LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Schade niet vergoed na aanrijding 'pizzacoureur' Dominos

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
Moolene
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 jan 2018 15:08

Schade niet vergoed na aanrijding 'pizzacoureur' Dominos

Ongelezen bericht door Moolene »

Bericht In juni 2017 heb ik een aanrijding gehad met een pizzakoerier van Dominos die met hoge snelheid op het fietspad reed binnen de bebouwde kom. Zelf kwam ik uit een onoverzichtelijke uitrit en wilde ik de weg opdraaien. De scooter is hard tegen mijn motor aangeknald ( die ik net een week had en helaas alleen WA verzekerd had omdat ik de motor eerst wilde laten taxeren)
De pizzakoerier ( beter pizzacoureur) heeft even gekeken of ik niet gewond was en is vervolgens zonder zijn gegevens te hebben achter gelaten doorgereden. Na mijn eigen onderzoek ben ik er na 2 weken achter gekomen dat het Dominos pizza betrof.
Dominos heeft vanaf het begin een vlotte afhandeling van de inmiddels geworden verzekeringszaak tegengewerkt en al dan niet bewust verkeerde informatie doorgeven aan de verzekering : zoals de snelheid waarmee de koerier gereden heeft.
Al met al een hele vervelende zaak waarbij ik nu zelf voor de reparatiekosten van € 8000 moet opdraaien. Terwijl een schikking waarbij de kosten gezamenlijk worden gedeeld op zijn minst van toepassing zijn .
Hopelijk kunnen jullie aandacht aan deze zaak geven en wellicht zijn er meerdere gedupeerden van Dominos pizzakoeriers waarbij [Tekst verwijderd door de Moderator] van de administratie van Dominos zich van de domme houdt.
Mvg E. van der Moolen
Laatst gewijzigd door Radar op 13 jan 2018 21:06, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Persoonsgegevens noemen

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Schade niet vergoed na aanrijding 'pizzacoureur' Dominos

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

U bent hier op een openbaar forum, het is niet slim om daar uw persoonlijke gegevens in te zetten. Als u contact zoekt met de redactie is dit ook niet de juiste weg. En of de redactie in gaat op persoonlijke problemen is ook de vraag. Radar is een televisieprogramma, geen helpdesk.

Bij de aanrijding, heeft u daar politie bij laten komen? Het is immers doorrijden na een aanrijding en dat is strafbaar. U laat het nu overkomen alsof u beide uw eigen weg bent gegaan en dat u zelf op onderzoek uit bent gegaan. Waren er getuigen? U stelt dat er iets voorgevallen in, maar dat zou u ook moeten bewijzen dan. Nu is het uw woord tegen een ander. Is de chauffeur wel bekend?

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Schade niet vergoed na aanrijding 'pizzacoureur' Dominos

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Moolene schreef:Bericht In juni 2017 heb ik een aanrijding gehad met een pizzakoerier van Dominos die met hoge snelheid op het fietspad reed binnen de bebouwde kom. Zelf kwam ik uit een onoverzichtelijke uitrit en wilde ik de weg opdraaien. De scooter is hard tegen mijn motor aangeknald ( die ik net een week had en helaas alleen WA verzekerd had omdat ik de motor eerst wilde laten taxeren)
De pizzakoerier ( beter pizzacoureur) heeft even gekeken of ik niet gewond was en is vervolgens zonder zijn gegevens te hebben achter gelaten doorgereden. Na mijn eigen onderzoek ben ik er na 2 weken achter gekomen dat het Dominos pizza betrof.
Dominos heeft vanaf het begin een vlotte afhandeling van de inmiddels geworden verzekeringszaak tegengewerkt en al dan niet bewust verkeerde informatie doorgeven aan de verzekering : zoals de snelheid waarmee de koerier gereden heeft.
Al met al een hele vervelende zaak waarbij ik nu zelf voor de reparatiekosten van € 8000 moet opdraaien. Terwijl een schikking waarbij de kosten gezamenlijk worden gedeeld op zijn minst van toepassing zijn .
Hopelijk kunnen jullie aandacht aan deze zaak geven en wellicht zijn er meerdere gedupeerden van Dominos pizzakoeriers waarbij Hannie van de administratie van Dominos zich van de domme houdt.
Mvg Erik van der Moolen
Dus concreet komt u uit een uitrit en reeds de pizzakoerier op een doorgaand fietspad, waarom denk u recht te hebben op de 50/50 regeling? Volgens mij had u voorrang moeten verlenen. Hoe heeft u de snelheid van de pizzakoerier gemeten of is dit vastgesteld door de politie die heeft gewaarschuwd na dat de pizza koerier de plaatst van het ongeval heeft verlaten?

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Schade niet vergoed na aanrijding 'pizzacoureur' Dominos

Ongelezen bericht door Lady1234 »

U had € 8.000 schade en de scooter is doorgereden? Was dat dan geen wrak geworden?

