LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Invorderingsbedrijf en vergelijkbare incassobedrijven

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Hopeless
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 sep 2017 01:10

Invorderingsbedrijf en vergelijkbare incassobedrijven

Ongelezen bericht door Hopeless »

KUNNEN INCASSOBEDRIJVEN ZOALS INVORDERINGSBEDRIJF BV GESTOPT WORDEN MET BENADELEN?

Wanneer je internet doorspit dan zijn er heel wat negatieve reviews over Invorderingsbedrijf te vinden. Reviews en veroordelingen (zie o.a. ECLI:NL:RBGEL:2015:5542, uitspraak reclamecode commissie Dossiernr:2014/00604, enz.) die er niet om liegen. De overheid, bij monde de AFM/ACM, willen of kunnen aan dit soort praktijken niets doen. Mogelijk dat publiciteit en/of een gecoördineerd burgerinitiatief incassobedrijven zoals Invorderingsbedrijf kunnen doen stoppen. Immers, het kan toch niet zo zijn dat misleiding ZZp-ers, kleine MKB-bedrijven en particulieren financieel ernstig duperen.
Op de site van de consumentenbond ( https://community.consumentenbond.nl/ge ... ndex2.html ) zijn heel wat verhalen van gedupeerden terug te vinden en wordt een aanzet gedaan om via een collectief iets te doen om dit onrecht een halt toe te roepen. Naar mijn mening is dit een zeer goed initiatief. Zo'n collectief zou wel eens veel mensen kunnen helpen, vandaar dat ik dit onder de aandacht van dit forum wil brengen. Zelf heb ik langzamerhand al wat ervaringen met dit bedrijf en wil mij dan ook gaan aansluiten bij die groep. Mocht blijken dat dit aangekondigde initiatief niet van de grond wil komen, dan overweeg ik serieus om zelf hiertoe actie te ondernemen. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben en/of bereid zijn hiermee te helpen? Het kan toch niet zo zijn dat je als consument (particulier of zakelijk) straffeloos als melkkoe door dit soort bedrijven gebruikt kunt worden.

Nijogeth
Berichten: 9957
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Invorderingsbedrijf en vergelijkbare incassobedrijven

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Maar wat doen zij dan?

Hopeless
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 sep 2017 01:10

Re: Invorderingsbedrijf en vergelijkbare incassobedrijven

Ongelezen bericht door Hopeless »

Het initiatief-plan is terug te vinden op https://community.consumentenbond.nl/ge ... ndex1.html
Degene die dit gelanceerd heeft wil actie ondernemen om Invorderingsbedrijf te laten stoppen met nog meer mensen te duperen en zien dat de aangesloten gedupeerden mogelijk een deel van hun geld terug gaan zien.

Hopeless
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 sep 2017 01:10

Re: Invorderingsbedrijf en vergelijkbare incassobedrijven

Ongelezen bericht door Hopeless »

Degene die de aanzet heeft gegeven is volgens mij owner57. Dit ter aanvulling.

atlas1302

Re: Invorderingsbedrijf en vergelijkbare incassobedrijven

Ongelezen bericht door atlas1302 »

Gewoon deze bedrijfjes links laten liggen, als u naar de tandarts gaat zoekt u toch ook een goeie professional uit en geen kwakzalver, bovendien is het alleen een incasso bedrijf zonder deurwaarder.

Ik heb ook een akkefietje gehad met [Tekst verwijderd door de Moderator] toen hij met absurde rekeningen begon te smijten, komt u het maar halen als u in de buurt ben, zo heb ik het netjes gezegd.

Het zou beter zijn als men de ogen beter open houdt en eerst wat informatie inwint van het bedrijf, als iereen dat nu eens zou doen dan hebben deze kneuzen niks meer te doen...maar helaas!

Ik beroep mij er niet meer op en nog beter let op aan wie u jouw centjes geeft. 8)
Laatst gewijzigd door Radar op 03 mei 2018 15:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Persoonsgegevens noemen

procollectief
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 sep 2017 17:10

Re: Invorderingsbedrijf en vergelijkbare incassobedrijven

Ongelezen bericht door procollectief »

Vertrouwen is een groot goed.

