LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Parkmobile dagkaart gedoe!

Andere onderwerpen over auto en vervoer
Ronald Jan Veeneman
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 feb 2018 17:24

Parkmobile dagkaart gedoe!

Ongelezen bericht door Ronald Jan Veeneman »

Jawel. Parkmobile weer in de bocht. Zie https://www.youtube.com/watch?v=xVylU6ID0Jc

Goed. Ditmaal in Deventer. Heel kort, want het bericht is lang zat: Ik parkeer mijn Volvo in het centrum van Deventer BUITEN de dagkaartzone van het winkelgebied in de binnenstad. Ik activeer de app en stel een eindtijd in. Ik loop met mijn dochtertje door de winkelstraat, en we nemen na drie kwartier winkelen iets te drinken in een brasserie. Het duurt langer dan gedacht. Geeft niks want dan stel je toch gewoon de eindtijd bij? Dacht ik. Ik open de Parkmobile app maar in een popup wordt op dat moment gemeld dat ik een dagkaart in het gebied moet aanschaffen a EURO 25,-. Ongemerkt ben ik blijkbaar een andere parkeerzone ingelopen, blijkbaar een dagkaart zone.

Ik probeer tot 3x toe de melding weg te tikken maar hij komt telkens terug. Nergens in de app kan ik op dat moment handmatig de JUISTE parkeerzone instellen voor mijn Volvo zoals dat normaal WEL kan in de Parkmobile app.

Dus maar op OK gedrukt, en even nog dacht ik dat het misschien een reclame popup zou zijn voor een dagkaart.... Geen parkeertijd verlengen was net zo goed geen optie met zoveel controleurs in de binnenstad. Direct volgt zonder extra waarschuwing de melding dat ik een dagkaart heb aangeschaft a EURO 25,-. En dat voor 10 minuutjes extra parkeertijd.....:-( Maar geluk oh geluk heb ik de tegenwoordigheid van geest om een screenshot te maken van de app op het moment dat hij om een dagkaart rammelt.... Zie einde van deze post.

De dag erna begint het support circus van Parkmobile:

• Melding gemaakt via website http://www.parkmobile.nl/parkeergeld-terugvragen, na 2 weken nog steeds geen reactie.

• Maar eens even gebeld, medewerker kent deze link niet, men vindt niets terug in het respons systeem. Na aandringen word ik doorverbonden met de desbetreffende afdeling. "U wordt teruggebeld mijnheer".

• Na dagen geen reactie. Nog maar weer eens gebeld. Uitvoerig gesprek met medewerker, hij beloofd nader onderzoek. Aardige vent, zeer bereidwillig. We moeten een alternatief emailadres gebruiken voor het nogmaals toesturen van de screenshot want via de Parkmobile server sturen gaat op dat moment niet.

• Na een week nog geen reactie. Ik weer bellen, men belooft spoedig antwoord.

• Ik krijg 2 dagen later een standaard mailbericht waarin dezelfde supportmedewerker schrijft '(...) niet aan uw verzoek kunnen voldoen om de gemaakte kosten terug te betalen'. Men vindt dat erg vervelend.

• Ja ammehoela. Ik bel andermaal terug om hen te vertellen dat hun standaard antwoord geheel niet in overeenstemming kan zijn met de onvolledige app functionaliteit in de betreffende parkeerzone. De juffrouw in kwestie belooft het een en ander nog een keer na te kijken.

• Krijg ik vandaag uitgebreid antwoord van Parkmobile Customer Service, ik citeer:

"Wij zien in uw account dat u hebt geparkeerd op zone 7444. Op deze zone dient u helaas een dagkaart  te betalen ongeacht uw parkeerduur. Dit is het tarief dat de gemeente handhaaft in het bewuste zonegebied om daar het kort parkeren te ontmoedigen. Wij melden dit van te voren in de zonenaam en onder het informatie-icoon in de app. Daarnaast krijgt u als extra service een pop up in de app te zien waar nogmaals wordt gewaarschuwd voor het tarief. U dient akkoord te gaan met deze melding voordat de parkeeractie start.
Onze excuses voor het ongemak, echter innen wij het parkeergeld namens derden en kunnen wij in deze niets voor u betekenen in de vorm van een compensatie. De kosten dienen derhalve gehandhaafd te blijven".

Tuurlijk, het is geen eenvoudige situatie maar ik licht hem toch uitgebreid toe zou ik zeggen. En ja, je hebt wel eerst even wat te lezen als support medewerker, maar andermaal lijken ze niet te begrijpen dat het hier geen fout is van mij maar een fout in de app.

