LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] herstel dak door Woningverbetering Nederland BV

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
marijkebleumink
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 jul 2017 22:08

herstel dak door Woningverbetering Nederland BV

Ongelezen bericht door marijkebleumink »

Ik had met Woningverbetering Nederland BV Alphen a/d Rijn telefonisch de afspraak gemaakt dat ik 1100 euro terugbetaald zou krijgen als ik de klacht van “Radar” zou halen. Omdat ik, gezien mijn ervaring, geen vertrouwen had in dit bedrijf, heb ik geëist dat eerst die 1100 euro terugbetaald zou worden en ik dan stappen zou ondernemen om de klacht te laten verwijderen. Sindsdien heb ik pogingen gedaan om het bedrijf telefonisch te bereiken en emails gestuurd met het verzoek om contact met mij op te nemen. Het bedrijf is niet bereikbaar en op emails wordt niet gereageerd. Ik heb me laten overdonderen door de gladde praatjes van medewerker Jeffrey, ik heb veel te veel betaald voor de paar uren werk, en mijn probleem is dus niet opgelost.

Ik heb deze klacht op de site van woningverbetering zelf gezet:
Woningverbetering BV Nederland is een zeer onbetrouwbaar bedrijf.
Door de gladde praatjes van medewerker Jeffrey en zijn stelligheid dat hij mijn dakproblemen kon oplossen (kleine lekkage die deels verholpen was en houtrot aan het dakbeschot door regenterugslag) heb ik me helaas laten overdonderen. Ik moest meteen beslissen; er kon meteen begonnen worden, kostenplaatje: 2200 euro. Na een uur of 3 werken werd mij medegedeeld dat de houtrot niet kon worden verholpen. Coating van het dak zou hier de oplossing voor zijn (van twee later geconsulteerde dakdekkingsbedrijven begreep ik dat dat zeker geen oplossing is). Dakcoating zou nog eens 3200 euro kosten. Verscheidene malen met het bedrijf gebeld; er zou iemand anders langskomen voor een second opinion en ze namen het zogenaamd allemaal heel serieus, maar die persoon kwam niet. Toen een nieuwe afspraak gemaakt, weer kwam er niemand. Toen zou ik de baas moeten bellen. Inmiddels had ik een klacht op “Radar” gezet. Uiteindelijk kreeg ik Dennis, de baas aan de telefoon. Ik zou 1100 euro teruggestort krijgen als ik de klacht van de “Radar” site zou verwijderen. Hij wilde het probleem dus afkopen. Ik heb schriftelijk geëist dat eerst de 1100 euro terugbetaald moest worden. Sindsdien heb ik verscheidene pogingen gedaan om het bedrijf telefonisch te bereiken en enkele malen per email gevraagd om contact met mij op te nemen. Echter zonder resultaat.
Laat u verder niet leiden door de zogenaamd erg betrouwbare vrouwelijke stem aan de telefoon die zegt dat ze het allemaal heel serieus nemen en dat ze vaker klachten krijgen over Jeffrey en dat ze die zeker op zullen lossen. Dat doen ze stelselmatig niet en daarbij: als ze weten dat Jeffrey zo’n slechte medewerker is moeten ze zich daar niet achter verschuilen, maar hem gewoon ontslaan en alle problemen die uit zijn werk zij voortgekomen oplossen. Kortom: een heeel slecht bedrijf, NIET mee in zee gaan!
2200,- euro lichter, dakprobleem niet opgelost. Ik heb nog nooit zulke slechte service gehad en raad dit bedrijf niemand aan! Ze zijn niet voor niks bij Kassa en Kanniewaarzijn geweest.
Laatst gewijzigd door marijkebleumink op 11 okt 2017 10:30, 5 keer totaal gewijzigd.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: herstel dak door Woningverbetering Nederland BV

