Lotisico B.V.

Goede of slechte ervaringen met kansspelen? Geef hier jouw mening.
Hansp17
Berichten: 14
Lid geworden op: 21 dec 2017 10:59

Re: Lotisico B.V.

Ongelezen bericht door Hansp17 »

Ja ik, ik was het zelf. live in de uitzending.

Hansp17
Berichten: 14
Lid geworden op: 21 dec 2017 10:59

Re: Lotisico B.V.

Ongelezen bericht door Hansp17 »

Ik de formulieren ook al de deur uit, nu maar 2 weken wachten of zij nog uitbetalen, zo niet , dan maar stappen ondernemen.

Moneyman
Berichten: 30044
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Lotisico B.V.

Ongelezen bericht door Moneyman »

Hansp17 schreef:Ik de formulieren ook al de deur uit, nu maar 2 weken wachten of zij nog uitbetalen, zo niet , dan maar stappen ondernemen.
Welke stappen?

Moneyman
Berichten: 30044
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Lotisico B.V.

Ongelezen bericht door Moneyman »

Hansp17 schreef:Ik de formulieren ook al de deur uit, nu maar 2 weken wachten of zij nog uitbetalen, zo niet , dan maar stappen ondernemen.
Welke stappen?

arpiko
Berichten: 12
Lid geworden op: 27 dec 2017 14:28

Re: Lotisico B.V.

Ongelezen bericht door arpiko »

Ik bezit ruim tientallen polissen en heb nog een aantal bedragen tegoed van trekking 254 en 255.
Bij de Kvk gekeken en Lotisico had per 31-12-2015 een eigen vermogen van meer dan
€ 3.000.000,— Dit moet dan zijn inclusief de waarde van de aandelen van b.v handel-maatschappij in onroerend
Goederen Nieuwe Uitleg welke misschien wel o.a eigenaar is van het ( verzamel)gebouw Ditlaar 1 Amsterdam
Bestuurder aldaar is Jacques jan Doorschodt geboren 11-03-1933 al seder 16-11-1961
Dus al 56 jaar bestuurder met huidige leeftijd 84 jaar.

Redhead55 heb jij ook gezien het eigen vermogen bij b.v. Handel-Maatschappij in Onroerende Goederen Nieuwe
Uitleg?

arpiko
Berichten: 12
Lid geworden op: 27 dec 2017 14:28

Re: Lotisico B.V.

Ongelezen bericht door arpiko »

Het niet deponeren van de jaarrekening 2016 heeft veel consequenties voor de bestuurder van Lotisico bv en voor de
Bestuurder van de Bv Handel-maatschappij in onroerend goederen nieuwe uitleg. Bij faillissement worden de bestuurders
hoofdelijk aansprakelijk gesteld ook in prive.

Moneyman
Berichten: 30044
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Lotisico B.V.

Ongelezen bericht door Moneyman »

Klopt. En daarmee is het door Redhead aangedragen middel een van de sterkste opties. En ook nog eens makkelijk uitvoerbaar en relatief goedkoop.

Arent
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 aug 2017 14:25

Re: Lotisico B.V.

Ongelezen bericht door Arent »

Ik heb de voorbeeld brief ook (via email) verstuurd. Wat gaan we doen na de komende 14 dagen? "Redhead55", hoe bereiken we elkaar zodat we minstens 3 gedupeerden hebben? Ik doe graag mee. Het gaat me niet direct om de prijs (alhoewel.. ik kan er wel lekker een weekendje voor weg:-) ) maar vooral om het onverteerbare gevoel dat ik ontzettend belazerd wordt.

Moneyman
Berichten: 30044
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Lotisico B.V.

Ongelezen bericht door Moneyman »

Arent schreef:"Redhead55", hoe bereiken we elkaar zodat we minstens 3 gedupeerden hebben?
Tip: zorg dat je zoveel mogelijk gedupeerden hebt die meedoen in die faillissementsaanvraag. Als je er "maar" 3 hebt, en Lotisico zou de 2 kleinste vorderingen alsnog betalen, voldoe je niet meer aan het pluraliteitsbeginsel en is je faillissementsaanvraag kansloos. Hoe meer schuldeisers, hoe kleiner dat risico.

