LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Geen volledige medewerking tegenpartij aanrijding

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
Riaction
Berichten: 12
Lid geworden op: 06 okt 2009 21:09

Geen volledige medewerking tegenpartij aanrijding

Ongelezen bericht door Riaction »

Gisteren heb ik een aanrijding gehad. De tegenpartij kwam nogal hard door de bocht en heeft toen mijn linker buitenspiegel stuk gereden.
Hij zelf had geen schade. We hebben telefoon nummers uitgewisseld en door gereden.
Na contact te hebben gehad met mijn verzekering met "wat te doen??". Was het de bedoeling om met de tegenpartij af te spreken en het schadeformulier in te vullen. Nu geeft hij aan. dit niet te willen en alleen "zijn verhaal" op papier te willen zetten van hoe het volgens hem gegaan is. en die mag ik dan meesturen naar mijn verzekering.
Hij geeft aan zelf geen schade te hebben dus dat betekend dat een schade formulier naar zijn verzekeraar niet hoeft.
Daarna kreeg ik nog een app dat hij 7 jaar bij de politie heeft gewerkt (na wat onderzoek blijkt dit idd te kloppen) en hij wel weet hoe dit allemaal geregeld moet worden en dat ik ook mijn No Claim tegen de repareer kosten moet gaan afwegen of het wel de moeite waard is.
Ik heb gelijk de Politie gebeld en gevraagd wat je moet doen na een aanrijding. Een heel ander verhaal dus dan wat de tegenpartij mij verteld. De politie gaf aan dat als hij blijft tegen werken ik aangifte mag doen. Maandag ga ik opnieuw bellen met mijn verzekeraar en met mijn rechtsbijstand wat hun adviezen hierin zijn. Maar ik vraag mij af of dit de juiste oplossing is een aangifte. Heeft iemand hier ervaring mee.

Frantic2
Berichten: 1570
Lid geworden op: 13 mar 2012 19:50

Re: Geen volledige medewerking tegenpartij aanrijding

Ongelezen bericht door Frantic2 »

u vult gewoon uw helft in van het schadeformulier en stuurt dat naar uw maatschappij. Doe er een briefje bij dat tgp niet wil meewerken.

Meestal kan dit ook via scannen en e-mail.

henk51
Berichten: 1676
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:59

Re: Geen volledige medewerking tegenpartij aanrijding

Ongelezen bericht door henk51 »

TS schreef:

[quote][Hij geeft aan zelf geen schade te hebben dus dat betekend dat een schade formulier naar zijn verzekeraar niet hoeft. /quote]

Die moet juist de schade betalen. Als u alleen WA verzekerd bent doet uw maatschappij vrijwel niets tenzij u een module rechtsbijstand heeft afgesloten.En dat heeft u zo te lezen.
Heeft u al geïnformeerd wat een buitenspiegel kost? Bij het goedkopere segment auto's valt dit reuze mee,en is het soms voordeliger voor de tegenpartij
het zelf te betalen vooral als hij een hoog eigen risico en hoge bonus/malus korting heeft.

groeten Henk

witte angora
Berichten: 30549
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Geen volledige medewerking tegenpartij aanrijding

Ongelezen bericht door witte angora »

henk51 schreef:Heeft u al geïnformeerd wat een buitenspiegel kost? Bij het goedkopere segment auto's valt dit reuze mee,en is het soms voordeliger voor de tegenpartij
het zelf te betalen vooral als hij een hoog eigen risico en hoge bonus/malus korting heeft.
Misschien is dit inderdaad een beter alternatief dan een dure garage. Hoe oud is je auto? Ik heb ooit een buitenspiegel moeten vervangen van een 17 jaar oude Swift. Op de sloop was het 25 euro, kwestie van twee schroeven en klaar.

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: Geen volledige medewerking tegenpartij aanrijding

Ongelezen bericht door hänschen klein »

Ik had onlangs een spiegelschade met een niet oude auto. Door de kleur, de motor en de bedrading in de spiegel waren de kosten € 300,-

Riaction
Berichten: 12
Lid geworden op: 06 okt 2009 21:09

Re: Geen volledige medewerking tegenpartij aanrijding

Ongelezen bericht door Riaction »

Dank voor jullie reacties.
De buitenspiegel is gisteren direct besteld en koste ons zo`n €46,-. Op de offerte van de spuiter wachten we nog. Ik verwacht dat de kosten tussen de €100 a 150 euro komen te liggen. (maar ben geen expert in verfspuit kosten.
De auto komt overigens uit 2004.

