LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Gebeld door telefoonnummer met landcode +33 of +49

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
Moneyman
Berichten: 29868
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Gebeld door telefoonnummer met landcode +33 of +49

Ongelezen bericht door Moneyman »

Syfran schreef:Er ligt bij ons een héél schel, héél hard snerpend fluitje naast de telefoon. Zodra wij een onbekend buitenlands nummer van een beller zien, nemen wij op, horen iemand in gebrekkig engels, blazen heel hard in de hoorn. Er wordt dan snel neergelegd, maar niet snel genoeg om heel vervelende decibels binnen te hebben gekregen. Vooral als zij gebeld hebben met headset (2 oren geluid). Simpel plastic toeterfluitje is bij elke speelgoedwinkel te koop
Dat je überhaupt de moeite neemt.

digitaaltje
Berichten: 73
Lid geworden op: 29 sep 2006 13:57

Re: Gebeld door telefoonnummer met landcode +33 of +49

Ongelezen bericht door digitaaltje »

Vandaag werd ik gebeld door telefoonnummer 0063 979501052.
Gisteren door 0026 824270306.
Het is momenteel dus raak op onze vaste telefoon. Enige tijd geleden was het eveneens dagelijks raak.
Blokkeren kunnen wij telefoonnummers niet, dus neem ik aan en verbreek meteen.

Heel vervelend dit.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Gebeld door telefoonnummer met landcode +33 of +49

Ongelezen bericht door Brahms »

Vaste telefoon de deur uit gedaan een paar jaartjes geleden, nooit meer gebeld door dit soort nummers......

Jeroenijpema
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 mei 2018 19:51

Re: Gebeld door telefoonnummer met landcode +33 of +49

Ongelezen bericht door Jeroenijpema »

Forum
Hierbij wilde ik melding maken van een reactie op een advertentie die ik op de botenbank gezet heb. Er staat een telefoonnummer vermeld dat begint met +49 wat ik niet vertrouwde . Nadat ik reageer ontvang ik een e-mail terug met
een wazig verhaal en een link die ik niet open. Hieronder een kopie van de e-mail . Wellicht hebben meer mensen ervaring hiermee, zo ja dan ik benieuwd.
Mvg Jeroen

Thanks for your mail, I contacted you primarily in confidence hoping that you can be a trustworthy person and would also be helpful in this urgent matter like this. My name is Dr Jamel Mustafa from Yemen but an American citizen ,I am an American Doctor working with Doctors without Borders which is control by the US and British Military on one year humanitarian program in secret hospitals in Yemen .www.doctorswithoutborders.org


I have 7.2 million dollars which i inherited from late Mr Jame Adams from America . Mr Adams has lived and worked in oil firm in Yemen for 60 years before he was kidnapped last month and brought to him to our hospital for treatment when he was release from kidnappers after paying some millions of dollars . Mr Adams gave me this money for the LOVE and CARE i showed him on his last hours of his life before he died in my arms in our hospital where he was receiving secret treatment and he told me to use the for charity purpose .

I hide this money planing to travel with the money by end of this year when i will finish my assignment here but now i cannot continue to hide it because things are getting worst everyday .I have tried to transfer this money through borders to the neighboring countries but i cannot because of heavy military presence and i cannot transfer this fund through bank because banks are controlled by government forces which makes it impossible too because of the sanction impose in the country by United Nations.

I wish to use this money for charity and Real Estate investment purpose in Europe because i have decide to relocate to your Country when i finish my assignment here in Yemen and for that reason i contacted you for help because i will leave Yemen by end of the year. I am in charge of transportation and Logistic and i can transfer this money to you through the help of Red cross jet if you will accept to help me before someone get to know that i have this kind of money and for this reason i contacted you to help .

Please if you are interested in this transaction i will give you the complete details you need for us to carry out this transaction successfully . I decided to find someone that is real and not imaginary that is why i went to a secured site where i can be sure that the person is real. I believe i can trust you . where i am now we can only communicate through the Red Cross communication facilities which only permit me to sending E mails and Be rest assured that our deal is safe.

I wait for your fast response so we can go on.In less than 5 days the money should have been noted on your care then i will give you further details upon hearing from you . You will take 20% of the money for your help and you hide 80% of the sum in safe place till i come,I hope i am been fair on this deal.

Best Regards,
Dr Jamel Mustafa .

Erthanax
Berichten: 9615
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Gebeld door telefoonnummer met landcode +33 of +49

Ongelezen bericht door Erthanax »

Prachtig voorstel, wat een buitenkans! Google maar eens op "419 scam", dan weet je hoe deze vorm van oplichting werkt.

