LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Auto gehuurd bij Europcar, thuis extra geld afgeschreven

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
Judith80
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 sep 2017 16:32

Auto gehuurd bij Europcar, thuis extra geld afgeschreven

Ongelezen bericht door Judith80 »

We hadden in Engeland een auto gehuurd voor een weekend, daar hielpen ze keurig mee en vroegen van alles waarop ik heb geantwoord dat we al een auto gehuurd hadden. Die vragen waren alleen om alles te checken. Bij de toestemming voor de creditcard heb ik mijn kaart er weer uit gehaald omdat het bedrag veels te hoog was. Waarop hun zeiden alleen de verzekering 86 pond en 250 voor de borg, klonk geloofwaardig. Maar eenmaal thuis word er 211 euro afgeschreven.. Europcar zegt dat we daar voor een extra upgrade hebben getekend dus het geld is weg, we zijn nu nog veel aan het bellen dat het niet eerlijk is gegaan, dat we nooit hebben gevraagd om een upgrade en dat ons dat zeker niet is verteld. Ook vinden we het bijzonder dat ze dat inhouden op de borg. We moesten wel direct voor de verzekering betalen maar de upgrade halen ze van de borg af.. anders hadden we het daar al kunnen zien dat het niet netjes gaat. We voelen ons onwijs opgelicht..

Nijogeth
Berichten: 9920
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Auto gehuurd bij Europcar, thuis extra geld afgeschreven

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Maar heeft u er wel voor getekend?

Judith80
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 sep 2017 16:32

Re: Auto gehuurd bij Europcar, thuis extra geld afgeschreven

Ongelezen bericht door Judith80 »

Ja dat zeggen ze van wel, wat wij thuis hebben staat het niet op..

Nijogeth
Berichten: 9920
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Auto gehuurd bij Europcar, thuis extra geld afgeschreven

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Vraag om het bewijs en zeg dat men dit binnen een redelijke termijn van 14 dagen dient te leveren en dat u anders het geld terughaalt bij de creditcardmaatschappij.

Dieke83
Berichten: 460
Lid geworden op: 04 mei 2017 12:32

Re: Auto gehuurd bij Europcar, thuis extra geld afgeschreven

Ongelezen bericht door Dieke83 »

Gewoon vragen om de rental agreement hierop moet duidelijk vermeld staan dat u getekend heeft voor een upgrade staat het er niet kun je je geld terug eisen.
Welk formaat auto had u gehuurd? en welke auto heeft u meegekregen?

stofzuigertje

Re: Auto gehuurd bij Europcar, thuis extra geld afgeschreven

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Voorwaarden?

Bij sommige verhuurders krijg je duurdere auto zonder kosten mee als de gereserveerde er niet is.
Dit kan een foutje zijn bij uitdelen voertuigen of te laat ingeleverde..... dus overmacht.

Ik kreeg een veel grotere zonder kosten, wel meer brandstof kosten maar hoefde wegens hun probleem niet de meerprijs te betalen.
Ik weet niet de Europcar voorwaarden in dit soort gevallen en welke update...

Dieke83
Berichten: 460
Lid geworden op: 04 mei 2017 12:32

Re: Auto gehuurd bij Europcar, thuis extra geld afgeschreven

Ongelezen bericht door Dieke83 »

stofzuigertje schreef:Voorwaarden?

Bij sommige verhuurders krijg je duurdere auto zonder kosten mee als de gereserveerde er niet is.
Dit kan een foutje zijn bij uitdelen voertuigen of te laat ingeleverde..... dus overmacht.

Ik kreeg een veel grotere zonder kosten, wel meer brandstof kosten maar hoefde wegens hun probleem niet de meerprijs te betalen.
Ik weet niet de Europcar voorwaarden in dit soort gevallen en welke update...
Europcar heeft deze voorwaardens ook
https://www.europcar.co.uk/terms-and-co ... knewele-44

Maar daar gaat het niet om er word vaak als je een auto hebt gehuurd bij de balie gevraagd of je nog een upgrade wilt daar teken je dan ook voor dus TS moet een kopie van de Rental Agreement aanvragen die kunnen ze vast wel mailen daarop moet de handtekening van TS staan en de upgrade.

Ook belangrijk is welk voertuig TS heeft geboekt en welke ze mee hebben gekregen.

Judith80
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 sep 2017 16:32

Re: Auto gehuurd bij Europcar, thuis extra geld afgeschreven

Ongelezen bericht door Judith80 »

We hebben het bewijs opgevraagd.
Dank jullie wel voor het reageren. We voelen ons vooral opgelicht omdat we daar tot 2x toe heel duidelijk hebben gezegd alleen de extra verzekering en ze dat bevestigen en dan vervolgens toch een upgrade van je borg afhalen..

Judith80
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 sep 2017 16:32

Re: Auto gehuurd bij Europcar, thuis extra geld afgeschreven

Ongelezen bericht door Judith80 »

We hadden een opel astra gehuurd en hebben een fiat meegekregen, heb net al op de site van europcar gekeken maar daar zie ik alleen een fiat 500 staan, die was het niet. Qua grote vind ik hem wel overeen komen met een opel astra

Gesloten