LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Iemand bekend met Potatopirate.eu?

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
Aniek1981
Berichten: 12
Lid geworden op: 06 sep 2017 20:06

Re: Iemand bekend met Potatopirate.eu?

Ongelezen bericht door Aniek1981 »

We hebben inmiddels een mooie groep opgericht waarin veel informatie wordt uitgewisseld en van daaruit wordt achter de schermen hard gewerkt naar een oplossing voor alle gedupeerden.
De groep is eigenlijk al te groot en we hebben dan ook besloten om geen nieuwe leden toe te voegen aan de WhatsApp-groep.
Daarnaast is mijn mail tot twee keer toe in één week tijd gehackt, waardoor ik geen mail meer kan verzenden. Dus sorry dat ik niet op al jullie berichten heb kunnen reageren.
PS: ouwkes ... bericht ontvangen. Top! Inmiddels contact gehad en zeker gereageerd :-)

cas-online
Berichten: 9
Lid geworden op: 08 sep 2017 11:18

Re: Iemand bekend met Potatopirate.eu?

Ongelezen bericht door cas-online »

https://www.counterpirate.nl/ online gebracht waar we een inventarisatie doen

fransvandaelen
Berichten: 9
Lid geworden op: 06 sep 2017 14:19

Re: Iemand bekend met Potatopirate.eu?

Ongelezen bericht door fransvandaelen »

Buenos dias vanuit Alicante! Hier Frans van Daelen die gelukkig nu ontkomt aan een heksenjacht en zich nu kan wijden aan de terugbetaling. China maakt hiervoor momenteel de benodigde gelden over. Dit neemt enkele dagen. Ga hiervan gewoon maar vanuit. Chinezen staan bekend als hardwerkende mensen die vooral eerlijk zijn.
Ik ga nu alle facturen uitprinten, sorteren op alfabet en ontdubbelen. Ik schat in dat hiermee 3 hele dagen benodigd zijn. Zodra ik beschik over de storting zal ik persoonlijk gaan overmaken. Ik publiceer de voortgang vanaf nu elke morgen om 10:00 uur op TROS RADAR.
Graag kom ik in contact met een van de 35 crediteuren om een woordvoerder om samen met deze woordvoerder de betalingen te realiseren.
Laatst gewijzigd door Radar op 16 sep 2017 23:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: (E-mail)adres verwijderd

cas-online
Berichten: 9
Lid geworden op: 08 sep 2017 11:18

Re: Iemand bekend met Potatopirate.eu?

Ongelezen bericht door cas-online »

Weer bla bla, maar weer geen boem boem. Volgens mij liggen de kaarten heel duidelijk:
  • Leveren of
    Terugbetalen of
    een bespreking, maar niet op een camping. Zal eerder een justitieel gebouw zijn.
Laatst gewijzigd door Radar op 16 sep 2017 23:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote eerder weggehaalde passage verwijderd

Aniek1981
Berichten: 12
Lid geworden op: 06 sep 2017 20:06

Re: Iemand bekend met Potatopirate.eu?

Ongelezen bericht door Aniek1981 »

Heftig Frans ... Spanje ... Ik ga vandaag gewoon aan het werk om mijn geld eerlijk te verdienen, zodat ik weer kan sparen voor een elektrische fiets!
Laatst gewijzigd door Aniek1981 op 13 sep 2017 14:47, 1 keer totaal gewijzigd.

Mediabrothers
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 sep 2017 09:21

Re: Iemand bekend met Potatopirate.eu?

Ongelezen bericht door Mediabrothers »

Ja hoor daar gaan we weer. Meneer zit opeens weer in het buitenland, om te ontsnappen aan de "heksenjacht".
Het is toch DUIDELIJK dat het hier niet om een heksenjacht gaat, Hans, maar om zoals jij zegt 35 aanvragen van aanvragen geld retour.

Chinezen eerlijke, en hardwerkende mensen ??? Nou dat moet nog maar blijken.

Daarnaast, heb je het over 35 crediteuren, waar je facturen van moet uitprinten en ontdubbelen ??? Dat doe ik binnen een kwartier met een bak koffie in één hand !!!
En het zijn er volgens ons gedupeerden, wel een beetje meer !!!

