LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Air berlin perikelen

Andere onderwerpen over auto en vervoer
will.van-der-loop
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 sep 2017 11:45
Contacteer:

Air berlin perikelen

Ongelezen bericht door will.van-der-loop »

Veel nederlanders hebben een ticket geboekt aan het begin van het jaar.die zijn nu allemaal de dupe van het faillisement.zijn hun geld en vakantie kwijt.vrijwel geen relevantere info word verstrekt.een groot drama voor veel mensen.er word ook vanuit de reisbranche weinig info en aandacht aan gegeven.waarom niet?? Gelukkig mogen diegenen die een ticket geboekt hebben via een reisburo een beroep doen op garantiefonds reisgelden.voor de rest en dat zijn er veel is het helaas einde oefening schandalig hoe Air Berlin met zn klanten omspringt.

Dieke83
Berichten: 460
Lid geworden op: 04 mei 2017 12:32

Re: Air berlin perikelen

Ongelezen bericht door Dieke83 »

will.van-der-loop schreef:Veel nederlanders hebben een ticket geboekt aan het begin van het jaar.die zijn nu allemaal de dupe van het faillisement.zijn hun geld en vakantie kwijt.vrijwel geen relevantere info word verstrekt.een groot drama voor veel mensen.er word ook vanuit de reisbranche weinig info en aandacht aan gegeven.waarom niet?? Gelukkig mogen diegenen die een ticket geboekt hebben via een reisburo een beroep doen op garantiefonds reisgelden.voor de rest en dat zijn er veel is het helaas einde oefening schandalig hoe Air Berlin met zn klanten omspringt.

Wat wil je dat Air Berlin hieraan doet?

witte angora
Berichten: 30559
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Air berlin perikelen

Ongelezen bericht door witte angora »

will.van-der-loop schreef:schandalig hoe Air Berlin met zn klanten omspringt.
Vooralsnog gaan de meeste vluchten door. Het is dat 200 piloten ineens ziek zijn, dat er vluchten gecanceld zijn. Waarom denk je dat niemand nog op reis kan en iedereen zijn geld kwijt is? Er zijn zelfs meerdere kandidaten die het bedrijf in zijn geheel of ten dele over willen nemen. Denk je dat die de huidige afspraken niet na zullen komen? Dat heb ik nog nergens gelezen.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Air berlin perikelen

Ongelezen bericht door sylvesterb »

will.van-der-loop schreef:Schandalig hoe Air Berlin met zn klanten omspringt.
Best wel schandalig dat je enkel aan je eigen belang denkt dat je die paar honderd euro voor een low budget ticket kwijt bent en vergeet dat duizenden mensen hun baan kwijt dreigen te raken bij een faillissement.

Air Berlin heeft om de komende maanden te overleven een noodkrediet gekregen van de Duitse overheid. Niemand heeft er immers belang bij als Air Berlin failliet. Je kunt Air Berlin nu kwalijk nemen dat ze slecht communiceren maar de situatie is gewoon heel onduidelijk.

Gisteren moesten ze verschillende vluchten annuleren omdat zonder duidelijke rede 200 piloten zich ziek hebben gemeld. De situatie is dus heel complex maar als je de berichten een beetje leest kun je als simpel denkend mens wel inzien dat ze er alles aan doen om een faillissement te voorkomen.

henk51
Berichten: 1676
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:59

Re: Air berlin perikelen

Ongelezen bericht door henk51 »

TS schreef:
Gelukkig mogen diegenen die een ticket geboekt hebben via een reisburo een beroep doen op garantiefonds reisgelden


Geldt niet bij losse tickets alleen als het een pakketreis is.

bron website SGR

Ik wil een los vliegticket (per lijndienst of charter) boeken bij een SGR-reisorganisatie. Heb ik garantie van SGR?
Nee, SGR geeft geen garantie op los geboekt luchtvervoer (noch lijndienst, noch charter).

groeten Henk

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Air berlin perikelen

Ongelezen bericht door renewouters »

Het personeel komt elders wel weer aan het werk. Ondanks dat Air Berlin verlies lijdt zitten de vliegtuigen wel behoorlijk vol. Dat wordt uiteindelijk gewoon door anderen overgenomen inclusief het personeel.

will.van-der-loop
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 sep 2017 11:45
Contacteer:

Re: Air berlin perikelen

Ongelezen bericht door will.van-der-loop »

Sylvester b hoe kom je op het idee dat ik in eigen belang mn mening ventileer moet je het topic eens goed lezen en niet gelijk conclusies trekken.ik heb nergens mn eigen belang op de voorgrond gezet.mijn medeleven gaat ook uit aan al die mensen die op vreemde luchthavens hun heil mogen zoeken in hun eigen portemonaie omdat AB het vertikt om in aktie te komen en hun klanten laten stikken.omdat vluchten geannuleerd zijn.ik zeg vlieg dan helemaal niet meer.

Nijogeth
Berichten: 9920
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Air berlin perikelen

Ongelezen bericht door Nijogeth »

will.van-der-loop schreef:Sylvester b hoe kom je op het idee dat ik in eigen belang mn mening ventileer moet je het topic eens goed lezen en niet gelijk conclusies trekken.ik heb nergens mn eigen belang op de voorgrond gezet.mijn medeleven gaat ook uit aan al die mensen die op vreemde luchthavens hun heil mogen zoeken in hun eigen portemonaie omdat AB het vertikt om in aktie te komen en hun klanten laten stikken.omdat vluchten geannuleerd zijn.ik zeg vlieg dan helemaal niet meer.
Tot nog toe zijn er nog helemaal geen vluchten geannuleerd. Alleen deze week enkele vluchten vanwege de massale ziekte van hun piloten.

stofzuigertje

Re: Air berlin perikelen

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Ook een Nederlandse site is niet voldoende om van deze Duitse firma een Nederlandse voorwaarden te krijgen.

U valt bij deze onder Duits recht en moet dus op Duits forum zoeken hoe je geld terug kunt krijgen!

Gesloten