LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] verzilveren van vvv bonnen

Hier vind je enquêtes van derden, bijvoorbeeld van studenten.
marcel.de-lang
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 aug 2017 23:37
Contacteer:

verzilveren van vvv bonnen

Ongelezen bericht door marcel.de-lang »

Hallo,

Afgelopen zondag wilde ik bij oosterbaan living in wijchen een kapstok twv € 89,00.
Vooraf gekeken of ik vvv bonnen kan inleveren en ja dat kan.
In de winkel nogmaals gevraagd en de verkoper wist niet precies of kon en hoe dat werkte dus belde hij intern naar bedrijfsleider.
Na dit gesprek melde hij ons dat het inleveren kon maar dat we maar 10% met vvv bon mochten betalen.
we gevn aan dat we dat heel klantonvriendelijk vonden want geld is geld of dat nu contant pin of bonnen zijn.
Heaas het was zo en daar moesten we maar mee doen.
De kapstok heben we toen maar lekker laten staan.

Mag een winkelier deze regel zomaar toepassen?

Vriendelijke groeten,

Marcel de Lang

NeoDutchio
Berichten: 12318
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: verzilveren van vvv bonnen

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

marcel.de-lang schreef:Hallo,

Afgelopen zondag wilde ik bij oosterbaan living in wijchen een kapstok twv € 89,00.
Vooraf gekeken of ik vvv bonnen kan inleveren en ja dat kan.
In de winkel nogmaals gevraagd en de verkoper wist niet precies of kon en hoe dat werkte dus belde hij intern naar bedrijfsleider.
Na dit gesprek melde hij ons dat het inleveren kon maar dat we maar 10% met vvv bon mochten betalen.
we gevn aan dat we dat heel klantonvriendelijk vonden want geld is geld of dat nu contant pin of bonnen zijn.
Heaas het was zo en daar moesten we maar mee doen.
De kapstok heben we toen maar lekker laten staan.

Mag een winkelier deze regel zomaar toepassen?

Vriendelijke groeten,

Marcel de Lang
Geld is inderdaad geld, maar een VVV bon is geen geld. Dit is een waardebon waar een winkelier kosten voor moet maken. Zij mogen voorwaarden hanteren of en wat u met de bon mag betalen. Of het klantvriendelijk is een tweede. Voor cashgeld en pinpas is dat anders.
Ik zie op hun site dat ze verschillende voorwaarden hanteren mbt bv bezorging. Het zijn verschillende verkopen die ze aanbieden. Op het outlet gedeelte wordt weinig marge gemaakt. Als de kapstok uit de outlet zou komen is er dus en weinig marge en nog eens extra kosten voor de betaling.
Wel zonde van de kapstok. U vindt deze dus mooi, totdat u er voor moet betalen.

stofzuigertje

Re: verzilveren van vvv bonnen

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Het is mogelijk bij diverse winkels iets te kopen en als duurder bij te betalen....
Geld terug als product goedkoper is als bon kan niet.

Gewoon naar VVV kantoor gaan en geld vragen.... zij verkopen deze rommel met vaak beperkte houdbaarheid of is deze onbeperkt geldig?
De winst voor de VVV zit in de zoek geraakte en wel betaalde bonnen.....
Ook worden deze vaak vele keren doorgegeven want bij winkels als Ikea, Hornbach, Lidl en Aldi kun je ze nooit kwijt!

Omdat je naar een meestal kleine niet goedkoopste winkel moet....
maar bij meubels is de winstmarge na jaren in winkel staan dus ook rente verlies vaak 50% of meer....
Met de opruiming kunnen ze soms nog winst maken.
Inkoop en verkoop, ja het pand, verlichting, verwarming, personeel en adverteren kost allemaal geld dus die 50% of meer hebben ze echt nodig.
Maar verlies bij verkoop van kapstok gaat er bij mijn niet in.

Omdat Ikea alleen tegen betaling bezorgde en in platte pakketten veel uit magazijn na zelf zoeken verkoopt is de reden van hun goedkope kapstokken!
Grotere aantallen en zelf alles doen bespaarde die dure verkopers..... hoe leuk die ook zijn.
Daarom weiger ik elke bon, op die van CJIB uitgezonderd helaas....

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: verzilveren van vvv bonnen

Ongelezen bericht door Moneyman »

stofzuigertje schreef:Het is mogelijk bij diverse winkels iets te kopen en als duurder bij te betalen....
Geld terug als product goedkoper is als bon kan niet.

Gewoon naar VVV kantoor gaan en geld vragen.... zij verkopen deze rommel met vaak beperkte houdbaarheid of is deze onbeperkt geldig?
De winst voor de VVV zit in de zoek geraakte en wel betaalde bonnen.....
Ook worden deze vaak vele keren doorgegeven want bij winkels als Ikea, Hornbach, Lidl en Aldi kun je ze nooit kwijt!

