LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] SHOP & fly

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Thymblauwtje
Berichten: 6
Lid geworden op: 11 aug 2017 09:11

SHOP & fly

Ongelezen bericht door Thymblauwtje »

Ben telefonisch benaderd geweest ivm SHOP & FLY.

Een éénmalige betaling wordt gevraagd om te kunnen profiteren van een percentage op vakantie reizen.
Ook ristourne klantenkaart kreeg je erbij . Bij heel veel handelaars bruikbaar zo blijkt ...

Die dame ging me een mail bezorgen , 14 dagen had ik de tijd om JA of Neen hierop te antwoorden. Kostprijs dacht ik /+_ 75 Euro
Dit was op 7 augustus . Tot op heden geen mail ontvangen ! Is dit hun manier om klanten te werven door die mail op het laatse nippertje te zenden ??
En de mensen zo te strikken soms ??

Hun website kan ik ook nergens vinden .. die stuurt men ook door ...???

Heeft iemand hier ervaring mee aub ?

Dank ..

aarie25
Berichten: 290
Lid geworden op: 23 apr 2013 08:14

Re: SHOP & fly

Ongelezen bericht door aarie25 »

Heb jij jou rekening nummer gegeven?
Want het lijkt erop dat het jou geld gaat kosten omdat je niet binnen 14 dagen kunt opzeggen.
Mensen die bellen dat jij korting kunt krijgen tegen betaling, is altijd te mooi om waar te zijn.
Nooit mee in zee gaan, dit kost jou alleen maar geld en mogelijk zit je aan een abonnement vast.

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: SHOP & fly

Ongelezen bericht door kokka »

Ts zit helemaal nergens aan vast. Voor een abonnement op kortingen bij online winkelen is er een schriftelijkheidsvereiste.

Verwijderd

Re: SHOP & fly

Ongelezen bericht door Verwijderd »

Thymblauwtje schreef:Ben telefonisch benaderd geweest ivm SHOP & FLY.

Een éénmalige betaling wordt gevraagd om te kunnen profiteren van een percentage op vakantie reizen.
Ook ristourne klantenkaart kreeg je erbij . Bij heel veel handelaars bruikbaar zo blijkt ...

Die dame ging me een mail bezorgen , 14 dagen had ik de tijd om JA of Neen hierop te antwoorden. Kostprijs dacht ik /+_ 75 Euro
Dit was op 7 augustus . Tot op heden geen mail ontvangen ! Is dit hun manier om klanten te werven door die mail op het laatse nippertje te zenden ??
En de mensen zo te strikken soms ??

Hun website kan ik ook nergens vinden .. die stuurt men ook door ...???

Heeft iemand hier ervaring mee aub ?

Dank ..
Geen ervaring mee. Wel veel over gelezen.

Ik kan het u nu al vertellen: u krijgt geen mail. En als straks die 14 dagen voorbij zijn kunt u er niet meer zo makkelijk onderuit. Ik zou toch proberen op te zeggen nu het nog kan, dus voor 21 augustus. En u in het vervolg niet meer met dit soort onzinkortingen inlaten. Betalen om korting te ontvangen? Kom op zeg! Maar hier geldt wel een schriftelijkheidsvereiste; met andere woorden, aan zo'n abonnement zit u in principe alleen vast als u ergens een handtekening voor gezet hebt. Telefonisch 'ja' zeggen geldt hier niet. Maar goed, daar zal Shop&Fly het waarschijnlijk niet mee eens zijn.

Thymblauwtje
Berichten: 6
Lid geworden op: 11 aug 2017 09:11

Re: SHOP & fly

Ongelezen bericht door Thymblauwtje »

Ik heb ook het gevoel dat er geen mail gaat komen .

De vraag is uiteraard , hoe geraak ik op hun website.. Lukt langs geen kanten.

Bedankt voor de info .

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: SHOP & fly

Ongelezen bericht door kweenie »

De bedenktijd begint niet te lopen bij het telefoontje, maar pas als ze je de papieren hebben gegeven waarmee je ook de mogelijkheid hebt om op te zeggen. Dus bellen en niets meer van je laten horen werkt niet.

Thymblauwtje
Berichten: 6
Lid geworden op: 11 aug 2017 09:11

Re: SHOP & fly

Ongelezen bericht door Thymblauwtje »

Heb een mail van hun ontvangen .

