LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] gifstoffen in matrassen Beter Bed

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: gifstoffen in matrassen Beter Bed

Ongelezen bericht door hänschen klein »

Peter Trompert uit zich over de langzame reacties vanuit de matrassenbranche in Nederland ... (het eigenljke probleem) en misschien gaan diegenen die zich hiervoor niet interesseren op andere topics verder i.p.v. de lopende recherchen en berichten te ondermijnen?

https://www.youtube.com/watch?v=zIN1x6JBNns

Radar
Site Admin
Berichten: 5505
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: gifstoffen in matrassen Beter Bed

Ongelezen bericht door Radar »

NIEUWS

Het blijkt inderdaad niet alleen om matrassen van Beter Bed te gaan. In dit nieuwsartikel kun je er meer over lezen:
https://radar.avrotros.nl/nieuws/detail ... matrassen/

stofzuigertje

Re: gifstoffen in matrassen Beter Bed

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

donnamaria schreef:hallo ik heb een bed gekocht bij swisse sense en hij zou woensdag j,l, bezorgt worden en dinsdag j.l.om 20 over 4 belden ze op dat het bed niet geleverd kon worden omdat er gif in de matrassen zat en dat er in heel Europa geen bedden bezorgt werden,ik vond dit zo.n raar verhaal dus ging ik hier kijken ,en zie dat het ook bij beter bed het geval was. wat is hier van waar??? als dit zo was dan hoor je dat toch ook op het nieuws??? ik had mijn oude bed al weg gedaan ,maar mijn man is ernstig ziek geweest en moet half zittend slapen en kan dus niet op de bank slapen ,dus ik heb swisse senese gevraagd om een leen bed ,ik had een bed bij hun gekocht van bijna 4 000 ,00 euro ,verwacht je toch een beetje service ,maar nee ze konden niks voor mij doen.vrijdag werd er gekeken of de matrassen gifvrij waren en als dat zo was ,dan waren wij 26 oktober aan de beurt om geleverd te worden ,want dan ging de auto naar het noorden. en nu........
Eerst weg gooien en de nieuwe nog niet binnen..... gewoon koop ontbinden en bij Ikea is online te zien dat vrijwel alle winkels voldoende voorraad hebben!
Dus ophalen en vandaag nog slapen!

De bestelde Swisse mag je koop ontbinden wegens niet kunnen leveren op afgesproken tijd.
Wel houd deze persoon 1 probleem over, Ikea is goedkoper en wat ga je met dat geld doen?
Wel even zoeken naar productie datum die bij Ikea er wel op staat, voor augustus is prima, zie artikel met link hierboven!

Wel eerst proef liggen en dat kan bij elke Ikea met vele op voorraad.....
Ik wilde geen reclame maken maar er zijn ook andere met voorraad maar dat is meestal de goedkope bulk...
De luxe met paardenhaar en zo levertijd en daarom mijn favoriete leverancier genoemd.....

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: gifstoffen in matrassen Beter Bed

Ongelezen bericht door crazyme »

Het is al bekend dat er niets aan de hand is.

Ontbinden is ook niet mogelijk, overmacht.
Had men matrassen moeten uitleveren die mogelijk schadelijk zouden kunnen zijn ?

Storm in een glas water.

BASF had beter eerst kunnen uitzoeken of er gevaren waren, dan had beter bed niet al die bestellingen hoeven uitstellen.
Netjes dat ze hun verantwoording namen.
Ze kiezen blijkbaar echt voor de klant !

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: gifstoffen in matrassen Beter Bed

Ongelezen bericht door Moneyman »

stofzuigertje schreef:De bestelde Swisse mag je koop ontbinden wegens niet kunnen leveren op afgesproken tijd.
Veel te kort door de bocht en daardoor een heel gevaarlijk advies.

