LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Pronet Advies wil helpen energieleverancier te vinden.

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
GerritHartholt
Berichten: 77
Lid geworden op: 10 jul 2015 23:30
Locatie: Dedemsvaart
Contacteer:

Pronet Advies wil helpen energieleverancier te vinden.

Ongelezen bericht door GerritHartholt »

Op 22 nov en 29 nov ben ik gebeld door Pronet Advies, dit ondanks dat ik in het bel-me-niet-register sta geregistreerd. Na enig heen en weer gepraat over wat mijn verbruik zou zijn (hun cijfers klopten niet), wilden ze mij een voorstel doen voor een andere energieleverancier, daarvoor vroegen ze mijn geboortedatum en mailadres. Op mijn vraag of dat een offerte is of een contract kreeg ik een vaag antwoord. Omdat ik het niet vertrouwde heb ik mijn geboortedatum en mailadres niet aan Pronet Advies verstrekt.

Wie heeft er ervaring met Pronet Advies?

Op mijn weblog staat een uitgebreider verslag over wat ik tot nu toe meegemaakt heb met Pronet Advies:
http://gerrithartholt.blogspot.nl/2017/ ... dvies.html

Enkele dagen nadat ik op mijn weblog het e.e.a. had geplaatst over Pronet Advies, hebben ze hun website aangepast (informatie verwijderd).
Op mijn vraag onder welke naam is Pronet Advies bekend bij de Kamer van Koophandel heb ik tot op heden 5 dec 2017 geen antwoord gekregen.

Lady1234
Berichten: 27073
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Pronet Advies wil helpen energieleverancier te vinden.

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Wat kan het u schelen onder welke naam ze ergens staan? Waarom zou u met ze in zee gaan. Als u wilt wisselen van energieboer, dan kunt u dat toch zelf door vergelijkingssites te raadplegen.

stofzuigertje

Re: Pronet Advies wil helpen energieleverancier te vinden.

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Ik weet dat dit soort onbekende vaak duurder zijn of misleiden.
Ze gaan voor de afsluit provisie en het zou mijn niets verbazen als ze op hun dure kantoor gewoon jou gegevens op www.gaslicht.com zouden invullen en dan dit aanbieden... mits ze de provisie kregen....
Dat betekende dat je duurder uit bent want je moet hun service betalen.

Gewoon de bekende website even zelf invullen en dit soort vage bedrijven vooral vermijden.
Meestal doen ze ook zorg en andere verzekeringen en beleggingsproducten waar ik nog nooit van gehoord heb.

Dirkie
Berichten: 2931
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Pronet Advies wil helpen energieleverancier te vinden.

Ongelezen bericht door Dirkie »

U steekt wel heel veel tijd en aandacht aan een 'bedrijf' wat U niet vertrouwd. Als ik gebeld word door dit soort bedrijven dan zeg ik simpelweg 'geen belangstelling' en ga gewoon door met waar ik mee bezig was.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Pronet Advies wil helpen energieleverancier te vinden.

Ongelezen bericht door Brahms »

Na enig heen en weer gepraat over wat mijn verbruik zou zijn 
Kijk, zo ver moet je het al helemaal niet laten komen. Gelijk ophangen !
Snap niet dat je zo veel belangstelling hebt voor een bedrijf waar je toch niet mee in zee wilt / moet gaan.

GerritHartholt
Berichten: 77
Lid geworden op: 10 jul 2015 23:30
Locatie: Dedemsvaart
Contacteer:

Re: Pronet Advies wil helpen energieleverancier te vinden.

Ongelezen bericht door GerritHartholt »

Beste @Dirkie en @Brahms

Door dit topic te starten probeer ik er achter te komen of dat wat ik vermoed m.b.t. Pronet Advies klopt. (Check uitvoeren.)
Door op dit forum voor Pronet Advies te waarschuwen (let op), kan ik mensen helpen om alert te zijn.

Een waarschuwing door mij (en anderen) eerder dit jaar voor All Great Dealz bleek te kloppen, m.b.t. Pronet Advies ben ik nu een check aan het uitvoeren.

Lady1234
Berichten: 27073
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Pronet Advies wil helpen energieleverancier te vinden.

Ongelezen bericht door Lady1234 »

En wat vermoedt u dan? Dat zij u iets willen verkopen?

