LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ABN AMRO adres wijzigen onmogelijk!

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
SoundBoard
Berichten: 139
Lid geworden op: 08 feb 2007 13:33

ABN AMRO adres wijzigen onmogelijk!

Ongelezen bericht door SoundBoard »

Mijn moeder van 94 heeft in het verre verleden een hypotheek afgesloten bij de ABN-AMRO. Ze heeft daar echter geen betaalrekening. Door haar hoge leeftijd is ze onlangs verhuisd naar een verpleeghuis. Alle correspondentie wordt echter nog steeds afgeleverd op haar oude adres en dat wil ik wijzigen naar een correspondentieadres. Dan denk je, dat is toch vrij simpel uitvoerbaar? Maar dat pakt heel anders uit! Het begint al met het telefonisch contact maken met iemand van deze bank, want via internet heb je weer een code nodig en mijn moeder heeft geen PC laat staan dat ze weet wat dat is. Je moet een keuze maken uit een serie 0900-nummers (levert weer geld op!) maar als je dat probeert moet je eerst je rekeningnummer invoeren en die heeft mijn moeder niet: de hypotheek wordt keurig netjes automatisch afgeschreven van een andere bank. Er is geen andere optie voor mensen die geen rekeningnummer hebben bij de ABN. Ja, ze denken echt ver dóór daar bij de ABN-AMRO. Dan moet je via een omweg toch iemand te pakken zien te krijgen en die leg je het probleem voor waarna je naar de betreffende deskundige wordt doorgeschakeld. O, ze begrijpen allemaal wat het probleem is, maar moeder die in een rolstoel zit en slecht ziet moet fysiek aanwezig zijn bij een van de kantoren met haar ID. Haar ID-bewijs laten zien gaat wel, maar daar houdt het ook mee op. Het enige wat overblijft is via de notaris een Akte van Volmacht afsluiten om een simpele adreswijziging door te voeren! Dat heeft alles te maken met de veiligheid en privacy aldus een medewerkster van de ABN-AMRO. Ja, klinkt leuk, maar straks worden op het voormalige adres documenten en afschriften afgeleverd die de nieuwe bewoner kan inzien. Dat noemt de ABN-AMRO dan zeker ook waarborgen van de veiligheid en privacy? Is daar binnen die club nou niemand die de adreswijziging even kan doorvoeren? Is er dan niemand die ook een beetje mee- en dóórdenkt daar? Het lijkt Den Haag wel.

FO

atlas1302

Re: ABN AMRO adres wijzigen onmogelijk!

Ongelezen bericht door atlas1302 »

Wat dacht u om een briefje te schrijven naar de bank voor adreswijziging door te voeren, u laat uw moeder tekenen en aangetekend versturen.

Gaat lukken toch.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: ABN AMRO adres wijzigen onmogelijk!

Ongelezen bericht door kweenie »

Bovendien lijkt het me eerlijk gezegd niet fijn als zomaar een willekeurig persoon iemands adres zou kunnen wijzigen zonder dat er enige controle is of de rekeninghouder wel op de hoogte is van die adreswijziging. Zeker als het gaat om oudere mensen, die misschien niet meer alles goed kunnen bijhouden, lijkt het mij zeer gevaarlijk als ook een zoon of dochter met minder goede bedoelingen zomaar het postadres zou kunnen wijzigen. Complimenten voor ABN AMRO, zou ik dus zeggen!

Trouwens, weet de bank dat er misschien nieuwe bewoners komen in hun onderpand...?

SoundBoard
Berichten: 139
Lid geworden op: 08 feb 2007 13:33

Re: ABN AMRO adres wijzigen onmogelijk!

Ongelezen bericht door SoundBoard »

atlas1302 schreef:Wat dacht u om een briefje te schrijven naar de bank voor adreswijziging door te voeren, u laat uw moeder tekenen en aangetekend versturen.

