LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Aftapwet door de Eerste Kamer

Geef jouw mening over het laatste (consumenten)nieuws.
Gesloten
Radar
Site Admin
Berichten: 5505
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Aftapwet door de Eerste Kamer

Ongelezen bericht door Radar »

Twaalf organisaties stappen naar de rechter in een poging de aftapwet tegen te houden waarmee de Eerste Kamer dinsdag instemde.

Mensenrechtenadvocaat Jelle Klaas, die deze coalitie leidt, zegt tegen RTL Z er vertrouwen in te hebben dat de Nederlandse rechters aan de rem trekken en zeggen dat de wet te ver gaat.

Lees verder in het volledige nieuwsbericht van woensdag 12 juli

Wat vind jij van deze wet: goed voor de veiligheid of inbraak op privacy?

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Aftapwet door de Eerste Kamer

Ongelezen bericht door bprosman »

Stuurt u ook alle gegevens van ons door aan de AIVD en andere bevoegde instanties?
Hoeft niet, dat gebeurt bij je Internet provider.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Aftapwet door de Eerste Kamer

Ongelezen bericht door sjohie »

Ik vind het nogal stuitend dat mensenrechtenadvocaatje Jelle Klaas, op voorhand er al van uit gaat dat de wet zal mislukken, lekker defaitistisch populisme, walgelijk. Overigens zou ik mensen die hier iets van willen gaan vinden, adviseren om dit goede artikel, en vooral ook de artikelen erachter, eens te lezen. Dat is veel completer en genuanceerder dan een berichtje van 1 alinea bij radar zelf.

Verwijderd

Re: Aftapwet door de Eerste Kamer

Ongelezen bericht door Verwijderd »

Tijd om een VPN te gaan gebruiken. Ze zoeken het maar uit daar.

Radar
Site Admin
Berichten: 5505
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Aftapwet door de Eerste Kamer

Ongelezen bericht door Radar »

breien schreef:Geachte Moderator,

Stuurt u ook alle gegevens van ons door aan de AIVD en andere bevoegde instanties?

MVG
breien
De informatie die je op het Radar Forum plaatst is voor iedereen openbaar. Dus voor zowel particulieren als bedrijven.

Uiteraard geldt dit niet voor andere informatie zoals privéberichten, zie ook: Huisregels en gebruiksvoorwaarden.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Aftapwet door de Eerste Kamer

Ongelezen bericht door sjohie »

JohnTheBassist schreef:Tijd om een VPN te gaan gebruiken. Ze zoeken het maar uit daar.
Dan zou ik wel even uitzoeken of je de 2048-bit priemgetal versie van het Diffie-Hellman-algoritme gebruikt, waarmee je VPN versleutelt wordt. :wink:

Verwijderd

Re: Aftapwet door de Eerste Kamer

Ongelezen bericht door Verwijderd »

sjohie schreef:
JohnTheBassist schreef:Tijd om een VPN te gaan gebruiken. Ze zoeken het maar uit daar.
Dan zou ik wel even uitzoeken of je de 2048-bit priemgetal versie van het Diffie-Hellman-algoritme gebruikt, waarmee je VPN versleutelt wordt. :wink:
In OpenVPN kun je dat aanzetten.

stofzuigertje

Re: Aftapwet door de Eerste Kamer

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

We vergeten dat humor wel eens fout kan uitpakken.

Een aanslag mag niet maar een aanslag op mijn gezondheid mag wel, als je in de winter nieuwe ramen kreeg!

Als ik aan de deur gezeur weg stuurde met; Val dood man....
Is dat geen doodsbedreiging maar weer iemand die de sticker naast de bel niet begreep!

Als ik hier nu zeg dat ik vandaag nog naar Syrië ga.... dan zien ze niet dat ik vrienden in de Syrië straat in Delft ga bezoeken!
En nu zal U wel begrijpen dat als ik morgen ochtend thuis kom ik ook uit Syrië terug gekeerd ben!
Nu nog even een bevestiging sturen via Fakeboek, en de AIVD heeft een personeelstekort!

Nu alleen nog via de online gebruiksaanwijzing mijn naam Stofzuiger in Arabische taal omzetten en ik ben hoofdverdachte nr1.

Maar het ergste las ik gister in diverse kranten;
De Politie kan met oude systeem de waarschuwingen niet verwerken uit buitenland.
Nog meer info en ze verzuipen in de data!

