LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Muizendokter: Diefstal van een aanbetaling

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Dick Hollaar
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 feb 2018 16:01

Muizendokter: Diefstal van een aanbetaling

Ongelezen bericht door Dick Hollaar »

Goedemiddag Tros,

Afgelopen november heb ik een afspraak gehad met het bedrijf Muizendokter.nl die voor mij een muizenplaag zou bestrijden. (kosten 240 euro voor 3 bestrijdingen)
Nadat zij voor 1 afspraak langs waren geweest voor een bestrijding heb ik bij nader inzien een 2e en 3e bestrijding geannuleerd via het bedrijf. (daar ik 240 euro erg veel geld vond voor de resterende bestrijdingen en zelf het nut niet zag van een 2e en 3e bestrijding.
Slot van het liedje; Ze betalen de resterende 2e en 3e bestrijding niet aan mij terug. Met andere woorden ik krijg geen geld terug van diensten waar ik niet gebruik van hem gemaakt. [ongefundeerde passage verwijderd]
Ik zit met mijn handen in het haar! veel mail/telefonisch contact gehad met de klantenservice van het bedrijf; wordt steeds afgedaan met; dit is ons beleid; wij betalen klanten niet terug. (zie bijlage voor het mail contact)

Kunt u mij aub helpen. Volgens de klantenservice ben ik er 1 van vele die hetzelfde probleem hebben. Zelfs het personeel verontschuldigd zich aan de telefoon dat er zo met de klant wordt omgegaan. Ook zei voelen zich machteloos dat er zo met ons wordt omgegaan. En schamen zich ervoor dat de directeur van het bedrijf geen ander beleid wil voeren.

ik hoop dat u mij kan helpen.

mvg,

Dick Hollaar
Laatst gewijzigd door Radar op 05 feb 2018 16:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Ongefundeerde passage verwijderd

yan
Berichten: 681
Lid geworden op: 24 okt 2017 11:54

Re: Muizendokter: Diefstal van een aanbetaling

Ongelezen bericht door yan »

Natuurlijk voor het gemak even niet vermeld:
Maar er stond vast op de offerte, contract of voorwaarden, dan aanbetalingen niet worden terugbetaald als u zelf annuleert?

dan ben u daar dus mee akkoord gegaan.

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Muizendokter: Diefstal van een aanbetaling

Ongelezen bericht door mahadma »

Nadat zij voor 1 afspraak langs waren geweest voor een bestrijding heb ik bij nader inzien een 2e en 3e bestrijding geannuleerd via het bedrijf. (daar ik 240 euro erg veel geld vond voor de resterende bestrijdingen en zelf het nut niet zag van een 2e en 3e bestrijding.

Logisch dat dit een herhaling vraagt, na 1 keer zijn er nog zeker een aantal muizen toevallig even kaas gaan halen en komen terug, daarom ronde 2. Dan voor de zekerheid de 3 de keer, dan is het 99,99 % over en sluiten en heeft het bedrijf goed werk geleverd. Nu kunt u zeggen dat ze zijn geweest maar dat er nog steeds wat muizen zijn ............ en daarmee negatieve verhalen zou kunnen vertellen. Nee, de aanbetaling zult u daarom niet terug krijgen. Kennelijk bent u zelf deskundig want u zegt: zelf het nut niet zag van een 2e en 3e bestrijding.

Pas op met uw term diefstal, smaad bestaat ook.

vroem
Berichten: 3748
Lid geworden op: 29 jun 2009 13:58

Re: Muizendokter: Diefstal van een aanbetaling

Ongelezen bericht door vroem »

behalve dat de toegezegde mailwisseling er niet bij staat: de genoemde bedragen kan ik geheel niet koppelen met de bedragen genoemd op de website... Daar speelt lijkt het dus iets anders cq niet het complete verhaal wordt verteld. Geen AV op de site overigens...

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Muizendokter: Diefstal van een aanbetaling

Ongelezen bericht door Brahms »

Mahadma, voortaan goed quoten, nu doe je uitspraken welke niet de jouwe zijn.
Bvd

Brainless
Berichten: 938
Lid geworden op: 23 sep 2011 18:58

Re: Muizendokter: Diefstal van een aanbetaling

Ongelezen bericht door Brainless »

Wat kost het mij?
Bij ons eerste bezoek lichten we eerst uw woning door en maken we een analyse van het probleem, zodat u weet wat er aan de hand is en hoe het opgelost kan worden. Deze analyse is gratis en vrijblijvend. Wij zullen dan een scherpe offerte uitbrengen voor verdere bestrijding
U bent akkoord gegaan met hun offerte en moet zich daar aan houden.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Muizendokter: Diefstal van een aanbetaling

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Dick Hollaar schreef: Slot van het liedje; Ze betalen de resterende 2e en 3e bestrijding niet aan mij terug. Met andere woorden ik krijg geen geld terug van diensten waar ik niet gebruik van hem gemaakt. [ongefundeerde passage verwijderd]
Gebruik gemaakt of niet dat is niet relevant wat zijn de afspraken die u heeft gemaakt vooraf. U heeft 3 bestrijdingen afgenomen en na de eerste besloten de rest te annuleren, dit betekend niet automatische dat u ook geld terug krijgt.