Gaat lukken toch.
Nee dat gaat niet lukken, want deze bank wil zekerheid dat de persoon die gaat tekenen ook werkelijk de persoon is waar de ID bij hoort.
Dat kan dus alleen indien die persoon persoonlijk aanwezig is. En dat laatste gaat nou nét niet lukken.

SoundBoard
Berichten: 139
Lid geworden op: 08 feb 2007 13:33

Re: ABN AMRO adres wijzigen onmogelijk!

Ongelezen bericht door SoundBoard »

kweenie schreef:Bovendien lijkt het me eerlijk gezegd niet fijn als zomaar een willekeurig persoon iemands adres zou kunnen wijzigen zonder dat er enige controle is of de rekeninghouder wel op de hoogte is van die adreswijziging. Zeker als het gaat om oudere mensen, die misschien niet meer alles goed kunnen bijhouden, lijkt het mij zeer gevaarlijk als ook een zoon of dochter met minder goede bedoelingen zomaar het postadres zou kunnen wijzigen. Complimenten voor ABN AMRO, zou ik dus zeggen! (.....)
Lijkt me ook niet fijn als een willekeurig persoon dat doet. Maar als u goed gelezen heeft gaat het om mijn moeder en ben ik dus haar zoon. Lijkt me bepaald niet willekeurig. Bovendien kan ik met de reeds bezorgde post van deze bank aantonen dat die is bezorgd op het aangegeven adres. Ik heb een sleutel van dat huis. Een willekeurig iemand zal die niet hebben.
U bent wel erg vlot met het uitdelen van complimenten. Vooralsnog vind ik de bereikbaarheid belabberd om maar te zwijgen van het meedenken om tot een oplossing te komen.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: ABN AMRO adres wijzigen onmogelijk!

Ongelezen bericht door sylvesterb »

SoundBoard schreef: Lijkt me ook niet fijn als een willekeurig persoon dat doet. Maar als u goed gelezen heeft gaat het om mijn moeder en ben ik dus haar zoon. Lijkt me bepaald niet willekeurig. Bovendien kan ik met de reeds bezorgde post van deze bank aantonen dat die is bezorgd op het aangegeven adres. Ik heb een sleutel van dat huis. Een willekeurig iemand zal die niet hebben.
U bent wel erg vlot met het uitdelen van complimenten. Vooralsnog vind ik de bereikbaarheid belabberd om maar te zwijgen van het meedenken om tot een oplossing te komen.
Maar u heeft geen volmacht om namens u moeder bankzaken te regelen. Prima dat de ABN Amro duidelijk regels heeft voor het wijzigen van een adres, ben erg blij dat de bank de privacy van haar klanten serieus neemt en dat iemand zonder volmacht niet zomaar wijzigingen kan aanbrengen. Ik snap dat het voor u vervelend is maar uw bericht stemt mij zeer positief over de ABN.

P.S. Het 0900 nummer van de ABN is tegen lokaal tarief ze verdienen hier niets aan. Als u geen rekeningnummer invoert wordt u nog steeds doorverbonden.

SoundBoard
Berichten: 139
Lid geworden op: 08 feb 2007 13:33

Re: ABN AMRO adres wijzigen onmogelijk!

Ongelezen bericht door SoundBoard »

Maar u heeft geen volmacht om namens u moeder bankzaken te regelen. Prima dat de ABN Amro duidelijk regels heeft voor het wijzigen van een adres, ben erg blij dat de bank de privacy van haar klanten serieus neemt en dat iemand zonder volmacht niet zomaar wijzigingen kan aanbrengen. Ik snap dat het voor u vervelend is maar uw bericht stemt mij zeer positief over de ABN.

