LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] PostNL: pakketjes verdwenen

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
ronny25
Berichten: 9
Lid geworden op: 16 nov 2017 17:08

PostNL: pakketjes verdwenen

Ongelezen bericht door ronny25 »

Goedendag ik heb een pakket besteld van 93 euro en aangetekend laten versturen die is nooit aangekomen en nu 1 week later verzend ikzelf een pakket van 110 euro OOK aangetekend en ook nooit is aangekomen . Bij de klachtenservice zeggen ze steeds het zelfde en heb er een hard hoofd in ooit me geld OF pakjes nog te zien .
Hebben meer mensen dit mee gemaakt en zo ja wat heeft u gedaan ?
Want dit in 2 weken tijd is wel heel vreemd en veel geld (voor mij)
MvG
Laatst gewijzigd door Radar op 17 nov 2017 11:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel door Moderatie aangepast

webshopeigenaar14
Berichten: 364
Lid geworden op: 21 jun 2017 23:12

Re: PostNL: pakketjes verdwenen

Ongelezen bericht door webshopeigenaar14 »

Uhm...ik denk dat dit de 4e keer deze week is:

Dit hebben duizenden mensen meegemaakt, gevraagd en er zijn duizenden dezelfde antwoorden. Even zoeken op dit forum.

IlsevK
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 nov 2017 15:43

Re: PostNL: pakketjes verdwenen

Ongelezen bericht door IlsevK »

Ik heb via marktplaats een pakketje met sokken besteld. Het brievenbuspakketje is door de afzender afgelopen dinsdag 14-11-2017 verstuurd. De afzender heeft een foto gemaakt van het bonnetje van Post NL met daarop mijn juiste adres. Gister 16-11-2017 controleerde ik wanneer mijn pakketje binnen zou komen. Toen las ik dat het pakketje volgens Post NL woensdag 15-11-2017 al bij mij door de brievenbus zou zijn gedaan. Ik heb het pakket dus echter helemaal niet ontvangen. Ik heb daarom direct Post NL gebeld met de vraag waar mijn pakketje was. Post NL heeft toen een klacht van mij in behandeling genomen wat betekent dat zij contact opnemen met de baas van de postbode en dat de postbode vervolgens wordt gevraagd waar dat pakket is. Op dat moment kwam ik niet veel verder. Vandaag, 17-11-2017 opnieuw teruggebeld. De eerste persoon die ik aan de lijn kreeg wilde mij geen informatie geven over mijn pakket omdat ik niet de afzender ben en dus niet de opdrachtgever, vreemd want gister ging dit nog wel. Met deze man kwam ik niet verder en dus opgehangen en opnieuw gebeld. Ik kreeg een ander persoon aan de lijn en heb opnieuw mijn verhaal verteld en gevraagd of er al iets gebeurd is met mijn klacht. Die mw. gaf aan dat de klacht wel verzonden was naar de leidinggevende maar dat er nog geen contact is geweest met de postbode. Iets wat mij zeer verbaasd aangezien het toch van belang is dat dit postbode zo snel mogelijk benaderd wordt want hoe langer het duurt hoe meer kans dat de postbode niet weet waar het pakketje is. Ik heb dit aangegeven bij de mw. aan de telefoon maar die zij dat ze verder niks voor mij kon betekenen. De mw. gaf aan dat wanneer er contact gezocht was met de postbode dat zij dit niet door zouden geven aan mij maar ik zelf moest bellen om te vragen of er al nieuws was. Verder gaf ze ook aan dat als de postbode niks wist dat ze niks meer voor mij kunnen doen. Dan kan ik dus fluiten naar mijn €35,00. Post NL heeft een service van niks. Hun raken mijn pakket kwijt dus naar mijn idee moeten ook hun het dan oplossen.

