LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tele2: Refurbished telefoons werken niet

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Ambrrr
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 dec 2017 18:10

Tele2: Refurbished telefoons werken niet

Ongelezen bericht door Ambrrr »

Nooit ergens slechter behandeld. Klantenservice Tele2 spant de kroon. Ik zit hier al een maand met dure waardeloze kapotte refuckingfurbished troep in mijn maag gesplitst, kokend van woede over de aller- allerslechtste dienstverlening in history. De stoom komt uit mijn oren.

Mijn klantvraag is heeeeeeeeeeeel simpel:
Ik wil een goed functionerend toestel, en dan ga ik pas betalen. Simpel, maar bijTele2 werkelijk onmogelijk.

7 nov sluit ik abonnement af met Refurbished iPhone. Die blijkt verbinding naar internet nooit te kunnen maken. Gewoon, pech met een verkeerd toestel, mevrouw. Opgestuurd (met frisse tegenzin, op advies van Tele2 was er geen andere mogelijkheid) ter reparatie.

Na ruim 2 weken krijg ik een ander, refusbished toestel terug. Dat was op vrijdag 1 december. Ik blij, zet toestel aan en de camera geeft hele dikke strepen. Bel met Tele2: opsturen ter reparatie, andere oplossing hebben we niet. Ook kunt u geen manager spreken. Helaas kunnen we niets voor u doen.

Vandaag bied ik het toestel , ter reparatie (dan in godsnaam maar) aan bij Tele2 winkel in Alkmaar bij Anil.
Hij zegt: dit toestel heeft niet alleen een niet-goed werkende camera, maar ook zit het glas van het scherm scheef, waardoor de home-knop niet helemaal goed werkt. Dat hadden wij nog niet eens gezien, want toestel niet gebruikt.

Vervolgens willen ze daar het toestel NIET innemen met de omschrijving van deze klacht erbij, alsof we dit zelf hebben gedaan!! 'Dat ga ik er niet bij zetten, en 'Ik zou nooit een Refurbished toestel kopen, die verkopen we hier ook niet'

Maar ik ben hier toch bij Tele2, Anil? 'Nee, dat is anders'. (?!) Kortom, we zijn de winkel uitgestuurd met het toestel weer mee terug!!!!!! En de succeswensen en van de medewerker van Tele2 (waaaaaaat?!)

Vervolgens wordt ik vlak daarna gebeld nav telefonisch contact van zaterdag waarin ik had aangegeven ontevreden te zijn. Hehe, eindelijk iemand die het snapt. Dat had ik toch verkeerd: nee, ik ben alleen maar om te vragen hoe we het GESPREK beter hadden kunnen doen, over de inhoud weet ik niets en ga ik niet over. Ik vraag: laat me dan aub teruggebeld worden voor hulp hierbij, ik wil een oplossing. Nee, dat kan niet. Maar ik zal het navragen. Waarop ik na een half uur gebeld wordt: helaas mevrouw, ik kan niets voor u doen.
Ga nooit, maar dan ook nooit in zee met Tele2. Als ze eenmaal je centen maar hebben, ben je als klant helemaal niets waard.
Alle berichten van Tele2 alhier ten spijt, ' Wij gaan met u in gesprek over een oplossing als u een werkend toestel in huis heeft'

Er is daarin geen velden of wegen een medewerker te vinden bij Tele2 die mijn vraag/klacht/boosheid ook maar in de verste verte probeert te begrijpen en een OPLOSSING aandraagt, anders dan: opsturen ter reparatie, en zelfs dat schijnen ze niet te willen doen.

Ik plaats dit bericht dan maar her en der over het internet (zie ook mijn eerdere berichten hier in deze gekmakende cirkel van: wij kunnen niets voor u doen, mevrouw) en het delen hiervan wordt op prijs gesteld. Maak niet de fout die ik heb gemaakt door in zee te gaan met Tele2.
Laatst gewijzigd door Radar op 07 dec 2017 09:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast omwille van de duidelijkheid

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Tele2: Refurbished telefoons werken niet

Ongelezen bericht door Brahms »

......en het delen hiervan wordt op prijs gesteld.......
Domme oproep, anderen gaan natuurlijk nooit jou probleem verder verspreiden. Laat je nooit spannen voor het karretje van een ander.......
Als je dat nodig vind om je frustratie te onderdrukken, dan zal je het zelf moeten doen. Beter kan je wat tot rust komen en daarna in contact gaan met Tele2. Wij hebben alleen maar goede ervaringen met Tele2.
Tot slot zou ik van mijn leven geen tweedehands toestel willen hebben, als je ziet hoe iedereen omgaat met met zijn/haar toestel.

