LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] DHL : ''Ontvanger niet thuis''

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
jack.washington
Berichten: 24
Lid geworden op: 30 okt 2017 16:12
Contacteer:

DHL : ''Ontvanger niet thuis''

Ongelezen bericht door jack.washington »

Beste mensen,

Ik word opgetogen wakker na nu al bijna een maand te wachten op mijn bestelling. Eindelijk stuurt de webshop een nieuw exemplaar op, verpest DHL het weer!
Daar sta ik dan denkende dat ik mijn bestelling vandaag krijg maar de bezorger van DHL dacht er anders over. Ik sta letterlijk elke minuut mijn raam uit te staren of ik hem zie naderen. Na mijn track&trace te verversen op de pagina staat er opeens ''ontvanger niet thuis''. Ik neem een diepe zucht en bel BCC zakelijk op. Waar ik brutaal te woord gestaan word door een medewerker, die mij verwijt van alle ellende en verder niet meer wil praten. Doet uitspraken zoals: ''Moet je maar buiten gaan staan wachten'' en ''Misschien stond je in de keuken'' als de bezorger zogenaamd langs geweest is waarom heb ik geen niet thuis briefje dan? Oh meneer het is uw woord tegen dat van DHL zegt meneer gefrustreerd. Meneer ik ga nu ophangen! Wat een zakelijke instelling.

Ook een mooie hier..''ik draai 600 bonnen per dag maar op een of andere manier gaat het altijd fout bij u''

Dit is dus hoe een medewerker van BCC zakelijk mij te woord stond. Terwijl ik gewoon een civiel gesprek hield.

Na 1e keer mijn pakket kwijtgeraakt/verduisterd te hebben, dacht ik dat het goed zou komen vandaag. I was totally wrong. DHL Parcel verkloot 't weer de 2e keer. They done f*ck it up again!

Met vriendelijke groet mijn beste mensen!

Costnix
Berichten: 1081
Lid geworden op: 26 nov 2016 10:27

Re: DHL : ''Ontvanger niet thuis''

Ongelezen bericht door Costnix »

En wat is uw vraag?

jack.washington
Berichten: 24
Lid geworden op: 30 okt 2017 16:12
Contacteer:

Re: DHL : ''Ontvanger niet thuis''

Ongelezen bericht door jack.washington »

Costnix schreef:En wat is uw vraag?
Of ik een schadevergoeding kan claimen bij DHL omdat ik geld ben kwijtgeraakt. Door reserveringen die gemaakt waren en door de late bezorging volledig dwars liepen.

Moiseule58

Re: DHL : ''Ontvanger niet thuis''

Ongelezen bericht door Moiseule58 »

jack.washington schreef:Beste mensen,

Ik word opgetogen wakker na nu al bijna een maand te wachten op mijn bestelling. Eindelijk stuurt de webshop een nieuw exemplaar op, verpest DHL het weer!
Daar sta ik dan denkende dat ik mijn bestelling vandaag krijg maar de bezorger van DHL dacht er anders over. Ik sta letterlijk elke minuut mijn raam uit te staren of ik hem zie naderen. Na mijn track&trace te verversen op de pagina staat er opeens ''ontvanger niet thuis''. Ik neem een diepe zucht en bel BCC zakelijk op. Waar ik brutaal te woord gestaan word door een medewerker, die mij verwijt van alle ellende en verder niet meer wil praten. Doet uitspraken zoals: ''Moet je maar buiten gaan staan wachten'' en ''Misschien stond je in de keuken'' als de bezorger zogenaamd langs geweest is waarom heb ik geen niet thuis briefje dan? Oh meneer het is uw woord tegen dat van DHL zegt meneer gefrustreerd. Meneer ik ga nu ophangen! Wat een zakelijke instelling.

Ook een mooie hier..''ik draai 600 bonnen per dag maar op een of andere manier gaat het altijd fout bij u''

Dit is dus hoe een medewerker van BCC zakelijk mij te woord stond. Terwijl ik gewoon een civiel gesprek hield.

