LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Slachtoffer van fraude; moet nu verhuizen vanwege schulden

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Frantic2
Berichten: 1570
Lid geworden op: 13 mar 2012 19:50

Re: Slachtoffer van fraude; moet nu verhuizen vanwege schulden

Ongelezen bericht door Frantic2 »

Ik weet wel hoe deze fraude in zijn werk gaat.

Domoor 1 wordt gevraagd naar zijn bankgegevens om als tussenrekening te dienen. Domoor krijgt hier wat geld voor van boef1.

Vervolgens wordt er een groot bedrag op rekening van domoor 1 getrort dat vervolgens door boef1 direct wordt opgenomen. De rekening staat weer op 0.

Dan komt of boef2 of een echt slachtoffer verhaal halen dat de goederen niet zijn geleverd.... die eist zijn geld terug en dan ontstaat er dus een schuld op de rekening van domoor1....

Fraude inderdaad en "ich habe es nicht gewusst" werkt dan ook niet meer.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Slachtoffer van fraude; moet nu verhuizen vanwege schulden

Ongelezen bericht door sjohie »

TS, wat wil je nou precies? Je bent in Nederland veroordeeld, dus daar moet je het mee doen. Wat jij er van vindt, of anderen hier, is van generlei waarde als een rechter er aan te pas is gekomen. Je hebt een reeks inschattingsfouten gemaakt, verdrietig, maar als jij wekenlang mensen met je pin+pas aan de haal laat gaan, terwijl je die met 1 telefoontje of bankbezoek kan laten blokkeren, dan is het toch echt deels eigen schuld. Dat laatste durf ik mede te zeggen doordat een rechter dat ook zo heeft geconcludeerd, en die heeft veel meer feiten en gegevens als wij hier.

Nederland is een EU land, en is door verdragen en digitale systemen verbonden met alle landen waar je nog een beetje leuk zou kunnen leven als je ervoor kiest om te vluchten. Computers hebben een heul lang geheugen, en de overheid ook. Zoals al gezegd, stél dat je onder de radar van alles en iedereen kan blijven, dan nog zullen je ze korten op je AOW tegen die tijd.

Dan blijven 2 opties over, of hier in Nederland je zaakjes regelen, desnoods via een schuldsanering of paar jaar sappelen, 20k is een fors bedrag, maar gezien je zo te lezen jonge leeftijd, prima weg te poetsen met wat soberheid en inspanning. 2e optie is echt ver weg emigreren, dus ruim buiten de EU, maar dan kom je uit op landen als Brazilië of Thailand, om diverse redenen minder leuk om echt in te wonen, dan om af en toe op vakantie heen te gaan.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Slachtoffer van fraude; moet nu verhuizen vanwege schulden

Ongelezen bericht door sylvesterb »

sjohie schreef:2e optie is echt ver weg emigreren, dus ruim buiten de EU, maar dan kom je uit op landen als Brazilië of Thailand, om diverse redenen minder leuk om echt in te wonen, dan om af en toe op vakantie heen te gaan.
Los daarvan dat je langs een grenscontrole moet om de EU te verlaten, kans is dus erg groot dat je niet langs de grens komt. Dit soort landen zitten niet te wachten op onze criminelen.

Je bent dom en naïef geweest om geld te accepteren dat iemand jouw rekening mocht gebruiken. Nu moet je op de blaren zitten. Een bedrag van € 20.000 is terug te betalen. Dat de termijnen onredelijk zijn moet je niet te moeilijk over doen, van een kale kip kun je niet plukken. Vluchten is geen oplossing, los dat je dit waarschijnlijk ook niet lukt. Neem je verantwoording voor je eigen fouten.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Slachtoffer van fraude; moet nu verhuizen vanwege schulden

Ongelezen bericht door Brahms »

Zou de Noordzee overzwemmen nog een optie zijn. Maar dan ben je in Engeland, hoe gaat het dan verder.
Waar ga je van leven in een land met veel werkeloosheid. Waar ga je wonen en daarbij komt nog dat Engeland relatief duur is. Hoe ga je je verzekeren en je medische kosten betalen.......