P.S. Het 0900 nummer van de ABN is tegen lokaal tarief ze verdienen hier niets aan. Als u geen rekeningnummer invoert wordt u nog steeds doorverbonden.
Een simpele adreswijziging doorvoeren lijkt me toch geen bankzaak. Het heeft ook niets te maken met privacy want zoals ik eerder al schreef kunnen de nieuwe bewoners straks de post open maken die daar wordt bezorgd. Daar is pas echt sprake van schending van de privacy. Maar ik vermoed dat u een medewerker bent van de ABN-AMRO en dat zou wel het een en ander verklaren. Het is natuurlijk van de gekke dat je alleen met een notariële volmacht (kosten €350,=) een simpele adreswijziging gedaan kunt krijgen.
Laatst gewijzigd door SoundBoard op 12 okt 2017 00:08, 1 keer totaal gewijzigd.

atlas1302

Re: ABN AMRO adres wijzigen onmogelijk!

Ongelezen bericht door atlas1302 »

Doorstuuradres van TNT, u laat de post voor een bepaalde tijd doorsturen naar uw corr.adres dan is dat vast gebeurd.
Dan heeft u tijd om na te denken hoe het verder met uw moeder moet, ze is hulpbehoevend.

Er zullen later nog meer dingen geregeld moeten worden wat uw moeder niet meer kan uitvoeren, ze heeft hulp van u of andere nodig.
Misschien een bewindvoerder of dat u die taak gaat overnemen, het is een vervelend pakket en zeker voor uw moeder en lastig voor de kinderen.

Het hoort erbij, en misschien had u iets eerder hier over na kunnen denken zodat u nu wat meer bewegingsvrijheid hebt.

webshopeigenaar14
Berichten: 364
Lid geworden op: 21 jun 2017 23:12

Re: ABN AMRO adres wijzigen onmogelijk!

Ongelezen bericht door webshopeigenaar14 »

Hoewel de bank hier natuurlijk in wezen in het belang van uw moeder werkt (om te voorkomen dat er misbruik gemaakt wordt) ben ik van mening dat de bank in sommige situaties ook wel eens een uitzondering kan maken. Aangezien de bank terecht eist dat uw moeder in persona aanwezig is, is het vanwege de omstandigheden ook begrijpelijk dat dit niet makkelijk op de bank zelf te verwezenlijken is.

Bij mij komt de bank (niet abn) al jaren regelmatig op de zaak over de vloer omdat ik boven een bepaald inkomen zit. Dat vind men service en hier heb ik nooit om gevraagd. Mijn vermoeden is dat de bank in al die jaren meer aan uw moeder verdient heeft dan mijn bank aan mij. Het zou dan in uitzonderlijke gevallen niet misstaan als daar ook wat service tegenover stond.

Uiteraard is de bank dit niet verplicht en moet u net de juiste persoon treffen.

atlas1302

Re: ABN AMRO adres wijzigen onmogelijk!

Ongelezen bericht door atlas1302 »

U heeft niet goed gelezen, mevrouw heeft helaas geen rekening bij deze bank anders was het een stuk makkelijker.

webshopeigenaar14
Berichten: 364
Lid geworden op: 21 jun 2017 23:12

Re: ABN AMRO adres wijzigen onmogelijk!

Ongelezen bericht door webshopeigenaar14 »

Ik ging er vanuit dat de ABN niet aan een rekening, maar aan de hypotheek geld verdient. Tenzij mevrouw geen rente hoeft te betalen.

Nijogeth
Berichten: 9920
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: ABN AMRO adres wijzigen onmogelijk!

Ongelezen bericht door Nijogeth »

SoundBoard schreef:
Maar u heeft geen volmacht om namens u moeder bankzaken te regelen. Prima dat de ABN Amro duidelijk regels heeft voor het wijzigen van een adres, ben erg blij dat de bank de privacy van haar klanten serieus neemt en dat iemand zonder volmacht niet zomaar wijzigingen kan aanbrengen. Ik snap dat het voor u vervelend is maar uw bericht stemt mij zeer positief over de ABN.