Lowieze
Berichten: 6537
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Gebeld door telefoonnummer met landcode +33 of +49

Ongelezen bericht door Lowieze »

Heb ook zo'n e-mail gehad. Best betrouwbaar hoor die Dr. Jamel Mustafa :lol:

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Gebeld door telefoonnummer met landcode +33 of +49

Ongelezen bericht door bprosman »

Neem alijd op, en is het iets wat ik niet wil begin ik altijd met ze te complimenteren voor hun ontzettend g**le stem , blijkbaar kom je dan op een (zwarte) lijst want word zelden een 2e keer teruggebeld.

Nevyn
Berichten: 1279
Lid geworden op: 27 jul 2016 18:15

Re: Gebeld door telefoonnummer met landcode +33 of +49

Ongelezen bericht door Nevyn »

Zoals ik al eerder heb gemeld, opnemen kost je niks alleen als je op hun verzoek handelingen gaat verrichten op je computer of gaat terug bellen.

A.Wagenaar
Berichten: 36
Lid geworden op: 25 sep 2017 21:44

Re: Gebeld door telefoonnummer met landcode +33 of +49

Ongelezen bericht door A.Wagenaar »

Vanmorgen belde "Microsoft" weer 0546561183. Meteen de telefoon erop gegooid. Ja is dat afdoende?

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Gebeld door telefoonnummer met landcode +33 of +49

Ongelezen bericht door scontra »

Heeft iemand hier ook ervaring mee? JA !

Ooit ook opgenomen? JA!

Wat eraan te doen? Niets en na het opnemen en zonder iets te zeggen de hoorn er naast leggen, als het contact weer is verbroken de hoorn er weer opleggen .

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Gebeld door telefoonnummer met landcode +33 of +49

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Nergens op reageren, verbinding verbreken en nooit terugbellen. Dan kan er niks gebeuren.

Berteman
Berichten: 476
Lid geworden op: 24 mei 2017 18:05

Re: Gebeld door telefoonnummer met landcode +33 of +49

Ongelezen bericht door Berteman »

Syfran schreef:
09 jan 2018 13:39
Er ligt bij ons een héél schel, héél hard snerpend fluitje naast de telefoon. Zodra wij een onbekend buitenlands nummer van een beller zien, nemen wij op, horen iemand in gebrekkig engels, blazen heel hard in de hoorn. Er wordt dan snel neergelegd, maar niet snel genoeg om heel vervelende decibels binnen te hebben gekregen. Vooral als zij gebeld hebben met headset (2 oren geluid). Simpel plastic toeterfluitje is bij elke speelgoedwinkel te koop
De beste tip om van ongewenste bellers verlost te worden.

Ik werd vaak gebeld door een of ander bedrijf, met het feestelijke bericht dat ik een prijs had gewonnen omdat ik een enquête 'op internet' ingevuld zou hebben. En, als ik de verzendkosten automatisch liet afschrijven, dan kon ik een mooi cadeau, pillen die me zelfs van kwalen en ongemakken zouden afhelpen waarvan ik niet weet dat ik daar aan leidt, poeders die me gelukkiger zouden maken, vakantiecheque's of welnessarangementen tegemoet zien. Zelfs all-inclusieve vakanties naar Turkije of Spanje waarbij alleen nog de heenvlucht betaald hoefde te worden: té mooi om waar te zijn.

Doorvragen welke enquête dat dan was en hoe ze aan mijn nummer kwamen, dat konden ze niet zeggen (ondanks dat mijn antwoorden heel waardevol waren), mochten ze niet doorgeven of het was meteen van ja, u hebt zelf aangegeven dat u gebeld wilt worden en dit nummer doorgeven. En daarom bel ik u. Het invullen van de enquête was voor ons heel waardevol en daarom bedanken wij u met een mooie prijs, dat is leuk toch?

Nu week ik zeker dat ik nooit gevraagd ben een enquête in te vullen, laat staan dat ik mijn vaste nummer heb gegeven. En als ze met niet zouden zeggen, hoe ze aan het nummer kwamen , ik boos zou worden. Meestal begonnen ze het hele verhaal van voor af aan en dat was voor mij het moment hard op het fluitje te blazen, waarbij aan de andere kant soms nog net *****, kaffer, ******* of andere complimenten te horen waren.