Zot plan, denk dat je gewoon "even" moet bloeden voor je domme finaciele handelen, en dan opnieuw moet beginnen, zonder je "maten".

atlas1302

Re: Slachtoffer van fraude; moet nu verhuizen vanwege schulden

Ongelezen bericht door atlas1302 »

Ik denk dat deze jongeman gewoon terug wil naar zijn geboorteland, misschien heeft hij zelfs nog een Engels paspoort, z`n maten komt hij daar wel weer in de pub tegen.

Het leven wat hij voor ogen had in Nederland is hem niet goed gevallen, schimmige vriendjes en zelf is hij ook niet zuiver op de graad, anders maak je geen vluchtplan en dan nog wel zo openlijk.

Hi is een kale kip maar wil wel vliegen via Duitsland, dit bewijst toch alles.

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Slachtoffer van fraude; moet nu verhuizen vanwege schulden

Ongelezen bericht door Moneyman »

Natuurlijk wordt TS niet door de marechaussee aangehouden of tegengehouden. Er is sprake van een civielrechtelijke veroordeling, ik lees nergens dat TS ook strafrechtelijk veroordeeld is. Dat betekent dat er geen enkele reden is om niet te mogen reizen.

Los daarvan is het plan van TS natuurlijk van de zotte. Je schuldeisers ontloop je niet, ook niet in het buitenland.

witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Slachtoffer van fraude; moet nu verhuizen vanwege schulden

Ongelezen bericht door witte angora »

Naja, een neef van mij schijnt gevlucht te zijn naar Antwerpen omdat hij teveel schuldeisers had. Dat werd een probleem toen zijn vader begraven moest worden. Hij was er wel bij, maar niemand mocht weten dat hij er was... :lol: Nee, contact heb ik niet met hem (nooit gehad ook), zijn moeder heeft er ook geen enkel contact mee.

Zijn toch leuke nadenkertjes als je dit soort plannen hebt... :wink:

Nijogeth
Berichten: 9968
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Slachtoffer van fraude; moet nu verhuizen vanwege schulden

Ongelezen bericht door Nijogeth »

sylvesterb schreef: Los daarvan dat je langs een grenscontrole moet om de EU te verlaten, kans is dus erg groot dat je niet langs de grens komt. Dit soort landen zitten niet te wachten op onze criminelen.
Er komen duizenden mensen per maand zonder controle de EU in. Als dit kan, dan zou de weg andersom ook haalbaar moeten zijn.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Slachtoffer van fraude; moet nu verhuizen vanwege schulden

Ongelezen bericht door moederslink »

Ik blijf het een zeer raar verhaal vinden.
En nu is de paniek daar____ nu direct binnen 3 mnd deze € 20.000 betalen ad deurwaarder en anders nu " pleite " willen gaan.
Ik vraag me serieus nu af wat er de afgelopen 6-7 jaar is besproken, geregeld en vastgesteld.
Behalve dat er brieven zijn gekomen, er een uitspraak vd rechter ligt , TS 1 week in de bak heeft gezeten , ruzie met zn maten heeft gekregen , bijna door zn spaargeld heen is en nu nog 1 auto heeft , werkloos is geworden en wil vliegen via Duitsland naar Engeland :shock:

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Slachtoffer van fraude; moet nu verhuizen vanwege schulden

Ongelezen bericht door Brahms »

moederslink schreef:Ik blijf het een zeer raar verhaal vinden.
En nu is de paniek daar____ nu direct binnen 3 mnd deze € 20.000 betalen ad deurwaarder en anders nu " pleite " willen gaan.
Ik vraag me serieus nu af wat er de afgelopen 6-7 jaar is besproken, geregeld en vastgesteld.
Behalve dat er brieven zijn gekomen, er een uitspraak vd rechter ligt , TS 1 week in de bak heeft gezeten , ruzie met zn maten heeft gekregen , bijna door zn spaargeld heen is en nu nog 1 auto heeft , werkloos is geworden en wil vliegen via Duitsland naar Engeland :shock:
Je kan nog vele pogingen doen, topicstarter is niet voornemens ook maar iets te vertellen in een chronologisch goede volgorde en als compleet en kloppend verhaal.......

atlas1302

Re: Slachtoffer van fraude; moet nu verhuizen vanwege schulden

Ongelezen bericht door atlas1302 »

Het enige waar Kurd@ bezorgd om is om zonder problemen te vertrekken naar Engeland, auto verkopen en niks meer. Hij wil er niet uitkomen maar gewoon de boel laten voor wat het is, ik wens hem niet het geluk.

