LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Auping: Elke dag opstaan met rugpijn, voor slechts € 7.000

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
rvds2360
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 okt 2017 08:19

Auping: Elke dag opstaan met rugpijn, voor slechts € 7.000

Ongelezen bericht door rvds2360 »

Eind 2015 kochten we een Auping boxspring bij een dealer in de Brabantse Peel. Direct het topmodel genomen met elektrische bodem, dikke VIVO matrassen met comfortzones en luxe split topper. Natuurlijk ook direct de matrassen laten stofferen. Al-met-al een uitgave van € 7.000. Sinds de dag van levering geen enkele nacht meer fatsoenlijk geslapen.
AUPING heeft beide ,matrassen inmiddels al 8! keer veranderd. Van FIRM tot MEDIUM en zelfs andere types. Niets helpt. Dus dacht ik, wellicht is het de bodem. "Nee", zegt men bij AUPING, "dat kan niet." Alles leuk en aardig, wij slapen niet, staan op met pijn en slapen minstens één keer per twee weken in een hotel!!! om een goede nachtrust te verkrijgen. De dealer horen we inmiddels niet meer en AUPING doet ook niets meer. Typisch kwestie van jammer dan. Hiervoor hadden we een Hästens, dat vraagt wat meer onderhoud (matrassen omdraaien) en kost nog veel meer, maar je slaapt tenminste wel.

Helaas achteraf ook slechte reviews gelezen via de consumentenbond. Mosterd na de maaltijd. KOOP NOOIT EEN AUPING BESTE MENSEN.

Moneyman
Berichten: 29869
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Auping: Elke dag opstaan met rugpijn, voor slechts € 7.000

Ongelezen bericht door Moneyman »

rvds2360 schreef:Eind 2015 kochten we een Auping boxspring bij een dealer in de Brabantse Peel. Direct het topmodel genomen met elektrische bodem, dikke VIVO matrassen met comfortzones en luxe split topper. Natuurlijk ook direct de matrassen laten stofferen. Al-met-al een uitgave van € 7.000. Sinds de dag van levering geen enkele nacht meer fatsoenlijk geslapen.
AUPING heeft beide ,matrassen inmiddels al 8! keer veranderd. Van FIRM tot MEDIUM en zelfs andere types. Niets helpt. Dus dacht ik, wellicht is het de bodem. "Nee", zegt men bij AUPING, "dat kan niet." Alles leuk en aardig, wij slapen niet, staan op met pijn en slapen minstens één keer per twee weken in een hotel!!! om een goede nachtrust te verkrijgen. De dealer horen we inmiddels niet meer en AUPING doet ook niets meer. Typisch kwestie van jammer dan. Hiervoor hadden we een Hästens, dat vraagt wat meer onderhoud (matrassen omdraaien) en kost nog veel meer, maar je slaapt tenminste wel.

Helaas achteraf ook slechte reviews gelezen via de consumentenbond. Mosterd na de maaltijd. KOOP NOOIT EEN AUPING BESTE MENSEN.
Wat verwacht je van de verkoper? Als die je een op zich goed product heeft verkocht (want ik lees geen gebreken), en er zo te zien ook nog de nodige nazorg aan heeft besteedt, dan houdt het toch ook een keer op? Het lijkt erop dat je een bed hebt gekocht wat gewoon niet bij jullie past. Hebben jullie je vooraf ook laten adviseren?

Mucha

Re: Auping: Elke dag opstaan met rugpijn, voor slechts € 7.000

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: Auping: Elke dag opstaan met rugpijn, voor slechts € 7.000

Ongelezen bericht door hänschen klein »

Zoals de testers van de Consumentenbond ook duidelijk aangeven liggen dit soort klachten niet aan de beddenbodem en helpt een extra topper op de matrassen waarschijnlijk ook niets. Opvallend is vooral dat deze klacht voor beide gebruikers geldt (met mogelijk verschillende matrassen?).

U geeft hier alleen een mededeling van een persoonlijke ervaring, waarschijnlijk omdat met het merk Auping geen verbeteringen meer te behalen zijn. Mogelijkheid: alleen de matras uitwisselen met een ander merk en andere matrasopbouw, bij voorbeeld hetzelfde merk als uit het door u aangehaalde hotel?

Mucha

Re: Auping: Elke dag opstaan met rugpijn, voor slechts € 7.000

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

witte angora
Berichten: 30546
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Auping: Elke dag opstaan met rugpijn, voor slechts € 7.000

Ongelezen bericht door witte angora »

rvds2360 schreef:Helaas achteraf ook slechte reviews gelezen via de consumentenbond. Mosterd na de maaltijd. KOOP NOOIT EEN AUPING BESTE MENSEN.
Geloof me: geen bedzoekende die jouw advies zal lezen, tot het te laat is. Net zoals je zelf deed, je bent echt niet de enige. Het enige wat mensen op dit forum voor je kunnen betekenen is meedenken in een oplossing. Gezien je verhaal zie ik eerlijk gezegd geen mogelijkheden meer richting de verkoper.

Het enige advies wat ik je kan geven is: overweeg dit bed te verkopen en een hästings terug te kopen. Daar was je wel tevreden over. Het zal je best wat centen kosten, maar je nachtrust is toch ook wat waard? En om de 14 dagen in een hotel kost toch ook niet niks. Dit wil je toch niet nog eens 15 of 20 jaar zo doen?

