LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Reanimatie toegepast, geen info over toestand slachtoffer

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Opperhuizencm
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 nov 2017 21:23

Reanimatie toegepast, geen info over toestand slachtoffer

Ongelezen bericht door Opperhuizencm »

Laatst heb ik net na de landing in een vliegtuig een reanimatie gedaan.De volgende dag heb ik transavia gevraagd of zij wilden uitzoeken hoe t afgelopen was.Ik vroeg niet om een naam,adres of telefoonnummer.
Nu willen zij geen info geven ivm de privacy.
Ik wilde alleen voor mezelf weten hoe t met die mw gegaan is.Ik heb een heel nare mailwisseling met transavia gehad.
Mijn vraag..is t echt zo dat zij niet voor mij mochten informeren?
Laatst gewijzigd door Radar op 14 nov 2017 14:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel door Moderatie aangepast

Matthijs26
Berichten: 12
Lid geworden op: 09 nov 2017 00:41

Re: Reanimatie toegepast, geen info over toestand slachtoffer

Ongelezen bericht door Matthijs26 »

Ja dat is zo

Nijogeth
Berichten: 9912
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Reanimatie toegepast, geen info over toestand slachtoffer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ik denk inderdaad dat men dit niet mag. Onder meer vanwege de privacy-wetgeving. Wat wel mag, maar dat zou als Transavia ook niet direct willen, is dat u aangeeft dat Transavia uw gegevens mag doorgeven als die mevrouw of haar familie naar u vragen. Echter hoe dit precies zit weet ik ook niet.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Reanimatie toegepast, geen info over toestand slachtoffer

Ongelezen bericht door sjohie »

Opperhuizencm schreef:Laatst heb ik net na de landing in een vliegtuig een reanimatie gedaan.De volgende dag heb ik transavia gevraagd of zij wilden uitzoeken hoe t afgelopen was.Ik vroeg niet om een naam,adres of telefoonnummer.
Nu willen zij geen info geven ivm de privacy.
Ik wilde alleen voor mezelf weten hoe t met die mw gegaan is.Ik heb een heel nare mailwisseling met transavia gehad.
Mijn vraag..is t echt zo dat zij niet voor mij mochten informeren?
Het lijkt me (een soort van) medische informatie, en die kunnen ze niet zomaar opvragen, en vervolgens mogen ze die ook niet zomaar delen áls ze die al zouden kunnen krijgen.

witte angora
Berichten: 30549
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Reanimatie toegepast, geen info over toestand slachtoffer

Ongelezen bericht door witte angora »

Opperhuizencm schreef:Laatst heb ik net na de landing in een vliegtuig een reanimatie gedaan.De volgende dag heb ik transavia gevraagd of zij wilden uitzoeken hoe t afgelopen was.Ik vroeg niet om een naam,adres of telefoonnummer.
Nu willen zij geen info geven ivm de privacy.
Ik wilde alleen voor mezelf weten hoe t met die mw gegaan is.Ik heb een heel nare mailwisseling met transavia gehad.
Mijn vraag..is t echt zo dat zij niet voor mij mochten informeren?
Snap ik. Zelf heb ik dit nooit meegemaakt, maar ik kan me indenken dat je je heel erg betrokken voelt. Hierboven is al uitgelegd dat het met de privacywetgeving te maken heeft. Transavia mag dit inderdaad niet. Weet je ook naar welk ziekenhuis de patiënt gebracht is? Ook daar zul je tegen privacywetgeving aan lopen, maar misschien is het ziekenhuis bereid om je in contact met de patiënt en/of familie te brengen.

Moneyman
Berichten: 29868
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Reanimatie toegepast, geen info over toestand slachtoffer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Opperhuizencm schreef:Laatst heb ik net na de landing in een vliegtuig een reanimatie gedaan.De volgende dag heb ik transavia gevraagd of zij wilden uitzoeken hoe t afgelopen was.Ik vroeg niet om een naam,adres of telefoonnummer.
Nu willen zij geen info geven ivm de privacy.
Ik wilde alleen voor mezelf weten hoe t met die mw gegaan is.Ik heb een heel nare mailwisseling met transavia gehad.
Mijn vraag..is t echt zo dat zij niet voor mij mochten informeren?
Dnk je dat Transavia dat uberhaupt weet? En als dat al zo is, mogen ze het inderdaad niet delen. Medische informatie is de best beschermde informatie.