Maar afgezien daarvan, wie eist, bewijst. U kwam uit een “onoverzichtelijke uitrit”, dus moet iedereen voorrang verlenen en de hoogste voorzichtigheid betrachten.

De snelheid van de scooter is niet echt relevant.

Als men alleen WA verzekerd is, is het verstandig een verkeersrechtsbijstand te hebben.

witte angora
Berichten: 30561
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Schade niet vergoed na aanrijding 'pizzacoureur' Dominos

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik zou ook even de persoonlijke gegevens weghalen.

Wat mijn beide voorgangers al schreven, plus wat aanvullingen:

- Je kwam uit een uitrit, dus je had voorrang moeten verlenen. Daar kun je moeilijk de coureur de schuld van geven.
- Dat je je motor niet rianter dan WA hebt verzekerd was ook een eigen keuze. De gevolgen daarvan kun je toch niet op de tegenpartij afwentelen?
- op basis waarvan denk jij dat de ander te hard heeft gereden?
- wat was de maximaal toegestane snelheid van de scooter?
- volgens de huidige verkeersregels mogen scooters, ongeacht hun maximale snelheid, gewoon op het fietspad rijden. Scooters met een maximale snelheid van 25 kilometer per uur mogen dat rijden; scooters met een maximale snelheid van 45 km per uur mogen op fietspaden 30 km per uur rijden. Zie de link:
http://www.scooterrecyclingnederland.nl ... a2w_nhdbh/

Het spijt me, maar ik denk niet dat er iets te verhalen valt.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Schade niet vergoed na aanrijding 'pizzacoureur' Dominos

Ongelezen bericht door Brahms »

De scooter rijd met hoge snelheid tegen de zijkant (?) van je motor.
De scooter heeft schijnbaar niets en jou onverzekerde motor E 8000,- schade. Dat moet je eens nader uitleggen.

Hoe kan Hannie de JUISTE snelheid doorgeven waarmee gereden is, zat ze achterop ?

Hoe ben je er na twee weken honderd procent zeker weten achter gekomen dat Dominos de Pizza koerier was ?

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Schade niet vergoed na aanrijding 'pizzacoureur' Dominos

Ongelezen bericht door mahadma »

De gemiddelde pizza bezorgbrommers zijn van het bedrijf, dus niet opgevoed (verzekering). Dus dat coureur zal wel meevallen, max 45 km zo'n beetje. U kwam uit een uitzichtloze hoek, ik geloof echt niet dat uw motor 8000 schade heeft en pizza brommer niets. En als de bestuurder met flinke schade want dat moet wel bij zijn baas aankomt heeft hij de nodige zaken te verklaren ............

Mucha

Re: Schade niet vergoed na aanrijding 'pizzacoureur' Dominos

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

witte angora
Berichten: 30561
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Schade niet vergoed na aanrijding 'pizzacoureur' Dominos

Ongelezen bericht door witte angora »

Ook een beetje apart om een motor die je net gekocht hebt nog niet te verzekeren omdat je hem eerst wil laten taxeren. Je weet toch wat je ervoor betaald hebt? In ieder geval meer dan die 8000 euro. Reden genoeg om hem beter te verzekeren dan alleen WA.

Plus: jij hebt 8000 euro schade maar mankeert zelf niks, de brommer en de pizzakoerier mankeren niks, kom op... geloof je het zelf?

Ik krijg het gevoel dat je niet het hele verhaal vertelt. Maar dat weet je zelf het beste.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Schade niet vergoed na aanrijding 'pizzacoureur' Dominos

Ongelezen bericht door Brahms »

TS heeft natuurlijk wel een foto van de bijna totaal loss motor.
Zou die eens geplaatst kunnen worden ? :D

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Schade niet vergoed na aanrijding 'pizzacoureur' Dominos

Ongelezen bericht door mahadma »

Het zal een door een "rembrand nivo" (qua prijs) beschilderde motor kunnen zijn, maar dàt weten we nog niet.

witte angora
Berichten: 30561
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Schade niet vergoed na aanrijding 'pizzacoureur' Dominos

Ongelezen bericht door witte angora »

Wat ik dus ook nog eens mis is dat de andere partij de topicstarter niet aansprakelijk heeft gesteld voor de geleden schade... Die was dus kennelijk niet zo heel groot...

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Schade niet vergoed na aanrijding 'pizzacoureur' Dominos

Ongelezen bericht door grun »

witte angora schreef:Ook een beetje apart om een motor die je net gekocht hebt nog niet te verzekeren omdat je hem eerst wil laten taxeren. Je weet toch wat je ervoor betaald hebt? In ieder geval meer dan die 8000 euro.
Misschien dat het om een zeldzame of antieke motor gaat, dan is het wat de gek ervoor geeft.

Ik heb ooit eens een oude Heinkel scooter gekocht van de buurman voor 5 tientjes. Later weer verkocht voor 175 gulden omdat hij in de weg stond. Leuke winst, dacht ik nog. Een jaar later werd dezelfde scooter aangeboden voor 2000 gulden. Zo zie je maar.

