LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tandarts heeft geen verplichte offerte gegeven.

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.
Vanilla
Berichten: 8
Lid geworden op: 14 nov 2007 20:54

Tandarts heeft geen verplichte offerte gegeven.

Ongelezen bericht door Vanilla »

Nadat ik een oproep kreeg voor de halfjaarlijkse controle in de pas vernieuwde tandartspraktijk werden er direct weer foto's gemaakt terwijl dit nog maar 2 jaar geleden was. Kassa dus. Omdat ik nogal last had van ontstoken tandvlees deden ze een pocketmeting bij de volgende afspraak. Meer dan 155 euro. Vervolgens moest ik nog 2 keer terugkomen voor een gebitsreiniging. Ik had ook een gaatje volgens de tandarts. Vreemd genoeg moesten voor dat ene gaatje wel 2 nieuwe afspraken worden gemaakt. Toen de tandarts na de laatste afspraak vertelde dat ik nog een nieuwe afspraak moest maken zodat ze de volgende keer nog verder kon gaan met oude vullingen eruit te halen omdat er een klein kleurverschil was ging er eindelijk een lampje branden. Met die vullingen was verder niets mis, enkel een klein kleurverschil wat nauwelijks opviel. Naast deze nieuwe afspraak had ik ook nog een afspraak staan voor controle bij de mondhygiënist. In al die tijd had niemand mij ook maar iets verteld over de kosten. Ik heb het minimumloon en ben daarom bij verzekerd via Gemeente Extra (CZ). Hier krijg ik een vergoeding voor de tandarts tot 570 euro, wat altijd ruim voldoende is geweest.


Na de laatste afspraak besloot ik toch zelf maar eens navraag te doen, ondanks dat tandartsen verplicht te zijn een offerte te geven wanneer het bedrag hoger is dan 250 euro. In mijn CZ kon ik enkel de eerste 2 bezoeken terugvinden en die waren al behoorlijk prijzig. De baliemedewerker zei direct dat ik maar contact moest opnemen met CZ. Jullie moeten mij toch kunnen vertellen wat de totale kosten zijn, aangezien ik nu nog eens 2 afspraken heb staan? Ik raad je toch aan contact met CZ op te nemen. Na veel zuchten en steunen ging ze het toch voor me nakijken. U zit al aan de maximale vergoeding van 570 euro en moet over de 300 euro uit eigen zak gaan betalen. Wat ?? 300 euro?! Daar heeft de tandarts mij niets over verteld. Ga maar bij CZ navragen of er nog iets van vergoed gaat worden zei ze doodleuk. Die ochtend had ik haar nog informatie aan mensen horen geven over wat er wel en niet vergoed werd voor hun. En nu deed ze alsof haar neus bloedde. Natuurlijk heb ik de andere 2 afspraken direct afgezegd en hoopte maar dat ze de afspraak van die dag er ook bij had opgeteld. Dat blijkt dus niet zo te zijn... Het bedrag gaat dus nog veel hoger worden. Hoe hoog kan ik nog niet zien in mijn CZ, enkel dat de afspraak van afgelopen maandag er nog niet bij staat..


Ze kunnen heel goed zien dat ik extra verzekerd ben via de gemeente en dat ik het dus al niet breed heb maar echt helemaal niemand heeft mij ingelicht over de kosten. Na een melding bij CZ waren zij het ermee eens dat ik onvoldoende was geïnformeerd. Wat ik me nu vooral afvraag is of er hier mensen zijn met een soortgelijke ervaring en wat kan ik nu het beste doen? Heb ik een kans dat dit bedrag word kwijtgescholden of zal ik het met een maandenlange betalingsregeling moeten doen? Aangezien ze tijdens de laatste afspraak flink hebben boren en vullen zal het bedrag dat ik uit eigen zak moet betalen wel eens boven de 600 euro kunnen gaan oplopen.. Nu al kom ik in totaal rond de 900 euro waarbij de laatste afspraak dus nog niet is meegerekend. Als zij verplicht zijn vanaf 250 euro een offerte te geven zijn ze wel erg nalatig geweest. En ja ik voel me zelf ook behoorlijk dom dat ik niet eerder aan de bel had getrokken maar dit had ik gewoonweg echt niet verwacht en nog nooit eerder meegemaakt.

witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Tandarts heeft geen verplichte offerte gegeven.