Let wel: als schuldeiser tellen alleen diegenen die aantoonbaar een niet-betaalde vordering hebben. Minimaal één daarvan moet direct opeisbaar zijn. Het moet dus gaan om deelnemers die een gewonnen prijs niet uitbetaald hebben gekregen. Deelnemers die niet weten of er een prijs op hun lot is gevallen, bijvoorbeeld omdat de trekking nog niet is verricht, zijn (nog) geen schuldeiser en kunnen dus ook niet als verzoekster in een faillissementsaanvraag meedoen.

arpiko
Berichten: 12
Lid geworden op: 27 dec 2017 14:28

Re: Lotisico B.V.

Ongelezen bericht door arpiko »

Ik wil ook meedoen om schuldeisers te krijgen.
Het blijft moeilijk om de balans 2015 van Lotisico uit te pluizen.
De vlottende activa moeten bestaan uit : bv liquide middelen vorderingen etc.
Als er bij een trekking ca. € 7000,-- wordt uitbetaald zo je zo denken dat er nog
wel 150 jaar 3 trekkingen per jaar uitbetaald worden. Ik vrees echter dat de
bottleneck zit in het bedrag van liquide middelen t.o.v. vorderingen

Redhead55, ik heb erg veel polissen. Ik schenk jou een polis aan toonder waarop
fl 100,-- viel de laatste trekking 255ste. Jij zet je belangeloos in voor deze zaak en
ik wil je deze geste doen. Dan kan je ook schuldeiser zijn. stuur een mail naar
[email protected] en we hebben verder contact. Oke

Kortom wie steken de koppen bij elkaar.

Redhead

Moneyman
Berichten: 30044
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Lotisico B.V.

Ongelezen bericht door Moneyman »

redhead55 schreef:In de bijlage een analyse van de laatst bekende jaarrekening van Lotisico.
Leuk leesvoer. Ben wel benieuwd naar de solvabiliteitsratio''s van andere loterijen. Qua vermogen zit dat toch allemaal net ff wat anders in elkaar dan reguliere bedrijven. Misschien is een prima liquiditeit en een mindere solvabiliteit wel heel normaal.

Hansp17
Berichten: 14
Lid geworden op: 21 dec 2017 10:59

Re: Lotisico B.V.

Ongelezen bericht door Hansp17 »

Geachte heer Pos,



In uw e-mail van 23 oktober 2017 vraagt u informatie over Lotisico. U geeft aan dat u een prijs heeft gewonnen, maar dat de loterij deze nog niet heeft uitgekeerd. Tevens geeft u aan dat ze niet meer bereikbaar zijn.



De Kansspelautoriteit houdt geen toezicht op deze aanbieder en kan u daarom niet verder helpen. U heeft al geprobeerd er met de aanbieder uit te komen, maar aangezien zij slecht bereikbaar zijn adviseren wij u om bij een dergelijk conflict juridisch advies in te winnen.



Uit artikel 44 van de Wet op de kansspelen blijkt dat deze wet niet van toepassing is op voor 1 juli 1905 “wettiglijk aangelegde” loterijen. Dit betekent dat Lotisico (opgericht in 1902) is uitgezonderd van de Wet op de kansspelen. Lotisico valt daarom buiten de reikwijdte van de Kansspelautoriteit. Zolang de wetgever geen aanleiding ziet Lotisico alsnog onder de Wet op de kansspelen dan wel een andere wet te laten vallen, zal Lotisico in de huidige vorm kunnen blijven bestaan.



Lotisico is opgericht 9 juli 1902 en bracht een verzekeringspolis op de markt waarmee men zich kon indekken tegen het risico dat iemand loopt tijdens het meespelen aan een loterij. De polis werd in het begin gekoppeld aan de uitslag van de Staatsloterij, maar nadat de nummeringswijze van deze loterij wijzigde, moest Lotisico begin jaren '30 eigen trekkingen gaan houden. Voor zover bekend vinden deze trekkingen nog steeds plaats.



