LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Moet ik me zorgen maken ? (NuSkin)

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
EdwinHolt
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 jan 2018 18:06

Moet ik me zorgen maken ? (NuSkin)

Ongelezen bericht door EdwinHolt »

Mijn dochter is plotseling actief bezig met verzorgingsmiddelen verkopen via een onduidelijke route.
Zelf weet ze ook niet hoe het echt zit, maar haar is beloofd dat het echt goed zit. Zelfs een persoonlijk gesprek.

Het betreft producten van NuSkin. Dit bedrijf staat volgens Wiki wereldwijd bekend om het Pyramidespel, en heeft
daardoor al vele hoge boetes betaald. Toch lijkt het bedrijf niet te stoppen te zijn.

Mijn dochter heeft gelukkig nog niets ingelegd, maar ik wil dit graag voor zijn.

Dus: Mag NuSkin opereren in Nederland, aangezien het duidelijk via het pyramidespel opereert ?

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Moet ik me zorgen maken ? (NuSkin)

Ongelezen bericht door Brahms »

Of NuSkin zo te werk mag gaan is mij onbekend, vele malen belangrijker is om je dochter te confronteren met de feiten en er onmiddelijk van te weerhouden om hier aan mee te doen.

Is je dochter nog minderjarig, dan ben je als ouder ook nog aansprakelijk als het financieel (compleet) fout loopt, en dat kan zeer ver strekkende gevolgen hebben.........

juliomariner
Berichten: 4781
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Moet ik me zorgen maken ? (NuSkin)

Ongelezen bericht door juliomariner »

Laat uw dochter direct al de negatieve reacties op internet lezen.
Een piramide spel is alleen maar goed voor de mensen in de top (zelf spreken ze liever over Multi Level Marketing want dat klinkt onschuldiger)
MLM is de manier om van je vrienden af te komen.
Het product verkopen is vaak maar een bijzaak voor dit soort bedrijven. Het verdien model zit in de nieuwe verkopers die een hele voorraad moeten inkopen, de producten zijn slechts bijzaak.
Om hoger op te komen zal uw dochter dus nieuwe verkopers moeten werven.
Daarbij zijn de producten vaak extreem duur.
Probeer haar dus weg te krijgen van dit bedrijf.
Zoek anders ook eens naar recensies over MLM. Misschien gaan haar ogen dan wel open.

HADES2001
Berichten: 539
Lid geworden op: 27 mar 2015 17:51

Re: Moet ik me zorgen maken ? (NuSkin)

Ongelezen bericht door HADES2001 »

damn net even die prijzen gezien op die nuskin site, hoe moeten mensen hier nog winst maken?
Goed gesprek met de dochter denk ik lijkt me wel geplaatst, hier zit weinig toekomst in behalve dan voor nuskin

wilhelmima1
Berichten: 696
Lid geworden op: 06 feb 2012 19:13

Re: Moet ik me zorgen maken ? (NuSkin)

Ongelezen bericht door wilhelmima1 »


Verwijderd

Re: Moet ik me zorgen maken ? (NuSkin)

Ongelezen bericht door Verwijderd »

EdwinHolt schreef:Mijn dochter is plotseling actief bezig met verzorgingsmiddelen verkopen via een onduidelijke route.
Zelf weet ze ook niet hoe het echt zit, maar haar is beloofd dat het echt goed zit. Zelfs een persoonlijk gesprek.

Het betreft producten van NuSkin. Dit bedrijf staat volgens Wiki wereldwijd bekend om het Pyramidespel, en heeft
daardoor al vele hoge boetes betaald. Toch lijkt het bedrijf niet te stoppen te zijn.

Mijn dochter heeft gelukkig nog niets ingelegd, maar ik wil dit graag voor zijn.

Dus: Mag NuSkin opereren in Nederland, aangezien het duidelijk via het pyramidespel opereert ?
Soms zijn kinderen niet te stoppen als het om eigen keuzes maken gaat en moeten ze er zelf maar op de harde manier achter komen. Ik weet niet hoe dat bij uw dochter zit, maar ik zou vooral proberen niet te veroordelend over te komen. Hou het bij jezelf en zeg gewoon dat je je zorgen maakt over haar nieuwe baantje. Bij dit soort piramidespelen werkt het vaak zo dat mensen gerekruteerd worden als verkoper. Verkoper moeten dan zelf voor flink wat geld aan producten inkopen en die dan met winst proberen door te verkopen. Maar dit soort producten zijn vaak veel en veel te duur en verkopers raken het spul bijna niet kwijt. Verkopers zullen ook proberen vrienden en familie hier in te betrekken en dat gaat vaak nogal ten koste van de onderlinge relaties. Uw dochter heeft nog niets ingelegd, zeg je. Ik hoop dat het ook zo blijft. Probeer haar rustig uit te leggen hoe zo'n piramidespel in elkaar zit en dat het een schimmige vorm van werken is. Ze zal er meer geld op verliezen dan op winnen. Mocht ze er toch voor kiezen hiermee door te gaan, respecteer dat dan.