Ongelezen bericht door witte angora »

Naja, ik heb dus een tandarts gehad die het voor elkaar kreeg om, bij het uitboren, tot drie keer toe achter elkaar een kies 'per ongeluk' zodanig wist te verbouwen dat ze niet meer te redden waren: er moest een kroon op. De eerste keer kan, de tweede keer kan, maar de derde keer? Kom op. Ik heb dus een andere tandarts opgezocht. Dat zou ik jou, uitgaande van je verhaal, adviseren ook te doen.

Of je iets wel of niet kan betalen interesseert die tandarts geen fluit. Dat is vanuit zijn visie: jouw probleem.

Overigens is het helemaal niet zo vreemd om iedere 2 jaar foto's te maken. Over de rest heb ik geen mening, aangezien ik geen deskundige ben. Het enige wat me verbaast is het aantal bezoeken en wat het je tot nu toe gekost heeft. Plus het 'cosmetisch' vervangen van vullingen, dat klinkt ook wel raar ja.

stofzuigertje

Re: Tandarts heeft geen verplichte offerte gegeven.

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Ik twijfel aan mijn eigen tandarts..... zelden een foto gemaakt, eens in 10 jaren en niet meer dan nodig, dus niet alles erop!

Verder veel lagere rekeningen en vooral de laatste jaren alles gewoon bij half jaarlijkse controle gaan zonder nieuwe afspraak en tijd rovende heen en weer fietsen!

Wilt U een perfect uitgevoerde of voordeliger.....
Ja, er zit een groot verschil tussen en een andere zoeken lijkt me bij dit verhaal rendabel.

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Tandarts heeft geen verplichte offerte gegeven.

Ongelezen bericht door kokka »

Je hebt ontstoken tandvlees, waarschijnlijk hou je je gebit niet goed schoon vandaar die pockets. dan heb je dus ook een gaatje. dat alles hebben ze prima voor je gedaan, en nu mopperen dat je het allemaal zo duur vind.
het kan toch ook zijn dat de afzonderlijke behandelingen geen 250 euro zijn? of zie ik dat dan weer verkeerd.

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: Tandarts heeft geen verplichte offerte gegeven.

Ongelezen bericht door hänschen klein »

"Uw gebit is niet goed onderhouden ..." zei mijn nieuwe tandarts toen de oude met pensioen ging.

Die nieuwe tandarts bleek na een register-contrôle niet eens een vergunning te hebben!

Een derde wilde een kapotte kies wel trekken, maar eerst was een complete gebitsreiniging aan de beurt ...

Dat heeft bijna € 1.000,- gekost en nu hoeft de kies niet getrokken te worden, maar daarvoor heeft hij al een idee.

Breek mij de bek m.b.t. tandartsen niet open! Ik heb vorig jaar uitsluitend met onserieuze zakkenvullers te doen gehad. Wat uw opmerking over een offerte betreft ... ik heb wel vooraf een mondelinge schatting gehoord maar die werd na iedere behandeling steeds weer hoger. Tactiek? Ik kan het niet bewijzen, maar zoek voor de zoveelste keer in korte tijd weer een nieuwe tandarts. Regionaal hebben de tandartsen (illegaal) echter afgesproken elkaars klanten niet over te nemen, dus moet ik gaan verhuizen ...

ERGO: Hier is klaarblijkelijk nauwelijks toezicht, net zoals bij de NVWA. De gewaarschuwde verzekeraar deed niets met de melding, dat er een tandarts praktijk voerde en zonder geldige papieren bezig was. Ook het Keurmerk op de website was onrechtmatig geplaatst en moest tenslotte verwijderd worden.

Net zoals bij het eierenschandaal, iedereen weet het en niemand doet iets. O ja, ik heb de Consumentenbond nog een bericht gestuurd, maar klaarblijkelijk betreft dit geen consumenten aangelegenheid, want nul reactie.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Tandarts heeft geen verplichte offerte gegeven.