Dit betekend ook niet zo dat u geen recht heeft op geld terug, maar op basis van uw bericht is dit compleet gokken.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Muizendokter: Diefstal van een aanbetaling

Ongelezen bericht door moederslink »

Dick Hollaar schreef:Goedemiddag Tros,

Afgelopen november heb ik een afspraak gehad met het bedrijf Muizendokter.nl die voor mij een muizenplaag zou bestrijden. (kosten 240 euro voor 3 bestrijdingen)
Nadat zij voor 1 afspraak langs waren geweest voor een bestrijding heb ik bij nader inzien een 2e en 3e bestrijding geannuleerd via het bedrijf. (daar ik 240 euro erg veel geld vond voor de resterende bestrijdingen en zelf het nut niet zag van een 2e en 3e bestrijding.
Slot van het liedje; Ze betalen de resterende 2e en 3e bestrijding niet aan mij terug. Met andere woorden ik krijg geen geld terug van diensten waar ik niet gebruik van hem gemaakt. [ongefundeerde passage verwijderd]
Ik zit met mijn handen in het haar! veel mail/telefonisch contact gehad met de klantenservice van het bedrijf; wordt steeds afgedaan met; dit is ons beleid; wij betalen klanten niet terug. (zie bijlage voor het mail contact)

Kunt u mij aub helpen. Volgens de klantenservice ben ik er 1 van vele die hetzelfde probleem hebben. Zelfs het personeel verontschuldigd zich aan de telefoon dat er zo met de klant wordt omgegaan. Ook zei voelen zich machteloos dat er zo met ons wordt omgegaan. En schamen zich ervoor dat de directeur van het bedrijf geen ander beleid wil voeren.
U heeft geannuleerd " bij nader inzien " omdat u € 240 erg veel geld vond voor de 2e en 3e keer bestrijding en er het nut niet van in zag :shock:
Ik kan u vertellen dat een muizenplaag bijzonder hardnekkig is en dat zoiets grondig moet worden aangepakt en niet zomaar in 1x klaar is.
Of heeft u later de slechte reviews gelezen over Muizendokter.nl op Klachtenkompas?

En hoezo : diefstal van aanbetaling ? ( in de titel ) . Wat was er afgesproken/ toegezegd dan?

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Muizendokter: Diefstal van een aanbetaling

Ongelezen bericht door crazyme »

Ts dacht na het eerste bezoek : dat kan ik zelf ook wel.

NeoDutchio
Berichten: 12317
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Muizendokter: Diefstal van een aanbetaling

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

U hebt niets aanbetaald, u hebt betaald voor 3 bezoeken met een bepaald resultaat. Dat u zelf besluit dat u de bestrijders niet meer over de vloer wilt hebben wil niet zeggen dat er geen overeenkomst is.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Muizendokter: Diefstal van een aanbetaling

Ongelezen bericht door sylvesterb »

NeoDutchio schreef:U hebt niets aanbetaald, u hebt betaald voor 3 bezoeken met een bepaald resultaat. Dat u zelf besluit dat u de bestrijders niet meer over de vloer wilt hebben wil niet zeggen dat er geen overeenkomst is.
Maar het zegt ook niet dat als je annuleert zonder dat ze werkzaamheden hebben uitgevoerd dat je je geld kwijt bent. Wel knap dat mensen hier allemaal aannames doen hoe het zit terwijl er geen feiten bekend zijn. Zo staan op de website geen algemene voorwaarden van de muizendokter, zonder deze voorwaarden kunnen we enkel gissen hoe het zit, op de website staat wel een tarief van € 69,00 en € 33,00 per maand voor de bestrijding, echter staan op veel klachtensites het tarief van TS noemt.

taxikemperman
Berichten: 631
Lid geworden op: 08 jun 2005 16:51

Re: Muizendokter: Diefstal van een aanbetaling

Ongelezen bericht door taxikemperman »

