LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Sun-City.nu - express tours

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Jacqiev
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 jun 2017 11:11

Sun-City.nu - express tours

Ongelezen bericht door Jacqiev »

Heeft iemand ervaring met SunCity ?
Ik moet 100 euro betalen voor een citytip naar keuze. Zonder reserveringskosten etc etc...mooie praatjes.
Schijn ik ineens 2o0 euro extra te moeten betalen en in het seizoen extra 80 euro erbovenop. Men weet voordien ook geen hotelnaam en de plaats...want het is natuurlijk niet in de stad zelf. Men adverteert met vliegveld naar eigen keuze maar het is Zaventhem.
Ik krijg ze zelden te pakken en op mijn email reagereren ze niet.
Ik heb een betalingsplicht...omdat ik heb gereageerd! Deze nog niet voldaan omdat het mij te kostbaar wordt met deze extra's.
Dit mag toch niet zomaar? Wie heeft ervaring hiermee en mogen dit soort dubieuze bedrijfjes opgedoekt worden?

NeoDutchio
Berichten: 12316
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Sun-City.nu - express tours

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Sun city is een manier om een voucher in te leveren. Hoe komt u aan die voucher? Hier zijn al vaker vragen gesteld over Sun City, maar het probleem begon al bij uzelf. Hoe komt u daar terecht terwijl er zat andere manieren zijn om op een normale manier een reis te boeken?

adelaar193
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 jul 2008 10:46

Re: Sun-City.nu - express tours

Ongelezen bericht door adelaar193 »

Expres tour is onbetrouwbaar en werkt samen met het oplichtersbedrijf New Chance.Pas dus op

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Sun-City.nu - express tours

Ongelezen bericht door Jablan »

Oh, Sun City heeft meer dan 1 topic :twisted: De Klantenservice heeft deze informatie verzameld op za 30 sept 2017:

sun-city.nu linkt door naar expressrours.info en de duitse telefoonnummers horen bij universal-tours.eu. Via de andere nummers komen de sites expresstours.ca en eastcon-reisen.com tevoorschijn.

Hypestat.com levert meer informatie. Alle sites zijn in december 2015 geregistreerd. De WhoIs-database spuugt andere informatie uit. De sites staan op naam van een zekere Albert Leonhard Sigl van 'Bonus Fly' met het adres N. 3426/2011 Box Nr. 40, Office Sottomarina in 30015 Chioggia, Italië. Er komt zelfs een telefoonnummer tevoorschijn +39.40758110016. En een mailadres [email protected]

Veel interessanter is dit: Albert Leonhard Sigl is de zoon van Albert Franz Sigl en Rosina Mertl, geboren in Duitsland op 25 oktober 1963.
Trek de naam door Google en je komt bij een PDF, een vonnis van een Maltese rechter uit 2009. De man is toen veroordeeld voor oplichting via reissites in 2002.

Hij heeft blijkbaar zijn oude handwerk weer opgepakt, maar nu via meerdere landen, zodat het moeilijker tot onmogelijk is om hem aan te pakken. Mocht je hem in Italië niet kunnen vinden, dan zijn er ook sporen naar Tenerife.

tobikess
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 okt 2017 12:17

Re: Sun-City.nu - express tours

Ongelezen bericht door tobikess »

ik heb ook twee vouchers gekocht voor 100 euro per stuk. Nu heb ik voor december 2018 een weekend geboekt/gereserveerd bij express tours.
Kosten: 316 euro.

Vraag: moet ik dit nu betalen of is de kans groot dat ik mijn geld kwijt ben en geen weekend weg heb? dan liever 200 euro in de min in plaats van 516 euro.

Ik hoop dat iemand weet wat ik kan/mag doen.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Sun-City.nu - express tours

Ongelezen bericht door Jablan »

Annuleren, zowel per mail als telefoon. Als je de mogelijkheid hebt, ook het telefoongesprek opnemen. Komt er daarna een incassobureau dreigen, dan heb je voldoende bewijs om niets te betalen.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Sun-City.nu - express tours

Ongelezen bericht door Brahms »

Jablan schreef:Annuleren, zowel per mail als telefoon. Als je de mogelijkheid hebt, ook het telefoongesprek opnemen. Komt er daarna een incassobureau dreigen, dan heb je voldoende bewijs om niets te betalen.
De geboekte reis annuleren ? Op welke grond zou dit moeten kunnen en of lukken ?

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Sun-City.nu - express tours

Ongelezen bericht door Jablan »

Geen/Verzin zelf iets. Gewoon aangeven, dat de reservering/boeking vervalt en daarmee klaar. Met annuleren is hier bedoeld: de reservering/boeking doorhalen, aangeven dat je niet op reis gaat. Dit is iets anders, dan een annulering volgens de voorwaarden van een verzekering en aangezien we nu begin oktober hebben, is het ongeveer twee maanden van te voren. Ruim op tijd.

Nijogeth
Berichten: 9965
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Sun-City.nu - express tours

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ik neem aan dat men geen kosteloos annuleren erbij heeft genomen?

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Sun-City.nu - express tours

Ongelezen bericht door Jablan »

:roll:

Deze oplichter werkt met een hengel: je koopt vouchers en daarna betaal je bij voor een reis. Tobikess heeft de goede insteek: neem je verlies zolang het nog kan, maar betaal vooral niet opnieuw.