Dus vraag ik jullie hier maar eens even om een second opinion. Nee, geen gemakkelijk verhaal, maar ben ik hier nu echt zo onduidelijk?
Of anders, wie heeft dezelfde ervaring met de Parkmobile app? Denk erom, het gaat hier dus enkel en alleen om het VERLENGEN van een vooraf ingestelde eindtijd voor het parkeren van een voertuig dat BUITEN een dagkaartzone staat maar waar de persoon in kwestie zich BINNEN de dagkaartzone bevindt! Ja, je verzint het niet, maar t'is toch echt! :D

Ik hoor heel graag!

Afbeelding

Nijogeth
Berichten: 9969
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Parkmobile dagkaart gedoe!

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ik dacht dat je gewoon aan kan melden bij het begin van het parkeren en afmelden bij het einde?

R. Proctor
Berichten: 200
Lid geworden op: 01 feb 2018 13:48

Re: Parkmobile dagkaart gedoe!

Ongelezen bericht door R. Proctor »

Ik open de Parkmobile app maar in een popup wordt op dat moment gemeld dat ik een dagkaart in het gebied moet aanschaffen a EURO 25,-. Ongemerkt ben ik blijkbaar een andere parkeerzone ingelopen, blijkbaar een dagkaart zone.

Ik probeer tot 3x toe de melding weg te tikken maar hij komt telkens terug. Nergens in de app kan ik op dat moment handmatig de JUISTE parkeerzone instellen voor mijn Volvo zoals dat normaal WEL kan in de Parkmobile app.
Kan absoluut niet wat jij zegt, je stelt de parkeerzone in dan zeg jij starten, onderwijl dat jij geparkeerd staat kan jij niet even een andere zone ingeven onmogelijk.
Het enige wat je kan doen is de 1ste zone stoppen en dan een andere starten.
Gezien dat jij de melding krijgt een dagkaart te kopen omdat je in een andere zone loopt is er enkel 1 conclusie je eerste parkeeractie is niet gestart anders kan dit gewoonweg niet je kan maar op 1 plek tegelijk staan en als je een andere opent krijg je meteen dit kenteken staat al geparkeerd

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Parkmobile dagkaart gedoe!

Ongelezen bericht door kweenie »

Ik vermoed dat de auto dan in een zone stond waar een maximale parkeertijd geldt. Bijvoorbeeld dat je maximaal een of twee uur mag parkeren. Als die tijd verstreken is, dan stopt de parkeeractie automatisch. En als je daarna een nieuwe parkeeractie wilt starten, dan zal de app in eerste instantie uitgaan van de plaats waar je op dat moment bent

Maar wat ik niet begrijp, normaal moet je eerst een zone kiezen. Je screenshot lijkt de situatie nadat je de zone hebt gekozen. Je hebt dan expliciet voor deze 7444 zone gekozen, in plaats van voor de zone waar je auto stond.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Parkmobile dagkaart gedoe!

Ongelezen bericht door renewouters »

Kan je het even samenvatten in een paar bullets? Er zullen maar weinig mensen zin hebben om dit heel epistel vol ruis te lezen.

taxikemperman
Berichten: 632
Lid geworden op: 08 jun 2005 16:51

Re: Parkmobile dagkaart gedoe!

Ongelezen bericht door taxikemperman »

Ronald Jan Veeneman schreef:Jawel. Parkmobile weer in de bocht.
Goed. Ditmaal in Deventer. Heel kort, want het bericht is lang zat: Ik parkeer mijn Volvo in het centrum van Deventer BUITEN de dagkaartzone van het winkelgebied in de binnenstad. Ik activeer de app en stel een eindtijd in. Ik loop met mijn dochtertje door de winkelstraat, en we nemen na drie kwartier winkelen iets te drinken in een brasserie. Het duurt langer dan gedacht. Geeft niks want dan stel je toch gewoon de eindtijd bij? Dacht ik. Ik open de Parkmobile app maar in een popup wordt op dat moment gemeld dat ik een dagkaart in het gebied moet aanschaffen a EURO 25,-. Ongemerkt ben ik blijkbaar een andere parkeerzone ingelopen, blijkbaar een dagkaart zone.

Ik probeer tot 3x toe de melding weg te tikken maar hij komt telkens terug. Nergens in de app kan ik op dat moment handmatig de JUISTE parkeerzone instellen voor mijn Volvo zoals dat normaal WEL kan in de Parkmobile app.