Ongelezen bericht door moederslink »

Vanilla schreef:Nadat ik een oproep kreeg voor de halfjaarlijkse controle in de pas vernieuwde tandartspraktijk werden er direct weer foto's gemaakt terwijl dit nog maar 2 jaar geleden was. Kassa dus. Omdat ik nogal last had van ontstoken tandvlees deden ze een pocketmeting bij de volgende afspraak. Meer dan 155 euro. Vervolgens moest ik nog 2 keer terugkomen voor een gebitsreiniging. Ik had ook een gaatje volgens de tandarts. Vreemd genoeg moesten voor dat ene gaatje wel 2 nieuwe afspraken worden gemaakt. Toen de tandarts na de laatste afspraak vertelde dat ik nog een nieuwe afspraak moest maken zodat ze de volgende keer nog verder kon gaan met oude vullingen eruit te halen omdat er een klein kleurverschil was ging er eindelijk een lampje branden. Met die vullingen was verder niets mis, enkel een klein kleurverschil wat nauwelijks opviel. Naast deze nieuwe afspraak had ik ook nog een afspraak staan voor controle bij de mondhygiënist. In al die tijd had niemand mij ook maar iets verteld over de kosten. Ik heb het minimumloon en ben daarom bij verzekerd via Gemeente Extra (CZ). Hier krijg ik een vergoeding voor de tandarts tot 570 euro, wat altijd ruim voldoende is geweest.


Na de laatste afspraak besloot ik toch zelf maar eens navraag te doen, ondanks dat tandartsen verplicht te zijn een offerte te geven wanneer het bedrag hoger is dan 250 euro. In mijn CZ kon ik enkel de eerste 2 bezoeken terugvinden en die waren al behoorlijk prijzig. De baliemedewerker zei direct dat ik maar contact moest opnemen met CZ. Jullie moeten mij toch kunnen vertellen wat de totale kosten zijn, aangezien ik nu nog eens 2 afspraken heb staan? Ik raad je toch aan contact met CZ op te nemen. Na veel zuchten en steunen ging ze het toch voor me nakijken. U zit al aan de maximale vergoeding van 570 euro en moet over de 300 euro uit eigen zak gaan betalen. Wat ?? 300 euro?! Daar heeft de tandarts mij niets over verteld. Ga maar bij CZ navragen of er nog iets van vergoed gaat worden zei ze doodleuk. Die ochtend had ik haar nog informatie aan mensen horen geven over wat er wel en niet vergoed werd voor hun. En nu deed ze alsof haar neus bloedde. Natuurlijk heb ik de andere 2 afspraken direct afgezegd en hoopte maar dat ze de afspraak van die dag er ook bij had opgeteld. Dat blijkt dus niet zo te zijn... Het bedrag gaat dus nog veel hoger worden. Hoe hoog kan ik nog niet zien in mijn CZ, enkel dat de afspraak van afgelopen maandag er nog niet bij staat..


Ze kunnen heel goed zien dat ik extra verzekerd ben via de gemeente en dat ik het dus al niet breed heb maar echt helemaal niemand heeft mij ingelicht over de kosten. Na een melding bij CZ waren zij het ermee eens dat ik onvoldoende was geïnformeerd. Wat ik me nu vooral afvraag is of er hier mensen zijn met een soortgelijke ervaring en wat kan ik nu het beste doen? Heb ik een kans dat dit bedrag word kwijtgescholden of zal ik het met een maandenlange betalingsregeling moeten doen? Aangezien ze tijdens de laatste afspraak flink hebben boren en vullen zal het bedrag dat ik uit eigen zak moet betalen wel eens boven de 600 euro kunnen gaan oplopen.. Nu al kom ik in totaal rond de 900 euro waarbij de laatste afspraak dus nog niet is meegerekend. Als zij verplicht zijn vanaf 250 euro een offerte te geven zijn ze wel erg nalatig geweest. En ja ik voel me zelf ook behoorlijk dom dat ik niet eerder aan de bel had getrokken maar dit had ik gewoonweg echt niet verwacht en nog nooit eerder meegemaakt.
zoals ik ernaar kijk :
direct foto.s maken bij de halfjaarlijkse controle vind ik raar, tenzij u aangegeven heeft ergens last van te hebben :?
Ook gelijk een pocketmeting doen lijkt mij onzinnig, maar ik zeg er wel bij dat ontstoken tandvlees ( chronisch of niet ) het gebit behoorlijk ondermijnt.
Kleurverschil tussen vullingen lijkt mij ook niet dramatisch tenzij de vullingen misschien ook aan vervanging toe waren?
Of u nu wel of niet van te voren bent geïnformeerd of een voorlopige begroting kreeg is m.i. niet zo relevant, deze tandarts heeft dit uitgevoerd en dit zal betaald moeten worden.
En een gaatje vullen kan uiteraard in 1 afspraak.
Afspraken nu maar afzeggen vanwege de kosten lijkt mij ook niet handig, uw gebit heeft kennelijk verzorging nodig en als dit wordt verwaarloosd vanwege de kosten bent u straks nog verder van huis. Een slecht gebit heeft zelfs invloed op het hart!
Wat had u gedaan als u wel van te voren een begroting had gekregen? Het er maar bij laten zitten??

