LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Topticketshop

Wat jij zoal doet in jouw vrije tijd kan je hier ventileren. Zowel jouw slechte als goede ervaringen.
thvangrootel
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 jan 2018 11:17

Topticketshop

Ongelezen bericht door thvangrootel »

Twee weken geleden heb ik 2 kaartjes á €59,- gekocht bij topticketshop.nl voor de musical 'Fiddler on the roof' (Chassé Theater Breda, 28 januari 2017) Ik was in de veronderstelling dat ik op de website zat van het Chasse Theater. Ik neem het mezelf kwalijk dat ik niet heb gezien dat ik op de website zat van een shop die kaarten doorverkoopt. In totaal heb ik €140,50 betaald ( inclusief btw en reserveringskosten). Enkele dagen later kreeg ik de e- tickets. In de bijgevoegde e- mail las ik pas dat het om doorverkochte kaartjes gaat die niet op mijn naam staan en die oorspronkelijk voor €29,80 gekocht zijn. Als ik de kaarten rechtstreeks bij het theater gekocht had, was ik €81,- goedkoper uit geweest. Ik noem het misleiding dat op de website van topticketshop alleen rechtsboven met heel kleine vage lettertjes in het Engels staat dat het om een shop gaat die kaarten doorverkoopt.

Nijogeth
Berichten: 9912
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Topticketshop

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ik heb de site eens bekeken en ze maken er totaal geen geheim van dat ze tweedehands kaartjes verkopen. Ik zie geen enkele vorm van misleiding.

Lowieze
Berichten: 6539
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Topticketshop

Ongelezen bericht door Lowieze »

Dit is natuurlijk geen misleiding. Deze site staat bovenaan op Google en hup, gelijk klikken zonder zelf verder te kijken, tja dat is balen, maar niet de schuld van de site.

HADES2001
Berichten: 539
Lid geworden op: 27 mar 2015 17:51

Re: Topticketshop

Ongelezen bericht door HADES2001 »

We tikken in google "musical fiddler on the roof koop tickets"
Eerste twee pagina's reclame met de duidelijke "ADV" logo erbij van google.
Vervolgens twee keer een site die er zo te zien origineel uitziet delamar en flddlerthemusical.nl
en dan pas derde hit weer doorverkoop sites

Helaas wijze les voor de toekomst even 2 extra minuten naar google kijken voor je op de link klikt, kan een hoop geld besparen

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Topticketshop

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

En weet heeft dit bedrijfje geld kunnen verdienen waardoor ze nog langer blijven bestaan. Ook uw waarschuwing hier is tegen dovemans oren. De waarschuwing van de laatste tig jaar heeft u ook niet gelezen.

Cro
Berichten: 2065
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Topticketshop

Ongelezen bericht door Cro »

Ik zie de verwarring ook niet direct, alleen al de adresbalk met https://topticketshop.nl zou al een zeer goede aanwijzing moeten zijn dat je niet op de site van het Chasse Theater zit daar de adresbalk dan aan zou geven https://www.chasse.nl waarbij deze laatste zelfs ook nog eens een extended validation SSL certificaat heeft om te garanderen en te verifieren dat je op de juiste website zit.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Topticketshop

Ongelezen bericht door renewouters »

Ik heb net voor de gein gegoogled op fiddler on the roof ticket chasse (lijkt me een logische zoekterm als je naar fiddler on the roof in chasse wilt gaan) en de eerste 3 resultaten gaan naar de website van Chasse. Pas de vierde verwijst naar de boefjes.

JanjanM
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 jul 2018 14:51

Re: Topticketshop

Ongelezen bericht door JanjanM »

Ik bestelde kaarten voor Danny Vera op 6 december 2018 in Groningen. Gelukkig was ik zo slim om niet via Ideal te betalen maar via eenmalige machtiging. Dat is namelijk terug te boeken. Ik kreeg een bericht, NA betaling, dat de kaarten helaas niet meer leverbaar waren. Ik kon kiezen voor kaarten in maart 2019!!
Ja hoor! En ze schrijven dat een paar dagen voor het concert de kaarten opgestuurd worden. Gelooft u dat?
Ik heb een email gestuurd dat ik ervan afzag en dat ik het geld hat gestorneerd.
Ze namen niet eens de moeite om te reageren...…
Wat een bedrijf!
GA NIET MET ZE IN ZEE!!!!!!