NeoDutchio
Berichten: 12273
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Auping: Elke dag opstaan met rugpijn, voor slechts € 7.000

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Hoe bent u bijnde keuze van dit matras gekomen? Een lux en duur model klinkt leuk, maar als het voor u niet lekker ligt wil niet zeggen dat de kwaliteit slecht is. Een matras koop je niet vanwege de prijs, maar vanwege de eigenschappen. Niet meer kopen bij Auping is een losse flodder. U had een verwachting van iets, maar de verwachting valt tegen. Proefliggen en laten adviseren, zo koopt men een matras.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Auping: Elke dag opstaan met rugpijn, voor slechts € 7.000

Ongelezen bericht door Brahms »

Wij slapen al weer langere tijd prima op een Auping. Daarvoor een M-line gehad, dat vonden wij weer niets.
Waarschijnlijk is de combinatie matras / lichaam niet de ideale.

Kan mij niet voorstellen dat je regelmatig in een hotel gaat slapen om je eigen matras te ontvluchten.
Blijf je dat je rest van je leven doen, binnen enkele maanden heb je dan al meer uitgegeven aan hotelkosten dan aan een nieuwe matras.

gosewijn
Berichten: 2890
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Auping: Elke dag opstaan met rugpijn, voor slechts € 7.000

Ongelezen bericht door gosewijn »

8 maal matrassen omgeruild , maar wat is nu de klacht ?.
Te hard - zacht - kuilen ?.

Verwijderd

Re: Auping: Elke dag opstaan met rugpijn, voor slechts € 7.000

Ongelezen bericht door Verwijderd »

Als het om slapen gaat ben ik echt het prinsesje op de erwt. Als ik mijn matras eens in de 2 maanden wil omdraaien doe ik een paar nachten geen oog dicht 'omdat het anders voelt'. Afijn, ik draai mijn matras dus al een tijdje niet meer om en dat werkt prima. Heerlijk dat beetje kuil dat zich naar mijn lichaam gevormd heeft. Dus ik slaap er prima op. Het zijn matrassen van de Ikea van €200 per stuk.

Mucha

Re: Auping: Elke dag opstaan met rugpijn, voor slechts € 7.000

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Auping: Elke dag opstaan met rugpijn, voor slechts € 7.000

Ongelezen bericht door crazyme »

Mucha schreef:
gosewijn schreef:8 maal matrassen omgeruild , maar wat is nu de klacht ?.
Te hard - zacht - kuilen ?.
Goede vraag. Want dat lees ik nergens.
Het bed is goed, alleen na acht verschillende matrassen kunne ze er nog steeds niet op slapen.

Lijkt mij wel duidelijk dat het probleem bij de gebruiker ligt.

De manier waarop dit topic wordt gepresenteerd is volgens mij alleen met als doel de koop te ontbinden zonder dat daar een goede reden voor is.

16again
Berichten: 16029
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Auping: Elke dag opstaan met rugpijn, voor slechts € 7.000

Ongelezen bericht door 16again »

gosewijn schreef:8 maal matrassen omgeruild , maar wat is nu de klacht ?.
Rugpijn.

Ik zou toch eens naar de bodem kijken. Hoe luxer, hoe meer ingesteld kan worden met allerlei zones. In mijn beleving onzin, bij een dergelijke bodem probeer ik alle zones zo gelijk mogelijk te hebben. (zodat er nauwelijks verschil tussen zones overblijft)

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: Auping: Elke dag opstaan met rugpijn, voor slechts € 7.000

Ongelezen bericht door hänschen klein »

:shock:

De Stiftung Warentest heeft beddenbodems getest, waaronder ook een zelfgetimmerde bodem van vierkanthout.

Het verschil tussen € 1.000,- dure bodems en de eigenbouw was NIET meetbaar ... !

Enige opmerking: een beddenbodem moet vooral open zijn om een ventilatie mogelijk te maken.

https://www.test.de/Matratzenkauf-und-L ... 5-4915781/
Laatst gewijzigd door hänschen klein op 09 okt 2017 13:35, 1 keer totaal gewijzigd.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Auping: Elke dag opstaan met rugpijn, voor slechts € 7.000

Ongelezen bericht door crazyme »

Eens met hanchen klein, de bodem is echt van ondergeschikt belang.

Wellicht biedt een topper uitkomst, maar ik verwacht dat die suggestie bij ts bekend is.

16again
Berichten: 16029
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Auping: Elke dag opstaan met rugpijn, voor slechts € 7.000

Ongelezen bericht door 16again »

probeer het matras eens op de vloer te leggen.

Mucha

Re: Auping: Elke dag opstaan met rugpijn, voor slechts € 7.000

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: Auping: Elke dag opstaan met rugpijn, voor slechts € 7.000

Ongelezen bericht door hänschen klein »

Veel matrassenfabrikanten produceren matrassen voor hotels en ziekenhuizen.

Deze matrassen worden vaker gereinigd dan matrassen bij particulieren en hoeven niet identisch te zijn.

Voorzover ik weet zijn er extra 'hotels met proefliggen op Aupingmatrassen', maar of dat dezelfde matrassen zijn ... ?

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Auping: Elke dag opstaan met rugpijn, voor slechts € 7.000

Ongelezen bericht door crazyme »

Hoor je overigens wel vaker dat mensen in een hotel veel beter of slechter slapen. Heeft vaak niets te maken met de kwaliteit van het bed. Dat heeft meer te maken met een plotselinge afwijking van wat men gewend is.

Mucha

Re: Auping: Elke dag opstaan met rugpijn, voor slechts € 7.000

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

Gesloten