LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Incasso na aanvragen reisinformatie van All Great Dealz

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
Do_brozek
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 okt 2017 14:16

Incasso na aanvragen reisinformatie van All Great Dealz

Ongelezen bericht door Do_brozek »

All great dealz is een organisatie die zegt dat je een 2 tot 8 daagse reis naar keus kan boeken met een speciale code. Maar je moet wel €59,- naar ze over maken.

Sinds een aantal dagen wordt ik dus gebeld door een incasso bureau of ik nog even geld ga overmaken naar all great dealz, ik heb in juni ooit in een haastig moment blijkbaar toegezegd dat ze me wel wat info konden toesturen. Maar ik heb nooit iets ondertekent of wat dan ook. Het was wel mogelijk je binnen 14 dagen af te melden maar dat heb ik helemaal niet gedaan. Nu is mijn vraag, wat moet ik doen? Want ik krijg wel een beetje de zenuwen. Moet ik nou het geld maar overmaken? Want ik ben dus een beetje bang dat er straks een deurwaarder op de stoep staat. Heeft iemand hier ervaring mee?

Mijn dank is groot!

Verwijderd

Re: Incasso na aanvragen reisinformatie van All Great Dealz

Ongelezen bericht door Verwijderd »

Do_brozek schreef:All great dealz is een organisatie die zegt dat je een 2 tot 8 daagse reis naar keus kan boeken met een speciale code. Maar je moet wel €59,- naar ze over maken.

Sinds een aantal dagen wordt ik dus gebeld door een incasso bureau of ik nog even geld ga overmaken naar all great dealz, ik heb in juni ooit in een haastig moment blijkbaar toegezegd dat ze me wel wat info konden toesturen. Maar ik heb nooit iets ondertekent of wat dan ook. Het was wel mogelijk je binnen 14 dagen af te melden maar dat heb ik helemaal niet gedaan. Nu is mijn vraag, wat moet ik doen? Want ik krijg wel een beetje de zenuwen. Moet ik nou het geld maar overmaken? Want ik ben dus een beetje bang dat er straks een deurwaarder op de stoep staat. Heeft iemand hier ervaring mee?

Mijn dank is groot!
Als u nergens voor getekend heeft hoeft u volgens mij ook niet bang te zijn. Een deurwaarder staat ook echt niet zomaar op de stoep hoor, Ik zou ze vragen of ze de door u ondertekende overeenkomst naar u toe kunnen sturen.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Incasso na aanvragen reisinformatie van All Great Dealz

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Een mondelinge overeenkomst is wel degelijk rechtsgeldig, dus de vraag is waar je dan "JA" op hebt gezegd en of dat ook geleverd is.

plumber
Berichten: 1738
Lid geworden op: 16 jun 2008 20:00

Re: Incasso na aanvragen reisinformatie van All Great Dealz

Ongelezen bericht door plumber »

Bewijs jij maar eens dat er een mondelinge overeenkomst is.Tel.zegt niks valt mee te manipuleren.

alfatrion
Berichten: 21882
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Incasso na aanvragen reisinformatie van All Great Dealz

Ongelezen bericht door alfatrion »

U geeft het niet expliciet aan, maar kunt u bevestigen dat hier gaat om een telefonisch gesprek?
https://www.consuwijzer.nl/elektronica/ ... dsvereiste

U geeft aan dat er geen overeenkomst tot stand is gekomen, maar dat u enkel om informatie heeft gevraagd. In dat geval kunt u de rekening van het incassobureau naast u neerleggen.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Incasso na aanvragen reisinformatie van All Great Dealz

Ongelezen bericht door Julie4444 »

plumber schreef:Bewijs jij maar eens dat er een mondelinge overeenkomst is.Tel.zegt niks valt mee te manipuleren.
Als men het gesprek heeft opgenomen is dat een manier. Echter moet er dan ook geleverd zijn volgens die overeenkomst.

Gesloten