LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ABN AMRO adres wijzigen onmogelijk!

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Moneyman
Berichten: 29868
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: ABN AMRO adres wijzigen onmogelijk!

Ongelezen bericht door Moneyman »

vlietjvan schreef:Je hebt dan in ieder geval een e.reader. Een must om zaken online te kunnen regelen.
Eh... Huh?

atlas1302

Re: ABN AMRO adres wijzigen onmogelijk!

Ongelezen bericht door atlas1302 »

Wat een e.reader?? leg dat eens uit want mijn verstand gaat niet zover!

SoundBoard
Berichten: 139
Lid geworden op: 08 feb 2007 13:33

Re: ABN AMRO adres wijzigen onmogelijk!

Ongelezen bericht door SoundBoard »

sylvesterb schreef: Maar u heeft geen volmacht om namens u moeder bankzaken te regelen. Prima dat de ABN Amro duidelijk regels heeft voor het wijzigen van een adres, ben erg blij dat de bank de privacy van haar klanten serieus neemt en dat iemand zonder volmacht niet zomaar wijzigingen kan aanbrengen. Ik snap dat het voor u vervelend is maar uw bericht stemt mij zeer positief over de ABN.
Het is nog niet genoemd, maar de ING voert heel simpel een correspondentieadres door als ik dat opgeef. Doet daar in het geheel niet moeilijk over. En dat is toch ook geen kleine bank, dus die zou dan heel lichtvoetig omspringen met de fraudegevoeligheid en privacy?

Moneyman
Berichten: 29868
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: ABN AMRO adres wijzigen onmogelijk!

Ongelezen bericht door Moneyman »

SoundBoard schreef:
sylvesterb schreef: Maar u heeft geen volmacht om namens u moeder bankzaken te regelen. Prima dat de ABN Amro duidelijk regels heeft voor het wijzigen van een adres, ben erg blij dat de bank de privacy van haar klanten serieus neemt en dat iemand zonder volmacht niet zomaar wijzigingen kan aanbrengen. Ik snap dat het voor u vervelend is maar uw bericht stemt mij zeer positief over de ABN.
Het is nog niet genoemd, maar de ING voert heel simpel een correspondentieadres door als ik dat opgeef. Doet daar in het geheel niet moeilijk over. En dat is toch ook geen kleine bank, dus die zou dan heel lichtvoetig omspringen met de fraudegevoeligheid en privacy?
Hetgeen in jouw optiek ongetwijfeld iets positiefs zegt over servicebereidheid, maar in mijn optiek vooral iets negatiefs over privacy en veiligheid. Het is maar net wat je belangrijk vint.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: ABN AMRO adres wijzigen onmogelijk!

Ongelezen bericht door kweenie »

Ik kan het mis hebben, maar volgens mij kan dat bij ING toch alleen nadat je bent ingelogd of als je bij een servicepunt langsgaat?

vlietjvan
Berichten: 72
Lid geworden op: 17 sep 2017 13:17

Re: ABN AMRO adres wijzigen onmogelijk!

Ongelezen bericht door vlietjvan »

atlas1302 schreef:Wat een e.reader?? leg dat eens uit want mijn verstand gaat niet zover!
oke e.dentifier, verhaal blijft hetzelfde.

SoundBoard
Berichten: 139
Lid geworden op: 08 feb 2007 13:33

Re: ABN AMRO adres wijzigen onmogelijk!

Ongelezen bericht door SoundBoard »

Ik denk dat het meer een kwestie is van kunnen inschatten van het werkelijke probleem.
ING is naar mijn mening realistisch bezig, ABN is dat niet en hanteert domweg regeltjes waar geen plaats is om daar ook maar een letter van af te wijken.

vlietjvan
Berichten: 72
Lid geworden op: 17 sep 2017 13:17

Re: ABN AMRO adres wijzigen onmogelijk!

Ongelezen bericht door vlietjvan »

SoundBoard schreef:
sylvesterb schreef: Maar u heeft geen volmacht om namens u moeder bankzaken te regelen. Prima dat de ABN Amro duidelijk regels heeft voor het wijzigen van een adres, ben erg blij dat de bank de privacy van haar klanten serieus neemt en dat iemand zonder volmacht niet zomaar wijzigingen kan aanbrengen. Ik snap dat het voor u vervelend is maar uw bericht stemt mij zeer positief over de ABN.
Het is nog niet genoemd, maar de ING voert heel simpel een correspondentieadres door als ik dat opgeef. Doet daar in het geheel niet moeilijk over. En dat is toch ook geen kleine bank, dus die zou dan heel lichtvoetig omspringen met de fraudegevoeligheid en privacy?
Breek mij de "bek" niet open over hoe ING omgaat met gegevens wijzigen.
Ondanks papieren, en bezoek aan vestiging, zit ik nog steeds naar "Erven van..." te kijken op mijn dagafschrift.
Maar, off-topic.

atlas1302

Re: ABN AMRO adres wijzigen onmogelijk!

