LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Als gemachtigde mag je niet internetbankieren bij ING

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
gvanechteld
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 jul 2017 15:53

Als gemachtigde mag je niet internetbankieren bij ING

Ongelezen bericht door gvanechteld »

Mijn moeder heeft een rekening bij de ING en sinds ze in het verpleeghuis zit ben ik gemachtigde. Mijn moeder is niet bij machte om naar de ING te komen. Ik wil graag internet bankieren voor haar maar zou dan zelf bij de ING een rekening moeten openen om dit te kunnen. Ik wil dit niet en ben dus aangewezen om "ouderwetse"overschrijvingskaarten te gebruiken. Dit is toch een stap achterwaarts in plaats van vooruit.
Laatst gewijzigd door Radar op 12 jul 2017 16:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onderwerp aangepast

NeoDutchio
Berichten: 12316
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Als gemachtigde mag je niet internetbankieren bij ING

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

gvanechteld schreef:Mijn moeder heeft een rekening bij de ING en sinds ze in het verpleeghuis zit ben ik gemachtigde. Mijn moeder is niet bij machte om naar de ING te komen. Ik wil graag internet bankieren voor haar maar zou dan zelf bij de ING een rekening moeten openen om dit te kunnen. Ik wil dit niet en ben dus aangewezen om "ouderwetse"overschrijvingskaarten te gebruiken. Dit is toch een stap achterwaarts in plaats van vooruit.
U kunt toch gewoon met de inlogcodes van uw moeder inloggen? Daar heeft u toch geen eigen inlog voor nodig?

witte angora
Berichten: 30753
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Als gemachtigde mag je niet internetbankieren bij ING

Ongelezen bericht door witte angora »

Je kunt ook overwegen er een en/of rekening van te maken. Dan heb je samen met je moeder de volledige beschikking over de rekening.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Als gemachtigde mag je niet internetbankieren bij ING

Ongelezen bericht door scontra »

U kunt met uw moeder van haar rekening een en/of rekening maken, als uw moeder tenminste nog handelingsbekwaam is.

Rinustp
Berichten: 186
Lid geworden op: 05 okt 2014 19:46

Re: Als gemachtigde mag je niet internetbankieren bij ING

Ongelezen bericht door Rinustp »

Open een rekening bij ASN bank. Goedkoper en minder complex dan ING. Daarbij is ASN een dochter van de enige staatsbank die Nederland nog heeft.

Als u mocht besluiten om over te stappen naar een en-of rekening is het misschien wijsheid om daar eerst ook de nadelen van te onderzoeken.
Ik hoop voor u en uw moeder dat ze nog lang leeft maar wat als ze komt te overlijden.

En een tip voor een ieder die dit soort dingen doet.
Vraag aan de persoon of die alvast een opzegging van de bankrekening wil ondertekenen alsmede het intrekken van allerlei mogelijk aanwezige machtigingen. Dat scheelt straks heel veel rompslomp.
Toen mijn broer terminaal was hebben wij dat ook gedaan en geen enkele instantie deed moeilijk want ze wisten niet dat mijn broer was overleden.

Maar nogmaals, ik hoop dat het bij TS nog lang duurt voordat het zover is.

simonswald
Berichten: 32
Lid geworden op: 12 jun 2017 15:17

Re: Als gemachtigde mag je niet internetbankieren bij ING

Ongelezen bericht door simonswald »

Wat een raar verhaal.
Zoals al aangegeven kun je gewoon op een 2e computer inloggen met de gegevens van de rekeninghouder.
Als gemachtigde zal dat niet moeilijk zijn.
Tenzij de rekeninghouder niet meer in staat is om deze gegevens te verstrekken.

Dieke83
Berichten: 460
Lid geworden op: 04 mei 2017 12:32

Re: Als gemachtigde mag je niet internetbankieren bij ING

Ongelezen bericht door Dieke83 »

Bij de ING kan een gemachtigde gewoon internet bankieren hoor.
Ik heb ook iemand die gemachtigd is door mij ik heb zelf geen internet bankieren en de gemachtigde kan dat gewoon voor mij doen.

Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: Als gemachtigde mag je niet internetbankieren bij ING

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

als jouw moeder gewoon "zelf" internet bankieren aanvraagt kun jij er bij met haar gegevens...

malaga
Berichten: 400
Lid geworden op: 24 aug 2005 08:51

Re: Als gemachtigde mag je niet internetbankieren bij ING

Ongelezen bericht door malaga »

Dieke83 schreef:Bij de ING kan een gemachtigde gewoon internet bankieren hoor.
Ik heb ook iemand die gemachtigd is door mij ik heb zelf geen internet bankieren en de gemachtigde kan dat gewoon voor mij doen.
Natuurlijk, als je de inlog gegevens verstrekt, kan iedereen internet bankieren.

