LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Afrondingsverschillen Tele2

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
ozzieivo
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 aug 2017 17:40

Afrondingsverschillen Tele2

Ongelezen bericht door ozzieivo »

Ik heb een mobiel abonnement bij Tele2.nl
Nu ik onbeperkt bellen heb is het probleem voor mij persoonlijk opgelost maar ik breng het toch ter sprake voor diegenen die niet onbeperkt bellen in hun bundel.

Wat is het geval
Ik ben boekhouder en heb dan de neiging om af en toe eens wat facturen te controleren qua aantal minuten en betalingen.
Let wel ik maak er geen hobby van .hoor.
Zo heb ik laatst een rekening gehad en heb de bedragen opgeteld. twee cijfers achter de komma

schrik niet het was maar 9 cent buiten de bundel dat ik moest bijbetalen maar ja boekhouder hè.

Op de factuur staat echter dat ik 19 cent moet betalen. Hoe ik het zaakje ook optelde ik kwam maar niet verder dan die 9 cent.

Ik wil dat dubbeltje terug !
en dan komt er van mijn provider de reactie dat zij niet tot betaling overgaan omdat zij in hun eigen systeem 4 cijfers achter de komma hebben staan . Dan ontstaat daardoor het verschil.

Dan breekt mijn klomp Je krijgt een uitgebreide factuur met alle mogelijke belsoorten . en dan kan je het niet eens controleren.


Ik vraag me af voor de anderen of dit een juiste gang van zaken is. Ik vind het een onjuiste gang van zaken.

Anderen die wel buiten de bundel bellen kunnen dus niet controleren omdat de provider niet de goede informatie geeft.

Ik ben benieuwd.

Nijogeth
Berichten: 9965
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Afrondingsverschillen Tele2

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Volgens mij hebben we die discussie hier pas ook gehad over eenzelfde dingetje. De provider berekende toen de btw over een getal met 4 cijfers achter de komma, terwijl er op de factuur maar 2 stonden. In totaal rekende men dus de telefoonkosten met 4 cijfers achter de komma en de btw met 4 cijfers achter de komma samen om tot een totaal te komen. Het totaal scheelde daardoor 1 cent met de bedragen die maar 2 cijfers achter de komma hebben.

ozzieivo
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 aug 2017 17:40

Re: Afrondingsverschillen Tele2

Ongelezen bericht door ozzieivo »

sorry ben net nieuw
mijn vraag is eigenlijk of dat zo mag . Berekenen met 4 cijfers en dan de hele factuur met twee cijfers aanbieden .
Ik zie graag de reactie van dat andere gevalletje
Dank voor je reactie

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Afrondingsverschillen Tele2

Ongelezen bericht door kweenie »

Er wordt niet per gesprek gerekend. Er wordt gerekend met hoeveel minuten je per maand hebt verbruikt en dit wordt tegen een prijs per minuten/seconde gelegd. Eventueel na aftrek van je belbundel.

In de factuur wordt daarnaast ook per gesprek een bedrag genoemd, maar dit is slechts ter informatie en indicatie, om een indruk te geven wat ieder gesprek ongeveer kost. Het bedrag per gesprek is echter niet leidend.

Gesloten