Laat hem maar in spanning zitten bij het vliegveld en laat hem maar in spanning zitten in Engeland.

Jesa H
Berichten: 170
Lid geworden op: 22 nov 2017 10:35

Re: Slachtoffer van fraude; moet nu verhuizen vanwege schulden

Ongelezen bericht door Jesa H »

Kurd123 schreef:Dat is wat de bank mij vertelde, meer kon ik er niet meer uit krijgen en mocht geen contact met die persoon.

Me enige vraag was is vluchten hiervoor slim of gaan ze je pakken snel, ik ga eventueel vliegen via Duitsland dus daar houden ze mij niet aan toch?
Nee, vluchten is helemaal niet slim maar juist een heel erg slecht idee. Je zal moeten betalen en dat hebben veel mensen je nu al verteld. Hoe langer je dit probeert te weigeren, des te hoger het bedrag zal worden. Doe jezelf die ellende niet aan en ga die schuld afbetalen.

En ja, het is misschien niet leuk om te horen, maar dit heb je toch echt jezelf aangedaan. Iedereen weet toch dat je je pincode niet moet delen. Jij blijft verantwoordelijk voor wat er met jouw rekening gedaan wordt.

Verder klopt er van dat autoverhaal helemaal niks. Erg vreemd hoor.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Slachtoffer van fraude; moet nu verhuizen vanwege schulden

Ongelezen bericht door Brahms »

We kunnen het nog vele keren herhalen, maar we zijn denk ik te laat, TopicStarter reageert niet meer, is waarschijnlijk met de grote oversteek bezig........

Kurd123
Berichten: 15
Lid geworden op: 05 dec 2017 22:15

Re: Slachtoffer van fraude; moet nu verhuizen vanwege schulden

Ongelezen bericht door Kurd123 »

Ik heb contact met mijn advocaat en kijk ernaar maar weet niet zo goed wat te doen, auto vandaag verkocht, en beetje machteloos.nu verder. Ben een eerlijke persoon die altijd alles netjes deed geen strafblad niks. Heb me HBO 3 jaar terug nog afgerond door stres kom ik moeilijk aan een baan zelfs hoe graag ik dat ook wil.

Verwijderd

Re: Slachtoffer van fraude; moet nu verhuizen vanwege schulden

Ongelezen bericht door Verwijderd »

Kurd123 schreef: Heb me HBO 3 jaar terug nog afgerond door stres kom ik moeilijk aan een baan zelfs hoe graag ik dat ook wil.
Dat geloof ik niet. Op het HBO krijg je je scriptie steevast terug gestuurd als er meer dan 1 schrijffout per pagina te vinden is. Bij jou tel ik meerdere schrijffouten per 5 zinnen. Alleen al vanwege je gebrekkige taalbeheersing zul je het op het HBO niet ver schoppen. Al met al maakt alles wat je zegt (je hele verhaal is warrig en inconsistent) dat ik denk dat je een troll bent en hier gewoon een beetje loopt te zieken.

