LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Algemeen Dagblad contract

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
B.v.Soomeen
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 jan 2018 13:53

Algemeen Dagblad contract

Ongelezen bericht door B.v.Soomeen »

Contract AD 2016.pdf
(456.64 KiB) 63 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?
Goedendag geacht forum,
Ik heb op 10-02-2016 een contract afgesloten met het AD voor 2 jaar. Voor € 23.50 per maand. (zie de bijlage) [Bijlage verwijderd door Moderator vanwege persoonsgevens] Ik heb toen toestemming gegeven voor automatische incasso. Heb bij de Bank AbnAmro aan gegeven dat het AD dat 12 x per jaar mag doen. Op 01-01-2017 ontving ik van de bank bericht dat het AD dat voor de 13e keer wou doen in 2017 en dat ze deze niet hadden uitgevoerd. Op 08-01-2017 ontving ik bericht van het AD dat de incasso niet was gelukt of ik per direct dat wilde doen. Heb dat op 08-01-2017 gelijk gedaan. Om dat mijn abonnement zou verlopen per 10-02-2018 heb ik contact gezocht met het AD op 09-01-2017 voor een nieuw Abonnement. Dat was mogelijk als de achterstand in betalen was voldaan. Ik heb toen gereageerd dat
inmiddels had gedaan. In het gesprek wat volgde bleek dat het AD per 4 weken opdracht geeft aan de bank tot betalen. Bij mij ging toen een bel af ik had immers een betaal periode van een maand. (zie bijlage). Bij contact met het AD komen we er niet uit. Wat moet ik nu doen.
Mvg. B.v.Soomeren
Laatst gewijzigd door B.v.Soomeen op 12 jan 2018 13:31, 2 keer totaal gewijzigd.

yan
Berichten: 681
Lid geworden op: 24 okt 2017 11:54

Re: Algemeen Dagblad contract

Ongelezen bericht door yan »

Een maand = +/- 4 weken, wat is nou t probleem ?

B.v.Soomeen
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 jan 2018 13:53

Re: Algemeen Dagblad contract

Ongelezen bericht door B.v.Soomeen »

Per maand € 23.50 is 12 x per jaar per 4 weken is 13 x per jaar. Contract is contract.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Algemeen Dagblad contract

Ongelezen bericht door renewouters »

Als ik op de website van AD kijk hebben ze het nergens over een maandelijkse betaling. Wel over een bedrag per 4 weken (bijvoorbeeld 25 euro/4 weken bij een 2 jarig abonnement),

GJS
Berichten: 331
Lid geworden op: 04 jan 2007 13:43

Re: Algemeen Dagblad contract

Ongelezen bericht door GJS »

Plaats die bijlage dan nog eens maar nu zonder persoonsgegevens anders wordt hij weer verwijderd door een moderator.
Als daar echt in staat € 23,50 per maand zullen ze zich daar toch aan moeten houden.

Lady1234
Berichten: 26911
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Algemeen Dagblad contract

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Kranten rekenen altijd per vier weken, of per vast aantal kranten in een periode, zodat soms de betaaldatum een beetje opschuift.

B.v.Soomeen
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 jan 2018 13:53

Re: Algemeen Dagblad contract

Ongelezen bericht door B.v.Soomeen »

GJS schreef:Plaats die bijlage dan nog eens maar nu zonder persoonsgegevens anders wordt hij weer verwijderd door een moderator.
Als daar echt in staat € 23,50 per maand zullen ze zich daar toch aan moeten houden.
Heb ik gedaan hoop dat het gelukt is. Mvg.

GJS
Berichten: 331
Lid geworden op: 04 jan 2007 13:43

Re: Algemeen Dagblad contract

Ongelezen bericht door GJS »

B.v.Soomeen schreef: Heb ik gedaan hoop dat het gelukt is. Mvg.
Ja is gelukt.
Je hebt natuurlijk gelijk wat betreft de betaling per maand maar ook volgens je contract heb je recht op 25 kranten per betaalperiode.
12 maanden * 25 kranten / 6 dagen = 50 weken, je komt dan 2 weken te kort per jaar.
Over 2 jaar kom je dan 4 weken te kort, dat verklaard dan 1 extra betaaltermijn.
Klopt het dat ze dus over die 2 jaar nu 25 geïncasseerd hebben i.p.v. 24 keer want dan zou het precies uitkomen met het aantal kranten.
Mocht het 26 keer zijn dan zou ik toch 1 betaling terugvragen want die heb je dan teveel betaald.

Lady1234
Berichten: 26911
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Algemeen Dagblad contract

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Op sommige doordeweekse dagen wordt geen krant bezorgd. Tweede paasdag, enz. ..

B.v.Soomeen
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 jan 2018 13:53

Re: Algemeen Dagblad contract

Ongelezen bericht door B.v.Soomeen »

Bedankt GJS. Voor dit reken voorbeeld. Heb het zo nog niet bereken zal dat ook doen. Wacht op Email AD met hun reactie. Bob

GJS
Berichten: 331
Lid geworden op: 04 jan 2007 13:43

Re: Algemeen Dagblad contract

Ongelezen bericht door GJS »

Lady1234 schreef:Op sommige doordeweekse dagen wordt geen krant bezorgd. Tweede paasdag, enz. ..
Heb je gelijk in maar dat scheelt geen 12 kranten op een jaar.
En je krijgt dan net daarvoor toch ook een extra dikke krant met (feestdagen)specials om dat te compenseren.

