LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] gifstoffen in matrassen Beter Bed

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
16again
Berichten: 16035
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: gifstoffen in matrassen Beter Bed

Ongelezen bericht door 16again »

gosewijn schreef:Geen enkel bewijs ,tot op heden, da t BB het materiaal verwerkt . Hoe maak je een winkelier kapot. :(
En hoe voorkom je dat als winkel: Door communicatie!

En aan communicatie ontbreekt het:
Op laatste moment niet leveren zonder opgaaf van reden, en onbenaderbare klantenservice.

witte angora
Berichten: 30559
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: gifstoffen in matrassen Beter Bed

Ongelezen bericht door witte angora »

gosewijn schreef:Voor wederhoor heb ik deze topic doorgestuurd naar Beter Bed ...


Hanschen, jij hebt een mail gestuurd.
En Hansje is geen belanghebbende, dus die krijgt geen antwoord. Bovendien hoeft Beter Bed zich niet op dit forum te verantwoorden, zeker niet als er nog niks te vertellen is. Als er een terugroepactie zou komen, komt dat vanzelf in alle media te staan. En als een terugroepactie niet nodig is, maar er inderdaad iets aan de hand is, komt het ook wel in de media te staan.

Dit forum, en Hansje Klein, staan daar volledig buiten. Dit forum wordt heus niet als eerste ingelicht. Net als de consumentenbond (inderdaad kleine c) trouwens, die kunnen alleen maar vragen stellen, maar zolang er geen antwoorden zijn, krijgt ook de consumentenbond geen antwoord. Die kunnen niks betekenen.

16again
Berichten: 16035
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: gifstoffen in matrassen Beter Bed

Ongelezen bericht door 16again »

witte angora schreef:Bovendien hoeft Beter Bed zich niet op dit forum te verantwoorden, zeker niet als er nog niks te vertellen is.
Vertel dan....dat er nog niks te vertellen is !
Alles is beter dan radio stilte

webshopeigenaar14
Berichten: 364
Lid geworden op: 21 jun 2017 23:12

Re: gifstoffen in matrassen Beter Bed

Ongelezen bericht door webshopeigenaar14 »

Als ik al dagen een grote zwarte rookpluim boven de kerncentrale 20 km verderop zie hangen denk ik ook niet: geen nieuws is goed nieuws!

angel1978
Berichten: 10910
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: gifstoffen in matrassen Beter Bed

Ongelezen bericht door angel1978 »

16again schreef:
witte angora schreef:Bovendien hoeft Beter Bed zich niet op dit forum te verantwoorden, zeker niet als er nog niks te vertellen is.
Vertel dan....dat er nog niks te vertellen is !
Alles is beter dan radio stilte
pfff dat wordt vermoeiend..
Hele dagen 100en bedrijven die continu vertellen dat er eigenlijk niets te vertellen is... :cry:

webshopeigenaar14
Berichten: 364
Lid geworden op: 21 jun 2017 23:12

Re: gifstoffen in matrassen Beter Bed

Ongelezen bericht door webshopeigenaar14 »

angel1978 schreef: pfff dat wordt vermoeiend..
Hele dagen 100en bedrijven die continu vertellen dat er eigenlijk niets te vertellen is... :cry:
Dat zal meevallen. Ik ga niet elke dag elke website af. Als ik een matras besteld zou hebben welke vertraging oplevert, en er staat breed in het nieuws een melding over gifstoffen etc. dan zou ik wel even de betreffende website van de winkel bezoeken.

Als ik een radio bij coolblue besteld heb zou ik niet weten hoe een melding op de BeterBed website vermoeiend voor mij zou zijn.