Na 1e keer mijn pakket kwijtgeraakt/verduisterd te hebben, dacht ik dat het goed zou komen vandaag. I was totally wrong. DHL Parcel verkloot 't weer de 2e keer. They done f*ck it up again!

Met vriendelijke groet mijn beste mensen!
Is dit het vervolg van:

Quote/DHL zegt dat pakket bezorgd is maar ik heb niks ontvangen
door jack.washington » 30 okt 2017 16:19

BCC verzend via DHL een heel duur pakketje en een DHL medewerker claimt dat het pakket op mijn adres geleverd was. En dan ook weer niet maar dat het bij de buren achtergelaten was. Ik was op het gegeven ogenblik niet thuis.
BCC is nu al 2 weken bezig met een zogenaamd onderzoek die toch echt veel te lang duurt. Er is een vreemde handtekening geplaatst.
Ik heb het gevoel dat BCC mij aan het lijntje probeert te houden. Ze zijn nu weer een soort aanvullende onderzoek gestart omdat volgens hen DHL met een verkeerd adres het onderzoek was gestart, DHL zegt weer dat het niet klopt wat BCC zegt. Ik krijg steeds andere scenario's te horen en het is nu echt vervelend aan het worden./unquote

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: DHL : ''Ontvanger niet thuis''

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

jack.washington schreef:
Costnix schreef:En wat is uw vraag?
Of ik een schadevergoeding kan claimen bij DHL omdat ik geld ben kwijtgeraakt. Door reserveringen die gemaakt waren en door de late bezorging volledig dwars liepen.
Nee, u kunt geen claim indienen omdat u geen partij bent bij DHL. De verzender is de opdrachtgever en die is de enige die wat kan doen.
Sowieso bent u hier op een consumentenforum, dus zakelijk geld mislopen kan niemand hier tips over geven.

Dan_Veluwe
Berichten: 94
Lid geworden op: 26 mei 2017 02:33

Re: DHL : ''Ontvanger niet thuis''

Ongelezen bericht door Dan_Veluwe »

Uw bedrijfsjurist inschakelen, of die van de branche vereniging ?
Of naar de winkel van BCC en afhalen ?

Moiseule58

Re: DHL : ''Ontvanger niet thuis''

Ongelezen bericht door Moiseule58 »

NeoDutchio schreef:
jack.washington schreef:
Costnix schreef:En wat is uw vraag?
Of ik een schadevergoeding kan claimen bij DHL omdat ik geld ben kwijtgeraakt. Door reserveringen die gemaakt waren en door de late bezorging volledig dwars liepen.
Nee, u kunt geen claim indienen omdat u geen partij bent bij DHL. De verzender is de opdrachtgever en die is de enige die wat kan doen.
Sowieso bent u hier op een consumentenforum, dus zakelijk geld mislopen kan niemand hier tips over geven.
U heeft zo gelijk, maar dit onderwerp is heel boeiend voor iedere consument die ook met BCC en/of DHL te maken heeft. Dit beperkt zich niet tot de zakelijke markt vrees ik.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: DHL : ''Ontvanger niet thuis''

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Moiseule58 schreef:U heeft zo gelijk, maar dit onderwerp is heel boeiend voor iedere consument die ook met BCC en/of DHL te maken heeft. Dit beperkt zich niet tot de zakelijke markt vrees ik.
Een consument zal geen geld mislopen bij het te laat leveren van een consumentenaankoop. Dus het zakelijke claimgedeelte kan op een consumentenforum niet behandeld worden.
Dat er niet geleverd wordt is inderdaad iets dat overal voorkomt. Echter is de ontvangende partij nooit in machte hier iets aan te doen.

jack.washington
Berichten: 24
Lid geworden op: 30 okt 2017 16:12
Contacteer:

Re: DHL : ''Ontvanger niet thuis''

Ongelezen bericht door jack.washington »

Dan_Veluwe schreef:Uw bedrijfsjurist inschakelen, of die van de branche vereniging ?
Of naar de winkel van BCC en afhalen ?
BCC zegt dat dat niet kan. :(

jack.washington
Berichten: 24
Lid geworden op: 30 okt 2017 16:12
Contacteer:

Re: DHL : ''Ontvanger niet thuis''

Ongelezen bericht door jack.washington »

Klopt het is het vervolg.

