LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Opzettelijk vertragen iPhone bij oudere accu?

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Opzettelijk vertragen iPhone bij oudere accu?

Ongelezen bericht door Moneyman »

En feitelijk bevestigt dat dat het totaalpakket (de combinatie van hard- en software, daar waar het uiteindelijk om draait) niet verkeerd is. Als Apple met mindere hardware maar betere software een zelfde ervaring geeft als een fabrikant met betere hardware en mindere software is het toch prima? En daar mee blijf ik bij mijn punt dat de stelling "er is al jaren bekend dat de hardware verschrikkelijk slecht is" gewoon niet klopt.

En nee, ik ben geen Apple-fanboy, ik heb zelf de afgelopen jaren alleen maar Nokia Lumia's (brrrr...) en Samsungs (fijn!) gebruikt.

Nijogeth
Berichten: 9968
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Opzettelijk vertragen iPhone bij oudere accu?

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ik zeg ook niet dat het niet prima is, maar men doet nu heel verrast dat de accu's niet goed zijn en dat men hier een oplossing voor heeft. Als je je een beetje verdiept hebt, dan weet je dat hardware al jaren het zwakke punt van Apple is. Vandaar ook dat ik het gewoon een goede zaak vind dat Apple de software gebruikt om een accu die slechter wordt toch bruikbaar te laten zijn.

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Opzettelijk vertragen iPhone bij oudere accu?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Dat laatste ben ik volledig met je eens. Mits ze het dan wél even communiceren...

erikcoolen
Berichten: 6
Lid geworden op: 10 jan 2018 15:33

Re: Opzettelijk vertragen iPhone bij oudere accu?

Ongelezen bericht door erikcoolen »

Moneyman schreef:Dat laatste ben ik volledig met je eens. Mits ze het dan wél even communiceren...

Precies. En dan zijn we (eindelijk) weer waar ik deze thread om begonnen ben. En door te communiceren geef je mensen een keus, etc., etc., etc.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Opzettelijk vertragen iPhone bij oudere accu?

Ongelezen bericht door olaf79 »

Jefdus schreef:Wat ik dan niet snap is dat je ontevreden bent over de iPhone 6, maar om dat op te lossen dan een iPhone 7 koopt. Als een bedrijf een product levert dat na 2,5 jaar al niet meer voldoet, beloon je ze toch niet door een nieuw toestel te kopen?
Apple is zo slim om je volledig in hun tang te nemen doordat niks compatible is met de rest van de wereld. Al je accessoires, je apps en muziek die je gekocht hebt kun je weggooien als je op een ander systeem overgaat. Ook dit is een overtreding van de wet maar Apple schijnt daar boven (te mogen) staan.

Apple vindt dat je maar voor vele honderden euro's een care pack moet kopen om zo te betalen voor de fouten die zij maken. Tsja, dat er nog mensen zijn die daar intrappen, dat snap ik echt niet.

Mijn advies is: koop geen apple troep. Het is veel bling bling, maar geen kwaliteit en de service is minder dan bij menig Chinese fabrikant die voor een kwart van de prijs een beter product levert.

Gesloten