P.S. Het 0900 nummer van de ABN is tegen lokaal tarief ze verdienen hier niets aan. Als u geen rekeningnummer invoert wordt u nog steeds doorverbonden.
Een simpele adreswijziging doorvoeren lijkt me toch geen bankzaak. Het heeft ook niets te maken met privacy want zoals ik eerder al schreef kunnen de nieuwe bewoners straks de post open maken die daar wordt bezorgd. Daar is pas echt sprake van schending van de privacy. Maar ik vermoed dat u een medewerker bent van de ABN-AMRO en dat zou wel het een en ander verklaren. Het is natuurlijk van de gekke dat je alleen met een notariële volmacht (kosten €350,=) een simpele adreswijziging gedaan kunt krijgen.
Maar u kunt ook kwaad willen en het adres veranderen als men dat zou accepteren.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: ABN AMRO adres wijzigen onmogelijk!

Ongelezen bericht door Moneyman »

SoundBoard schreef:
Maar u heeft geen volmacht om namens u moeder bankzaken te regelen. Prima dat de ABN Amro duidelijk regels heeft voor het wijzigen van een adres, ben erg blij dat de bank de privacy van haar klanten serieus neemt en dat iemand zonder volmacht niet zomaar wijzigingen kan aanbrengen. Ik snap dat het voor u vervelend is maar uw bericht stemt mij zeer positief over de ABN.

P.S. Het 0900 nummer van de ABN is tegen lokaal tarief ze verdienen hier niets aan. Als u geen rekeningnummer invoert wordt u nog steeds doorverbonden.
Een simpele adreswijziging doorvoeren lijkt me toch geen bankzaak. Het heeft ook niets te maken met privacy want zoals ik eerder al schreef kunnen de nieuwe bewoners straks de post open maken die daar wordt bezorgd. Daar is pas echt sprake van schending van de privacy. Maar ik vermoed dat u een medewerker bent van de ABN-AMRO en dat zou wel het een en ander verklaren. Het is natuurlijk van de gekke dat je alleen met een notariële volmacht (kosten €350,=) een simpele adreswijziging gedaan kunt krijgen.
Natuurlijk werken we weer bij ABN... :roll:

Hoezo is een adreswijziging geen bankzaak? Worden brieven, pinpassen en pincodes niet meer naar fysieke adressen toegestuurd? Natúúrlijk heeft een bank daarom strikte procedures. Dat jouw moeder wellicht in een andere situatie verkeert dan het overgrote deel van de klanten, maakt niet ineens dat de bank zich daarom niet aan haar procedures hoeft te houden.

Er wordt altijd maar makkelijk gezegd dat de bank in dit specifieke geval een uitzondering moet maken. maar als de bank dat doet en er is stront aan de knikker, wie krijgt dan de zwarte piet toegespeeld...? Juist ja...

webshopeigenaar14
Berichten: 364
Lid geworden op: 21 jun 2017 23:12

Re: ABN AMRO adres wijzigen onmogelijk!

Ongelezen bericht door webshopeigenaar14 »

Moneyman schreef: Er wordt altijd maar makkelijk gezegd dat de bank in dit specifieke geval een uitzondering moet maken. maar als de bank dat doet en er is stront aan de knikker, wie krijgt dan de zwarte piet toegespeeld...? Juist ja...
Dat de bank geen uitzondering maakt om een onbevoegd persoon wijzigingen te laten doorvoeren is volledig correct. Het zou echter niet misstaan als een bank in sommige gevallen constructief zou mee denken. Zie hierbij het voorbeeld dat ik noemde waarbij een andere bank hier regelmatig over de vloer komt om de zakelijke relatie te onderhouden. Vooral bij een klant die al tientallen jaren van je diensten gebruik maakt. Dit was wellicht vroeger makkelijker toen ieder dorpje nog zijn eigen filiaal had en je de medewerkers met hun voornaam kon aanspreken omdat je er 's avonds in de kroeg ook een biertje mee dronk.

Van de andere kant kan TS er ook een dagje uit van maken met moeders.

stofzuigertje

Re: ABN AMRO adres wijzigen onmogelijk!