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

marijkebleumink schreef:Ik werd benaderd door Woningverbetering Nederland BV voor blijvend herstel van tijdelijk gerepareerde dak lekkage en houtrot aan het dakbeschot. Na mijn problemen uitgelegd te hebben en een zeer korte inspectie van mijn dak, werd mij verzekerd dat de problemen meteen opgelost konden worden. Offerte werd opgemaakt; indringende, nogal agressieve benadering: nu beslissen, wij zijn er nu en kunnen meteen beginnen. Na een uur of drie werken, vooral door de twee medewerkers, (degene die het woord voerde was vaak aan het bellen), werd mij gezegd dat het probleem van de houtrot niet opgelost kon worden. Naast de 2200 euro rekening (die heb ik stom genoeg betaald) kreeg ik een nieuwe offerte van 3200 euro voor dak coating dat het houtrot probleem zou oplossen (overigens irrelevant volgens info die ik heb ingewonnen). Ongenoegen uitgesproken naar WVN, afspraak gemaakt dat iemand langs zou komen, gebeurde niet; nieuwe afspraak, wederom niet. Weer gebeld: baas was op vakantie, zou over een paar dagen terug zijn, was toen verlaat, morgen weer bellen. Sindsdien ie er geen contact met WVN mogelijk via de vaste lijn en mobiele lijn (bericht dat de zaak gesloten is).

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: herstel dak door Woningverbetering Nederland BV

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

U bent opgelicht. Ga nooit in gesprek met dit soort lieden die ongevraagd aan uw deur komen.

Zeg dat u geen interesse hebt. Doe de deur dicht en loop weg. Als ze u blijven lastig vallen direct 112 bellen.

witte angora
Berichten: 30768
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: herstel dak door Woningverbetering Nederland BV

Ongelezen bericht door witte angora »

Dit is inderdaad oplichting. Je kunt hooguit nog naar de politie stappen om aangifte te doen, maar aangezien de helft van de aangiftes tegenwoordig in de prullenbak verdwijnt zie ik hier eigenlijk ook weinig mogelijkheden.

Harm.calc
Berichten: 672
Lid geworden op: 22 dec 2010 12:25

Re: herstel dak door Woningverbetering Nederland BV

Ongelezen bericht door Harm.calc »

Meestal wordt het probleem aan daken groter als u dit soort partijen er bij haalt. Net als Jomanda, ze zien alles.
Ter plekke wordt even een offerte gemaakt zonder prijzen van materialen op te vragen? En ze kunnen direct beginnen? Blijkbaar heeft men het niet zo druk waardoor weinig inkomen dat ze op dit adres even gaan goed maken.

Advies voor een volgende keer: laat door meerdere partijen een vrijblijvende offerte maken en beoordeel deze door ze naast elkaar te leggen. Nodig dan de partij uit van de beste - is niet altijd de goedkoopste! - offerte en laat die toelichten. Duidelijke afspraken over prijs, betaling etc.
Want 2.200 euro voor 3 uurtjes werk, dat gelooft natuurlijk niemand.
Misschien maar gelukkig dat u niets meer van die partij gehoord heeft, was u nog meer geld kwijt geweest.

Anno 2017, tja, mensen moeten gewoon hun geld kwijt.

stofzuigertje

Re: herstel dak door Woningverbetering Nederland BV

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Dat ze niet bereikbaar zijn is Bouwvak vakantie!

Verder beetje duur en twijfels maar waarom gelijk betalen?
Normaal doe je dat na herstel.

rvjapio
Berichten: 1002
Lid geworden op: 17 apr 2017 18:47

Re: herstel dak door Woningverbetering Nederland BV

Ongelezen bericht door rvjapio »

Ongelofelijk jammer, uw oplichtingszaak. Al minstens de zesde rippende dakdekker die ik voorbij zie komen. Helaas blijkt heel veel waarschuwen dus niet te helpen. Kies voortaan een goede loodgieter/dakdekker in uw buurt, ga het gesprek aan, laat u breed voorlichten over het werk en de kosten en betaal helemaal niks voordat u tevreden bent. Zelf heb ik een loodgieter/dakdekker die alles kan, van dakdekken tot cv maken en lekkende kranen repareren. Hij heeft net mijn goot schoongemaakt, geinspecteerd en gerepareerd op 10 meter hoog (10 meter lang). Kosten: 130 euro. Laat u nooit meer onder druk zetten, want dat is nergens voor nodig.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: herstel dak door Woningverbetering Nederland BV

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

De kern van het probleem is als volgt:

Je bent mentaal niet voorbereid op dit soort figuren. Ze komen onverwacht aan je deur. Ze spelen dit spel dag in dag uit en jij niet. Dus sta je meteen al twee nul achter.

Het is dus ook geen dommigheid van mensen. Je gaat er met boter en suiker in. En niet iedereen staat dag in dag uit sterk in zijn of haar schoenen.

