LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ProNorm gekocht, blijkt Hacker Classic-keuken te zijn

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
bibi789
Berichten: 39
Lid geworden op: 27 mei 2017 10:44

Re: ProNorm gekocht, blijkt Hacker Classic-keuken te zijn

Ongelezen bericht door bibi789 »

hänschen klein schreef:https://www.degeschillencommissie.nl/co ... verwachten

Het geciteerde uitspraken-voorbeeld van de Geschillencommissie is natuurlijk niet 1:1-passend op uw case. Maar nèt zoals bij de rechter, bent u afhankelijk van het rapport van een expert. In hoeverre is een (gering) designverschil voor de leverancier een (groot) designverschil voor de klant? en een acceptabele oorzaak voor een ontbinding van de opdracht? Voor mij is het wel duidelijk, maar ik ben de Geschillencommissie en de rechter niet.

Het is een moeizaam zaak om andere uitspraken te bestuderen, misschien hebben deelnemers van dit topic daar tijd voor?
https://www.degeschillencommissie.nl/co ... overzicht/
Dat eerste voorbeeld, over kleurverschil vind ik niet erg bemoedigend. Je bestelt een leren bank en bij levering blijkt hij er niet uit te zien en een hele andere kleur te hebben dan je getoond was.
De geschillencommissie zegt dat je enig kleurverschil moet accepteren, maar bevestigt dat dit verschil echt te groot is. Je wil de koop ontbinden, maar dat wijst de commissie dan niet toe? En dan moet je genoegen nemen met een vergoeding van 500 euro? Ik zou daar niet blij mee zijn. Ik zit niet op zo'n slap compromis te wachten als de verkoper duidelijk in gebreke blijft en niet levert wat je besteld hebt.
Dan zou ik meer vertrouwen hebben in een rechter. Die zal niet gaan marchanderen. Denk ik.

Moneyman
Berichten: 29870
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: ProNorm gekocht, blijkt Hacker Classic-keuken te zijn

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ik zou ook eerder naar de rechter stappen.

bibi789
Berichten: 39
Lid geworden op: 27 mei 2017 10:44

Re: ProNorm gekocht, blijkt Hacker Classic-keuken te zijn

Ongelezen bericht door bibi789 »

Moneyman schreef:Ik zou ook eerder naar de rechter stappen.
Heb je daar een speciale reden voor?

Ik heb nu wat beslissingen vd Commissie mbt keukens bekeken, en daar zijn ze wel wat strenger voor de verkoper.

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: ProNorm gekocht, blijkt Hacker Classic-keuken te zijn

Ongelezen bericht door hänschen klein »

@bibi789, had u al om een raad bij Consuwijzer gevraagd m.b.t. het aanroepen van de Geschillencommissie of de Rechter?

Het algemene advies via hun website is voor uw verhaal difuus en m.i. te algemeen:
https://www.consuwijzer.nl/elektronica/ ... nd-product

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: ProNorm gekocht, blijkt Hacker Classic-keuken te zijn

Ongelezen bericht door hänschen klein »

Inmiddels wordt duidelijk dat rechtsbijstandsverzekeringen processen gaan mijden. Er wordt teveel gebruik gemaakt van de verzekering en nu wordt de weg ingeslagen van mediation en afkopen. Heeft TS hier ook mee te maken? Of is uw case inmiddels voor de rechter?

chrisd1
Berichten: 2053
Lid geworden op: 24 mar 2009 07:12

Re: ProNorm gekocht, blijkt Hacker Classic-keuken te zijn

Ongelezen bericht door chrisd1 »

hänschen klein schreef:Inmiddels wordt duidelijk dat rechtsbijstandsverzekeringen processen gaan mijden. Er wordt teveel gebruik gemaakt van de verzekering en nu wordt de weg ingeslagen van mediation en afkopen.
Jammer, dat deze mededeling niet is onderbouwd.
Iig heeft schrijfster van dit topic van een paar dagen geleden daar volstrekt andere ervaringen mee.