Kennelijk sta ik nu op een zwarte lijst, want zij bellen me niet meer.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Gebeld door telefoonnummer met landcode +33 of +49

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Syfran schreef:
09 jan 2018 13:39
Er ligt bij ons een héél schel, héél hard snerpend fluitje naast de telefoon. Zodra wij een onbekend buitenlands nummer van een beller zien, nemen wij op, horen iemand in gebrekkig engels, blazen heel hard in de hoorn. Er wordt dan snel neergelegd, maar niet snel genoeg om heel vervelende decibels binnen te hebben gekregen. Vooral als zij gebeld hebben met headset (2 oren geluid). Simpel plastic toeterfluitje is bij elke speelgoedwinkel te koop
Deze doe ik nu ook en eerst even vraag stellen... en dan... best leuk!
vooral omdat ik perfect Steenkool Engels beheerste en daar valt geen touw aan vast te knopen... zij vertellen en dan...
Blazen maar en ik heb nu rust!

codebeat
Berichten: 15
Lid geworden op: 05 dec 2018 04:46

Re: Gebeld door telefoonnummer met landcode +33 of +49

Ongelezen bericht door codebeat »

Als je de telefoon opneemt met een buitenlands nummer kan het zomaar zijn dat jij betaald tot aan de grens. Niet opnemen, nooit. Als het echt een familielid is nood, laat ze e-mailen of dat zal men automatisch doen omdat ze weten dat jij het nummer niet herkend. Zeker wanneer het slechts eenmalig gebeurd, kan het niet serieus zijn. Ben vorige week nog gebeld door landcode 24 (schijnt Afrika te zijn) met 06 achtervoeging, alles voor de misleiding door herkenning, een nummer begint niet na het netnummer met 0, zeker niet als het 06 is zoals hier in Nederland. Niets meer van gehoord, snap het ook wel, ken niemand in Afrika of daar ooit naar toe zou willen gaan.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Gebeld door telefoonnummer met landcode +33 of +49

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Aan het Nederlands valt ook geen touw aan vast te knopen.

yan
Berichten: 681
Lid geworden op: 24 okt 2017 11:54

Re: Gebeld door telefoonnummer met landcode +33 of +49

Ongelezen bericht door yan »

Als je de telefoon opneemt met een buitenlands nummer kan het zomaar zijn dat jij betaald tot aan de grens
FOUT.
Je hoeft nooit te betalen als jij gebeld wordt, nooit.

(tenzij je bijvoorbeeld zelf met een nederlands mobiel buiten de eu bent, maar ook dan zijn het enkel de gespreks kosten, niets onredelijk)

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Gebeld door telefoonnummer met landcode +33 of +49

Ongelezen bericht door renewouters »

codebeat schreef:
05 dec 2018 07:07
Als je de telefoon opneemt met een buitenlands nummer kan het zomaar zijn dat jij betaald tot aan de grens. Niet opnemen, nooit. Als het echt een familielid is nood, laat ze e-mailen of dat zal men automatisch doen omdat ze weten dat jij het nummer niet herkend. Zeker wanneer het slechts eenmalig gebeurd, kan het niet serieus zijn. Ben vorige week nog gebeld door landcode 24 (schijnt Afrika te zijn) met 06 achtervoeging, alles voor de misleiding door herkenning, een nummer begint niet na het netnummer met 0, zeker niet als het 06 is zoals hier in Nederland. Niets meer van gehoord, snap het ook wel, ken niemand in Afrika of daar ooit naar toe zou willen gaan.
Stopt toch eens met het verspreiden van dit soort onzin. Fora zoals deze worden overspoeld door mensen die zonder enige technische kennis de meest onzinnige zooi verspreiden. En de ellende is dat dit blijft staan en bovenaan de Google zoekresultaten terecht komt.

Geen idee waarom je met Afrikaanse landen komt, want dit onderwerp gaat over gesprekken uit andere EU landen.

codebeat
Berichten: 15
Lid geworden op: 05 dec 2018 04:46

Re: Gebeld door telefoonnummer met landcode +33 of +49

Ongelezen bericht door codebeat »

@renewouters : Onzin? Wat is er zo onzinnig aan mijn reactie, verklaar u nader.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Gebeld door telefoonnummer met landcode +33 of +49

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Dat hele verhaal is onzin. Als je gebeld wordt hoef je niet te betalen.

RockyLuck
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 mar 2018 17:52

Re: Gebeld door telefoonnummer met landcode +33 of +49

Ongelezen bericht door RockyLuck »

Er zijn al een paar suggesties geweest om direct op te hangen, etc.
Beter lijkt me om op te nemen, zeggen dat je je partner zult vragen (just a moment, I'll ask my wife/husband) en dan de hoorn ernaast te leggen. Omdat het om internationale gesprekken gaat heb je goede kans dat de beller moet betalen voor het gesprek. Door hem/haar te laten wachten, kost dat telefoontje steeds meer.
"Hello... Hello" . "Just a moment. I hear my wife / husband is coming" :twisted:

Gesloten