Omdat je naar een meestal kleine niet goedkoopste winkel moet....
maar bij meubels is de winstmarge na jaren in winkel staan dus ook rente verlies vaak 50% of meer....
Met de opruiming kunnen ze soms nog winst maken.
Inkoop en verkoop, ja het pand, verlichting, verwarming, personeel en adverteren kost allemaal geld dus die 50% of meer hebben ze echt nodig.
Maar verlies bij verkoop van kapstok gaat er bij mijn niet in.

Omdat Ikea alleen tegen betaling bezorgde en in platte pakketten veel uit magazijn na zelf zoeken verkoopt is de reden van hun goedkope kapstokken!
Grotere aantallen en zelf alles doen bespaarde die dure verkopers..... hoe leuk die ook zijn.
Daarom weiger ik elke bon, op die van CJIB uitgezonderd helaas....
Als je je nou eerste eens inleest voor je gaat reageren... :roll:

VVV-bonnen zijn onbeperkt houdbaar/ geldig, zelfs gulden-bonnen kan je nog inleveren. Het ding is in te leveren in meer dan 23.000 winkels, en zeker niet alleen kleine dure winkels. Onzin dus.

JvandeW
Berichten: 760
Lid geworden op: 21 jun 2017 10:47

Re: verzilveren van vvv bonnen

Ongelezen bericht door JvandeW »

marcel.de-lang schreef:geld is geld of dat nu contant pin of bonnen zijn.
Naast het feit dat VVV-bonnen geen geld zijn, is een winkelier ook niet verplicht al het geld aan te nemen, ook al is het een wettig betaalmiddel. Zo kunnen bepaalde muntstukken of briefgeld van een bepaald bedrag geweigerd worden door een winkelier, al moeten zij dit wel vooraf bekend hebben gemaakt met bijvoorbeeld een sticker op de deur. De bekende zijn 1 en 2 Eurocent en biljetten van € 200,- en € 500,-. Al was ik laatst ook ergens waar contant geld helemaal geweigerd werd en alleen met pin betaald kon worden.

Miepje1
Berichten: 1742
Lid geworden op: 22 feb 2005 15:12

Re: verzilveren van vvv bonnen

Ongelezen bericht door Miepje1 »

Moneyman schreef: Als je je nou eerste eens inleest voor je gaat reageren... :roll:

VVV-bonnen zijn onbeperkt houdbaar/ geldig, zelfs gulden-bonnen kan je nog inleveren. Het ding is in te leveren in meer dan 23.000 winkels, en zeker niet alleen kleine dure winkels. Onzin dus.
Zet dat geneuzel van die figuur toch in je vijandelijst. Hoef je het lekker niet meer te lezen. Er is nog nooit een zinnig woord uitgekomen.

stofzuigertje

Re: verzilveren van vvv bonnen

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

23.000 winkels : 370 gemeentes = 62 winkels per gemeente!
Dan is in mijn geval de keuze beperkt... en in kleine dorpen?????

Vermoedelijk Blokker wel maar ik koop liever Action!
De voorwaarde dat je het alleen maar als aanbetaling mag gebruiken dus nog meer moet kopen??????

Als je overal.... ik weet dat ik niet de enige ben die vaak inlever problemen had en lang moest zoeken en in mijn keuze beperkt werd omdat mijn geliefde winkels ontbreken.
Gewoon retour VVV en contant vragen!

De kosten voor drukken, verkopen en verzilveren bonnen word ruim vergoed door de opbrengst van zoekgeraakte bonnen!
En als ik eerst online moet zoeken waar ik deze bon kwijt kan en dan te horen kreeg dat het slechts als aanbetaling mag....?????

Mucha

Re: verzilveren van vvv bonnen

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: verzilveren van vvv bonnen

Ongelezen bericht door Moneyman »

snuffel1 schreef:Ik vraag me af of de verkoper het wel goed begrepen heeft want als de winkelier VVV bonnen accepteert mag u net zoveel bonnen inleveren als voor het aankoop bedrag nodig is. Die 10% regeling kan slaan op het teruggeven van contant geld want doordat de bonnen exacte waarden vertegenwoordigen kunt u ze bijna nooit compleet verzilveren, om te voorkomen dat met een bon van 25 euro iets voor één euro wordt gekocht en de klant 24 euro contant wil ontvangen kan die 10% regeling gehanteerd worden want daar is de bon niet voor bedoeld.
Dit is onjuist.

Quote van de site van de VVV:
Het accepteren van meerdere VVV Cadeaubonnen bij één betaling is geen verplichting voor de ondernemer. Het kan dus zijn dat de ondernemer er voor kiest om per betaling één VVV Cadeaubon te accepteren.
En hiermee is de vraag van TS gelijk afdoende beantwoord.

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: verzilveren van vvv bonnen

Ongelezen bericht door gosewijn »

Er wordt een ding vergeten , per vvv bon betaald de winkelier kosten, en die zijn niet mis

stofzuigertje

Re: verzilveren van vvv bonnen

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als je geen tijd dus geld wilt verspillen aan insturen van bon en wachten op je geld.....
Dan blijven er nog 22.999 winkels over!

