LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hoge waterrekening door lek: wie moet betalen?

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
admeeuwsen
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 okt 2017 11:50

Hoge waterrekening door lek: wie moet betalen?

Ongelezen bericht door admeeuwsen »

Op twee july j.l. constateerde ik dat ik wel erg veel water verbruikte, een rekening van ruim 800 EUR belandde op mijn deurmat in augustus, voor een een persoonshuishouden in een appartement belachelijk veel.
Een niet zichtbaar lekkend overloop profiel bleek de oorzaak te zijn. De woningbouwcoöperatie, waarvan ik huur ( ook de warmwatervoorziening) heeft dit mankement na twee maanden hersteld.

De waterleidingmij stuurt de rekening naar mij en ik moet nu die 866 EUR betalen, Vitens ( de watermij) verteld me dat voor huurwoningen geen regeling bestaat voor defekten met financiele kwijtschelding wel voor koopwoningen.

De woningbouwcoöperatie zegt Vitens te volgen, als Vitens betaald betalen zij ook, wanneer Vitens betaald betalen zij niet......eind augustus kontaktpersoon Mooiland (26.000 woningen) bezoekt me en zegt dit uit te zoeken. Van hem hoor ik niets meer.....De aanmaningen van Vitens stromen binnen.....Mijn idee is dat ik woning + verplichte warmwater voorziening huur van Mooiland en dat Mooiland dit naar behoren moet leveren.

Graag hulp van jullie mooie programma.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Hoge waterrekening door lek: wie moet betalen?

Ongelezen bericht door reggie2 »

snuffel1 schreef:. Sec gezien bent u verantwoordelijk voor het verbruik tot aan de melding en daarna is de WBV verantwoordelijk want zij hebben er volgens uw relaas twee maanden over gedaan voordat het lek gedicht was.



Wat extreem lang is. Ze hadden dit eerder moeten maken.

Veldt01
Berichten: 988
Lid geworden op: 16 jul 2006 15:05

Re: Hoge waterrekening door lek: wie moet betalen?

Ongelezen bericht door Veldt01 »

Geen idee waar uw ketel zit maar zoveel extra verbruik via een overstortventiel moet je echt horen.
Vitens is in deze geen partij hun verantwoordelijkheid houdt op na de watermeter, na de watermeter is de woningbouw aansprakelijk en heeft u meldplicht.
Als u aan kunt tonen dat het meerverbruik door de woningbouw verhuurde CV installatie wordt veroorzaakt heeft u kans op een tegemoetkoming.

klaartje59
Berichten: 77
Lid geworden op: 07 feb 2014 21:02

Re: Hoge waterrekening door lek: wie moet betalen?

Ongelezen bericht door klaartje59 »

Beste Ad
Wij hebben ook zoiets gehad. Veel waterverbruik wat lag aan een overloop en dat voor ruim een jaar.
Mijn advies: neem contact o met je verzekering. Wij hebben de waterschade vergoed gekregen. Moesten daarvoor het waterverbruik enkele maanden opnemen, zodat "normaal" verbruik duidelijk was, en ook alle gegevens wb waterverbruik bij het watermaatschap navragen en doorgeven.

Hoop dat je hier iets mee kunt

A. Smit
Berichten: 42
Lid geworden op: 24 feb 2016 16:24

Re: Hoge waterrekening door lek: wie moet betalen?

Ongelezen bericht door A. Smit »

snuffel1 schreef:Dik 800 euro aan water verbruik komt neer op dik 1250 kuub water die door het overloopventiel is gestroomd. Het geluid van het stomende water moet u gehoord hebben want het lek moet gigantisch groot zijn geweest. Sec gezien bent u verantwoordelijk voor het verbruik tot aan de melding en daarna is de WBV verantwoordelijk want zij hebben er volgens uw relaas twee maanden over gedaan voordat het lek gedicht was.
NIET IEDEREEN heeft een geweldig gehoor. Afgezien daarvan, di is een probleem van der wbv. En als ZIJ maanden de tijd nemen moeten ze dat lekker zelf weten maar daar mogen ze niet het probleem van deze persoon van maken. rekening doorsturen naar wbv dus. Worden ze een volgende keer waarschijnlijk veel eerder wakker...