Ongelezen bericht door atlas1302 »

Straks heb je nog alleen maar E - banken waar ook ABN en RABO naar streven, dus even langskomen is dan verleden tijd en we moeten allemaal achter de PC kruipen. Dat vinden de banken klantvriendelijk en bellen maar met 009..

Dat ouderen mensen hier gek van worden..ja natuurlijk, even een opfriscursus PC herkenning en de inlog procedure`s uitleggen, en oma van 93 kan weer fris haar overboekingen doen en haar adres wijzigen.

webshopeigenaar14
Berichten: 364
Lid geworden op: 21 jun 2017 23:12

Re: ABN AMRO adres wijzigen onmogelijk!

Ongelezen bericht door webshopeigenaar14 »

atlas1302 schreef:Dat ouderen mensen hier gek van worden..ja natuurlijk, even een opfriscursus PC herkenning en de inlog procedure`s uitleggen, en oma van 93 kan weer fris haar overboekingen doen en haar adres wijzigen.
En wellicht het radar forum ontdekken wat weer zeer interessante verhalen kan opleveren. :D

Rwin170
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 jan 2020 11:12

Re: ABN AMRO adres wijzigen onmogelijk!

Ongelezen bericht door Rwin170 »

Wees blij dat niet Jan en alleman zomaar een adreswijziging kunnen doorgeven. Als een onbekende nu eens uw moeders adres had aangepast, dan had u hier nu lopen janken dat 't veel te gemakkelijk is voor anderen om een adres aan te passen......

IngridVR
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 sep 2020 03:14

Re: ABN AMRO adres wijzigen onmogelijk!

Ongelezen bericht door IngridVR »

Ik loop ook tegen het probleem aan dat ik het adres van mijn 88 jarige moeder niet kan wijzigen zonder volmacht. Ik heb wel een volmacht maar in eerste instantie is mij niet door de ABN verteld dat ik deze moest opsturen. Ik heb een brief gestuurd met haar handtekening erop en een kopie van haar ID. Daarnaast nog een bewijs van inschrijving in het verzorging huis. Ik ben gemachtigd om te internetbankieren voor haar maar mag geen adres wijziging doorgeven. Ik heb heel veel adressen voor mijn moeder gedaan en nergens problemen gehad, alleen bij de ABN. Mijn moeder is geestelijk nog goed in orde maar kan alleen lichamelijk moeilijk naar een ABN kantoor komen en nu met de corona ook niet zo'n verstandig idee om met haar in de auto op stap te gaan. Ik vind het zwaar overdreven dat je en notaris machtiging nodig hebt voor een adres wijziging. Ik vind het ook belangrijk dat een bank zorgvuldig omgaat met gegevens maar als je toch kunt aantonen dat iemand is verhuisd, wat is dan het gevaar ?

Lady1234
Berichten: 26913
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: ABN AMRO adres wijzigen onmogelijk!

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar als u wel een volmacht hebt, dan maakt u daar toch een kopie van? Dan kunt die opsturen en de wijziging doorgeven.

Alleen een notaris kan een volmacht opstellen.

HADES2001
Berichten: 539
Lid geworden op: 27 mar 2015 17:51

Re: ABN AMRO adres wijzigen onmogelijk!

Ongelezen bericht door HADES2001 »

IngridVR schreef:
25 sep 2020 03:30
Ik loop ook tegen het probleem aan dat ik het adres van mijn 88 jarige moeder niet kan wijzigen zonder volmacht. Ik heb wel een volmacht maar in eerste instantie is mij niet door de ABN verteld dat ik deze moest opsturen. Ik heb een brief gestuurd met haar handtekening erop en een kopie van haar ID. Daarnaast nog een bewijs van inschrijving in het verzorging huis. Ik ben gemachtigd om te internetbankieren voor haar maar mag geen adres wijziging doorgeven. Ik heb heel veel adressen voor mijn moeder gedaan en nergens problemen gehad, alleen bij de ABN. Mijn moeder is geestelijk nog goed in orde maar kan alleen lichamelijk moeilijk naar een ABN kantoor komen en nu met de corona ook niet zo'n verstandig idee om met haar in de auto op stap te gaan. Ik vind het zwaar overdreven dat je en notaris machtiging nodig hebt voor een adres wijziging. Ik vind het ook belangrijk dat een bank zorgvuldig omgaat met gegevens maar als je toch kunt aantonen dat iemand is verhuisd, wat is dan het gevaar ?
tip begin een nieuw topic, dit is een topic uit 2017

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: ABN AMRO adres wijzigen onmogelijk!