Lowieze
Berichten: 6586
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Tele2: Refurbished telefoons werken niet

Ongelezen bericht door Lowieze »

Wij hebben alleen maar slechte ervaringen met refurbished 'troep'. We sparen nu liever wat langer door, zodat we gewoon nieuwe spullen kunnen kopen met een normale garantietermijn.

Miepje1
Berichten: 1742
Lid geworden op: 22 feb 2005 15:12

Re: Tele2: Refurbished telefoons werken niet

Ongelezen bericht door Miepje1 »

Wij kopen zelfs niet elk jaar een andere telefoon... Ook nergens voor nodig.
Maar ik begrijp wel uw frustratie hoor.

Icasheb
Berichten: 243
Lid geworden op: 27 nov 2017 15:35

Re: Tele2: Refurbished telefoons werken niet

Ongelezen bericht door Icasheb »

Tele2 hoort u gewoon een goed product te leveren. Net zolang blijven bellen (nummer is toch gratis) totdat het is opgelost. Tele2 is zeker de makkelijkste niet.

In de tele2 winkel heeft u het net slecht getroffen met de medewerker. In principe heeft u inderdaad een contract met tele2, maar dan wel online en niet in een winkel. Ik weet niet hoe hun afspraken onderling zijn tussen online/hoofdkantoor en winkel, maar het kan best zijn dat ze het gescheiden houden ook omdat het toestel online vandaan komt, en niet uit de winkel zelf. Maar daarom zeg ik, u heeft het slecht getroffen met de medewerker. Er zijn ook vast medewerkers die direct contact op nemen met hun hoofdkantoor om het op te lossen voor u.

marcogroningen
Berichten: 90
Lid geworden op: 14 jan 2011 20:26

Re: Tele2: Refurbished telefoons werken niet

Ongelezen bericht door marcogroningen »

Refurbished: De moderne naam voor 2dehands. Kan dus nooit veel bijzonders zijn.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Tele2: Refurbished telefoons werken niet

Ongelezen bericht door sjohie »

Ambrrr schreef:Nooit ergens slechter behandeld. Klantenservice Tele2 spant de kroon. Ik zit hier al een maand met dure waardeloze kapotte refuckingfurbished troep in mijn maag gesplitst, kokend van woede over de aller- allerslechtste dienstverlening in history. De stoom komt uit mijn oren.

Mijn klantvraag is heeeeeeeeeeeel simpel:
Ik wil een goed functionerend toestel, en dan ga ik pas betalen. Simpel, maar bijTele2 werkelijk onmogelijk.

7 nov sluit ik abonnement af met Refurbished iPhone. Die blijkt verbinding naar internet nooit te kunnen maken. Gewoon, pech met een verkeerd toestel, mevrouw. Opgestuurd (met frisse tegenzin, op advies van Tele2 was er geen andere mogelijkheid) ter reparatie.

Na ruim 2 weken krijg ik een ander, refusbished toestel terug. Dat was op vrijdag 1 december. Ik blij, zet toestel aan en de camera geeft hele dikke strepen. Bel met Tele2: opsturen ter reparatie, andere oplossing hebben we niet. Ook kunt u geen manager spreken. Helaas kunnen we niets voor u doen.

Vandaag bied ik het toestel , ter reparatie (dan in godsnaam maar) aan bij Tele2 winkel in Alkmaar bij Anil.
Hij zegt: dit toestel heeft niet alleen een niet-goed werkende camera, maar ook zit het glas van het scherm scheef, waardoor de home-knop niet helemaal goed werkt. Dat hadden wij nog niet eens gezien, want toestel niet gebruikt.

Vervolgens willen ze daar het toestel NIET innemen met de omschrijving van deze klacht erbij, alsof we dit zelf hebben gedaan!! 'Dat ga ik er niet bij zetten, en 'Ik zou nooit een Refurbished toestel kopen, die verkopen we hier ook niet'

Maar ik ben hier toch bij Tele2, Anil? 'Nee, dat is anders'. (?!) Kortom, we zijn de winkel uitgestuurd met het toestel weer mee terug!!!!!! En de succeswensen en van de medewerker van Tele2 (waaaaaaat?!)