Speedy123
Berichten: 1070
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: Hoge waterrekening door lek: wie moet betalen?

Ongelezen bericht door Speedy123 »

De leiding achter de meter is eigendom van de woningbouw vereniging. Ik zou hun gewoon aansprakelijk stellen voor de schade die het elk veroorzaakt heeft. Kan geen kwaad om ook uw eigen inboedel verzekering in te schakelen, zij kunnen u ook adviseren hoe dit verder af te handelen.

Moneyman
Berichten: 29888
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Hoge waterrekening door lek: wie moet betalen?

Ongelezen bericht door Moneyman »

redhead55 schreef:TS lijkt me dat toch eerder ontdekt moet hebben. Woon in een app met 2 personen. Jaarverbruik 117 m3 totale kosten 225,67. (incl alle belastingen, btw etc) . Als je dan rekening krijgt van ruim 800 euro dan moet het water ongeveer door het hele huis geklotst hebben. Dat moet je toch gemerkt hebben.
dat vraag ik me ook nog steeds af. 1250 kuub is een beste bak water...

stofzuigertje

Re: Hoge waterrekening door lek: wie moet betalen?

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Wanneer is de CVketel onderhoud uitgevoerd en gecontroleerd?

Dan moeten ze die overdruk klep zien!

Horen? Ik woonde ooit langs drukke autoweg, en nog 6x per uur een trein vol gas langs achtertuin.
De ketel boven kwam ik voor was ophangen en de slaapkamers eronder hoorde je niets!

De eigenaar CVketel is verantwoordelijk goede werking en daar zou deze klep ook onder moeten vallen.
Bij jaar lang lekken dus geen open klep hoor je nauwelijks iets en bij niet regelmatig meter opnemen, dat nu nog erger zal worden door digitale stroom en gas meters.... dan neem ik water ook niet meer op!

Met het verbruik van meerdere normale jaren kun je het meerverbruik claimen bij jou verhuurder die verantwoordelijk is voor goed en tijdig onderhoud.

Wel ga ik nu zelf ook niet vrijuit..... bij diverse mensen even als vriendendienst een nieuwe ketel geplaatst maar vaak de oude...... ja, die is ook ouder dan de ketel...... en ik hoop dat het goed gaat!

admeeuwsen
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 okt 2017 11:50

Re: Hoge waterrekening door lek: wie moet betalen?

Ongelezen bericht door admeeuwsen »

Door de woningbouw coöp terug gestuurd naar de waterleverancier en die zegt natuurlijk nee je huurt een huis met voorzieningen als een warmwater systeem en dat moet gewoon goed zijn.

De verzekering (ABNAMRO) doet het af als een eigen gebrek van de warmwaterinstallatie dus keer niet uit sterker nog adviseert geen schadeformulier onnodig in te vullen.

De uitslag van de waterleverancier dus maar weer naar Mooiland verstuurd.

PS
De installatie zit in de berging waar ook de motor van de mechanische luchtverversing zit naast de wasmachine en de droger, de aangrenzende berging van de buren heeft dezelfde opstelling; het ruist altijd.

Moneyman
Berichten: 29888
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Hoge waterrekening door lek: wie moet betalen?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Maar nogmaals: als daar 1250 kuub die berging ingestroomd is, dan zie je dat toch?

marnix
Berichten: 814
Lid geworden op: 02 nov 2005 11:30

Re: Hoge waterrekening door lek: wie moet betalen?

Ongelezen bericht door marnix »

Moneyman, zo'n ventiel heeft meestal een opvang, die verbonden is met de afvoer, dus je ziet het water niet stromen.

Gesloten