LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] gifstoffen in matrassen Beter Bed

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
sergi.romano
Berichten: 10
Lid geworden op: 11 okt 2017 21:03
Contacteer:

gifstoffen in matrassen Beter Bed

Ongelezen bericht door sergi.romano »

Vandaag en gisteren onmogelijk om de klantenservice van Beter bed te bereiken Nadat mijn levering op de dag zelf werd geannuleerd (Kost mij een vrije dag) . Na wat te zoeken op Internet zie ik dat er nog honderden mensen gedupeerd zijn door Beter bed. Wat mij het meest steekt is dat er nergens Gemeld wordt dat het te maken heeft met gifstoffen in de matrassen van Beter bed. Iedereen die dus in September een matras van Beter bed heeft gekregen slaapt op gifstoffen

https://www.rd.nl/vandaag/economie/gifs ... -1.1436801

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: gifstoffen in matrassen Beter Bed

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

sergi.romano schreef:Vandaag en gisteren onmogelijk om de klantenservice van Beter bed te bereiken Nadat mijn levering op de dag zelf werd geannuleerd (Kost mij een vrije dag) . Na wat te zoeken op Internet zie ik dat er nog honderden mensen gedupeerd zijn door Beter bed. Wat mij het meest steekt is dat er nergens Gemeld wordt dat het te maken heeft met gifstoffen in de matrassen van Beter bed. Iedereen die dus in September een matras van Beter bed heeft gekregen slaapt op gifstoffen

https://www.rd.nl/vandaag/economie/gifs ... -1.1436801
Wat heeft het een met het ander te maken? In een korte periode is er een foute productie geweest. Uw bestelde matras komt precies uit die partij? En Beterbed haalt zijn matrassen uit deze productielijn? Ik heb uw link diverse keren doorgelezen, maar nergens zie ik de naam Beter Bed staan. En dus omdat er een probleem is met het thuisbezorgen van uw matras zijn er honderden mensen bij wie dit ook is? Al die honderden mensen hebben ook op internet geklaagd dat hun matras niet geleverd is? En wat bedoelt u met gedupeerd? Er is iets niet geleverd en u denkt dat het door BASF komt. Zonder bewijs heeft het een echt niet met het ander te maken. Gewoon naar de winkel gaan waar u het gekocht heeft en daar zal u uitleg krijgen waarom uw matras verlaat is.

gosewijn
Berichten: 2890
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: gifstoffen in matrassen Beter Bed

Ongelezen bericht door gosewijn »

Geen enkel bewijs ,tot op heden, da t BB het materiaal verwerkt . Hoe maak je een winkelier kapot. :(

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: gifstoffen in matrassen Beter Bed

Ongelezen bericht door hänschen klein »

Verontrustend, dat de eerste persberichten al een oudere datum hebben ... weer een schandaal of storm in een glas water?
Eerste terugroepacties:

1 - Dunlopillo - Frankfurt
2 - Foam Partner - Zwitserland
3 - Producenten uit Frankrijk

Met zekerheid niet betroffen:

- Matrasssenfabrikant Schramm/Winnweiler
- Recaro Automotive Seating (autostoelen)

http://www.matratzenverband.de/

https://www.swr.de/swraktuell/rp/was-wi ... index.html

gosewijn
Berichten: 2890
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: gifstoffen in matrassen Beter Bed

Ongelezen bericht door gosewijn »

Misschien heb ik het niet goed gezien ,Hanschen , maar welke datum is het vandaag en wanneer zijn die jij noemt geplaatst.

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: gifstoffen in matrassen Beter Bed

Ongelezen bericht door hänschen klein »

gosewijn schreef:Misschien heb ik het niet goed gezien ,Hanschen , maar welke datum is het vandaag en wanneer zijn die jij noemt geplaatst.
Vandaag is het 11-10-2017 en het eerste persbericht was: PRESSERKLÄRUNG VOM 07.10.2017 - 16:00

De eerste terugroepactie is veertien dagen geleden al begonnen (stille waarschuwing).

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: gifstoffen in matrassen Beter Bed

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Het Ökotex keurmerk is er toch ook voor matrassen? Dan lig je 's nachts niet te zweten in die giftige chemicaliën.