Riaction
Berichten: 12
Lid geworden op: 06 okt 2009 21:09

Re: Geen volledige medewerking tegenpartij aanrijding

Ongelezen bericht door Riaction »

henk51 schreef:TS schreef:
[Hij geeft aan zelf geen schade te hebben dus dat betekend dat een schade formulier naar zijn verzekeraar niet hoeft. /quote]

Die moet juist de schade betalen. Als u alleen WA verzekerd bent doet uw maatschappij vrijwel niets tenzij u een module rechtsbijstand heeft afgesloten.En dat heeft u zo te lezen.
Heeft u al geïnformeerd wat een buitenspiegel kost? Bij het goedkopere segment auto's valt dit reuze mee,en is het soms voordeliger voor de tegenpartij
het zelf te betalen vooral als hij een hoog eigen risico en hoge bonus/malus korting heeft.

groeten Henk
Ik reed in mijn man zijn auto.
Hij is WA en beperkt casco verzekerd.
Ik ben bij de zelfde verzekering maatschappij en heb Wa/ Autoplus.

rvjapio
Berichten: 997
Lid geworden op: 17 apr 2017 18:47

Re: Geen volledige medewerking tegenpartij aanrijding

Ongelezen bericht door rvjapio »

Naar mijn overtuiging is het de taak van de verzekeraar om verhaal te halen. Zij moeten u juist werk uit handen nemen. Los daarvan is een scahde claimen tegenwoordig goed voor -6 jaar no claim..

16again
Berichten: 16030
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Geen volledige medewerking tegenpartij aanrijding

Ongelezen bericht door 16again »

Riaction schreef:...en hij wel weet hoe dit allemaal geregeld moet worden en dat ik ook mijn No Claim tegen de repareer kosten moet gaan afwegen of het wel de moeite waard is.
Die afweging kan hij beter zelf maken

stofzuigertje

Re: Geen volledige medewerking tegenpartij aanrijding

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

2004, via het zoeksysteem kun je vaak spiegel op kleur vinden als je geen zeldzaam model en kleur hebt, goedkoper maar als hij weigerde mee te werken kun je ook aangifte bij Politie doen.
Hopelijk heb je naast zijn telefoon nummer ook zijn kenteken en kleine krasjes zal al voldoende zijn voor bewijs.
Dat hij geen schade heeft maakt niets uit.

Ex of huidige politie, maakt niets uit, misschien is het wegens zijn gedrag daarom wel Ex agentje....

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Geen volledige medewerking tegenpartij aanrijding

Ongelezen bericht door renewouters »

Wie is schuldig aan deze aanrijding? Dat wordt me niet helemaal duidelijk. Als er impact is op de no-claim korting, dan neem ik aan dat TS de schuldige partij is. Maar als de tegenpartij niet meewerkt (en zegt geen schade te hebben), dien je niks in bij de verzekeraar en is er ook geen impact op de no-claim korting.

vroem
Berichten: 3748
Lid geworden op: 29 jun 2009 13:58

Re: Geen volledige medewerking tegenpartij aanrijding

Ongelezen bericht door vroem »

altijd ter plekke schadeformulier invullen mbt voorzijde.... Heeft de ander haast/geen tijd maakt niet uit. Bij weigering politie bellen. gaat ie toch weg is het doorrijden na aanrijding. Maar dat is achteraf. Gezien waarschijnlijk beperkte schadebedrag gok nemen, wel tegenpartij schriftelijk aansprakelijk stellen met zeg 2 weken betaaltermijn. Daarna incassobureau erop. Ik weet niet of uw verzekering hier hard voor gaat lopen. Eventueel als u verhaalsrechtsbijstand heeft meeverzekerd of een losse rechtsbijstand heeft. Gelijk inschakelen dan.

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Geen volledige medewerking tegenpartij aanrijding

Ongelezen bericht door kokka »

Bij het raken van spiegels, is het heel moeilijk om te bewijzen wie er fout zat. Hij kan namelijk gewoon zeggen dat jij op zijn weghelft kwam.
Tenzij je met getuigen op de proppen kan komen die het gezien hebben, en dan waarschijnlijk nog van buiten de auto ook, verwacht ik dat de verzekeraars ieder zijn eigen schade laten betalen.

Riaction
Berichten: 12
Lid geworden op: 06 okt 2009 21:09

Re: Geen volledige medewerking tegenpartij aanrijding

Ongelezen bericht door Riaction »

kokka schreef:Bij het raken van spiegels, is het heel moeilijk om te bewijzen wie er fout zat. Hij kan namelijk gewoon zeggen dat jij op zijn weghelft kwam.
Tenzij je met getuigen op de proppen kan komen die het gezien hebben, en dan waarschijnlijk nog van buiten de auto ook, verwacht ik dat de verzekeraars ieder zijn eigen schade laten betalen.
De enige getuigen die ik heb zaten bij mij in de auto. Mijn man en ons 8 jarig dochtertje. Ik denk niet dat zij geldige getuigen zijn aangezien ze aan mij gerelateerd zijn.

Ik heb overigens idd een eigen risico. Dus naar vergoeding kan ik wel fluiten. En zal dus zelf alles moeten betalen.