Vervolgens wordt ik vlak daarna gebeld nav telefonisch contact van zaterdag waarin ik had aangegeven ontevreden te zijn. Hehe, eindelijk iemand die het snapt. Dat had ik toch verkeerd: nee, ik ben alleen maar om te vragen hoe we het GESPREK beter hadden kunnen doen, over de inhoud weet ik niets en ga ik niet over. Ik vraag: laat me dan aub teruggebeld worden voor hulp hierbij, ik wil een oplossing. Nee, dat kan niet. Maar ik zal het navragen. Waarop ik na een half uur gebeld wordt: helaas mevrouw, ik kan niets voor u doen.
Ga nooit, maar dan ook nooit in zee met Tele2. Als ze eenmaal je centen maar hebben, ben je als klant helemaal niets waard.
Alle berichten van Tele2 alhier ten spijt, ' Wij gaan met u in gesprek over een oplossing als u een werkend toestel in huis heeft'

Er is daarin geen velden of wegen een medewerker te vinden bij Tele2 die mijn vraag/klacht/boosheid ook maar in de verste verte probeert te begrijpen en een OPLOSSING aandraagt, anders dan: opsturen ter reparatie, en zelfs dat schijnen ze niet te willen doen.

Ik plaats dit bericht dan maar her en der over het internet (zie ook mijn eerdere berichten hier in deze gekmakende cirkel van: wij kunnen niets voor u doen, mevrouw) en het delen hiervan wordt op prijs gesteld. Maak niet de fout die ik heb gemaakt door in zee te gaan met Tele2.
Ohh, dit pareltje moeten we maar even veiligstellen. :D

stofzuigertje

Re: Tele2: Refurbished telefoons werken niet

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Gezien het taalgebruik, duidelijk iemand die boos is en in de winkel doen ze dan ook minder.

Als je je niet kunt beheersen omdat iemand van reparatie firma slecht werk leverde krijg je dit soort lastig oplosbare problemen.
Verder is Refurbished een risico, de Vodafone en KNP logo's uit een toestel waren ook niet verwijderbaar....

De bedrijven die toestellen zo verkoop klaar maken gaan naar fabrieksinstellingen en soms zit daar moeilijk of niet verwijderbare zooi tussen die gaat
storen.
Zo mag ik de Tele2 Simkaart voor 4G wel in andere telefoon zetten maar niet in Router of Laptop misbruiken!
Dat blijken wettelijke regels te zijn om 06 nummer misbruik te voorkomen en ik moet daarom 097 nummer met 12 cijfers nemen!

Als je alle toestellen bij elkaar pleurde en dan de gebreken gaat herstellen en Refurbished aanbied kun je dit soort problemen verwachten.
Ook het testen moeten ze beter doen dus ook zelf even bellen en foto maken, ik heb nieuwe Lenovo die in de hoeken een lachspiegel effect vertoonde...
Laat het lekker zo, leuk extra en ik kan deze randen ook eraf halen... maar vind dit effect juist leuk en uniek.
Ja, ik wil dit graag zo houden, niemand kan zomaar mijn foto misbruiken omdat ik een bewijsbare afwijking aan de lens heb!

Zolang ze overal uit geheel Europa alle toestellen weer zo herstellen en doorverkopen word het lastig bij te houden wie de eerste gebruiker ooit was, en met welke afwijkende zooi deze werkte!

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Tele2: Refurbished telefoons werken niet

Ongelezen bericht door sjohie »

Als je zelf spontaan opduikt met een online gekocht toestel bij een fysieke winkel, dan hoor je inderdaad "nee". Online gekocht, is online afhandelen. Als ze je vervolgens vanuit de webwinkel met een RMA nummer de mogelijkheid bieden om je toestel ter reparatie in te leveren bij een fysieke winkel, hoor je daar "ja" in plaats van nee. Tele2, en ook hun concurrenten, werken met procedures, de enige mogelijkheid om zoveel klanten, toestellen en mutaties in systemen, in goede banen te leiden. Daar tegenin gaan geeft frustraties, en werkt vertragend, oftewel contraproductief. Ze dienen je, ook al is het een refurbished toestel, te leveren wat is overeengekomen, en dus zullen ze het toestel moeten repareren of vervangen.

Gesloten