LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Premiestorten Florius

Hypotheek of hypotheekverstrekkers kan je hier bespreken.
Nrg
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 sep 2017 07:56

Premiestorten Florius

Ongelezen bericht door Nrg »

Het doen van een premiestorting op de spaarrekening behorend bij onze spaarhypotheek verloopt niet soepel. Ik ben nu sinds half mei bezig met deze premiestorting en het is nog niet rond. Ik heb het gevoel dat Florius het proces onnodig lang rekt. Ik kreeg pas na het lopende boekjaar (augustus) antwoord op de vraag of de storting mogelijk was binnen de gestelde bandbreedte. Hierdoor heb ik in 2016 niks kunnen storten. Het gaat om een bedrag van €500 op en hypotheek van €69000. Looptijd 25 jaar. Normale premie inleg €123 resterende rentevast periode 7 jaar tegen 4%.
Dus volgens mij blijf ik prima binnen de bandbreedte van 7 welke Florius hanteert.
Na uiteindelijk akkoord op de aangevraagde oremiestorting, maak ik de €500 over op de juiste rekening met de juiste omschrijving precies zoals het moest, maar i.p.v. een premiestorting hebben ze € 500 afgelost op het hypotheek bedrag. Ik heb een mail gestuurd met de vraag dit te corrigeren, maar ik krijg geen reactie. Heb nu.onlangs weer gemaild, maar vrees dat het niet zomaar goed gaat komen. In 2015 verliep de premiestorting (ook €500) ook stroef. Toen heb ik na een half jaar mailen, bellen en chatten eindelijk wel de gewenste €500 als premiestoring voor elkaar gekregen. Maar dit zou toch niet zo moeten gaan. Zijn er meer mensen die hier problemen mee ondervinden? En specifiek bij Florius?
Wat kan ik nu nog doen?

een vraag, een antwoord
Berichten: 706
Lid geworden op: 14 nov 2008 12:07

Re: Premiestorten Florius

Ongelezen bericht door een vraag, een antwoord »

Eigenlijk geen problemen met Florius op dit gebied, is ook een vrij simpele vraag gezien vaste premie en hypotheeksom.
Overigens: je kunt bij Florius alles online regelen, gaat veel simpeler en sneller.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Premiestorten Florius

Ongelezen bericht door kweenie »

Heb je het juiste formulier wel ingevuld? Kun je (het formulier voor) de extra storting niet via 'mijn Florius' regelen? Misschien dat ik het ook wel verkeerd zie, maar het lijkt mij ook dat je voor een extra storting ook andere gegevens niet opgeven dan voor aflossing. Bijvoorbeeld storten naar het rekeningnummer van de bankspaarrekening in plaats van overmaken met daarbij het leningnummer.

De bank zal trouwens bij een storting, hoe klein dan ook, altijd moeten controleren of je wel binnen de bandbreedte blijft. Want ook een kleine storting kan ervoor zorgen dat je net buiten de bandbreedte komt. Daarnaast zullen de meeste banken je de keus geven of je voor de rest van de looptijd een lager maandbedrag wil of eerder stoppen. Dat zullen ze dus ook moeten weten voordat de storting verwerkt kan worden. Er komt dus nog wel een beetje administratie bij kijken.

Nrg
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 sep 2017 07:56

Re: Premiestorten Florius

Ongelezen bericht door Nrg »

Ik heb alles online via mijn Florius geregeld. Zo vraag je ook een premie inleg aan. De achterliggende administratie snap ik, dat kost vast even tijd. Maar er wordt nu gewoon niet meer gereageerd door Florius op mijn verzoek de inlossing terug te draaien naar de gevraagde premiestorrting. Ja het kijk mij ook dat er een ander rekeningnummer gehanteerd wordt voor aflossing. Geen idee eigenlijk. Als ik aflos, wat ik eigenlijk alleen op ons aflossingsvrije deel doe, dan betaal ik dat direct met Ideal in mijn Florius. Dit gaat altijd goed en snel. Maar premiestorten dus niet.

Nrg
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 sep 2017 07:56

Re: Premiestorten Florius

Ongelezen bericht door Nrg »

Werd net gebeld door Florius dat ze het gaan corrigeren. Dus hopelijk komt het nu goed. Dank voor de reacties.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Premiestorten Florius

Ongelezen bericht door kweenie »

Dat is fijn om te horen.

Gesloten