Ik stel me graag beschikbaar als woordvoerder voor de groep.
Je hebt mijn gegevens. En er staat nog een ongelezen bericht op je whatsapp.
Dus maak maar contact, en bel me.
Voor de duidelijkheid het gaat om ordernummer 300000118, dan weet je toch wel met wie je te maken hebt, toch ??

Ook zal ik je eens graag ontmoeten, op die camping, of waar dan ook. Al is dat volgens mij helemaal niet nodig. Wat moeten we daar bespreken?? Een afspraak plannen, en er naartoe komen, neemt al meer tijd in beslag, dan het hele terugbetalings-proces voor alle gedupeerden.

Kortom, we wachten nog steeds op ons geld, en eindelijk iets concreets. En ondertussen zijn we met z'n allen hard bezig om alle mogelijke stappen te nemen en overige opties uit te werken.

Ik hoor van je !!!

sylviaenjohnny
Berichten: 8
Lid geworden op: 10 sep 2017 12:35

Re: Iemand bekend met Potatopirate.eu?

Ongelezen bericht door sylviaenjohnny »

He Frans, geld ( leuk inkoppertje) dat ook voor bikestorexl.com???? Die ben je namelijk vergeten. Ordernummer 100000052, heb je vast ook nog wel... Banknummer op de mail!!!!!

Salihaa
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 sep 2017 21:45

Re: Iemand bekend met Potatopirate.eu?

Ongelezen bericht door Salihaa »

Frans hier heb je ook mijn Ordernummer 300000164!

Zie graag het bedrag van €499,- zo spoedig op mijn rekening.

MattyenNele
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 sep 2017 13:17

Re: Iemand bekend met Potatopirate.eu?

Ongelezen bericht door MattyenNele »

Ook ik zag graag mijn 1274€ voor ordernr 1000000013 (bikestorexl gazelle c8 hmb) teruggestort op mijn rekening.
Vrijdag werd me beloofd dat maandag de opdracht ging gegeven worden, tot op heden.... Je ontving reeds het betaalbewijs per mail.

Dank om hier dringend werk van te maken.

Met alle chinezen, maar niet met den deze!

fransvandaelen
Berichten: 9
Lid geworden op: 06 sep 2017 14:19

Re: Iemand bekend met Potatopirate.eu?

Ongelezen bericht door fransvandaelen »

Hier Frans van Daelen weer. Ik ontvang signalen dat men familieleden van mij stalkt. Dit is laf, die mensen weten nergens van. Mensen dwingen mij nu aangifte te doen bij Justitie. Ikzelf heb uitgelegd dat ik totnogtoe niet op de hoogte ben of betrokken bij internetoplichting. Er wordt van alle kanten toegewerkt naar het op orde brengen van de administratie. Eind van de week hebben we denk ik alles in kaart.
Onder andere rijwielhandelaren zijn bezig hun geld terug te betalen uit gecancelde bestellingen. Ondanks de grote veelheid van gecancelde bestellingen zal het totale terugbetalingsproces naar het zich laat aanzien niet de gestelde termijn overschrijden. Om nu massaal naar de politie te lopen, zoals ik heb geconstateerd, is behoorlijk prematuur. De massale cancelling op vrijdag 8 september is op dit moment pas 5 dagen oud, daar kan men geen rechten aan ontlenen, zegt de politie zelf.

MattyenNele
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 sep 2017 13:17

Re: Iemand bekend met Potatopirate.eu?

Ongelezen bericht door MattyenNele »

Vergeet ook mij niet Nele Gillis: ordernr 100000013: 1247€ (bikestorexl: gazelle citizen C8 HMB). factuurnr 100000005
Betaalbewijs reeds naar je doorgestuurd.

Dank

Skorpjja
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 sep 2017 22:55

Re: Iemand bekend met Potatopirate.eu?

Ongelezen bericht door Skorpjja »

Beste Frans,

De onrust ontstaat met name door jouw tegenstrijdige berichten.

Ik heb geannuleerd op 5 september bij potatopirate. Op 7 september nog eens bij jou. Op 7 september bevestig je dat het geld overgemaakt is. Echter op vrijdag 8 september nog niets ontvangen. Op 9 september bevestig je nog eens dat het geld onderweg is naar me en dat het op maandag op de rekening moet staan. Tot op heden niets ontvangen...