Op www.shopenfly.online zou ik moeten inloggen met de door hun gegeven details. Ik heb dat uiteraard niet gedaan en hun gevraagd mijn account te deactiveren, eveneens een leesbevestiging gevraagd.

Nu maar hopen dat het in orde is.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: SHOP & fly

Ongelezen bericht door Brahms »

Ik hang altijd METEEN op als zulk soort bedrijven mij bellen. Zo snel dat ik geen tijd heb om ook maar iets te zeggen.

Thymblauwtje
Berichten: 6
Lid geworden op: 11 aug 2017 09:11

Re: SHOP & fly

Ongelezen bericht door Thymblauwtje »

Vanmorgen telefoon gekregen , indien ik niet betaal wordt het Incasso bureau ingeschakeld.
Heb hun nogmaals gezegd dat ik de deactivatie van mijn account tijdig aangevraagd heb. Daar zou ik nu een bewijs moeten van leveren.

Wat meer kan ik doen ?

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: SHOP & fly

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Thymblauwtje schreef:Vanmorgen telefoon gekregen , indien ik niet betaal wordt het Incasso bureau ingeschakeld.
Heb hun nogmaals gezegd dat ik de deactivatie van mijn account tijdig aangevraagd heb. Daar zou ik nu een bewijs moeten van leveren.

Wat meer kan ik doen ?
U hoeft niets te doen. U bent geen contract aangegaan. Binnenkort zal u wel een brief/mail ontvangen van een incassoburo. U kunt hier simpelweg eenmalig op reageren dat u geen contract heeft en niets getekend heeft. Mocht het incassoburo wel bewijs hebben wilt u dat graag weten, maar wilt verschoont blijven van verder contact.
Zoals u hierboven kunt lezen, zonder getekend contract is er geen overeenkomst. Dit is wettelijk opgezet voor bescherming van de consument.

reasilvana
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 sep 2017 21:37

Re: SHOP & fly

Ongelezen bericht door reasilvana »

hoi ik heb vorig jaar ook zo n telefoontje gehad ....was toen in het buitenland n toen ik terug kwam hadden ze niks opgestuurd..geen pakket ..geen brief ..geen mail..maar wel geld afgeschreven en die heb ik toen gestoneerd 69 euro..nu werd ik opgebeld een paar dagen geleden dat ik ze 200 euro verschuldigd ben....zonder ooit een pakket of brief te hebben afgeleverd....ze gaan terugbellen....ben benieuwd...neem de advies ter harte...ik heb niks getekend dus geen overeenkomst n nooit iets ontvangen

andvla
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 sep 2017 11:49

Re: SHOP & fly

Ongelezen bericht door andvla »

3 weken geleden heb ik ook een telefoonje gehad van Shop & Fly. Mail hebben ze niet gestuurd. Dezelfde dag (maandag) heb ik gebeld, ze hadden beloofd om dit op vrijdag te doen. Ik was het ondertussen compleet vergeten en hun mail belandde in Spam. Nu krijg ik vandaag een telefoon waarbij mevrouw me laat weten dat ik een openstaande rekening van 76 euro heb... Direct nadat ik gezegd heb dat ik 14 dagen bedenktermijn heb na het ontvagen van e-mail, werd mervouw onbeleefd en begon me mijn rechten te vertellen... Ze eindigde het gesprek met: "Het badrag maakt u best zo snel mogelijk over. In geval we het morgen voor 17u nog niet op de rekening hebben staan, zullen we extra kosten aanrekenen". Nadien legde ze toe zonder me aan woord te laten... Wat een professionele aanpak...

Ik kan haar wel begrijpen, meest waarschijnlijk belt ze al hele morgen naar de mensen die het niet willen betalen, aangezien de meesten niet eens de kans hadden om aanbod te bekijken. Maar helaas met zo'n aanpak zullen ze heel veel mensen hebben die het niet wil betalen...

Thymblauwtje
Berichten: 6
Lid geworden op: 11 aug 2017 09:11

Re: SHOP & fly

Ongelezen bericht door Thymblauwtje »

Vanmorgen weer telefoon gekregen van het Incassobureau ( Mediation agencybv.com ) Heb hun nogmaals gezegd mijn account gedeactiveerd te hebben op 13 augustus 2017
Dus tijdig gedaan , daar ik op 7 augustus een mail ontvangen had !!
Nu willen ze die mail van mij krijgen als bewijs .. Ok , begrijp ik. Alleen probleem met computer om door te sturen . Had die mails bijeen gezet in een map en blijkbaar kan ik dat vandaar uit niet doorsturen .. Moet oplossing zoeken hiervoor .