Dieke83
Berichten: 460
Lid geworden op: 04 mei 2017 12:32

Re: Slachtoffer van fraude; moet nu verhuizen vanwege schulden

Ongelezen bericht door Dieke83 »

Ik blijf het ook een raar verhaal vinden.
Ten eerste ben je zo dom om je pin aan jan en alleman te geven en dan blokkeer je je rekening niet je zegt dat je de rechtzaak hebt verloren en geen baan kan behouden door de "stress".
Zet je zelf er overheen en betaal gewoon maak een regeling met de deurwaarder. Kom van je luie kont af en zoek een baan al is het maar als kranten bezorger je bent echt niet de enige met schulden in nederland.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Slachtoffer van fraude; moet nu verhuizen vanwege schulden

Ongelezen bericht door kweenie »

Kurd123 schreef:Ik heb contact met mijn advocaat en kijk ernaar maar weet niet zo goed wat te doen,
Nou, ik neem aan dat je advocaat je daarover wel kan adviseren.

Maar in mijn optiek zijn er drie dingen die je, los van elkaar, kunt doen.
1. Jezelf voor je kop slaan hoe je zo dom hebt kunnen doen door je pincode aan Jan en alleman te vertellen. Maar dat heb je volgens mij al wel gedaan :)
2. De schade naar de bank toe beperken. Dat wil zeggen zelf naar de bank/deurwaarder stappen om aan te geven wat je mogelijkheden zijn in plaats van je kop in het zand steken en de schade laten oplopen.
3. Proberen uit te zoeken wie jouw pinpas heeft gebruikt en een civiele procedure tegen hem beginnen. Maar waarschijnlijk is dat nu, na al die jaren, niet goed meer te achterhalen. En zul je er dus mee moeten leven dat je een grote fout hebt gemaakt waarvoor je een paar jaar de gevolgen zult moet ondervinden.

Als je dit meteen had gedaan, dan zou je heel wat minder jaren in de stress hebben gezeten. En had je wellicht drie jaar geleden al een baan gehad, zou je een hoop meer hebben opgeleverd dan die 20.000 schade waar nu niet echt meer aan te ontkomen valt.

HADES2001
Berichten: 539
Lid geworden op: 27 mar 2015 17:51

Re: Slachtoffer van fraude; moet nu verhuizen vanwege schulden

Ongelezen bericht door HADES2001 »

1) zoek andere vrienden
2) deel nooit je pinpas
3) snap nog steeds geen snars van hoe je ooit 20.000 euro schuld hebt van je pinpas die gestolen is, maar betaal het!

20.000 euro is te overleven, het duurt even stel je kan maar 200 doen duurt het bijna 8,5 jaar maar een wat beter betaalde baan kan je snel 600 per maand aflossen en dan ben je er sneller vanaf dan dat je er nu al mee bezig bent geweest.
En tip voor de toekomst, als je je pinpas kwijt bent blokkeer meteen de oude en vraag een nieuwe met nieuwe pincode aan.
Dat kost je een paar euro ten opzichte van een paar duizend als het mis gaat.

stofzuigertje

Re: Slachtoffer van fraude; moet nu verhuizen vanwege schulden

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Kurd123 schreef:Er is fraude gepleegd via mijn bankpas door een bekende, diegene die het heeft gedaan weet niet wie het was jammergenoeg.
Bij uitlenen dus katvanger blijf je verantwoordelijk.
Helaas, niet jij maar je pasje uitlenen is niet toegestaan......

Dan is vluchten naar ander land slim, maar vooral niets schrijven want Google vind alles.

Via enkele andere landen uiteindelijk in gewenste stoppen en de sporen lopen dood.
Dat is het enige wat ik kan adviseren...
Maak rondje Europa en veel succes in Schotland...

stofzuigertje

Re: Slachtoffer van fraude; moet nu verhuizen vanwege schulden

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Via je bank zie je bij welke automaat op welke tijd er geld is opgenomen.

Via de camera op de automaat zien ze wie de echte fraudeur was.
Iemand uit jou vriendengroep is niet uitgesloten.

Die route moet je via jou advocaat nemen, en hopen dat hoger beroep nog mogelijk is.
Wel is regelmatig uitlenen pasje een groot risico en juist dit soort groepen vallen er vaak meerdere slachtoffers van Geld Ezels.
Zo noemen ze dat en met HBO opleiding had je dit moeten weten.
De banken zeggen niet voor niets, houd je code geheim en andere code aanvragen is mogelijk na een keer uitlenen of vermoedens....

Gesloten