LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ALKU hefschuifpui tocht een beetje!?

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
Vlagenwimpel
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 dec 2017 22:55

ALKU hefschuifpui tocht een beetje!?

Ongelezen bericht door Vlagenwimpel »

Wat is uw ervaring met de hefschuifpui Gealan S 8000 ?

Sinds half april is die bij ons ingebouwd en van dag een is er tocht tussen de vaste en schuivende deel.
Volgen de vertegenwoordiger zouden deze twee delen in elkaar schuiven d.m.v. twee stijlen die in elkaar haken en tegen rubberen afdichting sluiten.
Dit laatste gebeurt niet en de afsluiting wordt nu alleen door twee borstels over de hele stijl afgedicht.

Het gevolg is dat bij een beetje wind geen warmte en geluid isolatie meer heb.

Na twee bezoeken van de dealer Stijl Kozijnen en ALKU service en de fabriek VENTANA Duitsland nog niet is opgelost.

Daarom de vraag wat is uw ervaring met hefschuifpui Gealan S 8000?
Ik vermoed een fabricage fout.

Leekje53
Berichten: 18
Lid geworden op: 25 nov 2017 11:27

Re: ALKU hefschuifpui tocht een beetje!?

Ongelezen bericht door Leekje53 »

Ik ben geen ervaringsdeskundige, maar begrijp ik dat die rubberen afdichting ter sprake kwam in de informatie vooráf door de dealer (en ook niet met het blote oog zichtbaar is?) En dat die rubberen afdichting nu achteraf blijkt te bestaan uit borstels? M.a.w. dat u verkeerd bent voorgelicht voordat u de pui aanschafte? Of is die rubberen afdichting er wél maar sluit die gewoon niet afdoende ondanks extra borstels?

Vlagenwimpel
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 dec 2017 22:55

Re: ALKU hefschuifpui tocht een beetje!?

Ongelezen bericht door Vlagenwimpel »

Leekje 53,

Het laatste komt aardig in de buurt. De borstels en rubbers zijn beide aanwezig en de rubberen afdichting sluit niet aan.
Dit is eenvoudig te testen door een A4 papier in de open schuifpui te schuiven en dan te sluiten nu zit het papier tussen het vaste en schuivende deel vast geklemd. Het papier zou nu niet meer er tussen uit getrokken kunnen worden, maar als alleen de borstels afsluiten kan dit zeker wel.

Natuurlijk kan je ook geluid en koude lucht horen en voelen.
Heb je ook deze ervaring ?

Gesloten