Buiten dat om, heb je vele wazige verhalen verteld over een zakenpartner in China, zijn je "mederwerkers" nergens te vinden. Ligt je bankpas in de kluis waar je niet bij kunt. Heb je geen toegang tot je eigen zakelijke rekening etc.... Al die verhalen helpen niet mee om vertrouwen in je te krijgen.

Daarbij probeer je ons ook te betrekken bij een rechtszaak tegen de staat ofzo, waarvan jij 3 miljoen euro verwacht te krijgen. We gunnen het je van harte, maar wij hoeven daar niet op te wachten.

Groet,
vanuit winderig Nederland
Laatst gewijzigd door Skorpjja op 13 sep 2017 22:39, 1 keer totaal gewijzigd.

atlas1302

Re: Iemand bekend met Potatopirate.eu?

Ongelezen bericht door atlas1302 »

Bestaat die Frans van Daelen, wie bewijst nu eigenlijk dat het een en dezelfde persoon is?
Welk zinnig mens geeft nu openlijk toe dat hij de boel in de maling neemt, niemand toch.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Iemand bekend met Potatopirate.eu?

Ongelezen bericht door Brahms »

Wel bekend, maar niets gekocht. Ik stort geen E 1500,00 op een rekening van een compleet onbekende, of dit nu een bedrijf is of een privé persoon.
Verder, bij bedrijven met in mijn ogen vreemde en/of onbekende bedrijfsnamen koop ik nooit iets. Daar viel dit bedrijf ook onder, zeker als je naar de producten keek in samenhang met naam (en leeftijd) van het bedrijf.

webshopeigenaar14
Berichten: 364
Lid geworden op: 21 jun 2017 23:12

Re: Iemand bekend met Potatopirate.eu?

Ongelezen bericht door webshopeigenaar14 »

Als eigenaar van een webshop blijf ik dit onderwerp met verbazing lezen. Ikzelf ben uiteraard niet direct gedupeerd door Frans, maar de branche wordt hierdoor wel flink beschadigd. Wij moeten onze kont alle richtingen op draaien om de consument een veilig gevoel te geven omdat het wantrouwen onder consumenten groot is. Ook al heb je keurmerken, duizenden positieve reviews en tienduizenden tevreden klanten dan roept een klant zodra er iets kleins mis gaat gelijk...'oplichting!' Deze maatschappelijke opvatting wordt direct door mensen als Frans aangewakkerd.

Er zijn talloze voorbeelden waarbij een kleine webshop welke het goed doet, het beste met de klant voor heeft en geen enkele intentie tot oplichting heeft toch torenhoge boetes krijgt omdat er ergens informatie verkeerd verwoord staat. https://www.ecommercenews.nl/acm-boetes ... s-terecht/

Waar is het ACM en de overheid bij mannen als Frans, waarvan alle gegevens bekend zijn, het overduidelijk is dat het zaakje van alle kanten stinkt, de ondernemer openlijk een dikke middelvinger naar zijn klanten opsteekt en zichzelf vervolgens ook nog in de slachtoffer rol weet te plaatsen als gedupeerde klanten het persoonlijk maken.
fransvandaelen schreef:Hier Frans van Daelen weer. Ik ontvang signalen dat men familieleden van mij stalkt. Dit is laf, die mensen weten nergens van. Mensen dwingen mij nu aangifte te doen bij Justitie.
Wie is er hier laf? Het is toch overduidelijk dat niet de gedupeerde, maar jij zelf dit over je naasten afroept. Jij hebt zelf besloten je in dit wespennest te steken, en door olie op het vuur te gooien de maatschappij op het randje te krijgen. Hoewel ik er absoluut geen voorstander van ben, begrijp ik volledig dat de maatschappij op een gegeven moment het recht in eigen hand gaat nemen. Als iemand mij bewust een maandsalaris afhandig maakt door misleiding, en zich vervolgens beschermd ziet door allerlei regels om hiermee weg te komen dan blijf ik het ook niet vriendelijk vragen. Wellicht een of twee keer. Maar de derde keer zal niet meer vriendelijk zijn.

Als ik op straat een fiets jat kan ik ook niet zeggen tegen de eigenaar die me betrapt. Jammer, maar ik heb wettelijk 30 dagen de tijd om dit op te lossen. Tot die tijd kan de politie niets ondernemen en kun je geen aangifte doen.

