LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] C&A-pyjama verkeerd geleverd

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
Mir Raad
Berichten: 9
Lid geworden op: 12 okt 2017 12:09

C&A-pyjama verkeerd geleverd

Ongelezen bericht door Mir Raad »

Ik bestelde bij c&a kleren voor mijn zoontjes van bijna 5 en 2 jaar oud, met een totaalbedrag van €50,53. Waaronder een duo(!!)-verpakking spiderman pyjama's voor €14,90, voor de oudste. Dat wil hij zo graag!
Vandaag bezorgd: 1 pyjama.
C&A gebeld: de pyjama moet geretourneerd, zodat aldaar in het magazijn beoordeeld kan worden of er inderdaad maar 1 in zit (???). Dan moet ik opnieuw de duo-verpakking spiderman-pyjama's online kopen. Dat kost me dan wel de verzendkosten, want ze bezorgen pas vanaf €19, nog iets gratis.
Op mijn argument dat het een ruiling betreft, wordt de (hun) procedure nogmaal uitgelegd. Op mijn argument dat dit hun fout is, wordt begrip getoond. Tevens krijg ik de optie de pyjama's (van €14,90) bij een c&a filiaal op te halen. Dan moet ik daarvoor dus in de auto naar de stad (20 minuten) en betaald parkeren, om alsnog het juiste artikel in handen te krijgen.
En het bijzondere is: op de site is nergens meer de duo-verpakking van deze pyjama terug te vinden... Alleen dezelfde pyjama enkel verpakt voor €14,90. En als toch de duo-vetpakking wil kunnen ze mij telefonisch wel het artikelnummer geven. Dus 2 spiderman-pyjama's voor €14,90.... die bestaan niet meer. Met terugwerkende kracht.
Ergo: voor superhelden moet je niet bij c&a zijn.
Laatst gewijzigd door Radar op 12 okt 2017 13:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel door Moderatie aangepast

NeoDutchio
Berichten: 12317
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: C&A-pyjama verkeerd geleverd

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Er is schijnbaar dus online een fout gemaakt door een duopak aan te bieden die er niet is. Ze hebben de fout ontdekt en direct aangepast.
Enige duscussiepunt nu is of u had kunnen verwachten dat u 2 stuks zou kunnen krijgen voor de prijs van 1. Ik zou zeggen het is wel heel goedkoop, maar het zou kunnen. U kunt C&A dus aan de overeenkomst houden, zij moeten u 2 stuks leveren (of 1 stuks naleveren) zonder verzendskosten.

alfatrion
Berichten: 21899
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: C&A-pyjama verkeerd geleverd

Ongelezen bericht door alfatrion »

Mir Raad schreef:C&A gebeld: de pyjama moet geretourneerd, zodat aldaar in het magazijn beoordeeld kan worden of er inderdaad maar 1 in zit (???).
Dat zou ik niet doen, dan bent u straks die ene pyjama ook kwijt.
Mir Raad schreef:En het bijzondere is: op de site is nergens meer de duo-verpakking van deze pyjama terug te vinden... Alleen dezelfde pyjama enkel verpakt voor €14,90. En als toch de duo-vetpakking wil kunnen ze mij telefonisch wel het artikelnummer geven. Dus 2 spiderman-pyjama's voor €14,90.... die bestaan niet meer. Met terugwerkende kracht.
Bestaan de aanbieding niet meer of de pyjama's?

Mir Raad
Berichten: 9
Lid geworden op: 12 okt 2017 12:09

Re: C&A-pyjama verkeerd geleverd

Ongelezen bericht door Mir Raad »

De duo-verpakking niet

alfatrion
Berichten: 21899
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: C&A-pyjama verkeerd geleverd

Ongelezen bericht door alfatrion »

Dan mag je verlangen dat ze nog zo'n pyjama opsturen. C&A heeft niet geleverd wat ze hadden belooft en moet dat aanvullen. Jij hoeft geen pyjama's terug te sturen.