Het lijkt erop dat ik niet de enige ben die onterecht vertrouwen heeft gehad in de diensten van IB. En zo zal ik ook niet de enige zijn die zichzelf wel voor de kop kan slaan met deze organisatie in zee ben gegaan. Er wordt maximaal van je vertrouwen gebruik gemaakt en van je vertrouwen geprofiteerd. Bedrog en misleiding lijkt standaard praktijk bij deze partij.

Ja. Het is een grote fout om met deze partij in zee te gaan.
Nee. Het is niet zo dat gedupeerden hun wonden moeten likken en niets kunnen doen. (Al is het maar om anderen te waarschuwen.)

Ik zou mij graag aansluiten bij degenen die actie willen ondernemen tegen IB.

atlas1302

Re: Invorderingsbedrijf en vergelijkbare incassobedrijven

Ongelezen bericht door atlas1302 »

Invorderingsbedrijf zit in Den Haag (1), Incasso center zit in Rotterdam (2).

Als iemand zich aanmeld bij (1) kan deze dan zonder mededeling en uitleg de aanmelding doorschuiven naar (2)? Dit komt voor als deze partijen beginnen te praten 'we hebben een overeenkomst met u afgesproken', maar bij welke partij? Bij partij (1) toch?

Zo wordt het dan toch allemaal onoverzichtelijk en ik denk dat dit juridisch helemaal niet kan. Het kan allemaal wel een grote groep BV tjes zijn, maar met èèn van die maak je een afspraakje en niet met die andere 10 en dan nog eens onuitgenodigd.

Ik denk dat iedereen die er mee te maken heeft of krijgt het gewoon moet over laten aan de rechter, er zijn gewoon teveel verstek veroordelingen omdat ze niet komen opdagen of reageren. Dat moet veranderen en dan wordt de rechter het ook vanzelf beu, er komen winnende uitspraken waar je ook weer naar kunt refereren.

Speedy123
Berichten: 1137
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: Invorderingsbedrijf en vergelijkbare incassobedrijven

Ongelezen bericht door Speedy123 »

Waarom staat dit op Tros Radar? Het gaat hier om een bedrijf dat diensten levert aan andere bedrijven en niet aan consumenten. Radar is een consumenten forum.

procollectief
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 sep 2017 17:10

Re: Invorderingsbedrijf en vergelijkbare incassobedrijven

Ongelezen bericht door procollectief »

Dit bedrijf biedt zowel haar diensten aan bij bedrijven als bij consumenten. Deze laatste categorie (waar ik zelf ook onder val) ontbreekt het vaak aan juridische kennis.

In plaats van de gezochte hulp, lijkt het er sterk op dat dit bedrijf misbruik maakt van deze gebrekkige juridische kennis. Lees de verhalen op bovenstaand forum er maar eens op na. Het is schrijnend. Het lijkt hier niet om incidenten te gaan maar op systematische misleiding van onwetende klanten.

Vandaar steun ik iedere actie tegen dit soort praktijken.

atlas1302

Re: Invorderingsbedrijf en vergelijkbare incassobedrijven

Ongelezen bericht door atlas1302 »

Bankzaken, Incassozaken zijn niet zo geliefd op dit forum, dat laten de reactie`s wel blijken in ieder geval. Misschien een ander forum zoeken waar dit soort zaken wel gesteund worden, de antwoorden die je wilt horen krijg je hier niet.

succes,

MAuwens
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 nov 2017 13:13

Re: Invorderingsbedrijf en vergelijkbare incassobedrijven

Ongelezen bericht door MAuwens »

iedereen die nog iets wil doen tegen Invorderingsbedrijf mag contact met mij opnemen. U kunt mij vinden op fb. Daar heb ik oproepjes geplaatst op de fb pagina van invorderingsbedrijf zelf. We zijn al met een aardige groep gedupeerden. Hoe meer mensen zich bij ons aansluiten des te sterker we staan.