Moneyman
Berichten: 29987
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: PostNL: pakketjes verdwenen

Ongelezen bericht door Moneyman »

IlsevK schreef:Ik heb via marktplaats een pakketje met sokken besteld. Het brievenbuspakketje is door de afzender afgelopen dinsdag 14-11-2017 verstuurd. De afzender heeft een foto gemaakt van het bonnetje van Post NL met daarop mijn juiste adres. Gister 16-11-2017 controleerde ik wanneer mijn pakketje binnen zou komen. Toen las ik dat het pakketje volgens Post NL woensdag 15-11-2017 al bij mij door de brievenbus zou zijn gedaan. Ik heb het pakket dus echter helemaal niet ontvangen. Ik heb daarom direct Post NL gebeld met de vraag waar mijn pakketje was. Post NL heeft toen een klacht van mij in behandeling genomen wat betekent dat zij contact opnemen met de baas van de postbode en dat de postbode vervolgens wordt gevraagd waar dat pakket is. Op dat moment kwam ik niet veel verder. Vandaag, 17-11-2017 opnieuw teruggebeld. De eerste persoon die ik aan de lijn kreeg wilde mij geen informatie geven over mijn pakket omdat ik niet de afzender ben en dus niet de opdrachtgever, vreemd want gister ging dit nog wel. Met deze man kwam ik niet verder en dus opgehangen en opnieuw gebeld. Ik kreeg een ander persoon aan de lijn en heb opnieuw mijn verhaal verteld en gevraagd of er al iets gebeurd is met mijn klacht. Die mw. gaf aan dat de klacht wel verzonden was naar de leidinggevende maar dat er nog geen contact is geweest met de postbode. Iets wat mij zeer verbaasd aangezien het toch van belang is dat dit postbode zo snel mogelijk benaderd wordt want hoe langer het duurt hoe meer kans dat de postbode niet weet waar het pakketje is. Ik heb dit aangegeven bij de mw. aan de telefoon maar die zij dat ze verder niks voor mij kon betekenen. De mw. gaf aan dat wanneer er contact gezocht was met de postbode dat zij dit niet door zouden geven aan mij maar ik zelf moest bellen om te vragen of er al nieuws was. Verder gaf ze ook aan dat als de postbode niks wist dat ze niks meer voor mij kunnen doen. Dan kan ik dus fluiten naar mijn €35,00. Post NL heeft een service van niks. Hun raken mijn pakket kwijt dus naar mijn idee moeten ook hun het dan oplossen.
Je maakt van het probleem van de verzender jouw probleem. Jij moet gewoon de afzender aanspreken en hem het met PostNL uit laten zoeken.

webshopeigenaar14
Berichten: 364
Lid geworden op: 21 jun 2017 23:12

Re: PostNL: pakketjes verdwenen

Ongelezen bericht door webshopeigenaar14 »

IlsevK schreef:Post NL heeft toen een klacht van mij in behandeling genomen wat betekent dat zij contact opnemen met de baas van de postbode en dat de postbode vervolgens wordt gevraagd waar dat pakket is..
In termen van postnl betekend dit: zo, die horen we de eerste dagen niet meer, en als ie weer belt vertellen we hetzelfde. :lol:

ronny25
Berichten: 9
Lid geworden op: 16 nov 2017 17:08

Re: PostNL: pakketjes verdwenen

Ongelezen bericht door ronny25 »

Je maakt van het probleem van de verzender jouw probleem. Jij moet gewoon de afzender aanspreken en hem het met PostNL uit laten zoeken.

Dit is niet waar , ik heb zelf een aangetekende brief verstuurd die niet is aan gekomen EN een vriend van mij heeft een pakket met foto van het pakket en T&T foto laten zien ik kon het volgen tot de sorteercentum en toen alles weg !! Bij elkaar 220 Euro + nog 2 keer 8,30 omdat het "veiliger is om aangetekend te doen (not) !! Net weer gebeld en om de dag doe ik dat elke keer het zelfde antwoord "even geduld" nou die raakt aardig op

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: PostNL: pakketjes verdwenen

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Verzenders kunnen een navraag laten opstarten bij Postnl.

https://www.google.nl/search?q=site%3Ak ... e&ie=UTF-8

NeoDutchio
Berichten: 12300
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: PostNL: pakketjes verdwenen

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

ronny25 schreef:Je maakt van het probleem van de verzender jouw probleem. Jij moet gewoon de afzender aanspreken en hem het met PostNL uit laten zoeken.