Met vriendelijke groet,



Maggy van Luyn

Medewerker toezicht





Dit is wat ik al eerder heb geprobeerd, ik neem aan dat wij ook een beetje kansloos zijn.

Hansp17
Berichten: 14
Lid geworden op: 21 dec 2017 10:59

Re: Lotisico B.V.

Ongelezen bericht door Hansp17 »

Redhead55, mijn complimenten wat voor werk jij allemaal verzet, je gaf aan dat je geen loten heb en even goed zoveel energie er in steekt, knap stukje werk allemaal en wat een inspanning allemaal.

Zou het een idee zijn om een oproep te doen op Facebook? over lotisico en dat mensen het moeten delen, dan berijk je natuurlijk ook een groot aantal mensen die wakker geschud worden en de polissen er bij pakken en ook reageren bij tros radar.

arpiko
Berichten: 12
Lid geworden op: 27 dec 2017 14:28

Re: Lotisico B.V.

Ongelezen bericht door arpiko »

Ik wil ook graag meedoen claim trekking 255 € 35,30. Ik moet trekking 254 nog nazien.

redhead55 reageer op mijn geste?

Let wel op dat gewonnen prijzen 1/20 loten zijn.. Voorbeeld Fl. 1000,-- is € 17,65.
zie op de website Lotisico - netto uitkering.

Hansp17
Berichten: 14
Lid geworden op: 21 dec 2017 10:59

Re: Lotisico B.V.

Ongelezen bericht door Hansp17 »

LOTISICO, de oudste loterij van Nederland, is opgericht in 1903 en heeft vanaf toen 63.000 loten verkocht, nu zijn wij op zoek naar nog meer mensen die in bezit zijn van polissen, je kocht toen een polis waar een nummer aan vast zit en dat is je lotnummer, een lot is toch 10.000 gulden waard en staat nu voor €4537,- zij horen aan nog een aantal mensen geld uit te keren en we zijn nu opzoek naar nog meer polishouders, heb je zo'n polis (lot) of een van de ouders of grootouders, daar is het meestal begonnen en de meeste mensen weten niets meer van het bestaan. Googel op lotisico en reageer ook op tros radar, er is afgelopen zaterdag 06-01-2018 aandacht aanbesteed op NPO1 tros radar en laat weten of je ook in het bezit bent van zo'n polis (lot) op het forum van tros radar, we horen graag van jullie.
Deel dit zo veel mogelijk.

Hansp17
Berichten: 14
Lid geworden op: 21 dec 2017 10:59

Re: Lotisico B.V.

Ongelezen bericht door Hansp17 »

Wat vinden jullie hier van, of vinden jullie het te lang, iemand anders andere teksten?

We kunne dit copieren en plakken op Facebook en dan maar hopen dat we veel reacties krijgen.

Graag jullie reactie.

arpiko
Berichten: 12
Lid geworden op: 27 dec 2017 14:28

Re: Lotisico B.V.

Ongelezen bericht door arpiko »

Redhead55, ik wil het toch graag aan je schenken. Reageer op [email protected]

Moneyman
Berichten: 30044
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Lotisico B.V.

Ongelezen bericht door Moneyman »

Die schenking heeft sowieso als voordeel dat je er weer een extra schuldeiser bij hebt ;)

eronwolf
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 jan 2018 09:51

Re: Lotisico B.V.

Ongelezen bericht door eronwolf »

Ik ben in bezit van diverse Lotisico polissen en heb het afgleopen jaar dezekfde ervaringen: geen enkele informatie meer over trekkingen, telefoonnummer niet meer bedtaand en mails niet meer beantwoord, Hier is duidelijk fraude aan de orde.

Hansp17
Berichten: 14
Lid geworden op: 21 dec 2017 10:59

Re: Lotisico B.V.

Ongelezen bericht door Hansp17 »

Je kan hem wel schenken maar hij staat niet op naam.

Plaats reactie