Moneyman
Berichten: 30001
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Invorderingsbedrijf en vergelijkbare incassobedrijven

Ongelezen bericht door Moneyman »

MAuwens schreef:iedereen die nog iets wil doen tegen Invorderingsbedrijf mag contact met mij opnemen. U kunt mij vinden op fb. Daar heb ik oproepjes geplaatst op de fb pagina van invorderingsbedrijf zelf. We zijn al met een aardige groep gedupeerden. Hoe meer mensen zich bij ons aansluiten des te sterker we staan.
En wie ben jij dan wel? Waarom zou men zich bij jou moeten melden? En wat wil je doen dan?

atlas1302

Re: Invorderingsbedrijf en vergelijkbare incassobedrijven

Ongelezen bericht door atlas1302 »

Maandag 12 februari 2018 in Radar, om 21:24 uur bij AVROTROS op NPO 1, dan worden deze bedrijfjes aan de kaak gesteld. Zullen we morgen eens horen hoe de zaken ervoor staan?

stofzuigertje

Re: Invorderingsbedrijf en vergelijkbare incassobedrijven

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Nog erger, hoorde op Radio 1 dat ze vanavond om 20.25..... dus zo goed is Radar in tijden aanpassen!

Wel zitten er zowel terechte als onschuldige tussen dus als ze allen gaan protesteren....
Elke zaak kan anders zijn en Fake Boek?

atlas1302

Re: Invorderingsbedrijf en vergelijkbare incassobedrijven

Ongelezen bericht door atlas1302 »

@Mauwens uw PB stel ik niet op prijs, als u wat te melden heeft dan kunt u dat gewoon hier doen in de openbaarheid. Oplossen dat doe ik zelf wel en dat is heel simpel!

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Invorderingsbedrijf en vergelijkbare incassobedrijven

Ongelezen bericht door gosewijn »

Ik snap deze verhalen nooit , iedereen loopt te mopperen over incassobedrijven . Zal wel weer de Hollandse zuinigheid zijn dat ze daar mee in zee gaan. :?

We hebben hier in Nederland een prima organisatie die een incasso kan opstarten , namelijk de deurwaarder . Wel is waar iets duurder maar op lange termijn goedkoper, daarbij kan een deurwaarder in de kleiner gemeentes je redelijk goed vertellen over de wanbetalers en haalbaarheid . Daarbij maakt een deurwaarder een fout of wijkt hij/zij van het pad af hebben ze een uitstekende klachtenafhandeling. Komt het bij de rechter heb je gelijk een goede jurist.

Moneyman
Berichten: 30001
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Invorderingsbedrijf en vergelijkbare incassobedrijven

Ongelezen bericht door Moneyman »

gosewijn schreef:We hebben hier in Nederland een prima organisatie die een incasso kan opstarten , namelijk de deurwaarder . Wel is waar iets duurder maar op lange termijn goedkoper,
Bedankt voor je reclame voor mijn beroepsgroep :wink: maar ik zet toch even iets recht: de gerechtsdeurwaarder is meestal helemaal niet duurder.

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Invorderingsbedrijf en vergelijkbare incassobedrijven

Ongelezen bericht door gosewijn »

:D :D :D Ik bedoel hiermee dat de eerste brieven duurder zijn . Incasso buro zal op gegeven moment zich toch bij deurwaarder moeten melden waardoor meer kosten zullen zijn . Heb trouwens altijd via deurwaarder gedaan , ook als ik klanten had die ik niet vertrouwde even belletje en je weet een hele boel meer. :wink:

Moneyman
Berichten: 30001
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Invorderingsbedrijf en vergelijkbare incassobedrijven

Ongelezen bericht door Moneyman »

gosewijn schreef::D :D :D Ik bedoel hiermee dat de eerste brieven duurder zijn . Incasso buro zal op gegeven moment zich toch bij deurwaarder moeten melden waardoor meer kosten zullen zijn . Heb trouwens altijd via deurwaarder gedaan , ook als ik klanten had die ik niet vertrouwde even belletje en je weet een hele boel meer. :wink:
Ook dat klopt niet ;) Zowel incassobureau's als gerechtsdeurwaarders hebben zich te houden aan de WIK-tarieven.

Alexandra2432
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 mar 2018 17:56

Re: Invorderingsbedrijf en vergelijkbare incassobedrijven

Ongelezen bericht door Alexandra2432 »

Hier een zelfde soort verhaal over het Invorderingsbedrijf BV. Vonnis gewonnen maar krijg nu de ene rekening na de andere. Schriftelijk bezwaar gemaakt, een officiële klacht ingediend en per direct opgezocht maar het zal me vast duur komen te staan. Ik sluit me graag aan als er een collectieve zaak aangespannen wordt

Gesloten