Dit is niet waar , ik heb zelf een aangetekende brief verstuurd die niet is aan gekomen EN een vriend van mij heeft een pakket met foto van het pakket en T&T foto laten zien ik kon het volgen tot de sorteercentum en toen alles weg !! Bij elkaar 220 Euro + nog 2 keer 8,30 omdat het "veiliger is om aangetekend te doen (not) !! Net weer gebeld en om de dag doe ik dat elke keer het zelfde antwoord "even geduld" nou die raakt aardig op
De verzender heeft een overeenkomst met PostNL. Dus als u uw post niet ontvangt moet u bij de verzender klagen en deze kan een onderzoek laten instellen. U als ontvangende partij bent geen partij voor PostNL, er is immers geen overeenkomst met u.

Moneyman
Berichten: 29987
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: PostNL: pakketjes verdwenen

Ongelezen bericht door Moneyman »

ronny25 schreef:Je maakt van het probleem van de verzender jouw probleem. Jij moet gewoon de afzender aanspreken en hem het met PostNL uit laten zoeken.

Dit is niet waar , ik heb zelf een aangetekende brief verstuurd die niet is aan gekomen EN een vriend van mij heeft een pakket met foto van het pakket en T&T foto laten zien ik kon het volgen tot de sorteercentum en toen alles weg !! Bij elkaar 220 Euro + nog 2 keer 8,30 omdat het "veiliger is om aangetekend te doen (not) !! Net weer gebeld en om de dag doe ik dat elke keer het zelfde antwoord "even geduld" nou die raakt aardig op
Natuurlijk is het wél waar. De verzender heeft een overeenkomst met PostNL, de ontvanger niet.

Lady1234
Berichten: 27068
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: PostNL: pakketjes verdwenen

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik weet niet in welk deel van Nederland jullie wonen, maar ik ben nog nooit een pakketje kwijt geweest bij de post, ook geen gewone post.

ronny25
Berichten: 9
Lid geworden op: 16 nov 2017 17:08

Re: PostNL: pakketjes verdwenen

Ongelezen bericht door ronny25 »

Lady1234 schreef:Ik weet niet in welk deel van Nederland jullie wonen, maar ik ben nog nooit een pakketje kwijt geweest bij de post, ook geen gewone post.
Klopt helemaal normaal doe ik het op de "gewone post" maar ik dacht omdat het nu snel ergens moest zijn EN veilig omdat het voor mij veel geld is , dus heb ik het aangetekend gedaan nou bij deze 2 keer in 2 weken weg , foetsie .
En lieve mensen IK ben van 1 de verzender en van 1 de ontvanger dus wel heel erg vreemd hoor.
Bij 1 pakket heeft de verzender al een "onderzoek" gestart maar wat houd dat "onderzoek" nu in ? Dat kunnen ze zelf niet eens zeggen.
Maar wel 220 euro + verzend kosten kwijt. zou het helpen om het ook bij politie aan te geven ?/
Ps ik woon in de randstad , maar dat moet eigenlijk niets uitmaken .....toch?
En nu ik dit zelf mee maak en er nu achter aan zit zie ik hoe vaak het fout gaat en dat is vaak , heel vaak.
Laatst gewijzigd door ronny25 op 18 nov 2017 10:44, 1 keer totaal gewijzigd.

ronny25
Berichten: 9
Lid geworden op: 16 nov 2017 17:08

Re: PostNL: pakketjes verdwenen

Ongelezen bericht door ronny25 »

[quote="Moneyman"][quote="ronny25"]Je maakt van het probleem van de verzender jouw probleem. Jij moet gewoon de afzender aanspreken en hem het met PostNL uit laten zoeken.