Zelf zou ik niet eens proberen om dit bij een verzekeraar vergoed te krijgen, want je krijgt niets uitbetaald en in deze tijden met gepersonaliseerde premies krijg je bij de eerstvolgende verlenging een hogere premie voorgeschoteld na zo'n melding. In de ogen van de verzekeraar ben je namelijk te naïef/goedgelovig en dat verhoogt je risicoprofiel.

Nijogeth
Berichten: 9965
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Sun-City.nu - express tours

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Maar hoezo niet betalen? Als je een vakantie boekt en zomaar opzegt, dan zul je waarschijnlijk moeten betalen.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Sun-City.nu - express tours

Ongelezen bericht door Jablan »

Het is geen vakantie, het is oplichting. Zie hierboven de bijdrage van dinsdag 3 oktober 2017 om 22:29.

Waarbij deze site nog meevalt. Een paar weken geleden heb ik een andere oplichtingssite uitgespit en die was intelligenter in elkaar geknutseld. Foto's, omschrijvingen, prijzen, een pagina over 'veilig betalen' :lol: maar niets klopte. De werkwijze daar: van een makelaarssite zijn foto's en adressen overgenomen, waarbij de foto's van huis 1 op het adres van huis 2 werden getoond. Om minder op te vallen, worden vooral adressen van nieuwbouwhuizen gebruikt. Toch was er een opvallend verschil met echte boekingssites: deze had geen reserveringskalender van de accommodaties èn geen enkele beoordeling van de huizen.

Nijogeth
Berichten: 9965
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Sun-City.nu - express tours

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Dat is je eigen bijdrage. Zolang er nog geleverd kan worden is er gewoon een vakantie geboekt en zul je dus aan de voorwaarden voor annuleren moeten voldoen.

Ik kan nergens klachten vinden van mensen die wel een vakantie hebben geboekt. De meeste klachten gaan voornamelijk over wat eraan vooraf gaat.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Sun-City.nu - express tours

Ongelezen bericht door Jablan »

Tja ... als je niets wilt geloven of aannemen, waarom boek je zelf niet via die site? Ik ben benieuwd naar je ervaringen.
Laatst gewijzigd door Jablan op 10 okt 2017 20:39, 2 keer totaal gewijzigd.

Nijogeth
Berichten: 9965
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Sun-City.nu - express tours

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ik wil graag aannemen of geloven, maar zonder onderbouwing kan ik er niets mee. Iemand aanraden niet te betalen voor een geboekte reis lijkt me geen goed advies. Reken er maar op dat men dit geld alsnog zal moeten gaan betalen, mogelijk een hoop extra na wat juridisch getouwtrek.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Sun-City.nu - express tours

Ongelezen bericht door Jablan »

Echt, ik begrijp niet waar je op uit bent of wat je wilt. De sites zijn van iemand, die al is veroordeeld wegens oplichting via valse reissites oftewel wel laten betalen, maar niets leveren. Hoe (on)betrouwbaar wil je het hebben? Hier is het ruim voldoende om te annuleren/optezeggen met bewijs daarvan en komt er nog wat, dan heb je voldoende in handen om niets meer te betalen.

Klachten zijn er trouwens genoeg, maar voor het overgrote deel in het Duits. Niet zo raar, de site expresstours.info trekt slechts 50 bezoekers per dag en daarvan komen er 49 uit Duitsland.

Nijogeth
Berichten: 9965
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Sun-City.nu - express tours

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ik wijs gewoon op het feit dat je juridisch helemaal nergens staat als je ze niet de kans geeft te leveren wat er is afgesproken.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Sun-City.nu - express tours

Ongelezen bericht door Jablan »

Nijogeth, je zuigt. Hier is geen juridisch naspel te verwachten.

Normale situatie: als je een reis of vakantie boekt en je ziet er vanaf, dan ben je in het algemeen minimaal je aanbetaling kwijt en maximaal de hele reissom. Voor dit soort situaties zijn er annuleringsverzekeringen.

Hier hebben we niet te maken met een normale reisorganisatie, maar wordt via de vouchers al geld binnengehaald. Als je dan een aangekondigde reis - waarvan je je terecht mag afvragen of die wel doorgaat, gegeven het ontbreken van actuele beoordelingen en echte reiservaringen - ruim van te voren afzegt, is er niets aan de hand. Het geld van de vouchers ben je kwijt, maar ook niet meer dan dat.

Punt. Klaar.

Nijogeth
Berichten: 9965
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Sun-City.nu - express tours

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ik zuig? Omdat je het er niet mee eens bent dat de wet zo werkt? Zoek het lekker uit dan.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Sun-City.nu - express tours

Ongelezen bericht door Jablan »

Welke wet? En in welk land?
Je hebt je overduidelijk niet in deze casus verdiept en blijkbaar ben je ook niet op de hoogte van de actuele europese jurisprudentie op dit gebied. Er komt geen juridisch naspel, omdat degene, die zou moeten bijbetalen voor een reis, waarvan vooraf geen verdere details bekend worden gemaakt, helemaal niet hoeft te betalen - die verplichting ontstaat pas nadat alle details bekend zijn - en eerder het tegendeel zou moeten doen: aangifte van oplichting.

Gesloten