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als ze er niet meer woonde... dat tehuis is geen zekerheid gezien haar leeftijd en gezondheid dus jou adres als correspondentie lijkt me beter.

Gewoon haar met ID meenemen naar een in die buurt zittende kantoor van Abn Amro en daar jou adres opgeven.
U hoeft geen 0900 te bellen, ( ik kan met prepaid dit niet eens wegens blokkade) en gewoon langs gaan en niets inloggen want als U
de computer gebruikte denken ze gelijk dat ze levenslang digitaal bereikbaar zal blijven.

vlietjvan
Berichten: 72
Lid geworden op: 17 sep 2017 13:17

Re: ABN AMRO adres wijzigen onmogelijk!

Ongelezen bericht door vlietjvan »

Volgens de website van ABN-AMRO komt er iemand op een voor jouw geschikte tijd en plaats je identiteit controleren wanneer je een nieuwe rekening opent. Wellicht is dat een idee. Open een rekening, voeg de hypotheek toe. Misschien is het dan in één keer klaar. Je hebt dan in ieder geval een e.dentifier. Een must om zaken online te kunnen regelen.
Laatst gewijzigd door vlietjvan op 13 okt 2017 11:28, 1 keer totaal gewijzigd.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: ABN AMRO adres wijzigen onmogelijk!

Ongelezen bericht door kweenie »

Lijkt me ook niet fijn als een willekeurig persoon dat doet. Maar als u goed gelezen heeft gaat het om mijn moeder en ben ik dus haar zoon. Lijkt me bepaald niet willekeurig
Als u goed heeft gelezen, dan ziet u in het aangehaald citaat staan dat juist het regelen van de bankzaken door de kinderen zonder dat zij daar formeel toe gerechtigd zijn, een grote risicofactor is. Hoe vaak lees je wel niet over mensen die de rekening van een nietsvermoedende senior plunderen wat pas veel later wordt opgemerkt?

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: ABN AMRO adres wijzigen onmogelijk!

Ongelezen bericht door moederslink »

@TS:
u loopt nu tegen dit probleem aan....misschien is het juist nu het moment om in overleg met directe familie ( broers/ zusters etc) het e.e.a goed en notarieel te regelen. Straks bij overlijden komen er nog veel meer hobbels te nemen behalve een simpele adreswijziging als zaken niet officieel vastgelegd zijn.

SoundBoard
Berichten: 139
Lid geworden op: 08 feb 2007 13:33

Re: ABN AMRO adres wijzigen onmogelijk!

Ongelezen bericht door SoundBoard »

moederslink schreef:@TS:
u loopt nu tegen dit probleem aan....misschien is het juist nu het moment om in overleg met directe familie ( broers/ zusters etc) het e.e.a goed en notarieel te regelen. Straks bij overlijden komen er nog veel meer hobbels te nemen behalve een simpele adreswijziging als zaken niet officieel vastgelegd zijn.
Mijn broer en ik hebben dit inmiddels in gang gezet. Er zit niets anders op.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: ABN AMRO adres wijzigen onmogelijk!

Ongelezen bericht door renewouters »

kweenie schreef:
Lijkt me ook niet fijn als een willekeurig persoon dat doet. Maar als u goed gelezen heeft gaat het om mijn moeder en ben ik dus haar zoon. Lijkt me bepaald niet willekeurig
Als u goed heeft gelezen, dan ziet u in het aangehaald citaat staan dat juist het regelen van de bankzaken door de kinderen zonder dat zij daar formeel toe gerechtigd zijn, een grote risicofactor is. Hoe vaak lees je wel niet over mensen die de rekening van een nietsvermoedende senior plunderen wat pas veel later wordt opgemerkt?
Sterker nog: zelfs op dit forum en dat van de concullega's komen vragen langs van andere familieleden over wat ze kunnen doen omdat ze vermoeden dat een broer of zus misbruik maakt van de situatie. Het is dus zeker geen hypothetische situatie.

Gesloten