LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] #Eneco

Hier vind je enquêtes van derden, bijvoorbeeld van studenten.
Sero
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 aug 2017 15:38

#Eneco

Ongelezen bericht door Sero »

Op 28 oktober 2016 heeft Eneco door een monteur van hun mijn warmtemeter vervangen. In april 2017 moest ik zoals gewoonlijk de standen van de meter doorgeven en tot mijn grote schrik kreeg ik medio mei 2017 een eindafrekening. Moest ruim € 400 euro bijbetalen. Het bleek dat de standen niet klopten en Eneco een inschatting had gemaakt op basis van type woning.

Nadat er in mei 2017 opnieuw een monteur kwam en de meterstanden bekeek bleek dat de meter verkeerd was aangesloten en vanaf datum plaatsing nieuwe meter tot 22 mei 2017 er niets was geregistreerd. Ik heb Eneco verschillende malen gebeld en om een herberekening gevraagd op basis van het verbruik van de afgelopen 5 jaar. Ik had tenslotte ieder jaar een gemiddeld verbruik van rond de 16 gehad en geen 21 KJ

Tot op heden heb ik 7 keer gebeld, 7 keer is er door de frontoffice een verzoek ingediend bij de backoffice en nog steeds is er geen nieuwe berekening gemaakt. Eneco vindt dat ik €220 euro moet bijbetalen en als ik dit jaar minder verbruik dan is dat mijn bewijs en kan ik geld terug krijgen (van het teveel betaalde maandelijkse rekening) de € 220 euro vinden ze heel normaal en moet ik betalen.

Op 2 augustus jl. is er weer een monteur langs geweest (wederom van Eneco) en ook geconstateerd dat ik minimaal verbruik heb (als alleenstaande vrouw die bijna nooit thuis is). Dit is ook zwart op wit gezet en meegenomen naar Eneco.

Eindconclusie...Eneco verwijst iedere keer door naar de backoffice, ik hoor niets van de backoffice en er wordt geen passende oplossing geboden (meterstanden zijn immers niet op te meten door het foutief aansluiten van het kastje) en ik zit met een extra rekening van € 220 euro en een verhoogd termijnbedrag (was 50 en is nu 75 euro).

Ik heb uit frustratie de automatische incasso voor eneco stopgezet en ja ja ze waren er als de kippen bij en stuurden een brief met daarin de boodschap dat mijn betalingsregeling (welke ik niet heb afgesproken) was komen te vervallen.

Ik weiger eneco te betalen totdat zij eens een keer met een passende oplossing komen of tot de backoffice eens een keer de vraag ( 7 keer in totaal) beantwoordt.

Moneyman
Berichten: 30049
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: #Eneco

Ongelezen bericht door Moneyman »

Stop NIET met betalen - dat levert je alleen maar ellende en veel kosten op! Je zit dan zelf fout namelijk.

16again
Berichten: 16101
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: #Eneco

Ongelezen bericht door 16again »

Als Eneco de vragen niet beantwoord....laat de geschillencommissie dat dan maar doen.

Ik zou gaan voor geschatte verbruikcijfers, gebaseerd op voorgaande jaren, en gecorrigeerd naar landelijk gemiddeld verbruik. (niet alle winters zijn even streng)

stofzuigertje

Re: #Eneco

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

7x bellen?

Beter is mailen, dan heb je bewijs en zij tijd om het uit te zoeken.
Wel alle gegevens melden in de Email zoals klantnummer , naam en adres....

U kunt op basis van afgelopen jaren een jaar opgave doen maar geen winter periode helaas....
Het probleem is de meter wissel en jaarlijkse afrekendatum verschillen.

Van vorige jaar afrekening tot deze zou je inderdaad het gemiddelde van afgelopen 5 jaren kunnen nemen, eventueel gecorrigeerd als deze winter zachter of strenger was dan gemiddeld maar niet van 16 naar 21....
Doe het eens per mail en omdat zij een fout maakte zitten zij met bewijslast van werkelijk gebruikte.

Pas volgend jaar verrekenen is niet redelijk, vooral omdat dit veel hoger is.
Bovendien kan je situatie veranderen, een partner of werkloos worden en thuis zitten waardoor het verbruik zou stijgen....
Daarom is de afgelopen 5 jaren betrouwbaarder dan hun voorstel over slechts 1 jaar en je weet niet wat komende jaar gaat gebeuren.

Daarom, niet meer bellen maar stuur Email waarin ze schrijft dat hun telefonische voorstel niet acceptabel is.

Sero
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 aug 2017 15:38

Re: #Eneco

Ongelezen bericht door Sero »

Beste Stofzuigertje,

IK heb ook gemaild, ik heb 2 keer de monteur over de vloer gehad en de bonnen waarop staat vermeld dat kastje verkeerd is aangesloten en dat ik een heel laag verbruik heb (0p basis van metingen).
Eneco blijft aangeven dat ze de vraag hebben doorgezet naar de backoffice ( 7 maal) en via twitter krijg ik ook de reactie (zwart op wit) kan een aantal dagen duren.

De geschatte nota is verlaagd van € 411 euro naar € 220 euro, maar nog steeds zonder enige uitleg. Daarnaast heb ik vorig jaar mijn maandelijkse bijdrage verhoogd (als spaarpotje) en in plaats van geld terug krijgen moet ik nu bijbetalen. Lijkt wel de omgekeerde wereld. Los daarvan hoor ik iedere keer van de front office medewerkers (ja mevrouw we zetten uw vraag door, ja mevrouw dit is wel heel vreemd) ze lezen alle aantekeningen terug en 0.0 reactie van de backoffice.

Ik heb inmiddels mijn maandelijkse termijnbedragen maar betaald, maar weiger de nota van de eindafrekening te betalen. Ik zie trouwens op www.mijneneco.nl dat mijn verbruik in 2016 29% minder was dan in 2015 ?? en toch moet ik 220 euro bijbetalen???

Gesloten