Lady1234
Berichten: 26910
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: DHL : ''Ontvanger niet thuis''

Ongelezen bericht door Lady1234 »

“Ze moeten u wel hebben hoor” Ik heb nooit problemen met de bezorger van DHL.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: DHL : ''Ontvanger niet thuis''

Ongelezen bericht door crazyme »

Lady1234 schreef:“Ze moeten u wel hebben hoor” Ik heb nooit problemen met de bezorger van DHL.
Dat is ook mijn eerste gedachte. TS komt wel erg gefrustreerd over. Waarom mag de medewerker van bcc niet vragen of hij toevallig toch ergens anders was ? Dat is vanuit zijn oogpunt toch logisch om te denken ? Of is het aannemelijker om direct te denken dat de dhl medewerker de boel staat te bedonderen ? Dat het gesprek vanuit bcc wordt beëindigd zegt wel iets over de manier waarop dit gesprek is verlopen. En dan zie ik bcc als de professionele partij.

En wat is nu het probleem ? De volgende dag worst het pakket toch weer opnieuw aangeboden ?

jack.washington
Berichten: 24
Lid geworden op: 30 okt 2017 16:12
Contacteer:

Re: DHL : ''Ontvanger niet thuis''

Ongelezen bericht door jack.washington »

crazyme schreef:
Lady1234 schreef:“Ze moeten u wel hebben hoor” Ik heb nooit problemen met de bezorger van DHL.
Dat is ook mijn eerste gedachte. TS komt wel erg gefrustreerd over. Waarom mag de medewerker van bcc niet vragen of hij toevallig toch ergens anders was ? Dat is vanuit zijn oogpunt toch logisch om te denken ? Of is het aannemelijker om direct te denken dat de dhl medewerker de boel staat te bedonderen ? Dat het gesprek vanuit bcc wordt beëindigd zegt wel iets over de manier waarop dit gesprek is verlopen. En dan zie ik bcc als de professionele partij.

En wat is nu het probleem ? De volgende dag worst het pakket toch weer opnieuw aangeboden ?
Wat versta jij niet onder ''Ik stond letterlijk voor het raam te wachten''
Er is nooit een eerste bezorgpoging gedaan omdat sommige bezorgers gewoon lopen te kloten bij DHL.
Denk je dat ik dit voor de lol zit te verzinnen? We hebben afgesproken het bij een parcel shop achter te laten, misschien dat ze daar niet in falen.
Daarnaast wil ik ook even doorgeven dat de medewerker van BCC heel gefrustreerd overkwam. Ik ben nog heel kalm na een bijna een maand te wachten. Gelukkig had ik het op luidspreker en meerdere getuigen.
Enough said.
Laatst gewijzigd door jack.washington op 15 nov 2017 08:15, 1 keer totaal gewijzigd.

jack.washington
Berichten: 24
Lid geworden op: 30 okt 2017 16:12
Contacteer:

Re: DHL : ''Ontvanger niet thuis''

Ongelezen bericht door jack.washington »

Lady1234 schreef:“Ze moeten u wel hebben hoor” Ik heb nooit problemen met de bezorger van DHL.
Ja die moeten mij hebben ja, met PostNL nooit problemen gehad, UPS ook niet, DPD ook niet, FedEx ook niet.