Een kwijtschelding zit er denk ik echt niet in , een betaalafspraak ws wel.
En misschien op zoek gaan ne andere tandarts als u deze niet volledig vertrouwt?
Heeft u dit alles ook wel naar hem teruggekoppeld? En wat was zijn ( professionele) antwoord?
Laatst gewijzigd door moederslink op 13 aug 2017 12:40, 1 keer totaal gewijzigd.

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Tandarts heeft geen verplichte offerte gegeven.

Ongelezen bericht door kokka »

ze deden een pocketmeting bij de volgende afspraak.
wat ik zo zie is dat TS een behoorlijk aantal afspraken heeft gehad, om de boel netjes te krijgen. de vorige foto's waren ook al twee jaar oud.

We hebben, of hadden een tandarts op het Forum zitten. Vroem, kan jij hier iets zinnigs over zeggen?

Verwijderd

Re: Tandarts heeft geen verplichte offerte gegeven.

Ongelezen bericht door Verwijderd »

Herkenbaar. Ik ben onlangs voor het eerst sinds 6 jaar weer naar de tandarts geweest. 6 jaar geleden had ik 1 gaatje en voor het verwijderen van tandsteen moest ik naar de mondhygiëniste. Die vertelde me dat ze het in 4 afspraken wilde gaan doen en het zou zo'n €800 kosten. Op die eerste afspraak ben ik nooit op komen dagen. Nu 6 jaar later toch maar weer eens de stoute schoenen aangetrokken (met wat spaargeld op de bank). Ik bleek 5 gaatjes te hebben (prima) maar tandsteen was prima. Dat heeft de tandarts zelf even verwijderd en daar was hij een kwartier mee bezig. Totale kosten voor die 5 gaatjes zo'n €350. Aangezien ik zelf mijn tandsteen niet heb verwijderd de afgelopen 6 jaar vraag ik me nog steeds af waar de mondhygiënist het vandaan haalde dat het €800 zou moeten gaan kosten. Ze naaien je gewoon wat aan.

rvjapio
Berichten: 1001
Lid geworden op: 17 apr 2017 18:47

Re: Tandarts heeft geen verplichte offerte gegeven.

Ongelezen bericht door rvjapio »

Iedereen is vrij om behandelingen gewoon te weigeren. U bent er immers zelf bij. Zoals foto's maken of andere ingrepen. Laat de tandarts ook vooral uitleggen waarom hij bepaalde ingrepen wel of niet doet en met welk nut.

vroem
Berichten: 3748
Lid geworden op: 29 jun 2009 13:58

Re: Tandarts heeft geen verplichte offerte gegeven.

Ongelezen bericht door vroem »

Ik was er niet bij, dit is slechts 1 kant van de zaak. zeer waarschijnlijk is het verhaal van de tandarts anders.