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: gifstoffen in matrassen Beter Bed

Ongelezen bericht door hänschen klein »

Radar schreef:NIEUWS

Het blijkt inderdaad niet alleen om matrassen van Beter Bed te gaan. In dit nieuwsartikel kun je er meer over lezen:
https://radar.avrotros.nl/nieuws/detail ... matrassen/
Men zou als betroffen consument verwachten, dat de Consumentenbond iets meer dan een ANP-bericht plaatst en tegelijkertijd gaat uitleggen wat de rechten zijn wanneer je nu géén matras geleverd krijgt, omdat de verkoper niets weet of omdat er voorlopg géén andere matrassen ter beschikking staan.

Is dat dan overmacht en kan de bestelling niet ontbonden worden? Is er geen centraal info-punt ingericht door de branche? In Duitsland zie ik precies welke matrassen in welke tijd geleverd en teruggenomen worden ... enz. enz.

Waar zijn de waakhonden/slaaphonden mee bezig?
Laatst gewijzigd door hänschen klein op 13 okt 2017 10:53, 1 keer totaal gewijzigd.

stofzuigertje

Re: gifstoffen in matrassen Beter Bed

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Swiss kan omzet verlies claimen bij BASF......

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: gifstoffen in matrassen Beter Bed

Ongelezen bericht door hänschen klein »

@Stofzuigertje

Eerder zijn de betroffen matrassen bij/van Ikea in Duitsland al duidelijk opgevoerd ...
Onduidelijk of ze nog in de winkel liggen in Nederland.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: gifstoffen in matrassen Beter Bed

Ongelezen bericht door crazyme »

stofzuigertje schreef:Swiss kan omzet verlies claimen bij BASF......
Natuurlijk niet.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: gifstoffen in matrassen Beter Bed

Ongelezen bericht door Moneyman »

crazyme schreef:
stofzuigertje schreef:Swiss kan omzet verlies claimen bij BASF......
Natuurlijk niet.
Claimen kan altijd :wink:

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: gifstoffen in matrassen Beter Bed

Ongelezen bericht door hänschen klein »

Wat nu?

Ik ben of wàs (?) altijd een fan van Keurmerken en waande me met de betreffende Keurmerken meestal in een veilige omgeving ...

Het probleem bij BASF is, dat zij de productiefout niet zèlf hebben ontdekt maar getipt zijn. Het is niet ondenkbaar, dat er matrassen werden verkocht (want het voorval is al een maand oud) waarop een bio of Eco-etiket geplakt werd, terwijl de matras tòch toxisch is en gezondheidsklachten kan opleveren. Het schijnt erg moeilijk te zijn om de toxische matrassen aan de hand van productienummers te kunnen lokaliseren en ik stel de certificeringen die bestaan voor Keurmerken dus im Frage.

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: gifstoffen in matrassen Beter Bed

Ongelezen bericht door hänschen klein »

Het was allemaal een storm in een glas water ... (?)

Tenminste meldt BASF nu, dat de giftige stof vanzelf 'verflüchtigt'. Dus vervliegt!

Een opluchting voor de branche? Ik zou als medewerker toch maar even een paar dagen vrij nemen en niet in de toxische lucht rond matrassen willen werken. Mijn idee: Nieuwe matrassen dus vooral een tijdje in de tuin of op het balkon zetten ... er komt mooi weer aan in het weekend!

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: gifstoffen in matrassen Beter Bed

Ongelezen bericht door Moneyman »

hänschen klein schreef:Het was allemaal een storm in een glas water ... (?)

Tenminste meldt BASF nu, dat de giftige stof vanzelf 'verflüchtigt'. Dus vervliegt!