Ik heb als online winkel dit nooit gehad maar bij een stenen winkel zou ik geen enkele bon accepteren, verdwenen organisaties of traag uitbetalen....
Porto voor insturen met kans op zoekraken Post NL + zegels plakken!

Ik ging zelfs nog verder!
Als je bij afhalen wat soms mogelijk was op vrijdag avond contant betaalde kon de bank het pas maandag bijschrijven!
Pin was binnen enkele minuten bijgeschreven dus gelijk kon ik weer inkopen!
Verder heb ik het niet over het personeel dat met veel contant naar bank kluis gaat met diefstal risico.
Naast tijd en dus ook niet bepaald veilig.

Als ik bij een bedrijf ik koop en contant betaalde weet ik hoeveel er tenminste weg moet.
Dan is overval niet uitgesloten!
Daarom, hoewel Pin & Contant geen VVV is, wel kosten die nauwelijks iets opleveren.
Ik zou met een VVV bon eerst online moeten welke winkel ik deze kwijt kan en dan moet ik daar iets zoeken dat ik normaal elders had gekocht!

Ik kom mijn Boekenbon niet kwijt voor E boek en zo nog wel meer voorbeelden mogelijk.

Verder vermoed ik dat in de buurt een VVV kantoor die ze verkoopt er meer winkels zijn dan waar VVV kantoor ontbreekt dus dekking van
winkels waar je er mee kunt betalen zal per regio sterk verschillen!
Ook zijn er slecht lopende VVV kantoren dus ik vertrouw die organisatie niet meer voor dit soort bank zaken, want ik noem dit alternatief geld.
Net als mijn Bitcoin, kan ze ook niet overal mee betalen!

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: verzilveren van vvv bonnen

Ongelezen bericht door sylvesterb »

stofzuigertje schreef: Pin was binnen enkele minuten bijgeschreven dus gelijk kon ik weer inkopen!
Complete onzin, pin betalen kennen een verwerkingstijd en worden per batch uitbetaald . Veelal is dit de eerst volgende werkdag binnen. Pin je op zaterdag dan heeft de ondernemer het pas op zijn vroegst maandag binnen.

JvandeW
Berichten: 760
Lid geworden op: 21 jun 2017 10:47

Re: verzilveren van vvv bonnen

Ongelezen bericht door JvandeW »

sylvesterb schreef:
stofzuigertje schreef: Pin was binnen enkele minuten bijgeschreven dus gelijk kon ik weer inkopen!
Complete onzin, pin betalen kennen een verwerkingstijd en worden per batch uitbetaald . Veelal is dit de eerst volgende werkdag binnen. Pin je op zaterdag dan heeft de ondernemer het pas op zijn vroegst maandag binnen.
Komt nog bij dat de Payment Service Provider niet altijd (werk)dagelijks uitbetaalt maar dit ook per week of zelfs maand kan doen. Is de PIN-betaling dus binnen bij de PSP, kan het ook nog even duren voordat de ondernemer het ontvangt.

Stofzuigertje valt wel weer door de mand met zijn onzinverhalen over zijn zogenaamde ondernemerschap.

stofzuigertje

Re: verzilveren van vvv bonnen

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Blijkbaar hebben andere ondernemers een andere bank.

Ik zag pin bedragen bij online overzicht enkele minuten later bijgeschreven.
Wel heeft elke bank andere tarieven en voorwaarden dus hier rente plukken is niet uitgesloten.

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: verzilveren van vvv bonnen

Ongelezen bericht door Moneyman »

stofzuigertje schreef:Blijkbaar hebben andere ondernemers een andere bank.

Ik zag pin bedragen bij online overzicht enkele minuten later bijgeschreven.
Wel heeft elke bank andere tarieven en voorwaarden dus hier rente plukken is niet uitgesloten.
Zichtbaarheid is niet hetzelfde als bijschrijving.

JvandeW
Berichten: 760
Lid geworden op: 21 jun 2017 10:47

Re: verzilveren van vvv bonnen

Ongelezen bericht door JvandeW »

stofzuigertje schreef:Blijkbaar hebben andere ondernemers een andere bank.

Ik zag pin bedragen bij online overzicht enkele minuten later bijgeschreven.
Wel heeft elke bank andere tarieven en voorwaarden dus hier rente plukken is niet uitgesloten.
Geen bank die het geld direct bijschrijft op rekening van het bedrijf. Gewoon weer onzin.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: verzilveren van vvv bonnen

Ongelezen bericht door renewouters »

stofzuigertje schreef:Blijkbaar hebben andere ondernemers een andere bank.

Ik zag pin bedragen bij online overzicht enkele minuten later bijgeschreven.
Wel heeft elke bank andere tarieven en voorwaarden dus hier rente plukken is niet uitgesloten.
Welke uitermate succesvolle winkel is eigenlijk van jou? Als ik jouw berichten lees ben jij echt die superondernemer waar we trots op moeten zijn. Je weet alles, je hebt overal verstand van en je kunt bij banken services bedingen die voor niemand anders bestaan. Petje af hoor.

Gesloten