Belastingdienst;
De 1 miljoen ZZPers en de gouden handdruk van mensen waar ze van af willen.
Hoe controleer je de nog steeds groeiende groep?
Onder de €24.000,- betaal je €0,00 en de rest, gewoon zwart werken want met zoveel info is het niet of zeer moeilijk en kostbaar controleerbaar!
Voorbeeld; Ik laat de Airco van mijn auto vullen.... maar als deze persoon 50% van alle Airco gassen in België zonder registratie koopt,
dan hoeft hij maar 50% van alle klanten op te geven dus geen €24.000,- maar €48.000,- belastingvrij inkomen mogelijk omdat hij ook geen pin apparaat heeft en alles contant doet!
Verder weet je niet hoeveel je moet bijvullen, van een beetje tot lege auto na een jaar of 8.... en dan word de controle erg moeilijk!
Ook is mijn bestelbus gelijk aan 3 kleine voertuigen.... en de prijs, hij rekende hetzelfde voor elke klant!

Verder komen ze in problemen met de open Wifi punten, verkeerde IP adres en computers... ja ik heb 5 nummers, Windows, Linux en nog enkele anderen dus ook daar zoeken ze zich suf.
Verder nog vele mail adressen, van [email protected] tot [email protected].
Of deze nog beschikbaar zijn weet ik niet maar het mag!

Deze maatregel zal veel info opleveren waar we geen tijd en geld voor hebben om serieuze en mijn dubieuze zooi uit elkaar te houden veel gaat kosten en niets zal opleveren.
Verder heb ik van Julian Asance een programma gedownload voor Encryptie!
**** ***** **** en dit soort * dus is dit Encryptie of Hoofdletter 8?
Als ik scheld woorden zou plaatsen doet deze site dit zelf maar is voor moderator wel leesbaar!

Is dit een broodje aap of een maaltijd met illegaal gehouden dieren die ik geslacht heb?

En ja, ik ben ook asiel zoeker zoeker.... ik zocht een asiel zoeker en die vertelde dat hij tijdens de reis steeds een andere prepaid kaart voor zijn mobiel nodig had...dus niet traceerbaar!
Met willekeurig mail adres en gewoon adres invullen krijg je verbindingen.
Ze vergeten bij de overheid blijkbaar dat er vele duizenden deskundige rondlopen die als Economische Asielzoeker precies de gaten weten hoe je anoniem kunt blijven en leven.
Zo heeft wegens verplichte registratie een asielzoeker centrum in Vlaanderen meer geregistreerden dan mensen.
Alle oud bewoners weten adres nog goed dus even dat opgeven en niemand kijkt je al weg bent daar!
De Belgen maakte de wet waterdicht, net zoals de bootjes in Turkije.

Op papier hebben ze het in Den Haag nu in theorie goed geregeld.... maar wat straks als het onwerkbaar blijkt te zijn?

Harm.calc
Berichten: 672
Lid geworden op: 22 dec 2010 12:25

Re: Aftapwet door de Eerste Kamer

Ongelezen bericht door Harm.calc »

Voor de veiligheid mag iedereen worden afgeluisterd, wat mij betreft. Ook overal camera´s plaatsten vind ik een goed idee.
We moeten toch met z´n allen constateren dat het niet meer zo veilig is op straat als vroeger en daar zijn wij met z´n allen verantwoordelijk voor :?
Recht op privacy . . .
Dat is niet meer van deze tijd, hoe jammerlijk ook :roll:

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Aftapwet door de Eerste Kamer

Ongelezen bericht door sjohie »

Harm.calc schreef:Voor de veiligheid mag iedereen worden afgeluisterd, wat mij betreft. Ook overal camera´s plaatsten vind ik een goed idee.
We moeten toch met z´n allen constateren dat het niet meer zo veilig is op straat als vroeger en daar zijn wij met z´n allen verantwoordelijk voor :?
Recht op privacy . . .
Dat is niet meer van deze tijd, hoe jammerlijk ook :roll:
Ik vind dat privacy een onvervreemdbaar grondrecht moet zijn van het individu, en door hem of haar naar keuze gedeeltelijk ingeleverd kan worden voor een groter goed, mits dit goed onderbouwd is door een overheid. Nu voelt het meer andersom, je privacy is weg, en je moet het maar middels privacyvoorvechters als Bits of Freedom weer zien terug te krijgen. En dan al helemaal bij de grote technologiebedrijven, bij overheden is het gelukkig nog wel wat genuanceerder, en staat er altijd nog een groter belang van algemene veiligheid boven, waar dat bij bedrijven enkel geld is.

Hatertje
Berichten: 533
Lid geworden op: 28 okt 2009 12:24

Re: Aftapwet door de Eerste Kamer

Ongelezen bericht door Hatertje »

Bij bedrijven ga je echter akkoord met de voorwaarden. Je kan er ook voor kiezen om geen Facebook of Google account aan te maken. Dat is met deze wet niet het geval.

stofzuigertje

Re: Aftapwet door de Eerste Kamer

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

tot nu toe;

1 elke crimineel zal encryptie gaan gebruiken, niet alleen de belangrijke maar om het moeilijker te maken voor alle berichten....