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Topticketshop

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

JanjanM schreef:Ik bestelde kaarten voor Danny Vera op 6 december 2018 in Groningen. Gelukkig was ik zo slim om niet via Ideal te betalen maar via eenmalige machtiging. Dat is namelijk terug te boeken. Ik kreeg een bericht, NA betaling, dat de kaarten helaas niet meer leverbaar waren. Ik kon kiezen voor kaarten in maart 2019!!
Ja hoor! En ze schrijven dat een paar dagen voor het concert de kaarten opgestuurd worden. Gelooft u dat?
Ik heb een email gestuurd dat ik ervan afzag en dat ik het geld hat gestorneerd.
Ze namen niet eens de moeite om te reageren...…
Wat een bedrijf!
GA NIET MET ZE IN ZEE!!!!!!
Bedankt voor wederom een waarschuwing. Waarom blijven mensen daar eerst kopen en gaan ze daarna overal roepen dat je er vooral weg moet blijven? Kijk dan vooraf waar u gaat kopen.

Nijogeth
Berichten: 9912
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Topticketshop

Ongelezen bericht door Nijogeth »

JanjanM schreef:Ik bestelde kaarten voor Danny Vera op 6 december 2018 in Groningen. Gelukkig was ik zo slim om niet via Ideal te betalen maar via eenmalige machtiging. Dat is namelijk terug te boeken. Ik kreeg een bericht, NA betaling, dat de kaarten helaas niet meer leverbaar waren. Ik kon kiezen voor kaarten in maart 2019!!
Ja hoor! En ze schrijven dat een paar dagen voor het concert de kaarten opgestuurd worden. Gelooft u dat?
Ik heb een email gestuurd dat ik ervan afzag en dat ik het geld hat gestorneerd.
Ze namen niet eens de moeite om te reageren...…
Wat een bedrijf!
GA NIET MET ZE IN ZEE!!!!!!
Topticketshop is afhankelijk van welke kaarten er op de tweedehandse markt terecht komen. Hebben ze inderdaad de kaarten kunnen bemachtigen, dan zullen ze deze wel leveren. Het is echter geen garantie dat je ook daadwerkelijk naar het concert o.d. kan.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Topticketshop

Ongelezen bericht door renewouters »

JanjanM schreef:Ik bestelde kaarten voor Danny Vera op 6 december 2018 in Groningen. Gelukkig was ik zo slim om niet via Ideal te betalen maar via eenmalige machtiging. Dat is namelijk terug te boeken. Ik kreeg een bericht, NA betaling, dat de kaarten helaas niet meer leverbaar waren. Ik kon kiezen voor kaarten in maart 2019!!
Ja hoor! En ze schrijven dat een paar dagen voor het concert de kaarten opgestuurd worden. Gelooft u dat?
Ik heb een email gestuurd dat ik ervan afzag en dat ik het geld hat gestorneerd.
Ze namen niet eens de moeite om te reageren...…
Wat een bedrijf!
GA NIET MET ZE IN ZEE!!!!!!
Wees maar niet bang. Wij kopen gewoon tickets bij de reguliere ticketverkopers.

beertjeboo
Berichten: 3
Lid geworden op: 31 jul 2018 20:35

Re: Topticketshop

Ongelezen bericht door beertjeboo »

Mensen....

Als je binnen 7 dagen nadat je je kaartje hebt gekocht, je beroept op de wet koop op afstand, is topticketshop verplicht om je bestelling te annuleren. Hoe?
Beroep je op een uitspraak van de kantonrechter in Amsterdam, onder nummer NJF 2011/480 te vinden op rechtspraak.nl, met als datum uitspraak op 2 mei 2011.
Hierin wordt gesteld dat een topticketshop en andere wederverkopers geen toegang tot een evenement verkopen, maar weder verkoper zijn van de tickets die toegang geven tot het evenement en daardoor zich hebben te houden aan de wet verkoop op afstand en het recht van annuleren geldt, mits je binnen 7 dagen je beroept op deze wet.