Mir Raad
Berichten: 9
Lid geworden op: 12 okt 2017 12:09

Re: C&A-pyjama verkeerd geleverd

Ongelezen bericht door Mir Raad »

Dankjewel.

witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: C&A-pyjama verkeerd geleverd

Ongelezen bericht door witte angora »

Mir Raad schreef:Ik bestelde bij c&a kleren voor mijn zoontjes van bijna 5 en 2 jaar oud, met een totaalbedrag van €50,53. Waaronder een duo(!!)-verpakking spiderman pyjama's voor €14,90, voor de oudste. Dat wil hij zo graag!
Als het goed is heb je een bevestiging van je bestelling en een factuur. Wat staat daar precies op? Dáár kun je ze aan houden namelijk. Dat is je bewijs.

Verder ben ik benieuwd wat er precies wordt bedoeld met duo-verpakking. Wordt er niet toevallig bedoeld 'tweedelig'?

Alex E
Berichten: 147
Lid geworden op: 30 jan 2015 17:37

Re: C&A-pyjama verkeerd geleverd

Ongelezen bericht door Alex E »

Je zult best wel in je recht staan maar je moet het m.i. ook niet moeilijker maken dan het is. Waarom niet dat aanbod geaccepteerd om de pyjama's bij de vestiging van C&A op te halen? Neem aan dat je zoontje niet onmiddellijk die pyjama nodig hebt en ook niet á la minute verplicht wordt om ze op te halen. Zo ver is de stad nu ook weer niet, maak er een keer een gezellige middag van, waarschijnlijk net als tot voor kort toen je nog geen online bestellingen kon doen maar daadwerkelijk een winkel bezocht, en haal dan gelijk die pyjama's. Als de parkeerkosten niet te veel oplopen vind je wellicht ook nog een leuk koffietentje of iets dergelijks. Je over van alles druk maken is slecht voor je bloeddruk!

Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: C&A-pyjama verkeerd geleverd

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

schriftelijk, via de mail eventueel, uw tweede pyama opvragen, wijs ze op e leverplicht die ze hebben na de bevestiging vna uw bestelling...

Brainless
Berichten: 938
Lid geworden op: 23 sep 2011 18:58

Re: C&A-pyjama verkeerd geleverd

Ongelezen bericht door Brainless »

C&A biedt geen duo verpakkingen aan;
alleen 2-delige pyama's (dus shirt/broek).

witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: C&A-pyjama verkeerd geleverd

Ongelezen bericht door witte angora »

Brainless schreef:C&A biedt geen duo verpakkingen aan;
alleen 2-delige pyama's (dus shirt/broek).
Dat is dus mijn vraag, en daar komt maar geen antwoord op:
Als het goed is heb je een bevestiging van je bestelling en een factuur. Wat staat daar precies op? Dáár kun je ze aan houden namelijk. Dat is je bewijs.

Verder ben ik benieuwd wat er precies wordt bedoeld met duo-verpakking. Wordt er niet toevallig bedoeld 'tweedelig'?

Mir Raad
Berichten: 9
Lid geworden op: 12 okt 2017 12:09

Re: C&A-pyjama verkeerd geleverd

Ongelezen bericht door Mir Raad »

https://www.c-and-a.com/nl/nl/shop/search?q=Duopack

Dank voor alle reacties.

Tuurlijk zou ik niet moeilijk moeten doen over kleine dingen. Het ding is alleen dat ik me vooral druk maak om hoe c&a met de (onwetende) klanten omgaat. Als groot concern.