Dan_Veluwe
Berichten: 94
Lid geworden op: 26 mei 2017 02:33

Re: DHL : ''Ontvanger niet thuis''

Ongelezen bericht door Dan_Veluwe »

@Jack.wahongton. Valt nog wel mee voor u dan.Ik heb drie -bijna- volwassen kinderen in huis die veel spullen bestellen. Ik maak bijna een extra kop koffie voor "X" van POST.NL. Helaas heeft hij daar geen tijd voor, een heel aardige man, fijn om bijna altijd dezelfde bezorger te hebben. Ondertussen hebben we zijn mobiele nummer en stuur ik hem een WA bericht als we er niet zijn, van tevoren. Ik zet zijn naam er niet neer om gezeur [voor hem] met POST.NL te voorkomen. Ook bijna altijd dezelfde bezorger van DPD . Van DHL komen er twee, maar ik denk dat in dit geval het twee ZZP-ers zijn die samen één baantje delen. Het gedoe is bijna nooit met deze mensen. Vaak zit het in de overslag op de route. Of inklaring. Maar feitelijk gaat 90-95% van de pakketjes die hier komen naadloos... Maar met al de bedrijven wel eens iets gehad. Laatst met twee spiegels. Was er één gebroken. Die heb ik geweigerd en ging gelijk retour. Plusje voor DPD ! Maar de winkel verwerkte de retourzending niet goed. Dat weren dus wat telefoontjes...

Laatst met GLS zelf iets retour verzonden naar "China". Sommige bedrijven zijn groot genoeg om een filiaal in WE te openen. Dan kun je DE/ES/FR/VK als verzendpunt kiezen. Dat is dan ongeveer 5-15% duurder dan uit China, maar je hebt dus géén gedoe met douane ! Nu de nieuwe 'silk road' open gaat [ spoorweg direct uit China naar WE], zullen de problemen minder worden. De reis met de trein is 4 dagen inclusief laden/lossen...

Afijn : GLS in Hamburg kon adres niet vinden. Was er wel, maar zat in een bedrijfs verzamelgebouw met een tiental anderen. En ze gingen van 11.30-14h lunchen.... Laat die GLS koerier nu elke dag om 12h daar staan... Dat werden dus héél veel telefoontjes [ gelukkig onbeperkt bellen abbo, vaste lijn].
Maar ik denk dat u gewoon pech heeft met misschien de combo van BCC/POST.NL... Omdat bij ons 95% goed gaat...

webshopeigenaar14
Berichten: 364
Lid geworden op: 21 jun 2017 23:12

Re: DHL : ''Ontvanger niet thuis''

Ongelezen bericht door webshopeigenaar14 »

Moiseule58 schreef: maar dit onderwerp is heel boeiend voor iedere consument die ook met BCC en/of DHL te maken heeft. Dit beperkt zich niet tot de zakelijke markt vrees ik.
Dit onderwerp is net zo boeiend als de 500 eerdere identieke situaties die allemaal tot in den treuren beschreven zijn. Niet om het te begaliseren, maar omdat het verhaal en de te volgen handelingen 500x beschreven zijn in vorige topics.

stofzuigertje

Re: DHL : ''Ontvanger niet thuis''

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Via de mail bij DHL klagen over de bezorger in jou wijk, voor 2e keer.....

En waarom niet naar DHL punt laten bezorgen en die winkel daar zelf ophalen...
Daar komen vele pakjes van werkende aan en die krijgt vaak extra omzet hierdoor... omdat ze nog iets kopen.

Gezien de prijs die de bezorger kreeg , ja dan loop je het risico op slechte bezorgers maar door te klagen bij DHL gaan zij op zoek naar betere bezorger!