GerritHartholt
Berichten: 77
Lid geworden op: 10 jul 2015 23:30
Locatie: Dedemsvaart
Contacteer:

Re: Pronet Advies wil helpen energieleverancier te vinden.

Ongelezen bericht door GerritHartholt »

Beste Lady1234.

Wat ik vermoed is dat Pronet Advies van de energieleverancier of andere provider waar ze hun "klanten" naar toe proberen te leiden een geldbedrag proberen te "vangen", het was niet voor niets dat ze mij een voorstel wilden sturen voor een contract voor 5 jaar (hogere welkomstpremie). Of dat geldbedrag welkomstpremie of aanbrengpremie of anderzins heet weet ik niet.

Op de website van Pronet Advies is geen informatie te vinden over hun verdienmodel, m.a.w. ze zijn hierover niet open en eerlijk in de communicatie.

Wat ik wel weet is dat veel officiële vergelijkingssites geld ontvangen indien iemand via hen overstapt naar een andere (energie)leverancier.

Door o.a. op dit forum hierover een vraag te stellen, kan ik checken of dit vermoeden klopt.

Vergelijkingssites, hoe onafhankelijk zijn die eigenlijk?
https://weblog.moneywise.nl/financieel- ... eigenlijk/

Lady1234
Berichten: 27073
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Pronet Advies wil helpen energieleverancier te vinden.

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ga er maar gewoon van uit dat zij daarvoor geld ontvangen. Hoeft u niet verder te zoeken. Niemand neemt toch een vijf jarig contract. Heel dom.

ZeerPrivé
Berichten: 5415
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Pronet Advies wil helpen energieleverancier te vinden.

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Wat ik wel weet is dat veel officiële vergelijkingssites geld ontvangen indien iemand via hen overstapt naar een andere (energie)leverancier.

Door o.a. op dit forum hierover een vraag te stellen, kan ik checken of dit vermoeden klopt.
Hoezo vermoeden? Ieder weldenkend mens weet dat toch. Ook overstappen via de Consumentenbond (of dat nou energie, zorg enz. is), is een leuke bron van inkomsten voor de CB.

Pronet Advies
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 dec 2017 16:04

Re: Pronet Advies wil helpen energieleverancier te vinden.

Ongelezen bericht door Pronet Advies »

Beste meneer Gerrit,
Als u nou eerst aan ons had gevraagd wie wij zijn en wat wij doen dan hadden wij deze conversatie nu niet hoeven te voeren. U bent eerst een belastende blog gestart op uw pagina en daarna heeft u een bericht geplaatst op ons facebookpagina. U hecht blijkbaar meer waarde aan aandacht en onnodige publiciteit i.p.v. antwoorden op uw vragen.
Dat u onze naam in dezelfde regel noemt met bedrijven die consumenten opbellen en onterechte vorderingen en aanmaningen sturen getuigd van een fantasievol karakter en provocateur gedrag.
Ter verduidelijking: wij onderhandelen in naam van de consumenten met energieleveranciers en krijgen een vergoeding voor elk nieuw binnen gebracht lid. Voor de rest willen wij hier liever geen tijd meer aan besteden.

ps: Excuses aan de lezers van dit bericht voor onze toon.

Voor de rest wensen wij u uiteraard een fijne dag verder.

Met vriendelijke groet,
Team Pronetadvies

GerritHartholt
Berichten: 77
Lid geworden op: 10 jul 2015 23:30
Locatie: Dedemsvaart
Contacteer:

Re: Pronet Advies wil helpen energieleverancier te vinden.

Ongelezen bericht door GerritHartholt »

Beste ZeerPrivé.

Dank voor de reactie.

Mede n.a.v. uw opmerking heb ik even op de website van de Consumentenbond gekeken bij Energiecollectief.

Veelgestelde vragen over het Energiecollectief van de Consumentenbond:
https://www.consumentenbond.nl/energie- ... collectief

Citaat:
Verdient de Consumentenbond eraan als ik gebruikmaak van het Energiecollectief?
De Consumentenbond ontvangt een vergoeding per overstapper.
Nieuwe klant 1 jaar: € 46
Nieuwe klant 3 jaar: € 50
Bestaande klant: € 28,50
Einde citaat.

De Consumentenbond is open en eerlijk over of ze geld verdienen aan mensen die via het Energiecollectief van de Consumentenbond overstappen, Pronet Advies is met haar "overstapservice" tot op heden niet open en eerlijk.