Het kost je een paar mailtjes, Ze zullen niet gelijk happen, maar op den duur moet het je lukken.
Laat je niet intimideren door de kreet dat ze verwijzen naar hun algemene voorwaarden, de wet staat immers hierboven.
Deel dit met alle gedupeerdern, succes!!

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Topticketshop

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Heel goede informatie die ook op Trustpilot is geplaatst door Beertjeboo.

Wat mij benieuwt is of deze informatie ook op Trustpilot blijft staan. Of dat Topticketshop in staat is om de review er af te krijgen.

https://nl.trustpilot.com/review/www.to ... ource=List

beertjeboo
Berichten: 3
Lid geworden op: 31 jul 2018 20:35

Re: Topticketshop

Ongelezen bericht door beertjeboo »

Hij wordt inderdaad op dit moment onderzocht. Nou ja, iedereen die het leest is er 1, toch?

beertjeboo
Berichten: 3
Lid geworden op: 31 jul 2018 20:35

Re: Topticketshop

Ongelezen bericht door beertjeboo »

En hij is weg daar, maar al 2 mensen hebben hem geknipt en geplakt

minoes1
Berichten: 5
Lid geworden op: 03 aug 2018 14:38

Re: Topticketshop

Ongelezen bericht door minoes1 »

klachtenkompas.nl staat t ook inmiddels!!
hoe meer mensen dit bericht overal :

"annuleren tickets topticketshop WEL DEGELIJK MOGELIJK

Mensen....

Als je binnen 7 dagen nadat je je kaartje hebt gekocht, je beroept op de wet koop op afstand, is topticketshop verplicht om je bestelling te annuleren.
Hoe? 
Beroep je op een uitspraak van de kantonrechter in Amsterdam, onder nummer NJF 2011/480 te vinden op rechtspraak.nl, met als datum uitspraak op 2 mei 2011. 
Hierin wordt gesteld dat een topticketshop en andere wederverkopers geen toegang tot een evenement verkopen, maar weder verkoper zijn van de tickets die toegang geven tot het evenement en daardoor zich hebben te houden aan de wet verkoop op afstand en het recht van annuleren geldt, mits je binnen 7 dagen je beroept op deze wet. 
Het kost je een paar mailtjes, Ze zullen niet gelijk happen, maar op den duur moet het je lukken. 
Laat je niet intimideren door de kreet dat ze verwijzen naar hun algemene voorwaarden, de wet staat immers hierboven.
Deel dit met alle gedupeerdern, succes!! "

knippen kopiëren plakken , hoe minder mensen gedupeerd worden!

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Topticketshop

Ongelezen bericht door renewouters »

minoes1 schreef: knippen kopiëren plakken , hoe minder mensen gedupeerd worden!
Als mensen gewoon eens wat meer gingen nadenken waren ze ook niet gedupeerd. Als ik Albert Heijn producten ga verkopen, koopt niemand dat bij mij want het is duidelijk dat er iets niet in de haak is. Waarom koop je dan wel tickets bij een willekeurige organisatie?

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Topticketshop

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Als ze het al niet voor de aanschaf hebben gemerkt dat het nep is, merken ze het ook niet binnen die 7 dagen.
Waarschuwen helpt niet.

minoes1
Berichten: 5
Lid geworden op: 03 aug 2018 14:38

Re: Topticketshop

Ongelezen bericht door minoes1 »

renewouters schreef:
minoes1 schreef: knippen kopiëren plakken , hoe minder mensen gedupeerd worden!
Als mensen gewoon eens wat meer gingen nadenken waren ze ook niet gedupeerd. Als ik Albert Heijn producten ga verkopen, koopt niemand dat bij mij want het is duidelijk dat er iets niet in de haak is. Waarom koop je dan wel tickets bij een willekeurige organisatie?

is dat een vraag renewouters ??

minoes1
Berichten: 5
Lid geworden op: 03 aug 2018 14:38

Re: Topticketshop

Ongelezen bericht door minoes1 »

Theotrucker schreef:Als ze het al niet voor de aanschaf hebben gemerkt dat het nep is, merken ze het ook niet binnen die 7 dagen.
Waarschuwen helpt niet.
ik heb t dus wel gemerkt Theotrucker

Gesloten