Nijogeth
Berichten: 9916
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Moet ik me zorgen maken ? (NuSkin)

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Zolang het haar niets kost, haar gang laten gaan. Gaat het haar wel geld kosten, dan zou ik haar toch even zeggen dat het zo niet werkt. Een bedrijf betaalt zijn verkopers per verkochte product, maar laat deze producten niet eerst door ze kopen.

ashley1997
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 apr 2018 10:22

Re: Moet ik me zorgen maken ? (NuSkin)

Ongelezen bericht door ashley1997 »

Goeiemorgen,

Je hoeft je opzicht niet zo zeer zorgen te maken.
Ik heb ook een partner contract met NuSkin.

Je hoeft geen eigen voorraad te hebben. Je mag ook gewoon op bestelling werken !
Maar laat haar vooral in het begin niet teveel aanschaffen.

Als ze producten eenmaal verkocht heeft komen mensen wel terug want vaak werkt het wel. ( Let op Persoon Afhankelijk)

JA het word mooier gebracht dan het is. Maar alle extra's zijn meegenomen.

Couortois94
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 mei 2018 21:40

Re: Moet ik me zorgen maken ? (NuSkin)

Ongelezen bericht door Couortois94 »

Hallo,

Ik heb ook een partner contract met NuSkin, echter is het bij dit bedrijf zo dat je geen voorraden hoeft te hebben, niks hoeft te investeren (behalve tijd).
Je besteld alleen wekelijks de bestelde producten die klanten willen hebben en al aan jouw betaald hebben. anders is het heel simpel. NIET MEEBESTELLEN VOOR DE KLANTEN. want dan heb je inderdaad kans dat je kunt fluiten naar je geld!

Dus moet je je zorgen maken? Nee hoor zolang ze de betalingen van klanten binnen heeft, en geen extra's gaat bestellen is er niets aan de hand :)

Fijne avond :)

Sas1234
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 jul 2018 18:52

Re: Moet ik me zorgen maken ? (NuSkin)

Ongelezen bericht door Sas1234 »

Geen zorgen maken. Ze hoeft niks te investeren en het is GEEN pyramide bedrijf. Het is volkomen legaal en veel mensen zijn succesvol met nuskin! Support haar en wens je dochter veel succes met haar onderneming

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Moet ik me zorgen maken ? (NuSkin)

Ongelezen bericht door Moneyman »

Sas1234 schreef:Geen zorgen maken. Ze hoeft niks te investeren en het is GEEN pyramide bedrijf. Het is volkomen legaal en veel mensen zijn succesvol met nuskin! Support haar en wens je dochter veel succes met haar onderneming
Zo'n totaal niet onderbouwde reactie als eerste post van een nieuw forumlid geeft ook niet heel veel vertrouwen, eerlijk gezegd.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Moet ik me zorgen maken ? (NuSkin)

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Het is een beetje van Pyramide bedrijf slaat terug!

juliomariner
Berichten: 4781
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Moet ik me zorgen maken ? (NuSkin)

Ongelezen bericht door juliomariner »

Hoeveel van de mensen die aan MLM doen zijn 5 jaar later hier nog mee bezig? En hoeveel vrienden /kennissen hebben ze nog contact mee?

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Moet ik me zorgen maken ? (NuSkin)

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Die bovenaan in de piramide overgebleven zijn denk ik!

kuklos
Berichten: 9737
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Moet ik me zorgen maken ? (NuSkin)

Ongelezen bericht door kuklos »

Sas1234 schreef:.... veel mensen zijn succesvol met nuskin!
Dit mag je onderbouwen.

juliomariner
Berichten: 4781
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Moet ik me zorgen maken ? (NuSkin)

Ongelezen bericht door juliomariner »

Theotrucker schreef:Die bovenaan in de piramide overgebleven zijn denk ik!
Helaas zijn dat er maar een paar.

Jennie34
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 jul 2018 08:16

Re: Moet ik me zorgen maken ? (NuSkin)

Ongelezen bericht door Jennie34 »

@edwinholt

Ik wil dit best voor je onderbouwen.

Nuskin heeft in het verleden fouten gemaakt met hun manier van verkopen, maar inmiddels hebben zij hun manier veranderd.
Het is een goedlopend bedrijf dat inmiddels al 34 jaar bestaat.
Ze zijn géén officieel pyramidesysteem daar dit illegaal is in Nederland.