================================================================

Op een website van een vergelijkingssite vondt ik de volgende tekst:

Citaat: "Wij ontvangen per overstap-aanmelding een vergoeding voor de verwerking hiervan. Voor Gaslicht.com maakt het niet uit naar wie u overstapt, deze vergoeding van de aanbieder is voor ons altijd gelijk. Dit stelt ons in staat om u onze service gratis aan te bieden." Einde citaat.

Deze vergelijkingssite (voorbeeld) is ook open en eerlijk over hun verdienmodel, tot op heden 6 dec 2017 is Pronet Advies niet open en eerlijk over haar verdienmodel.

Moneyman
Berichten: 30002
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Pronet Advies wil helpen energieleverancier te vinden.

Ongelezen bericht door Moneyman »

Gerrit, waar maak je je druk om...

Als het je niet aanstaat: nee zeggen, ophangen, en dóór met je leven. En zijn toch zeker wel interessantere zaken om over te bloggen?

GerritHartholt
Berichten: 77
Lid geworden op: 10 jul 2015 23:30
Locatie: Dedemsvaart
Contacteer:

Re: Pronet Advies wil helpen energieleverancier te vinden.

Ongelezen bericht door GerritHartholt »

Geacht Team Pronet Advies.

Dank voor jullie reactie.

- Zowel op 22 november 2017 als op 29 november 2017 hebben jullie mij niet gewezen op het bel-me-niet register (recht van verzet).
- Toen ik op 22 november 2017 vroeg hoe jullie aan mijn telefoonnummer kwamen, kreeg ik als antwoord via de energiebeheerder.
- Toen ik jullie op 22 november 2017 vroeg hoe jullie mijn verbruiksgegevens konden inzien kreeg ik een vaag antwoord.
- Toen ik jullie op 22 november 2017 en 29 november 2017 vroeg of dat wat jullie mij wilden toesturen een offerte is of een contract kreeg ik beide keren een vaag antwoord.
- Toen ik op 04 december 2017 bij jullie navraag deed over of dat wat jullie opsturen een offerte is of een contract kreeg ik opnieuw een vaag antwoord.
- Toen jullie medewerkers mij op 22 november 2017 en 29 november 2017 vertelden wat mijn verbruiksgegevens zijn (nadat jullie ergens die gegevens hadden opgezocht), kwamen jullie medewerkers met cijfers die niet kloppen.
- Een rondblik op jullie website in de periode 22 november 2017 t/m 03 december 2017 leerde dat een aantal knoppen op jullie website niet werkten (die 3 knoppen zijn blijkbaar door jullie 5 of 6 dec 2017 verwijderd).
- Een rondblik op jullie webstie in de periode 22 november 2017 t/m 03 december 2017 leerde dat er een adres op jullie website stond, dat adres is door jullie blijkbaar 05 of 06 december 2017 er van verwijderd.
- Een zoektocht op de website van de Kamer van Koophandel, levert tot op heden 8 dec 2017 geen informatie op over Pronet Advies.
- Toen jullie mij op 22 november 2017 opbelden stelden jullie je voor als Regionale Consumenten Adviesplatform, toen ik doorvroeg kreeg ik eerst als antwoord Pronet (website niet te vinden) en daarna als antwoord Energiemanager (heb daar navraag gedaan).
- Normale overstapservice verleners vermelden hun verdienmodel op hun website, die informatie is tot op heden 08 dec 2017 niet op jullie website te vinden.
- Op 4 december 2017 heeft een goede kennis van mij jullie gemaild met de vraag naar jullie Kamer van Koophandel naam, jullie Kamer van Koophandel nummer en jullie BTW-nummer, tot op heden 8 december 2017 hebben jullie die mail niet beantwoord.
- Op de vraag die ik zelf 04 dec 2017 via jullie facebook pagina stelde, heb ik tot op heden 08 dec 2017 geen antwoord gekregen.
- Jullie verhaal (4 dec 2017) als zou ik iets van 1,5 jaar terug door jullie gebeld zijn en als zou er een "afspraak" zijn dat jullie mij zouden mogen opbellen als er een interessante aanbieding voor mij is, klopt niet.

- Op 29 november 2017 gaf Laura de Wit van Pronet Advies aan dat jullie mij deze week (week 49 2017) zouden terugbellen (jullie wilden heel graag mij het e.e.a. toesturen), dat hebben jullie niet gedaan.