Afhankelijk van staat gebit is eens per 2 jaar foto's een normaal gemiddelde. Sterker nog de tandarts die hiervan afwijkt zal dat goed moeten kunnen onderbouwen. Iedereen roept altijd ""makkelijk verdient"" . Maar weinigen beseffen zich dat er wel voortijdig grote en dus dure problemen herkend en vaker wel dan niet nog goedkoop opgelost kunnen worden. Voor de patiënt geeft het mits er juist mee wordt omgegaan op lange termijn een (vaak forse) besparing. Dus lange termijn denken daarin, niet korte. Ik kom momenteel heel veel tegen dat mensen terugkomen na meerdere jaren niet geweest te zijn, vaak ook nog met een al besproken plan wat dus nog niet uitgevoerd is waarbij kosten herstel inmiddels tot factor 3-4 hoger liggen dan oorspronkelijk plan. Al met al heeft uitstellen dus alleen maar fors geld gekost, naast eigenlijk onnodige verslechtering van het gebit..

Blijkbaar is er een serieus probleem. Een pocketstatus maak je alleen bij de DPSI score (google maar eens ) van 3- of erger. 2x terugkomen wijst daar ook op.

Ik kan mij in het hele verhaal een beetje moeilijk voorstellen dat de tandarts het helemaal niet gehad heeft over noodzaak tot eea. Ik vind het wel vreemd dat je meerdere keren voor langere afspraken in de stoel plaatsneemt zonder navraag te doen wat er precies mis is. Dat geeft geen blijk van betrokkenheid bij de eigen mondgezondheid. Want blijkbaar was er nogal wat loos.

Wanneer tandarts echt geen of minimale uitleg gegeven heeft , en het helemaal niet over de eraan gekoppelde kosten heeft gehad heeft ie wel een probleem. de grens van 250 geldt namelijk niet per afspraak (dat komt nog wel goed) maar per totale behandelplan. Dat is dan klachtwaardig, bij de klachtencommissie waar hij bij aangesloten is. Kan je zo navragen. Betekent wel een andere tandarts.

Je kan eens proberen er een discussie over te starten over eea. Wanneer je op een normale manier in gesprek gaat over zaken wordt wellicht eea duidelijk en komen jullie er wellicht gewoon samen uit . Ik heb recent een geval gehad van iemand die bij de KC is geweest, en mij verwijt dat ik de uitslag van onderzoek niet met hem besproken heb (wel poging gedaan die afgewimpeld is..) terwijl dat en de taak van de KC is, en hij zich ook (naar zeggen uitgebreid) van die taak gekweten heeft. Naar uitleg erover van mijn kant wordt niet geluisterd/is geen ruimte voor. Jammer maar helaas.

Mensen onthouden echt niet veel van wat ze verteld wordt, onderzoek spreekt over 25% van de verstrekte info wat al na vrij korte tijd nog maar over is.

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: Tandarts heeft geen verplichte offerte gegeven.

Ongelezen bericht door hänschen klein »

@vroem.
Constructief commentaar: Daarom is een door de behandelaar aangekruisd informatieformulier de betere oplossing om thuis nog eens te kunnen na-lezen ... zoals de ziekenhuischirurgen dit plegen te doen, waarna ze ook nog extra gerichte vak-artikelen om mee te nemen, voor de cliënt bij de balie-printer laten uitdrukken.

Mijn ervaring: Ik kreeg bij de gebitsreiniging drie zittingen van een half uur aangekondigd, maar tijdens de eerste zitting kreeg ik te horen, dat wanneer ik géén verdoving zou nemen, alles binnen een uur klaar zou zijn. Dat waren € 900,- voor uiteindelijk vijf kwartier slijpen ... en één gratis les in ragen door de mondhygiëniste. Mondspoelmiddelen tegen bloeden en ontstekingen moest ik tegen cash aan de balie afhalen.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Tandarts heeft geen verplichte offerte gegeven.

Ongelezen bericht door Brahms »

De tandartsenwereld is een bijzondere.....

Bij mij moest er een zeer uitvoerige behandeling voor forse tandvleesproblemenen plaatsvinden. Na ruim 30 minuten in de stoel bij een mondhygiëniste was het oordeel niet goed. Dat zou een langdurige en zeer kostbare behandeling gaan worden.
Ik trok wat wit weg van de offerte.
Thuis na een nachtje slapen maar eens zelf naar mijn tandjes gekeken. Ik zag niets bijzonders.
De gok genomen en alles afgebeld, dat vond de mondhygiëniste een erg dom plan.