Sorry lees het even goed een vriend is van 1 pakket de man die het verstuurd en bij 1 pakket ben IKZELF de verzender !! Dus ik vindt het heel erg vreemd bij POSTNL want het is wel degelijk hun pakkie aan . Ik kon het volgen tot het soorteercentrum en toen niets meer dus waar gaat het nu fout ? Bij POST NL lijkt mij ?

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: PostNL: pakketjes verdwenen

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Als Postnl de schade niet vergoedt, kun je een geschil tegen ze aanspannen bij de www.sgc.nl

Nijogeth
Berichten: 9952
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: PostNL: pakketjes verdwenen

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Lady1234 schreef:Ik weet niet in welk deel van Nederland jullie wonen, maar ik ben nog nooit een pakketje kwijt geweest bij de post, ook geen gewone post.
Ik denk dat het veel te maken heeft met de regio en de bezorger. De bezorgers hier (plattelandsdorp) zijn jongens uit de regio en dus bij velen bekend. Mogelijk dat er in grote steden bijvoorbeeld vaker diefstal plaats vindt, omdat er totaal geen binding is met de klanten.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: PostNL: pakketjes verdwenen

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Bob Schurkjens schreef:Als Postnl de schade niet vergoedt, kun je een geschil tegen ze aanspannen bij de http://www.sgc.nl
Dat heeft weinig zin als TS het pakket niet verzekerd heeft verzonden, veelal is dit wel standaard zo bij aangetekend versturen.

Moneyman
Berichten: 29987
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: PostNL: pakketjes verdwenen

Ongelezen bericht door Moneyman »

ronny25 schreef:
Moneyman schreef:
ronny25 schreef:Je maakt van het probleem van de verzender jouw probleem. Jij moet gewoon de afzender aanspreken en hem het met PostNL uit laten zoeken.

Sorry lees het even goed een vriend is van 1 pakket de man die het verstuurd en bij 1 pakket ben IKZELF de verzender !! Dus ik vindt het heel erg vreemd bij POSTNL want het is wel degelijk hun pakkie aan . Ik kon het volgen tot het soorteercentrum en toen niets meer dus waar gaat het nu fout ? Bij POST NL lijkt mij ?
Ok, goed lezen is een prima advies. Daarom maar even de vraag: tegen wie had ik het? Niet tegen jou in ieder geval.

ronny25
Berichten: 9
Lid geworden op: 16 nov 2017 17:08

Re: PostNL: pakketjes verdwenen

Ongelezen bericht door ronny25 »

En ja hoor ik zou Woensdag 22 november iets horen maar krijg nu de indruk dat ze het zolang uitstellen dat het afstel gaat worden !!!

Hi Ron! Er wordt pas later contact opgenomen omdat vanwege drukte de reactietijd van onze onderzoekafdeling is verlengd. Dit is de reden waarom je eerst een andere datum te horen hebt gekregen, excuses hiervoor. Ik heb alles goed bekeken en zie dat er twee cases lopen voor je. Je zult voor de case v/h aangetekende pakket op of voor woensdag 6 december een reactie ontvangen, de case v/d aangetekende brief zul je uiterlijk op dindag 12 december een reactie krijgen. Voor een aangetekende brief kan een afzender maximaal €50,00 ontvangen omdat er is betaald voor een verzekering v/d inhoud t/m €50,00 bij deze verzending. Voor het aangetekende pakket kan een afzender maximaal €500,00 ontvangen. Alle restitutie wordt behandeld via onze onderzoeksafdeling, dus hier heb ik verder geen inspraak in voor je.