Maar misschien lees je het OP van TS nog een keer, dan mijn link, dan zie je, dat TS gelijk heeft.

Zo makkelijk als je het beschrijft, is het namelijk niet! Ervaringsdeskundige!,

https://www.ing.nl/particulier/klantens ... tigen.html

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: Als gemachtigde mag je niet internetbankieren bij ING

Ongelezen bericht door SJZ »

Je kan de rekening van jouw moeder toevoegen aan je eigen MijnING-account. Dan zie je daar behalve je eigen rekening(en) ook haar rekening staan en kun je voor haar internetbankieren. Simpel.

malaga
Berichten: 400
Lid geworden op: 24 aug 2005 08:51

Re: Als gemachtigde mag je niet internetbankieren bij ING

Ongelezen bericht door malaga »

SJZ schreef:Je kan de rekening van jouw moeder toevoegen aan je eigen MijnING-account. Dan zie je daar behalve je eigen rekening(en) ook haar rekening staan en kun je voor haar internetbankieren. Simpel.
Oh ja, dus kan je gewoon van iemand een rekening toevoegen? :? :shock:

Ook hier heb je een machtiging voor nodig, behalve je maakt een een/of rekening, maar dan moet ook moederlief persoonlijk naar het kantoor.

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: Als gemachtigde mag je niet internetbankieren bij ING

Ongelezen bericht door SJZ »

Oh ja, dus kan je gewoon van iemand een rekening toevoegen?
Inderdaad: je moet er samen voor naar het ING-kantoor.

malaga
Berichten: 400
Lid geworden op: 24 aug 2005 08:51

Re: Als gemachtigde mag je niet internetbankieren bij ING

Ongelezen bericht door malaga »

SJZ schreef:
Oh ja, dus kan je gewoon van iemand een rekening toevoegen?
Inderdaad: je moet er samen voor naar het ING-kantoor.

Dan lees het OP, dat is namelijk het probleem van TS! :!: :!:

Nijogeth
Berichten: 9965
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Als gemachtigde mag je niet internetbankieren bij ING

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ik zou even bellen en vragen of er geen mogelijkheid is om (eventueel tegen betaling) een medewerker van ING langs te laten komen.

atlas1302

Re: Als gemachtigde mag je niet internetbankieren bij ING

Ongelezen bericht door atlas1302 »

Nijogeth schreef:Ik zou even bellen en vragen of er geen mogelijkheid is om (eventueel tegen betaling) een medewerker van ING langs te laten komen.
En wat voor antwoord denkt u dan dat u krijgt, dan kunnen ze op de fiets de hele stad wel af crossen voor deze problemen, niet zo slim antwoord.

Het antwoord is NEE!

atlas1302

Re: Als gemachtigde mag je niet internetbankieren bij ING

Ongelezen bericht door atlas1302 »

sinds ze in het verpleeghuis zit ben ik gemachtigde
Dus voor de goede orde, het is allemaal erg recent dat ze in het verpleeghuis zit (jouw moeder) of hoe moet ik dat zien. Ben je haar officiele gemachtigde of noem je het nu maar zo omdat je vind dat je de zaken van je moeder waarneemt.

Om gemachtigde te worden had je ook samen met je moeder naar de bank gemoeten, dat kan niet als dat heel recent is gebeurd want je moeder kan niet naar de bank. Is het een vooruitziende blik van jullie geweest en zijn jullie beide bij de bank geweest toen het wel lukte om in persoon te verschijnen dan kan u aangesteld worden als bewindvoerder en dan heeft u alle machtigen in uw hand, een familielid mag dat zijn.

U moet alles voor uw moeder regelen, ook het huis en alles wat er maar mee te maken heeft. Zijn er goede afspraken gemaakt...etc...

Dus het is dan logisch dat u voor uw moeder als bewindvoerder moet gaan internetbankieren, op dit moment mag u dat niet of nog niet zegt ING.

Ik reageer niet als jurist daar is mijn eenjarige HTS opleiding tekort voor geweest, maar als zoon van een moeder die hetzelfde is overkomen. Verder wil ik alles zo basic mogelijk uitleggen om het simpel en transparant te houden voor iedereen op z`n Rotterdams laten we maar zeggen, die hete aardappel vergeten we gewoon even.

Gesloten