Overigens kan ik mij niet voorstellen dat er een hele boel persmensen bij de getroffen bedrijven bezig zijn om op zo kort mogelijke termijn duidelijkheid te verschaffen. Negeren zal ook niet in hun belang zijn. Per individu reageren zal geen doen zijn. Ik kan mij dus voorstellen dat de klantenservice daarom tijdelijk op slot gaat.
Laatst gewijzigd door webshopeigenaar14 op 12 okt 2017 14:07, 1 keer totaal gewijzigd.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: gifstoffen in matrassen Beter Bed

Ongelezen bericht door sylvesterb »

hänschen klein schreef:U heeft een melding gedaan en m.i. is dit een case voor de consumenten-belangenbehartigers als Radar om verder te rechercheren.
Radar is een televisie programma, waarbij de presentatrice meer verdiend dan een minister. We hebben hele goede organisaties die hiervoor bedoeld zijn en Radar is dit absoluut niet.

16again
Berichten: 16035
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: gifstoffen in matrassen Beter Bed

Ongelezen bericht door 16again »

@angell1978,
met "niets vertellen" bedoel ik iets als:
"Bij toeleveranciers zijn problemen geconstateerd. Om de kwaliteit van uw bestelling te waarborgen dienen we een extra kwaliteits controle uit te voeren. Sommige leveringen lopen hierdoor vertraging op, maar met bent u wel zeker dat u straks kan genieten van een Beter Bed."

TS weet van niets en kan klantenservice niet bereiken.

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: gifstoffen in matrassen Beter Bed

Ongelezen bericht door hänschen klein »

gosewijn schreef:Voor wederhoor heb ik deze topic doorgestuurd naar Beter Bed ...


Hanschen, jij hebt een mail gestuurd.
Ja natuurlijk en ik kan me er zelfs ook nog aan herinneren ...

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: gifstoffen in matrassen Beter Bed

Ongelezen bericht door crazyme »

16again schreef: TS weet van niets en kan klantenservice niet bereiken.
Dat is onzin. TS gooit het hele internet vol met het bericht en weet dus precies waar het over gaat.

En wanneer je een heel klein beetje je hersens gebruikt dan kun je ook snappen dat wanneer ergens iets met een grondstof misgaat, het heel wat uitzoekwerk is om te kijken of het jouw product betreft. Dit product wordt gebruikt bij de productie van schuim, dat schuim gaat de hele wereld over. Schuimleveranciers halen hun grondstoffen bij diverse fabrieken, leveren aan elkaar door, niet altijd is de registratie van batchnummers 1 op 1 tegen elkaar te leggen. Ook de consequenties voor de gezondheid zijn onbekend.

En de roep om een mededeling dat er niets valt mee te delen is natuurlijk te gek voor woorden.

16again
Berichten: 16035
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: gifstoffen in matrassen Beter Bed

Ongelezen bericht door 16again »

crazyme schreef:En de roep om een mededeling dat er niets valt mee te delen is natuurlijk te gek voor woorden.
Dan heb je dat niet begrepen.
In latere post heb ik dat duidelijk gemaakt met een voorbeeld.
Lijkt me beter dan de huidige radiostilte

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: gifstoffen in matrassen Beter Bed

Ongelezen bericht door hänschen klein »

Fase 1- BASF heeft al weken geleden, na het bekend worden van de productiefout een hotline ingericht voor zijn (wereldwijde) afnemers en aangeboden de vloeistof en alle nog niet doorverkochte producten en halffabrikaten op hun kosten terug te halen.

Fase 2 - BASF-producten zijn inmiddels bereids gebruikt bij de productie van schuimstoffen voor de bedden-, (auto-)stoelen- en de schoenzolen-branche.

Fase 3 - (Hier) Matrassen zijn inmiddels ook al uitgeleverd aan de groothandel en retailers en liggen op het magazijn klaar voor de verkoop.

Fase 4 - Matrassen zijn (mogelijk) bereids al uitgeleverd en door consumenten in gebruik genomen.

Ik heb er begrip voor, dat dit een grote logistische puzzle wordt om bereids uitgeleverde matrassen terug te vinden en te halen en dat het een grote kostenpost zou kunnen worden. Dat momenteel helemaal niets geleverd wordt is alleen maar logisch. Inmiddels zijn de geposte berichten, ook op dit forum, een drukmiddel geworden om meer te ervaren behalve uit de buitenlandse persberichten, waarin mogelijk staat, de markt vooral niet in paniek te verzetten behalve dan bij het Reformatorisch Dagblad. Schadevergoedingen die in Amerika geclaimed kunnen worden en nog onduidelijke gezondheidsrisico's zullen enige argumenten zijn om niet onbezonnen half-nieuws te verspreiden.