En je hoeft je inderdaad zorgen te maken. Al is dit wel begrijpelijk als ouder zijnde. Maar uw dochter hoeft nergens in te investeren. Het kost haar enkel haar tijd. Bestellingen worden pas gedaan nadat een klant bij uw dochter een product besteld en betaald, niet eerder. Ook is er geen minimale inkoop vereist.
Aan de klant wordt de verkoopprijs gevraagd en uw dochter betaald aan de leverancier (nuskin) de inkoopprijs. Zo blijft er een bepaalde marge over en dat zijn directe verdiensten.
Wel is het idd zo dat als je zelf een eigen team gaat opbouwen je makkelijker omhoog kunt groeien. Dit klinkt misschien voor vele als een pyramidesysteem, maar hier ligt het anders.
Bij vele bedrijven zoals een oriflame bijv is het nooit mogelijk om boven degene uit te komen die jou binnen heeft gehaald (coach) en dat is hier wel mogelijk in, je kunt namelijk losbreken van je eigen coach en hierdoor zelfs meer gaan verdienen dan je eigen coach. Een eigen team opbouwen maakt het daarbij makkelijker maar is zeker geen verplichting.

Ze werken met bonussen, en daarin wordt inderdaad onderscheid gemaakt, hoe beter jij je team coacht hoe meer bonussen jij ontvangt. Dus wanneer jij een ander helpt om hogerop te komen en die dan dus losbreekt van jou daar krijg je ja een bonus over. Over je teamleden krijg je idd een x aantal procent marge over uitgekeerd maar zodra er een teamlid losbreekt dan wordt dit verminderd. Dus je wordt er inderdaad zelf beter van maar degene die jij omhoog helpt wordt er ook beter van. Plus daarbij leer je hier best heel veel van, leren coachen, betere communicatie, leren verkopen en om een positievere mindset te krijgen.
En mocht ze dit alsnog niets vinden dan kan ze stoppen wanneer ze wilt, want je zit nergens aan vast. Zij zijn namelijk niet haar werkgever maar haar leverancier. En wanneer ze een webshop zou beginnen in een andere verkoopbranche, dan werk je ook samen met leveranciers...alleen dan moet je de producten eerst inkopen.

En eigenlijk is het in ieder bedrijf zo dat degene die boven jou staan altijd meer krijgen dan jij zelf krijgt, en de eigenaar...die hoeft op ten duur zelf niet meer het werk te verrichten wat zijn personeel doet.

En nogmaals; ik begrijp de bezorgdheid en dat men sceptisch is, daar ik dit zelf eerst ook was maar het is niet nodig want het wordt allemaal in goede banen geleid.

stfwlk
Berichten: 181
Lid geworden op: 06 mei 2012 14:01

Re: Moet ik me zorgen maken ? (NuSkin)

Ongelezen bericht door stfwlk »

Natuurlijk moet je je zorgen maken. Voor je het weet klinkt je dochter als de gebrainwashte éénpost MLM-sekteleden in dit topic.

Volgens cijfers van NuSkin zelf, verdient 93% van de verkopers helemaal niks in een gemiddelde maand (zie John Oliver). Jouw dochter is haar tijd aan het verdoen en loopt het risico dat haar sociale kring haar gaat mijden als de ambetante, opdringerige verkoopster van dure troep.

juliomariner
Berichten: 4781
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Moet ik me zorgen maken ? (NuSkin)

Ongelezen bericht door juliomariner »

Dit soort bedrijven hebben het zo ingericht dat het geen pyramide systeem meer lijkt. Maar als ik ergens iets inkoop koop ik dat rechtstreeks bij de leverancier in voor de laagst mogelijke prijs zonder dat er alleslei mensen die boven mij staan hier ook aan verdienen. Met dit systeem koop je dus altijd te duur in en moet je de producten dus ook te duur verkopen. Vandaar dat dus 93% zo goed als niets verdient.
Ik zou dus heel ver weg blijven van dit soort systemen, of je moet je vrienden/kennissen drastisch willen verkleinen

stofzuigertje

Re: Moet ik me zorgen maken ? (NuSkin)

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Dit is inderdaad geen Piramide....
Meer een riool putje in badkamer waar ook alles door verdween, naast de klanten ook je vrienden die te dure producten kochten en dan zelf na 1x proberen het ook gaan verkopen, of tenminste, dat gaan proberen en concurrenten worden!

Toch maar besloten om de Action te behouden voor vele producten die zijn tegen iets andere prijzen aanbieden!
Die Action piramide is gegroeid tot ruim 1000 winkels.....!

Gesloten