LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] postnl

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
moklein
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 jan 2016 09:57

postnl

Ongelezen bericht door moklein »

Recent vier maal een aangetekende brieven verstuurd via PostNL.
De eerste twee aangetekend naar een adres in Belgie, donderdag verstuurd, maandag aangekomen,
op zich prima ware het niet dat de trace&trace staakte vanaf de grens en ik pas op vrijdag bevestiging
kon krijgen van aankomst.
Vervolgens een week later een aangetekende spoedbrief naar hetzelfde adres in Belgie, vrijdag verstuurd,
dinsdag aangekomen, wederom geen track&trace gegevens en ik betaalde ruim 30 euro voor 'spoed', maar
de brief deed er precies even lang over. Verweer van PostNL: het adres was niet in een grote stad....
Een week geleden wederom een aangetekende brief, dit keer binnen Nederland, keurige track&trace,
maar de brief is afgegeven aan heel iemand anders op het adres en niet aan de geadresseerde, dus
geen juridisch bewijs dat de ontvanger de brief heeft gekregen.
Klagen bij PostNL op Facebook leverde bijzonder weinig op.
Kosten: totaal ca. 60 euro.

rvjapio
Berichten: 1001
Lid geworden op: 17 apr 2017 18:47

Re: postnl

Ongelezen bericht door rvjapio »

Wat is uw vraag? Hoe dit beter kan? Het wordt steeds gekker. Postnl beveelt aangetekend juist aan omdat de zending dan is te volgen en ervoor wordt getekend. Maar hier lijkt ook het virus van 'zelf tekenen', zoals ook bij andere verzenders gebeurt, te hebben toegeslagen. Ik zou zeker een schriftelijke desnoods aangetekende (...) klacht indienen bij postnl met de vraag wat ze bezielt.

Moneyman
Berichten: 30034
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: postnl

Ongelezen bericht door Moneyman »

moklein schreef:Recent vier maal een aangetekende brieven verstuurd via PostNL.
De eerste twee aangetekend naar een adres in Belgie, donderdag verstuurd, maandag aangekomen,
op zich prima ware het niet dat de trace&trace staakte vanaf de grens en ik pas op vrijdag bevestiging
kon krijgen van aankomst.
Vervolgens een week later een aangetekende spoedbrief naar hetzelfde adres in Belgie, vrijdag verstuurd,
dinsdag aangekomen, wederom geen track&trace gegevens en ik betaalde ruim 30 euro voor 'spoed', maar
de brief deed er precies even lang over. Verweer van PostNL: het adres was niet in een grote stad....
Een week geleden wederom een aangetekende brief, dit keer binnen Nederland, keurige track&trace,
maar de brief is afgegeven aan heel iemand anders op het adres en niet aan de geadresseerde, dus
geen juridisch bewijs dat de ontvanger de brief heeft gekregen.
Klagen bij PostNL op Facebook leverde bijzonder weinig op.
Kosten: totaal ca. 60 euro.
Voortaan de brief maar middels een deurwaardersexploot laten betekenen :wink:

moklein
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 jan 2016 09:57

Re: postnl

Ongelezen bericht door moklein »

Klantenservice meldt inmiddels doodleuk: "Ik denk dat er een beetje verwarring is ontstaan over de voorwaarden van het aangetekend versturen. Iedereen op het adres waar het poststuk aan geadresseerd is mag namelijk tekenen voor ontvangst. Sorry dat dit niet duidelijker voor je was."
Maar PostNL adverteert zelf: "Aangetekende brief. Extra zekerheid bij het versturen van belangrijke documenten. Zeker weten dat uw brief bij de juiste persoon is aangekomen?" BIJ DE JUISTE PERSOON DUS !! Wie is er hier in de war ?

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: postnl

Ongelezen bericht door grun »

moklein schreef:Recent vier maal een aangetekende brieven verstuurd via PostNL. De eerste twee aangetekend naar een adres in Belgie, donderdag verstuurd, maandag aangekomen, op zich prima ware het niet dat de trace&trace staakte vanaf de grens en ik pas op vrijdag bevestiging kon krijgen van aankomst.
Dan zijn ze er helaas niet beter op geworden. Mijn eigen ervaring is aanmerkelijk beter, zelfs boven verwachting. Een aangetekend pakje naar een klein dorpje in Belgie, op vrijdag verstuurd, bleek reeds zaterdagmiddag gearriveerd te zijn. De track-en-trace was ook van begin tot eind te volgen. Viel me niks tegen, de kosten waren geloof ik 14 euro.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: postnl

Ongelezen bericht door crazyme »

moklein schreef:Klantenservice meldt inmiddels doodleuk: "Ik denk dat er een beetje verwarring is ontstaan over de voorwaarden van het aangetekend versturen. Iedereen op het adres waar het poststuk aan geadresseerd is mag namelijk tekenen voor ontvangst. Sorry dat dit niet duidelijker voor je was."
Maar PostNL adverteert zelf: "Aangetekende brief. Extra zekerheid bij het versturen van belangrijke documenten. Zeker weten dat uw brief bij de juiste persoon is aangekomen?" BIJ DE JUISTE PERSOON DUS !! Wie is er hier in de war ?
Ik denk dat jouw verwachting ten aanzien van het aangetekend versturen niet realistisch is.

Denkt u werkelijk dat de postbode net zo lang probeert te bestellen totdat je juiste persoon zich meldt aan de deur ?

De brief is afgeleverd, daar is voor getekend en nu mag jij er op vertrouwen dat hij is aangekomen bij de geadresseerde.

Een deurwaarder reikt hem ook uit aan een andere bewoner wanneer de geadresseerde niet aanwezig is.

Moneyman
Berichten: 30034
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: postnl

Ongelezen bericht door Moneyman »

BIJ de juiste persoon is iets anders dan AAN de juiste persoon.

chrisd1
Berichten: 2053
Lid geworden op: 24 mar 2009 07:12

Re: postnl

Ongelezen bericht door chrisd1 »

crazyme schreef:De brief is afgeleverd, daar is voor getekend en nu mag jij er op vertrouwen dat hij is aangekomen bij de geadresseerde.
Het gaat er natuurlijk om, of de rechter dat ook doet.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: postnl

Ongelezen bericht door crazyme »

chrisd1 schreef:
crazyme schreef:De brief is afgeleverd, daar is voor getekend en nu mag jij er op vertrouwen dat hij is aangekomen bij de geadresseerde.
Het gaat er natuurlijk om, of de rechter dat ook doet.
Dat moet je de rechter dan zelf even vragen.

16again
Berichten: 16087
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: postnl

Ongelezen bericht door 16again »

crazyme schreef:
chrisd1 schreef:Het gaat er natuurlijk om, of de rechter dat ook doet.
Dat moet je de rechter dan zelf even vragen.
Ligt het niet meer voor de hand om jurisprudentie erop na te slaan?

chrisd1
Berichten: 2053
Lid geworden op: 24 mar 2009 07:12

Re: postnl

Ongelezen bericht door chrisd1 »


Gesloten