Dit is een probleem van alle tijden. Al in 1971 is er een wetsvoorstel behandeld om colportage te verbieden. Heeft het helaas niet gehaald.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: herstel dak door Woningverbetering Nederland BV

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Woningverbetering Nederland BV, Woning Verbetering Nederland BV ...

Wel sneu voor deze oplichters dat iedereen die hun firmanaam (nou ja, firma?) googlet op dit forum terecht komt. Slecht voor de omzet en zo.

Topicstarter heeft wellicht op hun verzoek haar klacht verwijderd. Maar dat helpt niet want de klacht staat er nog steeds. Door forumleden wordt dit soort klachten namelijk altijd veilig gesteld door deze te quoten. U ziet nu waarom we dat doen.

Gaan deze oplichters die paar duizend euro snel terugstorten? Of is de baas alweer heel lang op vakantie (waar doet hij het toch van)?

Wij zijn benieuwd!

keohneliu
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 aug 2017 10:02

Re: herstel dak door Woningverbetering Nederland BV

Ongelezen bericht door keohneliu »

Helaas heb ik dezelfde ervaring met Woningverbetering Nederland! Teveel betaald voor een reparatie Ik stond onder druk, want wij kregen vlak voor de vakantie last van lekkage. De lekkage is er nog steeds, de reparatie was waardeloos. Met moeite contact gehad na veel bellen en mailen, er zijn toezeggingen gedaan, maar er is steeds niemand gekomen. Uiteindelijk heb ik in overleg met mijn rechtsbijstand adviseur een aangetekende brief verstuurd, die onverrichter zake is terug gekomen. De zaak loopt nog, maar ik heb weinig vertrouwen in een goede afloop. Alle waarschuwingen van bovenstaande schrijvers zijn juist, jammer maar helaas.....

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: herstel dak door Woningverbetering Nederland BV

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Aangetekende brief die u retour kreeg in elk geval bewaren en niet openen. Het openen moet u aan de kantonrechter overlaten wanneer u er een zaak van maakt.

crustenhoven
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 sep 2017 08:36

Re: herstel dak door Woningverbetering Nederland BV

Ongelezen bericht door crustenhoven »

Wij hebben ook een zeer slechte ervaring met Woning verbetering Nederland. Eerst in 3 uurtjes even het dak repareren voor EUR 1.100,-. Vervolgens blijkt het nog steeds lek te zijn. Tot vier maal toe een afspraak gemaakt, maar iedere keer hadden ze weer een andere smoes. Mijn dak lekt nog steeds. Het wordt tijd dat dit soort praktijken een halt wordt toegeroepen. Maar ja, in de bouw kan blijkbaar alles...
Laatst gewijzigd door Radar op 06 sep 2017 10:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Ongefundeerde bewering verwijderd

Harm.calc
Berichten: 672
Lid geworden op: 22 dec 2010 12:25

Re: herstel dak door Woningverbetering Nederland BV

Ongelezen bericht door Harm.calc »

crustenhoven schreef:Wij hebben ook een zeer slechte ervaring met Woning verbetering Nederland. Eerst in 3 uurtjes even het dak repareren voor EUR 1.100,-. Vervolgens blijkt het nog steeds lek te zijn. Tot vier maal toe een afspraak gemaakt, maar iedere keer hadden ze weer een andere smoes. Mijn dak lekt nog steeds. Het wordt tijd dat dit soort praktijken een halt wordt toegeroepen. Maar ja, in de bouw kan blijkbaar alles...
Ik hoef het dak niet te zien maar volgens mij ben je snel een hele ochtend, tot een kleine dag (4-6u) bezig een lekkage op te sporen en te herstellen. Dat zou al een teken aan de wand kunnen zijn.
Wil je even heel snel een sommetje maken wat dit zou mogen kosten: ± 75 euro per uur per persoon die bezig is.
Dit is dan inclusief btw en inclusief materialen.

