordeling ook daadwerkelijk hun geld terug te kunnen vorderen, maar dat doet niets af aan het feit dat het contract in Nederland is getekend door een Nederlands bedrijf en iemand woonachtig in Nederland, luisterend naar het Nederlands recht.

atlas1302

Re: Staatscourant

Ongelezen bericht door atlas1302 »

verwijderd
Laatst gewijzigd door atlas1302 op 20 jul 2017 00:55, 1 keer totaal gewijzigd.

Gesloten