Prijs klopt toch?
Offerte gratis
Per keer € 69,00
Offerte waarschijnlijk gekregen (en ingestemd) voor 3 consulten is € 237,00

NeoDutchio
Berichten: 12317
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Muizendokter: Diefstal van een aanbetaling

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

sylvesterb schreef:
NeoDutchio schreef:U hebt niets aanbetaald, u hebt betaald voor 3 bezoeken met een bepaald resultaat. Dat u zelf besluit dat u de bestrijders niet meer over de vloer wilt hebben wil niet zeggen dat er geen overeenkomst is.
Maar het zegt ook niet dat als je annuleert zonder dat ze werkzaamheden hebben uitgevoerd dat je je geld kwijt bent. Wel knap dat mensen hier allemaal aannames doen hoe het zit terwijl er geen feiten bekend zijn. Zo staan op de website geen algemene voorwaarden van de muizendokter, zonder deze voorwaarden kunnen we enkel gissen hoe het zit, op de website staat wel een tarief van € 69,00 en € 33,00 per maand voor de bestrijding, echter staan op veel klachtensites het tarief van TS noemt.
Waarom zijn er voorwaardes nodig? TS spreekt af dat er 3 bezoeken moeten komen en er komt een prijs uit. Van beide kanten zijn er dan verplichtingen. Dat TS zelf besluit dat het niet meer nodig is wil niet zeggen dat er kosteloos geannulleerd kan/mag worden.

rpvanoyen
Berichten: 17
Lid geworden op: 08 jul 2011 23:22

Re: Muizendokter: Diefstal van een aanbetaling

Ongelezen bericht door rpvanoyen »

Op basis van de gegeven informatie, bent u akkoord gegaan met de offerte (bindende overeenkomst), 3 behandelingen voor 240 Euro. De eerste behandeling heeft men uitgevoerd, dit is nogmaals een bevestiging van het akkoord zijn. Het zelf annuleren van de 2e en 3e behandeling, geeft u niet het recht op restitutie, tenzij daar in de algemene leveringsvoorwaarden iets over vermeld staat. De ALV moet bij de offerte worden verstrekt.

Los van deze zaak, vind ik het een tekortkoming dat op de website op geen enkele wijze de ALV kan worden ingezien danwel gedownload. Ik twijfel zelfs of dit niet een verplicht onderdeel is van online aangeboden diensten. Ook hecht ik geen waarde aan klantreviews die op de eigen website worden vermeld, aangezien de onderneming hierin de volledige hand heeft welke reviews worden weergegeven en welke niet.

Tot slot raad ik u aan alsnog de 2e en 3e behandeling te laten inplannen en uitvoeren. Hier heeft u recht op aangezien u hiervoor ook heeft betaald. Ik weet niet of u de hier gegeven reden van de annulering ook bij het bedrijf kenbaar heeft gemaakt. Zo niet, kunt u mogelijk een andere reden geven van de (tijdelijke) annulering, bijvoorbeeld familie-omstandigheden. Het is niet heel integer handelen, maar a la...

alfatrion
Berichten: 21899
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Muizendokter: Diefstal van een aanbetaling

Ongelezen bericht door alfatrion »

Het is verplicht om informatie over het herroepingsrecht te geven, indien de overeenkomst op afstand tot stand komt of er sprake van colportage, al dan niet geïnitieerd door de klant. Als hier sprake is van een koop op afstand dan is de bedenktermijn TS 12 maanden. In dat geval kan TS nog altijd de overeenkomst herroepen en hoeft TS enkel 1/3 van de factuur te betalen.

Een bedrijf is niet verplicht om algemene voorwaarden te hanteren. Als het niet gaat om een koop op afstand, dan kan de overeenkomst niet geannuleerd worden. Het logische gevolg dat beide partijen recht hebben op nakoming.

Dick Hollaar
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 feb 2018 16:01

Re: Muizendokter: Diefstal van een aanbetaling

Ongelezen bericht door Dick Hollaar »

Dag allen,

Bedankt voor alle reactie:
Ik heb een dag na de 1e bestrijding gebeld met het bedrijf en gevraagd of de 2e en 3e afspraak geannuleerd mocht worden. Dit was volgens de klantenservice geen probleem. Ik moest alleen een mail versturen naar de klantenservice om terugbetaal verzoek in te dienen.
Er is bij de aanbetaling voor de 3 afspraken geen contract of handtekening gezet over de diensten. Ze gaven mij alleen het advies om met 3 bestrijdingen in zee te gaan vanwege de plaag die ze dachten te moesten bestrijden. Ik ben daar dat op dat moment mee in zee gegaan.
Maar bij nader inzien (1 dag later) het bedrijf gelijk gebeld dat ik graag de 2e en 3e bestrijding wilde annuleren, dat was op dat moment ook geen probleem volgens de mevr aan de telefoon.