Wel heb ik moeite met dat de TP hier zo maar mee weg komt. Niet alleen hij maar dus ook andere mensen. Zolang er geen geldige getuigen zijn kun je alles maar roepen en medewerking weigeren. Krom .... heel krom. Misschien toch maar zo`n Dash cam aanschaffen dan heb ik in ieder geval bewijs.
Voel mij een beetje :(

witte angora
Berichten: 30549
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Geen volledige medewerking tegenpartij aanrijding

Ongelezen bericht door witte angora »

Riaction schreef: Daarna kreeg ik nog een app dat hij 7 jaar bij de politie heeft gewerkt (na wat onderzoek blijkt dit idd te kloppen) en hij wel weet hoe dit allemaal geregeld moet worden en dat ik ook mijn No Claim tegen de repareer kosten moet gaan afwegen of het wel de moeite waard is.
Je hebt deze app toch? Voldoende bewijs dat hij erbij betrokken is, lijkt me zo.

Het eigen risico dat je hebt staat hier trouwens los van. De tegenpartij zal dit gewoon moeten vergoeden. Daar heeft jouw eigen risico niets mee te maken.

chrisd1
Berichten: 2053
Lid geworden op: 24 mar 2009 07:12

Re: Geen volledige medewerking tegenpartij aanrijding

Ongelezen bericht door chrisd1 »

Als je het voorstel van wederpartij accepteert, kun je komen te zitten met een verklaring, waarvan je weet, dat die niet klopt maar dat niet kunt bewijzen; vandaar dat 'heel andere verhaal' van de Politie.
In wezen hetzelfde als bij 'jack.washington' in dit andere actuele topic, die in feite schrijft een valse verklaring te hebben toegespeeld gekregen.
Riaction schreef:Maandag ga ik opnieuw bellen met mijn verzekeraar en met mijn rechtsbijstand wat hun adviezen hierin zijn
Die appelen vaart, die appelen eet; zie verder hierboven.

nadine.van-de-water
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 nov 2017 12:40
Contacteer:

Re: Geen volledige medewerking tegenpartij aanrijding

Ongelezen bericht door nadine.van-de-water »

Ik adviseer jouw en anderen altijd de politie te bellen als je aangereden wordt, om dit gedrag van de TP te voorkomen.
Doe aangifte tegen deze heer en maak een kopie van zijn app bericht. Als politieagent weet hij als geen ander dat je direct een schadeformulier in moet vullen. Zijn verzekering moet betalen. Neem contact op met jouw verzekering en zij nemen contact op met dhr en vragen naar de naam van zijn verzekering. Werkt hij niet mee dan sturen ze een brief naar zijn verzekeringsbedrijf. Deze gegevens kunnen zij opvragen en/ of inzien en de politie volgens mij ook.

chrisd1
Berichten: 2053
Lid geworden op: 24 mar 2009 07:12

Re: Geen volledige medewerking tegenpartij aanrijding

Ongelezen bericht door chrisd1 »

nadine.van-de-water schreef:Ik adviseer jouw en anderen altijd de politie te bellen als je aangereden wordt,
(Tenminste:) TS heeft een aanrijding gehad; iets heel anders dan: is aangereden.

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Geen volledige medewerking tegenpartij aanrijding

Ongelezen bericht door kokka »

De twee hebben na het ongewild contact wel telefoon nummer uitgewisseld, iets wat best vaak gebeurd. het is in nederland namelijk niet verplicht een schadeformulier in de auto te hebben.
De politie komt echt niet voor twee auto's die elkaars spiegel geraakt hebben. Die hebben wel andere dingen aan hun hoofd hoop ik toch.
het Maakt ook helemaal niet uit of de tegenpartij wel of niet betrokken was bij deze aanrijding, Het is zijn woord tegen dat van TS.
en als ex politieman weet hij dus ook dondersgoed dat zonder getuigen de verzekeringen zullen oordelen dat ieder zijn eigen schade moet betalen. het valt gewoonweg niet te bewijzen wie er fout was.

Pollie-01
Berichten: 19
Lid geworden op: 08 jun 2016 13:39

Re: Geen volledige medewerking tegenpartij aanrijding

Ongelezen bericht door Pollie-01 »

Beste Riaction,

Enerzijds vraagt U advies, maar anderzijds bent U al volop stappen aan het ondernemen.
Echter, op de onderdelen lijn ( even googlen ) koopt U voor zo,n 25 euro een buitenspiegel welke al in de originele kleur is.
Stap 1 = kenteken invullen. Stap 2 = benodigd onderdeel selecteren. Stap 3 = kleur invullen. Stap 4 = betalen.
Effe zelf erop schroeven, of een handige buurman vragen, en klaar is klara.

met vriendelijke groet.

Paul.

Gesloten