LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bijwerkingen Ezetrol

Alle onderwerpen rondom de cholesterol verlagende medicijnen
bovenhans
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 sep 2017 12:51

Bijwerkingen Ezetrol

Ongelezen bericht door bovenhans »

Sinds begin mei 2017 ben ik overgestapt van de statines (oa ook rode rijst) naar Ezetrol. Aanvankelijk zeer blij aangezien de vervelende bijwerkingen (spieronmacht en vage pijnen) langzaam verdwenen. Echter sloop na ong. 6-8 weken een langzame pijn en gewrichtsprobleem op van mijn heup gewrichten. Tevens trad na enkele weken verder op een zeer toenemende stijve nek en schouder, li + re, problemen op . Onverklaarbaar (ben zelf fysiotherapeut). Na 3,5 maand ben ik gestopt met ezetrol, aangezien ik de klachten hier van verdenk. Nu na 4 weken stoppen zijn de klachten(die alleen maar goed reageren op diclofenac) zeer lichtelijk verminderd. Vraag : na hoeveel tijd mag je verwachten dat de mogelijke bijwerkingen volledig zijn verdwenen? (dus na 3,5 maand gebruiken)

Costnix
Berichten: 1081
Lid geworden op: 26 nov 2016 10:27

Re: Bijwerkingen Ezetrol

Ongelezen bericht door Costnix »


sylviaresa
Berichten: 12
Lid geworden op: 23 mei 2017 14:00

Re: Bijwerkingen Ezetrol

Ongelezen bericht door sylviaresa »

u gebruikt het omdat u hoeveelheid cholesterol en andere vetten in het bloed te hoog zijn. Het wordt gebruikt bij een te hoog cholesterol.
dan kan u beter een ander middel vragen aan uw ha.

diclofanac zorgt op langer termijn voor achter uit gang van uw nieren.
misschien toch handig als u dit eens overlegt met u behandelende arts.
en een ander middel vraagt.

owijngaard
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 aug 2017 20:08

Re: Bijwerkingen Ezetrol

Ongelezen bericht door owijngaard »

Na 3 weken gebruik van ezetimibe cholesterolverlagers erg veel last van bijwerkingen. Hevige spierpijn in benen en armen. Kracht verlies, en dikke kromme vinger die ik niet meer recht kan krijgen. Gestopt na 3 weken. Nu 2 maanden verder nog geen verbetering. Kan mijn werk niet meer doen.

Costnix
Berichten: 1081
Lid geworden op: 26 nov 2016 10:27

Re: Bijwerkingen Ezetrol

Ongelezen bericht door Costnix »


witrijder
Berichten: 11
Lid geworden op: 08 jul 2006 13:17

Re: Bijwerkingen Ezetrol

Ongelezen bericht door witrijder »

Medicijnen zorgen onder meer voor verlies aan vitaminen en mineralen. Statines onder andere aan Q10; een stofje dat onder meer belangrijk is voor de energie en voor je spieren. Ook verminderen ze de enzymwerking - DPP-IV. Andere medicijnen kunnen weer andere tekorten en ontregelingen geven, wat weer andere klachten kan geven. NSAID's zorgen, door irritatie van de slijmvliezen, voor veel voedingstekorten. Bovendien werken ze ontregelend op je hormoonhuishouding.

juliomariner
Berichten: 4781
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Bijwerkingen Ezetrol

Ongelezen bericht door juliomariner »

@Witrijder: u kunt uw beweringen natuurlijk wetenschappelijk onderbouwen? (en dan niet met van die wappersites van een of andere obscure club van zwevers

Gesloten