M.b.t. mijn blogartikel dat heb ik geplaatst 02 december 2017, jullie hebben mij (ondanks dat ik geregistreerd sta in het bel-me-niet register) op 22 november 2017 en 29 november 2017 opgebeld. M.a.w. ik ben niet over één nacht ijs gegaan, en pas over jullie gaan bloggen na meerdere contactmomenten en nadat ik jullie een aantal vragen had gesteld.

Ik hecht aan open en eerlijke communicatie, als jullie die open en eerlijke communicatie leveren dan zijn wij on speaking terms.
Als bewijs dat ik aan open en eerlijke communicatie hecht, heb ik dit bericht (en het bericht op mijn weblog) onder eigen naam geplaatst.

Tot zover.

Team Pronet Advies het beste.

Groet Gerrit Hartholt Dedemsvaart.

P.S. Bijzonder om te zien dat Pronet Advies wel op dit forum durft te verschijnen (in opmerkelijke taal), maar ook hier niet haar naam waaronder zij bekend is bij de Kamer van Koophandel bekend maakt (tot op heden 8 dec 2017).

GerritHartholt
Berichten: 77
Lid geworden op: 10 jul 2015 23:30
Locatie: Dedemsvaart
Contacteer:

Re: Pronet Advies wil helpen energieleverancier te vinden.

Ongelezen bericht door GerritHartholt »

Geachte @Moneyman

De redenen dat ik over dit soort zaken blog en op forums indien nodig een topic plaats, zijn:

A) Om te checken of dat wat ik vermoed klopt.
B) Om als er wat aan de hand is (en dat is in dit geval) mensen te waarschuwen van let als Pronet Advies u belt (om een energiecontract toe te sturen).
C) Mijn blog activiteit o.a. over All Great Dealz en Aaron Shaw heeft er toe geleidt dat allerlei mensen zich 4x achter de oren hebben gekrabd voordat zij beslisten over wel of niet zaken doen met respectievelijk All Great Dealz of Aaron Shaw.

Opvallend in het dossier Pronet Advies is dat ze nadat ik ben gaan bloggen over hen een aantal zaken van hun website hebben verwijderd.

Het adres Lomanlaan 55 postcode: 3526 XC Utrecht wat november 2017 op de website van Pronet Advies stond, hebben ze 5 of 6 december 2017 van hun website verwijdert.

Wat ook opvallend is dat Pronet Advies het wel durft om op dit forum en op het forum van vara kassa een bijzondere tekst over mij te plaatsen, maar tot nu toe (8 dec 2017) niet de naam waaronder zij bekend zijn bij de KvK hebben bekend gemaakt.

Groet Gerrit Hartholt.

P.S. Als ze het lef hebben om op een vreemde manier mensen aan een andere energieleverancier "te helpen", dit terwijl die mensen veelal geregistreerd staan in het bel-me-niet register, dan hebben ze ook het lef om hun officiële Kamer van Koophandel naam bekend te maken.

Lady1234
Berichten: 27073
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Pronet Advies wil helpen energieleverancier te vinden.

Ongelezen bericht door Lady1234 »

U hoeft mensen niet te waarschuwen, want dat lezen ze toch niet. Ze komen pas hier als het al “fout” gelopen is.

Overigens is er niets “vreemds” aan hun manier van klanten werven. Mochten ze mij bellen, wie dan ook, zeg ik vriendelijk geen interesse en beëindig het gesprek. Zou u ook moeten doen.

josé61
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 feb 2018 12:55

Re: Pronet Advies wil helpen energieleverancier te vinden.

Ongelezen bericht door josé61 »

Ik ben net gebeld door pronet, omdat het een onbekend nummer was ga ik dan altijd voor de computer zitten en google start klaar. Dus het helpt zeker als je het hier opzet, want zo wist ik gelijk dat het niet klopte. Ook toen ik vroeg waarom ze belde omdat ik geregistreerd sta in het bel-me-niet register, kreeg ik een vaag antwoord, dat ik dat iedere keer opnieuw moet activeren. Maar dan ben je weer 6 weken vogelvrij, omdat dat 6 weken duurt eer dat verwerkt is! Ik dacht toch dat het 2018 was en niet 1918. Nummer blokkering maar weer opzetten!

Gesloten