Mensen als deze mogen wat mij betreft hier zwaar voor boeten. Niet alleen als ondernemer, maar ook als persoon. Bewust mensen zakelijk opgelicht...10 jaar geen ondernemers mogelijkheden meer.

Aniek1981
Berichten: 12
Lid geworden op: 06 sep 2017 20:06

Re: Iemand bekend met Potatopirate.eu?

Ongelezen bericht door Aniek1981 »

Dank je webshopeigenaar14! Mooie en duidelijke woorden ...

Skorpjja
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 sep 2017 22:55

Re: Iemand bekend met Potatopirate.eu?

Ongelezen bericht door Skorpjja »

Brahms schreef:En toen werd het stil. De slachtoffers hebben zich teruggetrokken in hun Wapsapper groep en Hans is via de Camping en Allicante naar China vertrokken om zijn Euro's te tellen.

Maar het doet de zaak natuurlijk geen goed dat de benadeelden niets meer met de buitenwereld delen.
Beste Brahms,

Iedereen heeft aangifte gedaan. Verder valt er hier op dit moment weinig mee te delen omdat hier geen persoonlijke gegevens gepost mogen worden.

Groet,
Skorpjja

cas-online
Berichten: 9
Lid geworden op: 08 sep 2017 11:18

Re: Iemand bekend met Potatopirate.eu?

Ongelezen bericht door cas-online »

F zorgt er in ieder geval voor dat we de boel later nog eens na kunnen lezen: http://www.nalezen.nl/wordpress/

witte angora
Berichten: 30546
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Iemand bekend met Potatopirate.eu?

Ongelezen bericht door witte angora »

cas-online schreef:F zorgt er in ieder geval voor dat we de boel later nog eens na kunnen lezen: http://www.nalezen.nl/wordpress/
Juist. Heel leerzaam. Ik ga even selectief quoten.

Op dit forum:
door fransvandaelen » 13 sep 2017 00:10

Buenos dias vanuit Alicante!

Hier Frans van Daelen die gelukkig nu ontkomt aan een heksenjacht en zich nu kan wijden aan de terugbetaling.

k ga nu alle facturen uitprinten, sorteren op alfabet en ontdubbelen. Ik schat in dat hiermee 3 hele dagen benodigd zijn. Zodra ik beschik over de storting zal ik persoonlijk gaan overmaken.
Op jouw link:
11/09/2017!!!

Door een alsmaar aanzwellende stroom van emails en spam ben ik niet meer in staat om de inkomende communicatiestroom op te volgen en door te geleiden. Dit dwingt mij om mijn werkzaamheden met ingang van heden neer te leggen.

De communicatie evenals de organisatie worden momenteel tot nader order vanuit Beiijng gecoördineerd.

Het zijn dus andere personen die bezig zijn te zorgen dat alle orders worden uitgeleverd.
Ofwel is hier op het forum een grappenmaker actief, ofwel hebben jullie met een oplichter te maken die... hoe moet je dat noemen?

witte angora
Berichten: 30546
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Iemand bekend met Potatopirate.eu?

Ongelezen bericht door witte angora »

Topics als dit zijn geschikt om medegedupeerden bij elkaar te krijgen. Of te discussiëren over consumentenzaken. Of bij Radar aandacht te vragen voor bepaalde kwesties, want de redactie leest ook mee. Maar soms ligt de behoefte van een groep buiten de reikwijdte van een forum als dit.

In een ander topic hebben gedupeerden zich verenigd in een whats app groep of iets dergelijks. Is dat voor jullie een idee? Geen idee hoe whatts app werkt, maar ik denk dat, als er dan nieuws is, je meteen een melding krijgt. En ingelogd zijn de meesten toch al. Op dit forum niet. Pas als je inlogt en naar het topic gaat zie je dat er iets nieuws is. Dat werkt toch omslachtiger. Bovendien kun je in een besloten groep iets meer ter zake komen dan op een openbaar forum. Plus dat je in een besloten groep grappenmakers en trollen (waar je hier waarschijnlijk mee te maken had) en mensen die van alles roepen zonder dat ze weten waar het over gaat. buiten de deur kunt houden. Scheelt een hele hoop 'ruis'.
Laatst gewijzigd door Radar op 16 sep 2017 22:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Reactie op eerder weggehaalde offtopic berichten verwijderd

Gesloten