We zijn nu 8 jaren verder. Begin augustus bij de tandarts geweest (1 x per jaar) en eens gevraagd wat de tandarts van mijn totale staat gebid vond.
Hij was erg tevreden ! ! (en zag slechts één gaatje).

En zo kan ik nog wel wat persoonlijke ervaringen typen.

vroem
Berichten: 3748
Lid geworden op: 29 jun 2009 13:58

Re: Tandarts heeft geen verplichte offerte gegeven.

Ongelezen bericht door vroem »

ik weet niet of TS nog terugkomt hier.. Verder staan tegenover alle vervelende verhalen (die wel naar buiten gebracht worden) nog steeds een veelvoud aan positieve ervaringen (die nog veel te weinig maar gelukkig steeds meer naar buiten gebracht worden).

In elke beroep/vak zitten nu eenmaal rotte appels. Gezien de stappen die de laatste jaren gezet zijn wordt dat wel steeds minder . En dat ondanks de zeer forse tegenwind cq werking vanuit overheid en zorgverzekeraars zelf daarbij

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: Tandarts heeft geen verplichte offerte gegeven.

Ongelezen bericht door hänschen klein »

@vroem.
'Vervelende verhalen' zijn dè brandstof voor de meeste fora. Zelfs de Consumentenbond wil géén tegenhanger inrichten tot de site Klachtenkompas.nl, omdat op een 'Pluimenkompas.nl' alleen maar spam wordt geplaatst. Tòch zijn er voordele; de consument/de cliënt wordt geconfronteerd met problemen die anderen eerder hadden en worden daarmee zelfredzamer. TS zal nooit meer zonder offerte bij de tandarts zomaar iets laten doen. Bovendien kunnen journalisten en redacties geposte verhalen lezen, checken, rechercheren en m.b.t. een onderzoek en voor publicaties gebruiken.

U heeft gelijk, ikzelf had 40 jaar lang nooit problemen met tandartsen, maar wissel ineens met èchte redenen nu in korte tijd voor de vierde keer mijn (tweemaal buitenlandse) tandartsen, waaronder er één praktiseerde zonder geldige papieren en daarom ben ik actief op fora ... je leert er dagelijks bij. Aanbevolen: https://www.tandarts.nl/forum/

wilhelmima1
Berichten: 696
Lid geworden op: 06 feb 2012 19:13

Re: Tandarts heeft geen verplichte offerte gegeven.

Ongelezen bericht door wilhelmima1 »

Mijn tandarts doet bij implantaten, kronen en brugwerk een offerte maken. Voor M en T codes geeft ie standaard aan aan dat het per element wordt berekend.
Ligt er denk ik aan dat, gezien als ik al die reacties die ik lees op diverse sites, veel mensen absoluut niet weten wat de voorwaarden zijn van hun tandartsverzekeringen of dat mensen zelf communiceren over de kosten van een behandeling.
En verder een tandarts is een medicus, geen administratie kantoor.
En voordat er mensen gaan piepen zeker nooit kosten gehad. Ben bezig met een sessie met I codes :wink:

vroem
Berichten: 3748
Lid geworden op: 29 jun 2009 13:58

Re: Tandarts heeft geen verplichte offerte gegeven.

Ongelezen bericht door vroem »

feit is gewoon dat die wettelijke verplichting tot een ongevraagde schriftelijke offerte er is.
Blijft ook lastig aan te tonen voor beide kanten of ie wel of niet gegeven is als ie wel in het systeem staat.
tenzij je patiënt laat tekenen ervoor. Maar ook daar zitten haken en ogen aan.

mbt reviewsites: probleem is dat het lastig is omdat het heel makkelijk is valse reviews te schrijven. Ik kan zo met een vals emailadres een collega zwart maken. Zijn grenzen aan ivm controles op IP adres, maar het kan wel, en ik weet zeker dat het ook gebeurt. Het is op bv zorgkaart en independer ook heel makkelijk een positieve over jezelf te plaatsen, of bv door familie/vrienden. Gebeurt ook vaak. Wanneer je de site doorpluist komt een oplettend lezer ze zo tegen (bv 4x een 10 in een 4-6 weken en daarvoor en erna totale stilte, en de manier waarop commentaar opgesteld is zegt vaak ook wel wat). Alleen kijken de meeste mensen alleen naar de cijfers/gemiddelden en nemen niet de moeite verder te kijken.