Wou gewoon even zeggen dat ze niet loslaten !!

Thymblauwtje
Berichten: 6
Lid geworden op: 11 aug 2017 09:11

Re: SHOP & fly

Ongelezen bericht door Thymblauwtje »

Het vervolg !!!
From: Mediation Agency BV
Sent: Tuesday, September 19, 2017 2:17 PM
To: 'Baumans Gaby'
Subject: RE: Deactivering Account





Geachte mevrouw Baumans



Kunt u de mail van 13 augustus naar ons door mailen. Uit deze mail kunnen we helaas niet uitmaken dat de mail op 13 aug 2017 is verstuurd


Met vriendelijke groet,



Algemeen Secretariaat



http://mediationagencybv.com/images/2014/09/logo22.png
Mediation Agency B.V.

a:
Transpolispark Siriusdreef 17-27, 2132 WT Hoofddorp

t:
+31 23 568 91 52

k:
69056447 b. NL857709045B01

e:
[email protected]







From: Baumans Gaby [mailto:[email protected]]
Sent: Tuesday, September 19, 2017 1:32 PM
To: [email protected]
Cc: [email protected]; [email protected]
Subject: Fw :Deactivering Account

Op 13 augustus 2017 heb ik onderstaande mail naar jullie gestuurd en kreeg toch reeds 2 maal een telefoon gekregen van Incasso bureau.

Ik ben helemaal niet tevreden met jullie manier van werken!!


Beste,

Ik heb dit met mijn partner besproken.

Ik wil GEEN gebruik maken van de Shop and Fly voordelen.

Bij deze deactiveer ik mijn account.


Graag ontvang ik een bevestiging hiervan.

Vriendelijke groeten
Mevr. Baumans

Moneyman
Berichten: 29868
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: SHOP & fly

Ongelezen bericht door Moneyman »

Tsja, dat ze jouw originele email even doorgestuurd willen hebben vind ik niet gek (al is dat net zo makkelijk te manipuleren). Wat is het probleem om dat gewoon even te doen?

joeri33
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 sep 2017 10:44

Re: SHOP & fly

Ongelezen bericht door joeri33 »

Ik ben ook zo gebelt, heb die mail dan niet gehad of gezien. Nu zou ik 76 euro moeten overschrijven voor vrijdag 17u. Wat doe ik het best ? Dit laten of overschrijven?

Nijogeth
Berichten: 9912
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: SHOP & fly

Ongelezen bericht door Nijogeth »

joeri33 schreef:Ik ben ook zo gebelt, heb die mail dan niet gehad of gezien. Nu zou ik 76 euro moeten overschrijven voor vrijdag 17u. Wat doe ik het best ? Dit laten of overschrijven?
Niet betalen als het om Shop and Fly gaat en je geen contract getekend hebt.

Dieke83
Berichten: 460
Lid geworden op: 04 mei 2017 12:32

Re: SHOP & fly

Ongelezen bericht door Dieke83 »

joeri33 schreef:Ik ben ook zo gebelt, heb die mail dan niet gehad of gezien. Nu zou ik 76 euro moeten overschrijven voor vrijdag 17u. Wat doe ik het best ? Dit laten of overschrijven?
Niet overschrijven en als ze bellen aangeven dat je geen mail hebt ontvangen en dat er zonder een schriftelijke overeenkomst geen contract is. Hebben ze een schriftelijke overeenkomst met uw handtekening wilt u daar graag bewijs van.
maar niet betalen.

Elsenpeter
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 sep 2017 19:52

Re: SHOP & fly

Ongelezen bericht door Elsenpeter »


ik ben vandaag ook opgebeld dat ik voor morgen 17 uur moet betalen
Wat moet ik doen ?
Hun mail adres blokkeren ?
Hun tel laten blokkeren?
Klacht indienen bij de politie ?
Wie kan me tips geven.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: SHOP & fly

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Elsenpeter schreef:ik ben vandaag ook opgebeld dat ik voor morgen 17 uur moet betalen
Wat moet ik doen ?
Hun mail adres blokkeren ?
Hun tel laten blokkeren?
Klacht indienen bij de politie ?
Wie kan me tips geven.
U kunt beginnen met bovenstaande antwoorden te lezen. U heeft pas een contract als u iets getekend en terug gestuurd heeft. Zo lang dat niet het geval is hoeft u niets te doen.

Gesloten