mvg,

Dick Hollaar

Dick Hollaar
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 feb 2018 16:01

Re: Muizendokter: Diefstal van een aanbetaling

Ongelezen bericht door Dick Hollaar »

Ter aanvulling op het vorige bericht;
Met mail contact wat ik onder andere heb gehad met het bedrijf incl. het ingevulde formulier was ik toen moest invullen:

Klachtenformulier:

In te vullen door medewerker:
Datum binnenkomst Datum afhandeling

Klachtformulier
S.V.P. in blokletters invullen

Datum: 30/1/2017

De heer.
Naam:
Adres:
Postcode + woonplaats:
Telefoonnummer:
e-mailadres:

Factuurnummer:

Soort ongedierte: Muizen
Datum + tijdstip bestrijding: 15 december 2017
Naam bestrijder: Volgens mij ene vincent, maar weet ik niet zeker.
Aantal bestrijdingen: 1x geweest
Het gaat om een woning!
Geef een omschrijving van de aard van de ongedierteplaag:
Muizen in de schuur van de woning.
Maak een schets van het pand en geef aan waar het probleem zich voordoet:
Nvt.
Welke afspraken heeft u gemaakt met de bestrijder:
2 vervolgafspraken voor het evt. bij stellen van de bestrijding.
Wat is het verloop van de ongedierteplaag ná bestrijding:
Muizen waren erg snel bestreden. Temeer dat ik in de dag na de bestrijding het nest vond van de muizen. Door deze volledig te verwijderen hebben we sindsdien geen muizen meer.
Wat is er niet gegaan zoals afgesproken?
De dag nadat één van uw medewerkers de 1e bestrijding had uitgezet heb ik contact gehad met één van uw medewerkers om de vervolgafspraken te annuleren, daar wij (ik en mijn vrouw) achteraf gezien 240 euro erg veel geld vonden. Wij vonden het een 2e en 3e bestrijding daarvoor niet waard. Na telefonisch overleg met 1 van uw medewerkers een dag na de bestrijding, mocht ik deze afspraken annuleren en ben ik uiteindelijk door Geert (van de klantenservice) geholpen om uiteindelijke dit formulier in te vullen. Het is dus helemaal geen klacht, maar puur een terugbetaal verzoek van diensten die niet zijn gebruikt. Uiteraard verrekend met de 1e afspraak en het gebruikte materiaal.
Conclusie: Bij nader inzien vonden wij 240 euro voor een 3 bestrijdingen erg veel geld en hebben wij afgezien van een verdere bestrijding.
Terugbetaling mag worden verricht op hetzelfde rekening nummer waarbij het ook door jullie is afgeschreven
tnv:
Rek nummer:
Ik hoop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

mvg,

Dick Hollaar

- Eventuele bijlagen (foto's) toevoegen indien mogelijk
Alleen volledig ingevulde formulieren kunnen in behandeling worden genomen.
Na het indienen van uw klacht ontvangt u binnen 10 werkdagen een reactie.

Mail dit formulier naar: [email protected]

Beste,

Afgelopen vrijdag is één van uw medewerkers voor een inventarisatie afspraak geweest.
Het betreft een muizenplaag waarvoor diegene is langsgekomen.
Bij nader inzien vind ik 240 euro teveel geld voor een muis.
Daarom heb ik vandaag één van jullie medewerkers telefonisch gesproken om de vervolgafspraken te annuleren.
Graag zie ik de terugbetaling tegemoed van het resterende bedrag. (Uiteraard naast de betaling die voor de 1e afspraak gerekend mag worden ). Terugbetaling mag worden verricht om hetzelfde rekening nummer waarbij het ook door jullie is afgeschreven.

tnv:
Rek nummer:

Ik hoop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

mvg,

Beste Dick,

De middelen die wij gebruiken zijn niet particulier verkrijgbaar. Degene die dat wel zijn zullen niet effectief genoeg zijn bij het bestrijden van de muizen.
Ik adviseer u de bestrijdingen af te maken die u in overleg met de bestrijder heeft afgenomen om daadwerkelijk van het probleem af te kunnen komen.
Naast vergif zal er ook naar wering gekeken worden zodat er ook preventief te werk gegaan wordt.

Hopende u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben, verblijven wij.