Als zorgverlener ben je loslopend wild want je hebt weinig mogelijkheden jezelf te beschermen tegen onterechte vuilspuierij...

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Tandarts heeft geen verplichte offerte gegeven.

Ongelezen bericht door renewouters »

Als ik een groot deel van de reacties lees, concludeer ik dat we de tandartsen ook in het vakje oplichters kunnen plaatsen, naast alle telecomproviders, winkeliers, overheden, zeg maar de rest van Nederland.... Kennelijk zijn we gewoon een groot corrupt land. Niemand schijnt z'n werk fatsoenlijk te doen. WIj dus ook niet. Er zijn ongetwijfeld klanten die absoluut niet te spreken zijn over de manier waarop wij met z'n allen ons werk doen.

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Tandarts heeft geen verplichte offerte gegeven.

Ongelezen bericht door Moneyman »

renewouters schreef:Als ik een groot deel van de reacties lees, concludeer ik dat we de tandartsen ook in het vakje oplichters kunnen plaatsen, naast alle telecomproviders, winkeliers, overheden, zeg maar de rest van Nederland.... Kennelijk zijn we gewoon een groot corrupt land. Niemand schijnt z'n werk fatsoenlijk te doen. WIj dus ook niet. Er zijn ongetwijfeld klanten die absoluut niet te spreken zijn over de manier waarop wij met z'n allen ons werk doen.
Als je de fout maakt om de reacties in/ op dit forum als zijnde representatief te zien, ja dan zou je conclusie kloppen. Gelukkig is dat niet het geval.

Verwijderd

Re: Tandarts heeft geen verplichte offerte gegeven.

Ongelezen bericht door Verwijderd »

renewouters schreef:Als ik een groot deel van de reacties lees, concludeer ik dat we de tandartsen ook in het vakje oplichters kunnen plaatsen, naast alle telecomproviders, winkeliers, overheden, zeg maar de rest van Nederland.... Kennelijk zijn we gewoon een groot corrupt land. Niemand schijnt z'n werk fatsoenlijk te doen. WIj dus ook niet. Er zijn ongetwijfeld klanten die absoluut niet te spreken zijn over de manier waarop wij met z'n allen ons werk doen.
Je zou ook wat nuchterder kunnen concluderen dat de marktwerking in de zorg niet ten goede is gekomen van de prijs/kwaliteit-verhouding. U maakt er echter een argumentum ad absurdum van. Jammer en onnodig.

vroem
Berichten: 3748
Lid geworden op: 29 jun 2009 13:58

Re: Tandarts heeft geen verplichte offerte gegeven.

Ongelezen bericht door vroem »

ik heb de indruk dat men het sarcasme in de reactie van renewouters mist...
Je zou ook wat nuchterder kunnen concluderen dat de marktwerking in de zorg niet ten goede is gekomen van de prijs/kwaliteit-verhouding.
dat klopt, maar speelt zeker niet alleen binnen de tandheelkunde. Van echte marktwerking is overigens geen sprake, het zorgpakket wordt volledig door de overheid bepaald.

Zeker in de situatie zoals bij mondzorg is dat absurd, waar volwassenen het nagenoeg (stukje kunstgebit in basis en bijzondere tandheelkunde daargelaten, logisch dat daar beperkende regels zijn gezien kosten die ermee gemoeid kunnen zijn voor de collectiviteit) allemaal zelf moeten bepalen, maar dus niet samen met tandarts mogen bepalen wat er gebeurt en tegen welke prijs dat gebeurt, en wat de randvoorwaarden zijn. Wordt eigenlijk allemaal van bovenaf bepaald. Naast dat zorgverzekeraars aanmerkelijke marktmacht hebben, waardoor van marktwerking dus ook geen sprake kan zijn. Marktwerking? denk het niet...daarom werkt het systeem ook niet zoals het zou kunnen werken.

Gesloten