Ongelezen bericht door kweenie »

IngridVR schreef:
25 sep 2020 03:30
Ik vind het zwaar overdreven dat je en notaris machtiging nodig hebt voor een adres wijziging. Ik vind het ook belangrijk dat een bank zorgvuldig omgaat met gegevens maar als je toch kunt aantonen dat iemand is verhuisd, wat is dan het gevaar ?
Die machtiging heeft je moeder ook niet nodig om te kunnen aantonen dat ze verhuisd is. Dat kan ze dus gewoon doen. Alleen kan jij dat niet zomaar doen.

Jij zult dit wel kunnen doen als je een notariële volmacht hebt, maar dan zul je uiteraard wel aan de bank moeten aantonen dat je die hebt. Heb je die niet, dan kun je in de regel alleen normale betalingshandelingen doen en geen grote wijzigingen. Maar ik neem aan dat je de verschillen tussen machtiging en notariële volmacht wel hebt bekeken toen een en ander geregeld moest worden?

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: ABN AMRO adres wijzigen onmogelijk!

Ongelezen bericht door moederslink »

IngridVR schreef:
25 sep 2020 03:30
Mijn moeder is geestelijk nog goed in orde maar kan alleen lichamelijk moeilijk naar een ABN kantoor komen en nu met de corona ook niet zo'n verstandig idee om met haar in de auto op stap te gaan.
(...)
Je moeder kan bv met de Regiotaxi naar de bank gaan, mondkapje verplicht én de rit pinnen.
Jij wacht haar daar op en regelt het ter plekke samen met je moeder.

CarlaHeusden
Berichten: 81
Lid geworden op: 18 sep 2020 18:33

Re: ABN AMRO adres wijzigen onmogelijk!

Ongelezen bericht door CarlaHeusden »

Nou de oplossing zonder taxiritje, kost ook geld en de oude dame is al niet goed ter been. Zet de meters op nul en sluit de rekening af. Open een andere rekening via internet bankieren, die zijn er zat...zelfs gratis, en u zit weer met een nieuwe rekening en misschien voordeliger dan het oude, en met het juiste adres.

Doei,doei ABNAMRO.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: ABN AMRO adres wijzigen onmogelijk!

Ongelezen bericht door moederslink »

Ook bij het openen van een andere rekening bij een andere bank zal moeders dus zelf moeten meegaan.

Het Regiotaxibusje heeft een gemakkelijker instap dan een personenauto.
Ze kan ook met een rolstoelbusje meegaan , dan huurt dochter een rolstoel bij de uitleen van hulpmiddelen voor 1 middagje . Dan ben je er ook .

Lady1234
Berichten: 26913
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: ABN AMRO adres wijzigen onmogelijk!

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Moeder kan ook een notariële volmacht laten opmaken. Ook heel nuttig en verstandig voor andere zaken.

CarlaHeusden
Berichten: 81
Lid geworden op: 18 sep 2020 18:33

Re: ABN AMRO adres wijzigen onmogelijk!

Ongelezen bericht door CarlaHeusden »

moederslink schreef:
26 sep 2020 19:18
Ook bij het openen van een andere rekening bij een andere bank zal moeders dus zelf moeten meegaan.

Het Regiotaxibusje heeft een gemakkelijker instap dan een personenauto.
Ze kan ook met een rolstoelbusje meegaan , dan huurt dochter een rolstoel bij de uitleen van hulpmiddelen voor 1 middagje . Dan ben je er ook .
Nog niet van e-banken gehoord,N-26, Revolut, Openbank, Monese etc.. In 10 minuten gepiept vanuit je luie stoel. Pas wordt binnen 3 dagen opgestuurd, met een Visa of Mastercard gratis. Wat wilt u nog meer ?
Contactloos betalen, maestro noem het maar op. Revolut zelfs I.P. betalingen in Europa.

Super de super, in Portugal op vakantie overal kan je terecht met N26, 5 x keer gratis geld opnemen ,voor deze dame in dit geval Portugal een beetje moeilijk. Maar het is wel een aanrader.

Gesloten