Voor gezellige dagjes uit, of de stad in, daar heb ik dit soort aanleidingen echt niet nodig. En m'n bloeddruk is prachtig, ondanks het pyjama-drama. Maar grote concerns die vinden dat ze zich niet zo aan de regels hoeven houden tegenover hun (keurig betalende) klanten, daar zal ik mij ws altijd druk om blijven maken!
Aard van t beessie.
Ik heb er dan ook een klacht over ingediend bij ConsuWijzer (overheidsloket van toezichthouder ACM, Autoriteit Consument & Markt). En nu heb ik er inderdaad genoeg energie in gestoken. En ook weer veel van geleerd.

witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: C&A-pyjama verkeerd geleverd

Ongelezen bericht door witte angora »

Leuk die link naar 'Duopack'. Daar staan geen kinderpyjama's op. En spyderman pyjama's voor kinderen tot 10 jaar, die zijn 2-delig, maar zeker geen duoverpakking. Met je link kan ik dus niks.

En nog steeds geen antwoord op de vraag wat er nu precies op de factuur staat en de bevestiging van de bestelling.

Dus ik denk dat ik er ook wel genoeg energie in gestoken heb. Teveel eigenlijk.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: C&A-pyjama verkeerd geleverd

Ongelezen bericht door moederslink »

Ik heb even gegoogled , maar ik zie bij duo verpakkingen alleen 2 dezelfde artikelen maar bv wel in een andere kleur :
-2 hemdjes
-2 bh.s
-2 onderbroeken etc etc.
- wel ook pyjama, 2 delig .
( geen duoverpakking pyjama ).
Een klacht hierover indienen lijkt mij dan ook niet juist , omdat ik vermoed dat de TS het niet juist begrepen heeft.
Ik hoor vd TS dan nog graag wat u precies had besteld en idd wat er op de bon/ factuur stond en waarom u niet 20 min wilde rijden naar het dichtsbijzijnde C&A filiaal om het e.e.a gelijk helder te krijgen.
Laatst gewijzigd door moederslink op 28 okt 2017 21:09, 1 keer totaal gewijzigd.

Mir Raad
Berichten: 9
Lid geworden op: 12 okt 2017 12:09

Re: C&A-pyjama verkeerd geleverd

Ongelezen bericht door Mir Raad »

Op de bon, evenals op de site destijds stond 'Spiderman-pyjama duoverpakking". Hier heb ik een schermafbeelding van.

Ik heb zelf ook echt wel goed gekeken. Wanneer c&a het in productomschrijvingen heeft over 'duopack' of 'duoverpakking' heeft gaat het inderdaad over 2x eenzelfde artikel. Wanneer er 1 artikel wordt bedoeld dat uit 2 delen bestaat, staat er in de omschrijving '2-delig'.

Mir Raad
Berichten: 9
Lid geworden op: 12 okt 2017 12:09

Re: C&A-pyjama verkeerd geleverd

Ongelezen bericht door Mir Raad »

In mijn allereerste bericht (topic) staat er ook meteen al duidelijk 'duo-verpakking'.

En verder: een pyjama is toch altijd 2-delig. Een pak, bestaande uit een broek en jasje/shirt.
Anders is t een nachtpon, nachthemd of een onesie.
En een duo-verpakking is toch altijd een dubbel-verpakking? 2 van hetzelfde.


Ik geloof dat de allereerste reactie van NeoDutchio, exact zegt hoe t zit. Nl.:

Er is schijnbaar dus online een fout gemaakt door een duopak aan te bieden die er niet is. Ze hebben de fout ontdekt en direct aangepast.

En dat hadden ze gewoon meteen eerlijk moeten zeggen.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: C&A-pyjama verkeerd geleverd

Ongelezen bericht door moederslink »

Ja dat klopt natuurlijk .
En wat nu? Bent u nu inmiddels al bij het filiaal geweest?
Ik moet wel zeggen dat 2 pyjama.s voor nog geen € 15 wel erg goedkoop is.
Als u bij het filiaal komt valt er toch over te communiceren ? Als het een fout van C&A zelf was en het daarom ook niet meer op de site staat , moet hierover gepraat worden en moet er toch een oplossing komen en moeten ze dus die 2e pyjama alsnog leveren , lijkt mij.
Als u 100 % zeker van uw zaak bent had u naar dat filiaal kunnen rijden , ook al is dat 20 min rijden en betaalt u dan parkeergeld .

witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: C&A-pyjama verkeerd geleverd

Ongelezen bericht door witte angora »

Mir Raad schreef:Op de bon, evenals op de site destijds stond 'Spiderman-pyjama duoverpakking". Hier heb ik een schermafbeelding van.