Dank POSTNL voor mijn fijne feestdagen

ronny25
Berichten: 9
Lid geworden op: 16 nov 2017 17:08

Re: PostNL: pakketjes verdwenen

Ongelezen bericht door ronny25 »

wat een bedrijf nu een dure brief verzonden NIET aangetekend en gewoon met 1 postzegel verzonden en u raad het al HIJ KOMT AAN!!kortom de äangetekende brieven"daar gaat men in mijn ogen van uit dat het waarden heeft en wordt achter over gedrukt . Ze houden je zo lang aan het lijntje dat je/ik het van zelf op geef want ze weten zelf dat ze het lang kunnen uit houden , ze hebben nu eenmaal een monepolie positie.

webshopeigenaar14
Berichten: 364
Lid geworden op: 21 jun 2017 23:12

Re: PostNL: pakketjes verdwenen

Ongelezen bericht door webshopeigenaar14 »

ronny25 schreef:wat een bedrijf nu een dure brief verzonden NIET aangetekend en gewoon met 1 postzegel verzonden en u raad het al HIJ KOMT AAN!!kortom de äangetekende brieven"daar gaat men in mijn ogen van uit dat het waarden heeft en wordt achter over gedrukt . Ze houden je zo lang aan het lijntje dat je/ik het van zelf op geef want ze weten zelf dat ze het lang kunnen uit houden , ze hebben nu eenmaal een monepolie positie.
Neehoor, dat lijkt maar zo. Als 99,99% van de verzendingen goed gaan, dan zijn die 0,01% nog steeds honderden zendingen per dag waar het fout mee gaat. En dat ligt niet altijd aan de bezorger, maar vaker aan de 'systemen' erachter. Brieven die verpulvert worden in de sorteermachine, zoek raken op de depots etc.

Daarnaast denk ik niet dat ze je aan het lijntje houden, maar dat er gewoon niets gebeurd. Men is uiteraard geen weken bezig met jouw case te onderzoeken. Dat duurt namelijk ongeveer 10 sec. Je staat weken in de wacht totdat jouw case aan de beurt is. En dan krijg je waarschijnlijk het antwoord dat men jou niets mag mededelen omdat niet jij, maar de verzender een overeenkomst met postnl heeft. En die verzender denkt tegen de tijd dat je eindelijk eens bij hem komt aankloppen..ja hallo, als er wat mis was dan had je dat 3 weken geleden moeten melden. Nu ben ik te laat om hier nog een case over te openen bij postnl. Dus volg svp de eerder gegeven adviezen op dit bij de verzender op zijn bord te leggen.

ronny25
Berichten: 9
Lid geworden op: 16 nov 2017 17:08

Re: PostNL: pakketjes verdwenen

Ongelezen bericht door ronny25 »

Welke adviesen doel u op dan?? Ik ben in 1 geval zelf de VERZENDER en in de andere een vriend van mij die iets aangetekend naar MIJ verstuurde (die al een case heeft aangemaakt) en ik zelf ook nu een case heb aan gemaakt . En ik kon ze alle 2 VOLGEN via T&T tot ze plots weg waren !! Nu over die case gevallen houden ze me voor mij EN van meerdere mensen (wat ik nu weet) wel degelijk aan de lijn , eerst werd er gezegd "we nemen binnen 2 dagen contact op" na weer gebeld te hebben weer 2 dagen dit tot 4 maal toe EN nu uit eindelijk zeggen ze 6 december en 12 december heeft u de uitslag IETS wat ik sterk in twijfel trek !? dat is in mijn ogen wel degelijk mensen aan het lijntje houden.
Het erge is nog ze zijn aangetekend verstuurd dus verwacht je dat het zorgvuldiger gaat dan normaal nou niets is minder waar ik heb nu gewoon via de "gewone post" iets van aardige waarde verstuurd (75 euro) en die komt wel aan . Kortom wat men denkt over aangetekend versturen dat het veiliger is dat is klink klare onzin.
Ik ga er van uit dat mensen die bij POSTNL werken weten dat aangetekend vaak meer waarde heeft en dus wordt het eerder gestolen door iemand van POSTNL (anders is het niet te verklaren dat 2 aangetekende verzendingen "verdwijnen") terwijl ik normaal nooit aangetekend verstuur nu wel 2 keer en 2 keer weg dat KAN geen toeval zijn! Dus ik heb wel degelijk het recht om het op het bord van POSTNL te gooien !
ps ik raad u aan om eens rond te surfen op sociaal media en google en dan zal u zien dat die 99,9% van u nergens op is gebaseerd GR Ron

Gesloten