Een opluchting voor de branche? Ik zou als medewerker toch maar even een paar dagen vrij nemen en niet in de toxische lucht rond matrassen willen werken. Mijn idee: Nieuwe matrassen dus vooral een tijdje in de tuin of op het balkon zetten ... er komt mooi weer aan in het weekend!
Dat is sowieso een goed idee en niets nieuws, gezien alle stoffen die sowieso vaak al in nieuwe matrassen aanwezig zijn.

webshopeigenaar14
Berichten: 364
Lid geworden op: 21 jun 2017 23:12

Re: gifstoffen in matrassen Beter Bed

Ongelezen bericht door webshopeigenaar14 »

hänschen klein schreef: Ik ben of wàs (?) altijd een fan van Keurmerken en waande me met de betreffende Keurmerken meestal in een veilige omgeving ...
Voor zover mij bekend controleren de keurmerken nieuwe producten ivm toelating op de markt. Indien dit correct is zal het bedrijf vervolgens de kwaliteit zelf in stand moeten houden. Daar vind dan steekproefgewijze controle op plaats, waardoor een probleem meestal pas achteraf ontdekt wordt.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: gifstoffen in matrassen Beter Bed

Ongelezen bericht door Moneyman »

webshopeigenaar14 schreef:
hänschen klein schreef: Ik ben of wàs (?) altijd een fan van Keurmerken en waande me met de betreffende Keurmerken meestal in een veilige omgeving ...
Voor zover mij bekend controleren de keurmerken nieuwe producten ivm toelating op de markt. Indien dit correct is zal het bedrijf vervolgens de kwaliteit zelf in stand moeten houden. Daar vind dan steekproefgewijze controle op plaats, waardoor een probleem meestal pas achteraf ontdekt wordt.
Exact. Overschat vooral niet de waarde van een keurmerk...

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: gifstoffen in matrassen Beter Bed

Ongelezen bericht door hänschen klein »

webshopeigenaar14 schreef:
hänschen klein schreef: Ik ben of wàs (?) altijd een fan van Keurmerken en waande me met de betreffende Keurmerken meestal in een veilige omgeving ...
Voor zover mij bekend controleren de keurmerken nieuwe producten ivm toelating op de markt. Indien dit correct is zal het bedrijf vervolgens de kwaliteit zelf in stand moeten houden. Daar vind dan steekproefgewijze controle op plaats, waardoor een probleem meestal pas achteraf ontdekt wordt.
In dit geval zijn er tijdens de productie van de grondstoffen klaarblijkelijk géén/onvoldoende tests gedaan. Een doodzonde. Eén van de argumenten, waarom deze kwestie zo lang heeft kunnen dooretteren is waarschijnlijk het nu nieuwe feit, dat de toxische elementen nà de matrassenproductie verdampt zouden zijn en daardoor in de alarmeringfase niet meer voorhanden /meetbaar waren. Nog steeds haalt BASF het oorsronkelijke product terug bij de eigen klanten.

Uiteindelijk wijst deze matrassen-topic tòch naar een schuldige ... BASF en de (ontberkende) kwaliteitscontroleurs.

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: gifstoffen in matrassen Beter Bed

Ongelezen bericht door hänschen klein »


sergi.romano
Berichten: 10
Lid geworden op: 11 okt 2017 21:03
Contacteer:

Re: gifstoffen in matrassen Beter Bed

Ongelezen bericht door sergi.romano »

https://www.nu.nl/lifestyle/4962575/con ... redirect=1 doe in elk geval even navraag bij de winkel waar je het matras koopt. Ik blijf het Vreemd vinden dat Beter bed in eerste instantie niets meld over mogelijke gifstoffen. Gelukkig duikt de media er nu ook op

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: gifstoffen in matrassen Beter Bed

Ongelezen bericht door hänschen klein »

Inderdaad de Consumentenbond is inmiddels uit de matraskuil geklommen met een bericht en kondigt aan, dat BASF met een verklaring zal komen:

https://www.consumentenbond.nl/nieuws/2 ... trasschuim

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: gifstoffen in matrassen Beter Bed

Ongelezen bericht door crazyme »

hänschen klein schreef:Inderdaad de Consumentenbond is inmiddels uit de matraskuil geklommen met een bericht en kondigt aan, dat BASF met een verklaring zal komen:

https://www.consumentenbond.nl/nieuws/2 ... trasschuim
De consumentenbond is op de vingers getikt dat ze oude info publiceren

Gesloten