Lady1234
Berichten: 26911
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Algemeen Dagblad contract

Ongelezen bericht door Lady1234 »

GJS schreef:
Lady1234 schreef:Op sommige doordeweekse dagen wordt geen krant bezorgd. Tweede paasdag, enz. ..
Heb je gelijk in maar dat scheelt geen 12 kranten op een jaar.
En je krijgt dan net daarvoor toch ook een extra dikke krant met (feestdagen)specials om dat te compenseren.
Nee, daar krijg je geen extra dikke krant voor ter compensatie. De incasso schuift gewoon een dag op als er geen krant om due reden is bezorgd.

alfatrion
Berichten: 21882
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Algemeen Dagblad contract

Ongelezen bericht door alfatrion »

In de bijlage staat niet € 23.50 per maand, maar € 23.50 per betaalperiode. Die betaalperiode zo zomaar 4 weken kunnen zijn.
Van belang is hoe het aanbod er destijds uitzag, daar heeft u immers Ja tegen aangegeven. Ik vermoed dat hier in heeft gestaan "per 4 weken".
GJS schreef:Heb je gelijk in maar dat scheelt geen 12 kranten op een jaar.
Dat is uiteraard een wanprestatie aan de kant van het AD.

13 * 25 = 325
52 * 6 = 312
Ik kan een aantal kranten niet verklaren.

GJS
Berichten: 331
Lid geworden op: 04 jan 2007 13:43

Re: Algemeen Dagblad contract

Ongelezen bericht door GJS »

alfatrion schreef:In de bijlage staat niet € 23.50 per maand, maar € 23.50 per betaalperiode. Die betaalperiode zo zomaar 4 weken kunnen zijn.
Van belang is hoe het aanbod er destijds uitzag, daar heeft u immers Ja tegen aangegeven. Ik vermoed dat hier in heeft gestaan "per 4 weken".
Staat er toch echt in, net boven de
Prijs : € 23,50 per betaal periode
staat
Betaalperiode : per maand

GJS
Berichten: 331
Lid geworden op: 04 jan 2007 13:43

Re: Algemeen Dagblad contract

Ongelezen bericht door GJS »

Lady1234 schreef: Nee, daar krijg je geen extra dikke krant voor ter compensatie. De incasso schuift gewoon een dag op als er geen krant om due reden is bezorgd.
Je zal wel gelijk hebben maar bij vrienden die het AD hadden zag ik tijdens feestdagen regelmatig een behoorlijk dikke AD liggen, misschien dat ze dat niet meer doen tegenwoordig en dan mis je i.d.d. wel een aantal kranten.

alfatrion
Berichten: 21882
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Algemeen Dagblad contract

Ongelezen bericht door alfatrion »

GJS schreef:
alfatrion schreef:In de bijlage staat niet € 23.50 per maand, maar € 23.50 per betaalperiode. Die betaalperiode zo zomaar 4 weken kunnen zijn.
Van belang is hoe het aanbod er destijds uitzag, daar heeft u immers Ja tegen aangegeven. Ik vermoed dat hier in heeft gestaan "per 4 weken".
Staat er toch echt in, net boven de
Prijs : € 23,50 per betaal periode
staat
Betaalperiode : per maand
Je hebt gelijk. :oops:

Lady1234
Berichten: 26911
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Algemeen Dagblad contract

Ongelezen bericht door Lady1234 »

GJS schreef:
Lady1234 schreef: Nee, daar krijg je geen extra dikke krant voor ter compensatie. De incasso schuift gewoon een dag op als er geen krant om due reden is bezorgd.
Je zal wel gelijk hebben maar bij vrienden die het AD hadden zag ik tijdens feestdagen regelmatig een behoorlijk dikke AD liggen, misschien dat ze dat niet meer doen tegenwoordig en dan mis je i.d.d. wel een aantal kranten.
Die kranten voir de feestdagen zijn wrl dikker, maar dat maakt niets uit. Nee, je mist helemaal niets, want je betaalt per 25 kranten. Dus er wordt geïncasseerd per 25 uitgegeven kranten.

alfatrion
Berichten: 21882
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Algemeen Dagblad contract

Ongelezen bericht door alfatrion »

Er staat dat TS per maand recht heeft op 25 kranten en dat AD per maand zal incasseren.

Indezehoedanigheid
Berichten: 7
Lid geworden op: 11 jan 2018 14:46
Locatie: Rotterdam

Re: Algemeen Dagblad contract

Ongelezen bericht door Indezehoedanigheid »

yan schreef:Een maand = +/- 4 weken, wat is nou t probleem ?
:roll: dat je vrouw thuis de broek aan heeft, en je hier op het forum mensen denkt te moeten voorzien van arrogant, maar bovenal sarcastische antwoorden, gedreven door je eigenste verbitterdheid

Lady1234
Berichten: 26911
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Algemeen Dagblad contract

Ongelezen bericht door Lady1234 »

alfatrion schreef:Er staat dat TS per maand recht heeft op 25 kranten en dat AD per maand zal incasseren.
Ik had het niet per se over het AD of het abonnement van de Ts. Ik weet alleen dat het bij de Volkskrant zo is.

Maar bij die omschrijving, kom je dus af en toe een krant te kort.:-))

Gesloten