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: ProNorm gekocht, blijkt Hacker Classic-keuken te zijn

Ongelezen bericht door hänschen klein »

chrisd1 schreef:
hänschen klein schreef:Inmiddels wordt duidelijk dat rechtsbijstandsverzekeringen processen gaan mijden. Er wordt teveel gebruik gemaakt van de verzekering en nu wordt de weg ingeslagen van mediation en afkopen.
Jammer, dat deze mededeling niet is onderbouwd.
Iig heeft schrijfster van dit topic van een paar dagen geleden daar volstrekt andere ervaringen mee.
Het is ook moeilijk om hiervoor een landelijk geldig bewijs aan te kunnen geven. Het was een vraag aan TS, omdat er steeds meer berichten opduiken, dat processen om kosten reducering door verzekeraars worden gemeden en het feit, dat momenteel de premies voor rechtsbijstandsverzekeringen blijven stijgen.

Als voorbeeld werd gisteren op tv weer aangegeven, dat steeds meer ouders via de rechtsbijstand de school van hun kinderen bij conflicten juridisch 'aanpakken' en de verzekeraars in de meeste gevallen "via gespekken aan tafel de problemen tussen moeders en schoolleidingen kunnen bijpraten". Afkopen is al langer een praktijk wanneer de te verwachte kosten voor de verzekeraar boven-proportioneel zullen worden. Hier wordt dus géén rècht gezocht, maar pragmatisch en economisch, de goedkoopste oplossing.

chrisd1
Berichten: 2053
Lid geworden op: 24 mar 2009 07:12

Re: ProNorm gekocht, blijkt Hacker Classic-keuken te zijn

Ongelezen bericht door chrisd1 »

hänschen klein schreef:Als voorbeeld werd gisteren op tv weer aangegeven, dat steeds meer ouders via de rechtsbijstand de school van hun kinderen bij conflicten juridisch 'aanpakken' en de verzekeraars in de meeste gevallen "via gespekken aan tafel de problemen tussen moeders en schoolleidingen kunnen bijpraten".
Zoiets kan ik zelf ook bedenken; maar je kunt hard maken, dat dat in (al) die gevallen dan ook gebeurt??
En ouders niet b.v. een brief krijgen met over welke wetsartikelen het gaat (zoals b.v. in deze post uit 2016), per telefoon de mededeling dat de jurist er niet bij geweest is (niet iedereen denkt er meteen aan telefoongesprekken met 'zijn/haar' 'rbv' op te nemen) en of ze (zelf) bewijs willen 'produceren'?

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: ProNorm gekocht, blijkt Hacker Classic-keuken te zijn

Ongelezen bericht door hänschen klein »

@christd1

Ik kan bij verzekeraars àlles bedenken en ook ARAG schrijft op de website, dat ze het eerst per mediation gaan proberen. Hard maken bij àlle gevallen kan ik niet, géén case is gelijk. Mijn enige eigen-ervaring was ooit een dringend afraden van een proces met mijn Gemeente, omdat dit eindeloos zou kunnen aanduren in vele zittingen en instanties en ... 'of mijn uithoudingsvermogen toereikend zou zijn ... " (met vraagteken). Terug naar TS in deze topic, het schijnt dat de keukenzaak TS-DMG nog steeds loopt.

chrisd1
Berichten: 2053
Lid geworden op: 24 mar 2009 07:12

Re: ProNorm gekocht, blijkt Hacker Classic-keuken te zijn

Ongelezen bericht door chrisd1 »

hänschen klein schreef:Mijn enige eigen-ervaring was ooit een dringend afraden van een proces met mijn Gemeente, omdat dit eindeloos zou kunnen aanduren in vele zittingen en instanties en ... 'of mijn uithoudingsvermogen toereikend zou zijn ... " (met vraagteken). Terug naar TS in deze topic, het schijnt dat de keukenzaak TS-DMG nog steeds loopt.
Wat je schrijft over de Gemeente klopt wel met wat ik daar zelf wel eens over meekrijg.

Wat ik hierboven schreef is conform mijn eigen enige-ervaring.

Gesloten