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: gifstoffen in matrassen Beter Bed

Ongelezen bericht door hänschen klein »

Het enige wat hier zorgen baart, is het ontbreken van een bericht van Beter Bed, dat hùn matrassen niet betroffen zijn ...

stofzuigertje

Re: gifstoffen in matrassen Beter Bed

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

De matrassen worden voor Beter Bed op diverse plaatsen gemaakt van diverse lagen.
Vaak zijn er vele toeleveranciers bezig voor een matras compleet is.

Net als de Grid stralers die Asbest hadden. nu Oekraïne en op mengen en doorverkopen.
Als er 1 grondstof vervuild is word het lastig zoeken hoeveel er wel of niet vervuild is.
Vaak halen ze ruim terug en de kans bestaat dat het maar een klein deel was en later word vrijgegeven.

Ook zijn er dubieuze handelaren die snel hun twijfelachtige voorraad dumpen om er vanaf te zijn.
Omdat de meeste matras fabrieken maar een beperkt aantal varianten maken bestaat de kans dat bij andere dit foute materiaal ook is geleverd.
Bij Ikea kun je zien aan land van herkomst op de verpakking in magazijn dat ze overal vandaan komen... Beter Bed zal dit ook wel doen.

Verder weet ik van containers die eerst een uurtje open moeten staan uitdampen voor ze de autobanden die dan spin vrij zijn pas mogen pakken...
Ook daar een vreemde geur naast het rubber de eerste dagen!
De eerste bedrijven gebruiken nu een hete lucht kanon dat ze koud laten blazen voor sneller lossen!
Ja, buiten uitblazen en je ruikt dan vreemde geuren!

Wat er met hoeveel materiaal is gebeurd is niet duidelijk, vooral de iets duurdere zijn niet van 1 schuimblok maar juist meerdere lagen uit meerdere fabrieken afkomstig.
Bij een eenmalige fout mogen ze de partij voor zekerheid blokkeren en vrijgave na controle en niets aan de hand is niet uitgesloten.
Ze nemen geen risico als ze niet weten waar de foute grondstof precies is gebleven!

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: gifstoffen in matrassen Beter Bed

Ongelezen bericht door hänschen klein »

Voor wederhoor heb ik deze topic doorgestuurd naar Beter Bed ... ik vind de topictitel aanmatigend en niet onderbouwd.

Wanneer Beter Bed na de kennisname besluit voorlopig niets uit te leveren, is dat in mijn optiek "verantwoordelijkheid nemen".

donnamaria
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 okt 2017 10:39

Re: gifstoffen in matrassen Beter Bed

Ongelezen bericht door donnamaria »

hallo ik heb een bed gekocht bij swisse sense en hij zou woensdag j,l, bezorgt worden en dinsdag j.l.om 20 over 4 belden ze op dat het bed niet geleverd kon worden omdat er gif in de matrassen zat en dat er in heel Europa geen bedden bezorgt werden,ik vond dit zo.n raar verhaal dus ging ik hier kijken ,en zie dat het ook bij beter bed het geval was. wat is hier van waar??? als dit zo was dan hoor je dat toch ook op het nieuws??? ik had mijn oude bed al weg gedaan ,maar mijn man is ernstig ziek geweest en moet half zittend slapen en kan dus niet op de bank slapen ,dus ik heb swisse senese gevraagd om een leen bed ,ik had een bed bij hun gekocht van bijna 4 000 ,00 euro ,verwacht je toch een beetje service ,maar nee ze konden niks voor mij doen.vrijdag werd er gekeken of de matrassen gifvrij waren en als dat zo was ,dan waren wij 26 oktober aan de beurt om geleverd te worden ,want dan ging de auto naar het noorden. en nu........

sergi.romano
Berichten: 10
Lid geworden op: 11 okt 2017 21:03
Contacteer:

Re: gifstoffen in matrassen Beter Bed

Ongelezen bericht door sergi.romano »

Maar Waarom krijgt de klant dan geen duidelijk antwoord van Beter bed?! Ik neem een vrije dag en zonder kennisgeving zijn Ze niet komen opdagen, ook bij klantenservice zijn er 24 wachtenden voor mij.. Op Facebook lees ik meer reacties van gedupeerden.