Je wens is heel begrijpelijk (zegt deze errvaringsdeskundige), maar helaas niet realiseerbaar. Ik heb ooit een reanimatie met aed uitgevoerd in de sportschool, en daar kreeg ik de week erop wel een terugkoppeling. Maar ja, daar kende men iedereen en dan gebeurt het toch net wat makkelijker dan bij zo’n gigant als Transavia.

mp2017
Berichten: 474
Lid geworden op: 25 jul 2017 21:23

Re: Reanimatie toegepast, geen info over toestand slachtoffer

Ongelezen bericht door mp2017 »

Moneyman schreef:
Opperhuizencm schreef:Laatst heb ik net na de landing in een vliegtuig een reanimatie gedaan.De volgende dag heb ik transavia gevraagd of zij wilden uitzoeken hoe t afgelopen was.Ik vroeg niet om een naam,adres of telefoonnummer.
Nu willen zij geen info geven ivm de privacy.
Ik wilde alleen voor mezelf weten hoe t met die mw gegaan is.Ik heb een heel nare mailwisseling met transavia gehad.
Mijn vraag..is t echt zo dat zij niet voor mij mochten informeren?
Dnk je dat Transavia dat uberhaupt weet? En als dat al zo is, mogen ze het inderdaad niet delen. Medische informatie is de best beschermde informatie.

Je wens is heel begrijpelijk (zegt deze errvaringsdeskundige), maar helaas niet realiseerbaar. Ik heb ooit een reanimatie met aed uitgevoerd in de sportschool, en daar kreeg ik de week erop wel een terugkoppeling. Maar ja, daar kende men iedereen en dan gebeurt het toch net wat makkelijker dan bij zo’n gigant als Transavia.

Wat denk je, dat dit soort incidenten op een vlucht niet in het logboek terecht komt?
Ik denk toch, dat TS nog weet welke vlucht het was en dan is het een kleinigheid voor Transavia dit te controleren! :wink:

Of een algemene info inbreuk in privacy is, kan ik mij niet denken.
TS weet geen naam en vraagt alleen hoe is het met de persoon.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Reanimatie toegepast, geen info over toestand slachtoffer

Ongelezen bericht door scontra »

Opperhuizencm schreef:Laatst heb ik net na de landing in een vliegtuig een reanimatie gedaan.De volgende dag heb ik transavia gevraagd of zij wilden uitzoeken hoe t afgelopen was.Ik vroeg niet om een naam,adres of telefoonnummer.
Nu willen zij geen info geven ivm de privacy.
Ik wilde alleen voor mezelf weten hoe t met die mw gegaan is.Ik heb een heel nare mailwisseling met transavia gehad.
Mijn vraag..is t echt zo dat zij niet voor mij mochten informeren?
Naar ik aanneem heeft een ambulance dienst de reanimatie van u overgenomen en verder voor de persoon gezorgd.
U heeft de gegevens van de persoon niet en zult die ook niet krijgen om reden van de privacy regels.
Mogelijk kan de betreffende persoon, mocht deze het e.e.a. goed hebben doorstaan , behoefte hebben om met u in contact te komen, maar dan loopt ook hij/zij tegen dezelfde privacyregels aan.
Een oproep op "social media", onder vermelding van datum, tijd en plaats, kan mogelijk een oplossing bieden, maar ook dan is het afwachten.
Heb zelf meerdere malen in een dergelijke situatie verkeerd, (tijdens mijn werk en eenmaal privé) maar heb nooit de behoefte gevoeld om te weten hoe mijn inzet is afgelopen, aangezien je ook rekening moet houden met slechte berichten die je je dan persoonlijk zou kunnen aantrekken omdat je het gevoel kan krijgen dat je hebt gefaald.

ZeerPrivé
Berichten: 5308
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Reanimatie toegepast, geen info over toestand slachtoffer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Het is volkomen terecht dat Transavia je geen informatie verstrekt, als zij al betreffende informatie zouden hebben. Als je wildvreemden reanimeert, zul je er verstandig aan doen het zo snel mogelijk los te laten.

Een reanimatie heeft lang niet altijd een 'happy end', er zijn genoeg mensen (zeker ouderen, maar ook jongeren, denk aan Friso of Nouri) die er na een reanimatie zo slecht aan toe zijn dat zij richting verpleeghuis moeten. Zou je dan nog 'onbevangen' anderen kunnen reanimeren?

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Reanimatie toegepast, geen info over toestand slachtoffer

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Transavia mag inderdaad geen gegevens delen van andere passagiers. Ik kan mij heel goed voorstellen dat u het voor uzelf wilt afsluiten omdat een reanimatie ook voor u een behoorlijke inpact heeft,.
U kunt altijd informeren bij de ambulancepost op Schiphol, of wie weet kan de politie iets voor u betekenen (evt. slachtofferhulp).

Gesloten