Opvallend hoe snel de media normalerwijze nieuws verbreiden, maar dat na de ervaringen met de foute eieren nu een zwijgen mogelijk na een leerproces aangezegd is. Morgen zullen de kranten er wel bol van staan ... maar dan moet er wel een plan voor het terughalen gemaakt zijn en dàt lijkt me lastig, omdat de meeste consumenten hun oude matrassen niet hebben opgeslagen maar hebben meegegeven en nieuwe matrassen ... niet ongevaarlijk zijn.

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: gifstoffen in matrassen Beter Bed

Ongelezen bericht door hänschen klein »

Giftiger Schaumstoff
Dunlopillo ruft Matratzen zurück

We hoeven niet tot morgen te wachten, STERN bericht:

Kunden, die kürzlich eine Matratze bei Dunlopillo gekauft haben, sind von einem Rückruf betroffen. Die Matratzen können einen gesundheitsschädlichen Stoff enthalten. Auch andere Hersteller wie Emma, Ikea und Tempur reagieren.

Dunlopillo (100%), Emma (niet uit te sluiten, maar 100-dagen gratis retour), Ikea (geld terug*) en Tempur (niet betroffen). Het komt nu steeds dichterbij voor veel consumenten.

*) Matratzen Morgedal, Matrand, Myrbacka, Hövag, Hafslo oder Hyllestad

NB. De website Concord heeft (voor Duitsland) inmiddels een Rückruf georganiseerd: https://www.matratzen-concord.de/servic ... f-service/

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: gifstoffen in matrassen Beter Bed

Ongelezen bericht door hänschen klein »

Recticel (CH/B) met bekende producten (zie link): productie gestopt.

http://www.recticelinsulation.be/kwaliteit

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: gifstoffen in matrassen Beter Bed

Ongelezen bericht door hänschen klein »

Voor Duitsland:

Emma-Matratzen: Wer eine Matratze oder ein Kissen im Zeitraum zwischen dem 26.09.2017 und dem 05.10.2017 gekauft hat, kann das Produkt kostenfrei zurücksenden oder abholen lassen.

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: gifstoffen in matrassen Beter Bed

Ongelezen bericht door hänschen klein »

Maar waar Beter Bed zijn collectie inkoopt is nergens te vinden ... https://www.beterbed.nl/content/merken.do

sergi.romano
Berichten: 10
Lid geworden op: 11 okt 2017 21:03
Contacteer:

Re: gifstoffen in matrassen Beter Bed

Ongelezen bericht door sergi.romano »

Toevallig weet ik dat recticel een leverancier is van Beter bed, en in belgie worden alle matrassen onder quarantaine geplaatst. Zal mij niks verbazen als dat ook in Nederland het geval is. https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2017/10/11 ... gische-pr/

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: gifstoffen in matrassen Beter Bed

Ongelezen bericht door crazyme »

https://www.basf.com/de/company/news-an ... 7-338.html

Storm in een glas water. Geen gezondheidsrisico's. Iedereen kan weer rustig slapen.

Mits je een bed hebt natuurlijk :mrgreen:

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: gifstoffen in matrassen Beter Bed

Ongelezen bericht door Moneyman »

Wat een overspannen sfeer in dit topic. Hoop niet dat dat voortaan altijd zo gaat.

Een heel klein beetje geduld kan net zo min kwaad als een klein beetje communiceren dat kan.

witte angora
Berichten: 30559
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: gifstoffen in matrassen Beter Bed

Ongelezen bericht door witte angora »

Moneyman schreef:Wat een overspannen sfeer in dit topic. Hoop niet dat dat voortaan altijd zo gaat.

Een heel klein beetje geduld kan net zo min kwaad als een klein beetje communiceren dat kan.
Een klein storm in een glas water. Samenvattend: Er is weer wat interessants waar iemand zich mee kan 'profileren'.

Gesloten