C.M. van der Mast
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 sep 2017 14:47

Re: herstel dak door Woningverbetering Nederland BV

Ongelezen bericht door C.M. van der Mast »

Ook wij zijn de dupe geworden van deze oplichtersfirma. Telefoonnummers zijn of niet in gebruik of worden niet opgenomen. Ik zoek nog een mogelijkheid om deze lieden aan te pakken. Graag een tip. Ik heb een factuur, een handtekening van een van de dakdekkers en een 06-nummer.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: herstel dak door Woningverbetering Nederland BV

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

marijkebleumink schreef:Ik had met Woningverbetering Nederland BV Alphen a/d Rijn telefonisch de afspraak gemaakt dat ik 1100 euro terugbetaald zou krijgen als ik de klacht van “Radar” zou halen. Omdat ik, gezien mijn ervaring, geen vertrouwen had in dit bedrijf, heb ik geëist dat eerst die 1100 euro terugbetaald zou worden en ik dan stappen zou ondernemen om de klacht te laten verwijderen. Sindsdien heb ik pogingen gedaan om het bedrijf telefonisch te bereiken en emails gestuurd met het verzoek om contact met mij op te nemen. Het bedrijf is niet bereikbaar en op emails wordt niet gereageerd. Ik heb me laten overdonderen door de gladde praatjes van medewerker Jeffrey, ik heb veel te veel betaald voor de paar uren werk, en mijn probleem is dus niet opgelost.

Ik heb deze klacht op de site van woningverbetering zelf gezet:
Woningverbetering BV Nederland is een zeer onbetrouwbaar bedrijf.
Door de gladde praatjes van medewerker Jeffrey en zijn stelligheid dat hij mijn dakproblemen kon oplossen (kleine lekkage die deels verholpen was en houtrot aan het dakbeschot door regenterugslag) heb ik me helaas laten overdonderen. Ik moest meteen beslissen; er kon meteen begonnen worden, kostenplaatje: 2200 euro. Na een uur of 3 werken werd mij medegedeeld dat de houtrot niet kon worden verholpen. Coating van het dak zou hier de oplossing voor zijn (van twee later geconsulteerde dakdekkingsbedrijven begreep ik dat dat zeker geen oplossing is). Dakcoating zou nog eens 3200 euro kosten. Verscheidene malen met het bedrijf gebeld; er zou iemand anders langskomen voor een second opinion en ze namen het zogenaamd allemaal heel serieus, maar die persoon kwam niet. Toen een nieuwe afspraak gemaakt, weer kwam er niemand. Toen zou ik de baas moeten bellen. Inmiddels had ik een klacht op “Radar” gezet. Uiteindelijk kreeg ik Dennis, de baas aan de telefoon. Ik zou 1100 euro teruggestort krijgen als ik de klacht van de “Radar” site zou verwijderen. Hij wilde het probleem dus afkopen. Ik heb schriftelijk geëist dat eerst de 1100 euro terugbetaald moest worden. Sindsdien heb ik verscheidene pogingen gedaan om het bedrijf telefonisch te bereiken en enkele malen per email gevraagd om contact met mij op te nemen. Echter zonder resultaat.
Laat u verder niet leiden door de zogenaamd erg betrouwbare vrouwelijke stem aan de telefoon die zegt dat ze het allemaal heel serieus nemen en dat ze vaker klachten krijgen over Jeffrey en dat ze die zeker op zullen lossen. Dat doen ze stelselmatig niet en daarbij: als ze weten dat Jeffrey zo’n slechte medewerker is moeten ze zich daar niet achter verschuilen, maar hem gewoon ontslaan en alle problemen die uit zijn werk zij voortgekomen oplossen. Kortom: een heeel slecht bedrijf, NIET mee in zee gaan!
2200,- euro lichter, dakprobleem niet opgelost. Ik heb nog nooit zulke slechte service gehad en raad dit bedrijf niemand aan! Ze zijn niet voor niks bij Kassa en Kanniewaarzijn geweest.
Uw probleem is dus niet opgelost. Deze dakhazen zullen wel verder gaan onder een nieuwe firmanaam.

Jimmy08092014
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 dec 2017 17:21

Re: herstel dak door Woningverbetering Nederland BV

Ongelezen bericht door Jimmy08092014 »

Ook ik ben slachtoffer van dit bedrijf. Ze kwamen om de dakgoot schoon te maken en zagen een paar dingen die hersteld moesten worden. Er kwam steeds meer bij en het leek ook te kloppen. Echter bleek de kwaliteit van de uitvoering zeer slecht en kostte het veel meer dan wat het waard was. Ik heb er een specialist bij gehaald. Deze gaf aan dat het prutswerk was. Maar ja, wel € 2200,- afgerekend. Schokkend!

Gesloten