Met vriendelijke groet,

Wesley T
Medewerker Klantenservice
Telefoonnummer: 088 80 10 300
E-mail: [email protected]
Dick Hollaar

Goedemorgen,

Bedankt voor uw reactie, maar ik wil de bestrijding niet afmaken. Ik vind het achteraf teveel geld voor een muis! En we hebben nu al het idee dat de bestrijding die is ingezet al helpt! Hebben tot nog toe nog geen muis gehoord! Daarom zie ik toch graag het resterende bedrag retour!

Mvg,

Dick Hollaar
Verstuurd vanaf mijn iPhone



Goedenavond Muizendokter,

Hiermee het beloofde ingevulde klachtenformulier. (zie bijlage)
Ik heb zelf geen klacht, maar puur een terugbetaal verzoek van diensten die niet zijn gebruikt.
ik hoop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.
mvg,

Dick Hollaar
06-53408889

Beste Dick,

Naar aanleiding van ons telefoongesprek heb ik hier voor u het klachtenformulier.. Ik wil u dus vragen deze ingevuld terug te sturen naar [email protected]

Hopende u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben, verblijven wij.
Met vriendelijke groet,


Geert van Morkhoven

telefoonnummer: 088-8010300
e-mail: [email protected]

Dick Hollaar
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 feb 2018 16:01

Re: Muizendokter: Diefstal van een aanbetaling

Ongelezen bericht door Dick Hollaar »

vervolg op de vorige berichten:

Beste heer Hollaar,

Helaas is het beleid dat we geen geld terug geven bij fase behandelingen. Hier bieden wij de losse behandelingen voor aan.

Uiteraard heeft u op elk ogenblik nog recht op de betaalde bestrijdingen. Hiervoor kunt u een afspraak inplannen met onze telefonistes.

Met vriendelijke groet,

Klantenservice

Beste Muizendokter,

U begrijpt dat dit diefstal is?
Ik heb geen gebruik gemaakt van de 2e en 3e bestrijding. Deze diensten heb ik tijdig geannuleerd, ook dit was volgens één van uw medewerkers ook geen probleem. Het enige wat ik hoefde te doen was mijn verhaal uitleggen via de mail en dan zou het terug betaalverzoek in behandelingen worden genomen.

Ik zou graag willen dat u de terugbetaling verzoek als nog wil herzien. Temeer ook dat ik al ruim 2 maanden van het kastje naar de muur wordt gestuurd door jullie bedrijf.

enige wat u hoeft te doen is 1 bestrijding, inclusief het gebruikte materiaal/gif verreken met 240 euro. Vervolgens kunt u dit resterende bedrag terugbetalen.

ps; ik wil geen recht hebben op een 2e en 3e bestrijding wat ik heb geen muizen meer.

mvg.

Dick Hollaar

sindsdien nooit meer wat terug gehoord van het bedrijf.
Ik heb helaas geen rechtsbijstand verzekering dus kan verder geen stappen ondernemen!

Hebben jullie advies?

gr,

Dick Hollaar

Moneyman
Berichten: 30036
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Muizendokter: Diefstal van een aanbetaling

Ongelezen bericht door Moneyman »

je bent duidelijk overeengekomen dat je een serie van 3 afspraken afnam. Pas later bedacht je je dat je dat teveel vond. Een overeenkomst kun je niet zomaar eenzijdig openbreken omdat jij je achteraf bedenkt...

Zie het als een gekochte strippenkaart (voor wat dan ook). Ook daar heb je geen recht op restitutie als je achteraf bedenkt dat je beter een los kaartje had kunnen kopen.

Je hebt betaalt voor wat je overeengekomen bent. Het is aan jou of je datgene waar je nog recht op hebt, afneemt. Je hebt geen recht op geld terug, en zo te lezen ge je dat ook niet krijgen.

Je hebt twee keuzes: accepteer de realiteit, of drijf door en ga dagvaarden. Maar dan heb je dikke kans dat je verliest. Als je hier niet uit kiest, maar door blijft zeuren, levert je dat alleen maar negatieve energie op.

alfatrion
Berichten: 21899
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Muizendokter: Diefstal van een aanbetaling

Ongelezen bericht door alfatrion »

Wat ik nog zou willen weten is:

1. Hoe is de overeenkomst tot stand gekomen? Via internet, de winkel, ect.
2. Wanneer is de overeenkomst afgesloten?
3. Wanneer is de overeenkomst herroepen?
4. Zijn er algemene voorwaarden?
5. Wat staat hierover voor relevants in de algemene voorwaarden?

Op dit moment deel ik de inschatting van MoneyMan.

Gesloten