En hoe Zit het met de reeds geleverde matrassen? Worden die opgehaald?

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: gifstoffen in matrassen Beter Bed

Ongelezen bericht door hänschen klein »

U heeft een melding gedaan en m.i. is dit een case voor de consumenten-belangenbehartigers als Radar om verder te rechercheren.

Dus wacht de volgende nieuwsbrief af, of vraag bij de Consumentenbond na. Ik lees dat gecertificeerde productieprocessen niet in staat (b)lijken om de verdeling bij de klanten, dus matrasproducenten en retailers op te sporen ... tenminste niet ad hoc!

witte angora
Berichten: 30553
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: gifstoffen in matrassen Beter Bed

Ongelezen bericht door witte angora »

Als de matrassen van Beter Bed inderdaad mogelijk gifstoffen bevatten, is het alleen maar netjes dat ze hun verantwoordelijkheid nemen en niet eerder tot levering overgaan dan dat er zekerheid is. En zolang er geen zekerheid is kunnen ze, denk ik, ook weinig zeggen, behalve wat er al gezegd is.

Gedupeerd? Ik zou juist zeggen van niet...

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: gifstoffen in matrassen Beter Bed

Ongelezen bericht door crazyme »

sergi.romano schreef:Maar Waarom krijgt de klant dan geen duidelijk antwoord van Beter bed?! Ik neem een vrije dag en zonder kennisgeving zijn Ze niet komen opdagen, ook bij klantenservice zijn er 24 wachtenden voor mij.. Op Facebook lees ik meer reacties van gedupeerden.

En hoe Zit het met de reeds geleverde matrassen? Worden die opgehaald?
Wat denkt u nu ? Dat er binnen 24 uur exacte betrouwbare informatie beschikbaar is ?
En gedupeerden ? Omdat u even in het ongewisse bent ?

Heb even geduld tot de zaak is uitgezocht.

Daarbij zie ik dat je op facebook de zaak aardig zit op te kloten. Wat is jouw doel ? Dat er hals over kop iets wordt geroepen wat niet (helemaal) correct blijkt te zijn om je vervolgens daar weer boos over te maken ?
Laatst gewijzigd door crazyme op 12 okt 2017 11:38, 1 keer totaal gewijzigd.

gosewijn
Berichten: 2890
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: gifstoffen in matrassen Beter Bed

Ongelezen bericht door gosewijn »

Waarom alleen Beter Bed een mail sturen , doe het dan alle matras fabrikanten . ,dat zou dan wel zo eerlijk zijn .

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: gifstoffen in matrassen Beter Bed

Ongelezen bericht door hänschen klein »

@Gosewijn

Ik verwonder mij er zeer over, dat 's lands matrassentester nummer één, de Consumentenbond, dit debacle niet oppakt om licht in de duisterheid te brengen. Een eerste bewijs ervoor, dat consumenten consumentendingen eerst zèlf in de hand moeten nemen ... ? 450.000 leden betalen daar wel hun premie voor!

Dus wanneer er een email noodzakelijk is ... dan richting Consumentenbond en niet naar àlle beddenverkopers in Nederland (alhoewel die momenteel wel een crisiszitting zullen houden).

gosewijn
Berichten: 2890
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: gifstoffen in matrassen Beter Bed

Ongelezen bericht door gosewijn »

Voor de zoveelste keer draai je het weer om . Je hebt een mail gestuurd naar BeterBed voor opheldering.

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: gifstoffen in matrassen Beter Bed

Ongelezen bericht door hänschen klein »

@gosewijn

Dat was al uren geleden ... en die zijn waarschijnlijk in een crisiszitting.
Waarom zou TS een mail naar àlle beddenverkopers moeten sturen? Dan zou ik de Consumentenbond eerder aanbevelen.

gosewijn
Berichten: 2890
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: gifstoffen in matrassen Beter Bed

Ongelezen bericht door gosewijn »

Voor wederhoor heb ik deze topic doorgestuurd naar Beter Bed ...


Hanschen, jij hebt een mail gestuurd.

Gesloten