Ik heb zelf ook echt wel goed gekeken. Wanneer c&a het in productomschrijvingen heeft over 'duopack' of 'duoverpakking' heeft gaat het inderdaad over 2x eenzelfde artikel. Wanneer er 1 artikel wordt bedoeld dat uit 2 delen bestaat, staat er in de omschrijving '2-delig'.
Héhé, dat heeft dus nogal wat tijd gekost...

Ik zou zeggen: print dit uit en ga ermee naar het filiaal, of doe het desnoods online. Je hebt hier dus een bevestiging van een duo-verpakking, dus zullen ze moeten leveren. Zo simpel is het. We praten over kleding voor kinderen tussen de 2 en 10 jaar, dan is 15 euro voor 2 pyjama's niet spectaculair goedkoop. Voor volwassenen kun je met gemak her en der pyjama's voor 15 tot 20 euro kopen, dus ik zie geen reden aan te nemen dat 15 euro voor een duo-pack kinderpyjama's zo weinig is dat je had kunnen weten dat de prijs niet klopt.

Mir Raad
Berichten: 9
Lid geworden op: 12 okt 2017 12:09

Re: C&A-pyjama verkeerd geleverd

Ongelezen bericht door Mir Raad »

De bestelling is via de webshop gegaan. Het is dus niet 'een filiaal' waar je verhaal kunt halen.

En het gaat me ook niet om het rijden naar de stad en t parkeergeld (die indruk heb ik geloof ik gewekt). Het gaat me erom dat c&a de fout maakt en dat vervolgens alle kosten en/of inspanningen bij de klant worden neergelegd. Dat is niet juist.

En dan nog: als er op een website 2 pyjama's voor nog geen 15€ staan... Ben ik dan echt de enige die denkt 'oh, toffe aanbieding!'?
Ik krijg n beetje t idee dat er dan al belletjes hadden moeten gaan rinkelen, ofzo. Alsof ik afstand moet doen van mijn rechten omdat t ook wel te mooi was om waar te zijn.

C&A weigert pertinent om de 2e pyjama te leveren. Ze blijven maar herhalen dat ik die ene die wel geleverd is gratis mag retourneren. Maar ja, ik ga dat kereltje zn pyjama natuurlijk nie terugsturen. (Kan nu ook niet meer trouwens.)
Verder is het niet mogelijk een artikel uit de webshop te retourneren in n filiaal, of andersom. En alleen verhaal halen zonder verder te komen (zij kunnen niks concreets doen), dat schiet niet op.

Feit is: zij leveren niet conform de verkoopovereenkomst. Het is wettelijk gezien (conumentenrecht) geen deugdelijk product, omdat zij niet hebben geleverd wat wij waren overeengekomen, namelijk een duoverpakking. Dan kan ik hen daarop wijzen en eisen dat ze dat alsnog doen. Of dat ze met een passende oplossing komen. Ik kan daar een termijn opzetten.
Is allemaal gebeurd. C&A geeft niet thuis.
Dan zijn er nog 3 opties over:
1. Artikel retourneren en overeenkomst ontbinden. Doen we niet, want kind.
2. Rechtzaak. Doen we niet, want staat niet in verhouding.
3. Klacht indienen. Gedaan. Wat dit vind ik geen stijl van c&a!

NeoDutchio
Berichten: 12317
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: C&A-pyjama verkeerd geleverd

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

€15 voor 2 pyjama's is echt niet extreem goedkoop. Ik slaap nog steeds in mijn aktie pyjama's van 5 halen, 2 betalen. Druk blijven uitoefenen bij de online klantenservice. U staat in uw recht. Fouten maken kunnen we allemaal, het oplossen is voor C&A schijnbaar wat lastig.

Gesloten