2 De politie kreeg internationaal info maar kan deze wegens oude computers niet verwerken!
Dus meer info maar geen goede snelle computers met goede software om dit te verwerken.

Ze verzuipen in de info en de gecodeerde kost veel tijd en geld.
Enkele twijfelachtige vrienden met vermoedelijk hoger netto dan bruto inkomen sturen al enkele jaren alles in code.
Alleen thuis kan ik die mail lezen!

Als ik alle onzin en zelf een mail, gefeliciteerd ouwe.... ja dan moeten ze lang zoeken tussen zin en onzin!
Daarom is deze wet overbodig want ze kunnen de huidige info niet eens goed aan.
Vele zaken bleven liggen en gaan vrijuit en dat zal nog erger worden!

Verwijderd

Re: Aftapwet door de Eerste Kamer

Ongelezen bericht door Verwijderd »

Harm.calc schreef:Voor de veiligheid mag iedereen worden afgeluisterd, wat mij betreft. Ook overal camera´s plaatsten vind ik een goed idee.
We moeten toch met z´n allen constateren dat het niet meer zo veilig is op straat als vroeger en daar zijn wij met z´n allen verantwoordelijk voor :?
Recht op privacy . . .
Dat is niet meer van deze tijd, hoe jammerlijk ook :roll:
Totdat de verkeerde persoon de controle over die knoppen krijgt en mensen vanwege hun mening gevangen worden gezet. Types als Erdogan en Kim Jong Un dromen ervan.

Mucha

Re: Aftapwet door de Eerste Kamer

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Aftapwet door de Eerste Kamer

Ongelezen bericht door sjohie »

Harm.calc schreef:Voor de veiligheid mag iedereen worden afgeluisterd, wat mij betreft. Ook overal camera´s plaatsten vind ik een goed idee.
We moeten toch met z´n allen constateren dat het niet meer zo veilig is op straat als vroeger en daar zijn wij met z´n allen verantwoordelijk voor :?
Recht op privacy . . .
Dat is niet meer van deze tijd, hoe jammerlijk ook :roll:
Het linke is, dat doordat dit bestaat, er ultimo mensen naar gaan kijken. Dat kan legitiem zijn, oa in het kader van het bestrijden van terrorisme of zware criminaliteit. En als dat gebeurd conform afgesproken richtlijnen etc etc, dan is er qua privacy niet zoveel bijzonders aan de hand. Dat gaat er echter van uit dat alle schakels in de keten er professioneel en binnen die kaders mee om gaan. Wat echter ook mogelijk is, en al gebeurd zolang er info centraal wordt opgeslagen, is dat mensen er onheus gebruik van maken. Denk aan een agent die het kenteken van het vriendje van z'n dochter even checkt, en dan loopt dat hellende vlak door tot aan de al geschetste dictators, die er lelijke dingen mee kunnen doen.

We zouden ons als maatschappij dus ook de bovenliggende vraag moeten stellen, tot welk punt geven we privacy op, om veiliger te kunnen leven, en wanneer is genoeg, ook echt genoeg. Zoals het er nu naar uit ziet, is het nog maar zeer de vraag of deze extra informatie aanslagen als Nice of Brussel hadden voorkomen, iets waar de experts zwaar aan twijfelen. Dat wetende, ben ik wat huiverig om nog meer privacy op te geven, immers als ze er toch niks mee kunnen voorkomen, ben ik de dubbele verliezer, ik lever privacy in, maar krijg er geen veiligheid voor terug.

stofzuigertje

Re: Aftapwet door de Eerste Kamer

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als elke grijs werker en klusjesman encryptie gaat gebruiken en Pay pal en zo voor betalingen?

Verder loopt de regering het risico van Tapmelders!
Dat is een programma dat zowel op telefoons als email kan dat een melding geeft bij tappen.
Alleen G mail werkt niet wegens de reclame tap!

elke mail of telefoon die getapt word voor controle dus zowel de verdachte als de persoon die gemeld word kan dat zijn....
Dan verdienen handige mensen veel geld omdat de regering wil controleren en zodra ze zien... gaan ze of mondeling praten en niet meer of gecodeerd....
Decoder programma kan ik ook goed op verdienen en de vraag zal alleen maar toenemen!

Daarom is 1 week gratis Tapmelder mogelijk!
Ik ben daarom voor deze tapwetgeving omdat ik via Tapmelder er aan kan verdienen!

Verwijderd

Re: Aftapwet door de Eerste Kamer

Ongelezen bericht door Verwijderd »

Rop Gonggrijp: De relatie tussen dataretentie en privacy

https://www.youtube.com/watch?v=STA9H2FMAiA

Gesloten