Mucha

Re: Schade niet vergoed na aanrijding 'pizzacoureur' Dominos

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

Moolene
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 jan 2018 15:08

Re: Schade niet vergoed na aanrijding 'pizzacoureur' Dominos

Ongelezen bericht door Moolene »

Bedankt voor alle reacties ! Om een aantal reacties te beantwoorden. Struiken en een bocht in het fietspad zorgen ervoor dat de uitrit onoverzichtelijk is , Je kunt dan wel de fietsers zien aankomen, tussen de struiken door. Ik ben stapvoets het fietspad overgestoken en werd verrast door de scooter , die dus met zijn hoge snelheid ( hij heeft uiteindelijk zelf toegegeven tenminste 40 km/ uur te hebben gereden) . Dominos heeft uiteindelijk aan haar verzekeraar 30 km doorgegeven . Maar inderdaad ik en ook de koerier kan niet bewijzen hoe hard er gereden is. Ik weet dat ik voorrang had moeten verlenen aan alle verkeer op het fietspad. Maar de met hoge snelheid rijdende scooter heb ik op dat moment op die plek niet kunnen zien. Volgens de politie had de koerier daar niet mogen rijden op het fietspad binnen de bebouwde kom. Zelf de manager van Dominos heeft dit bevestigd . Verder staat er nog iets in de wet over het tijdig kunnen remmen/ stoppen van bestuurders op het fietspad , waartoe de koerier dus zeker niet in staat was.
Bij de aanrijding is de scooter tegen mijn voorwiel aan gekomen waardoor de motor met een harde klap op de weg is beland. Aangezien het een Harley betreft en deze geheel gecustomized was is het schadebedrag heel hoog. Mijn vorige motor was WA verzekerd en ik wilde dus wachten op de taxatie om daarna een goede verzekering af te sluiten . Ik rijd al 22 jaar schade vrij en had nooit verwacht dat dit zo snel zou kunnen gebeuren. Dom .... vette pech . Gelukkig is het allemaal alleen maar geld en hebben we beide geen letsel. Maar dus nogmaals in mijn ogen zou een verdeling van het schadebedrag wel zo netjes zijn. De scooter had geen noemenswaardige schade en kon dus zijn weg vervolgen , zelf was ik in shock en heb toen niet meteen gedacht nu bel ik de politie.
Mvg E. van der Moolen

witte angora
Berichten: 30561
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Schade niet vergoed na aanrijding 'pizzacoureur' Dominos

Ongelezen bericht door witte angora »

Moolene schreef:Struiken en een bocht in het fietspad zorgen ervoor dat de uitrit onoverzichtelijk is , Je kunt dan wel de fietsers zien aankomen, tussen de struiken door.
Heeft dan nooit iemand de wegbeheerder gecontacteerd dat die struiken het zicht belemmeren? Hier bij de flat was dat exact zo. Uiteindelijk op een zondag via een of ander klachtenformulier een klacht ingediend, de dinsdagochtend daarop waren de struiken weggehaald. Omdat de wegbeheerder aansprakelijk is voor de gevolgen als dit zo zou blijven.

Je zou dus eventueel ook een claim bij de wegbeheerder/eigenaar van de struiken in kunnen dienen.

Moolene
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 jan 2018 15:08

Re: Schade niet vergoed na aanrijding 'pizzacoureur' Dominos

Ongelezen bericht door Moolene »

Volgens mij is de situatie al een tijd zo . Geen idee wbt een claim naar de gemeente toe. De struiken en het plantsoen is van de gemeente Nijkerk volgens mij. Bedankt voor het meedenken !

stofzuigertje

Re: Schade niet vergoed na aanrijding 'pizzacoureur' Dominos

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Geen Valbeugels?
Ooit een Electra Glide gehad en die had op beschadigde val beugel geen schade. ging onderuit wegens zand op de weg.

En meestal hoor je die Scooters wel aankomen, dus heb je wel een goede helm, als deze teveel afsluit of je Harley open uitlaten heeft?
Als ik het zo lees, zelfs op mijn geruisloze E bike had ik jou nog plat kunnen rijden!

Verder is kale WA verzekering beetje dom, vaak hebben motorrijders door eigen schuld schade en valt er niets te verhalen.
Deze Pizza bezorger hoeft ook niets te betalen en dat hij geen schade had......

chrisd1
Berichten: 2053
Lid geworden op: 24 mar 2009 07:12

Re: Schade niet vergoed na aanrijding 'pizzacoureur' Dominos

Ongelezen bericht door chrisd1 »

Moolene schreef:Volgens mij is de situatie al een tijd zo
Wil niet vervelend zijn; maar van dat je dat wist zullen je kansen ook al niet beter worden.

Nijogeth
Berichten: 9920
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Schade niet vergoed na aanrijding 'pizzacoureur' Dominos

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Al die overtredingen van de koerier zijn inderdaad niet netjes, maar zijn alsnog niet de oorzaak van het ongeval. De schuld daarvan ligt nog steeds volledig bij u.

Gesloten