Moiseule58

Re: DHL : ''Ontvanger niet thuis''

Ongelezen bericht door Moiseule58 »

webshopeigenaar14 schreef:
Moiseule58 schreef: maar dit onderwerp is heel boeiend voor iedere consument die ook met BCC en/of DHL te maken heeft. Dit beperkt zich niet tot de zakelijke markt vrees ik.
Dit onderwerp is net zo boeiend als de 500 eerdere identieke situaties die allemaal tot in den treuren beschreven zijn. Niet om het te begaliseren, maar omdat het verhaal en de te volgen handelingen 500x beschreven zijn in vorige topics.
U bagatelliseert niets wat mij betreft, maar ieder verhaal is toch weer anders, in de zin van hoe de verkoper en pakketdienst er mee omgaan. En daarmee leerzaam voor iedereen die online koopt.
De vervoerder die een webshop gebruikt kan voor consumenten ook doorslaggevend zijn bij wie zij kopen.

webshopeigenaar14
Berichten: 364
Lid geworden op: 21 jun 2017 23:12

Re: DHL : ''Ontvanger niet thuis''

Ongelezen bericht door webshopeigenaar14 »

Moiseule58 schreef:
webshopeigenaar14 schreef:
Moiseule58 schreef: maar dit onderwerp is heel boeiend voor iedere consument die ook met BCC en/of DHL te maken heeft. Dit beperkt zich niet tot de zakelijke markt vrees ik.
Dit onderwerp is net zo boeiend als de 500 eerdere identieke situaties die allemaal tot in den treuren beschreven zijn. Niet om het te begaliseren, maar omdat het verhaal en de te volgen handelingen 500x beschreven zijn in vorige topics.
U bagatelliseert niets wat mij betreft, maar ieder verhaal is toch weer anders, in de zin van hoe de verkoper en pakketdienst er mee omgaan. En daarmee leerzaam voor iedereen die online koopt.
De vervoerder die een webshop gebruikt kan voor consumenten ook doorslaggevend zijn bij wie zij kopen.
Ieder verhaal is inderdaad anders, maar iedere handelswijze hetzelfde. U bent geen partij, hoe onlogisch dit ook klinkt. U legt het probleem neer bij BCC en zij dienen het op te lossen. Doen ze dit niet dan kunt u verdere stappen ondernemen. Alle overige omstandigheden zijn compleet bijzaak.

Geen enkele webshop verandert van vervoerder omdat iemand hier een klacht over heeft. De klachten zijn gemiddeld over alle vervoerders gelijk. Overal zijn incidenten.

Moiseule58

Re: DHL : ''Ontvanger niet thuis''

Ongelezen bericht door Moiseule58 »

webshopeigenaar14 schreef:
Moiseule58 schreef:
Dit onderwerp is net zo boeiend als de 500 eerdere identieke situaties die allemaal tot in den treuren beschreven zijn. Niet om het te begaliseren, maar omdat het verhaal en de te volgen handelingen 500x beschreven zijn in vorige topics.
U bagatelliseert niets wat mij betreft, maar ieder verhaal is toch weer anders, in de zin van hoe de verkoper en pakketdienst er mee omgaan. En daarmee leerzaam voor iedereen die online koopt.
De vervoerder die een webshop gebruikt kan voor consumenten ook doorslaggevend zijn bij wie zij kopen.
Ieder verhaal is inderdaad anders, maar iedere handelswijze hetzelfde. U bent geen partij, hoe onlogisch dit ook klinkt. U legt het probleem neer bij BCC en zij dienen het op te lossen. Doen ze dit niet dan kunt u verdere stappen ondernemen. Alle overige omstandigheden zijn compleet bijzaak..[/quote]

Pardon???? Waar zeg ik dat ik partij ben? Waar staat dat ik het probleem bij BCC neerleg, of wie dan ook? Waarom zou ik verdere stappen moeten ondernemen? Voor alle duidelijkheid, ik ben niet TS. Het enige wat ik gezegd heb is dat het voor een consument boeiend is om het verloop te volgen van hoe webshops en vervoerders met deze problemen omgaan.

Off topic: ik heb nog nooit problemen met een webshop gehad, en ik bestel heel veel online.

Gesloten