Dus maar op OK gedrukt, en even nog dacht ik dat het misschien een reclame popup zou zijn voor een dagkaart.... Geen parkeertijd verlengen was net zo goed geen optie met zoveel controleurs in de binnenstad. Direct volgt zonder extra waarschuwing de melding dat ik een dagkaart heb aangeschaft a EURO 25,-. En dat voor 10 minuutjes extra parkeertijd.....:-( Maar geluk oh geluk heb ik de tegenwoordigheid van geest om een screenshot te maken van de app op het moment dat hij om een dagkaart rammelt.... Zie einde van deze post.

De dag erna begint het support circus van Parkmobile:

• Melding gemaakt via website http://www.parkmobile.nl/parkeergeld-terugvragen, na 2 weken nog steeds geen reactie.

• Maar eens even gebeld, medewerker kent deze link niet, men vindt niets terug in het respons systeem. Na aandringen word ik doorverbonden met de desbetreffende afdeling. "U wordt teruggebeld mijnheer".

• Na dagen geen reactie. Nog maar weer eens gebeld. Uitvoerig gesprek met medewerker, hij beloofd nader onderzoek. Aardige vent, zeer bereidwillig. We moeten een alternatief emailadres gebruiken voor het nogmaals toesturen van de screenshot want via de Parkmobile server sturen gaat op dat moment niet.

• Na een week nog geen reactie. Ik weer bellen, men belooft spoedig antwoord.

• Ik krijg 2 dagen later een standaard mailbericht waarin dezelfde supportmedewerker schrijft '(...) niet aan uw verzoek kunnen voldoen om de gemaakte kosten terug te betalen'. Men vindt dat erg vervelend.

• Ja ammehoela. Ik bel andermaal terug om hen te vertellen dat hun standaard antwoord geheel niet in overeenstemming kan zijn met de onvolledige app functionaliteit in de betreffende parkeerzone. De juffrouw in kwestie belooft het een en ander nog een keer na te kijken.

• Krijg ik vandaag uitgebreid antwoord van Parkmobile Customer Service, ik citeer:

"Wij zien in uw account dat u hebt geparkeerd op zone 7444. Op deze zone dient u helaas een dagkaart  te betalen ongeacht uw parkeerduur. Dit is het tarief dat de gemeente handhaaft in het bewuste zonegebied om daar het kort parkeren te ontmoedigen. Wij melden dit van te voren in de zonenaam en onder het informatie-icoon in de app. Daarnaast krijgt u als extra service een pop up in de app te zien waar nogmaals wordt gewaarschuwd voor het tarief. U dient akkoord te gaan met deze melding voordat de parkeeractie start.
Onze excuses voor het ongemak, echter innen wij het parkeergeld namens derden en kunnen wij in deze niets voor u betekenen in de vorm van een compensatie. De kosten dienen derhalve gehandhaafd te blijven".

Tuurlijk, het is geen eenvoudige situatie maar ik licht hem toch uitgebreid toe zou ik zeggen. En ja, je hebt wel eerst even wat te lezen als support medewerker, maar andermaal lijken ze niet te begrijpen dat het hier geen fout is van mij maar een fout in de app.

Dus vraag ik jullie hier maar eens even om een second opinion. Nee, geen gemakkelijk verhaal, maar ben ik hier nu echt zo onduidelijk?
Of anders, wie heeft dezelfde ervaring met de Parkmobile app? Denk erom, het gaat hier dus enkel en alleen om het VERLENGEN van een vooraf ingestelde eindtijd voor het parkeren van een voertuig dat BUITEN een dagkaartzone staat maar waar de persoon in kwestie zich BINNEN de dagkaartzone bevindt! Ja, je verzint het niet, maar t'is toch echt! :D

Ik hoor heel graag!

Afbeelding
U gaat winkelen en stelt een maximum tijd in.
U maakt het zich op die manier dus zelf moeilijk
Waarom niet gewoon afmelden als u instapt?

U loopt in een andere zone en wilt dan opnieuw een parkeeractie starten
GPS ziet u in die zone en maakt u dan duidelijk dat u daar alleen een dagkaart kunt kopen.
U accepteert dit zelf!
Als u dat niet wilde, had u niet rucksichloos op ok moeten drukken, maar telefonisch contact opnrmen met Parkmobile en de juiste zone moeten doorgeven

Parkmobile is nu niets te verwijten

Ronald Jan Veeneman
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 feb 2018 17:24

Re: Parkmobile dagkaart gedoe!

Ongelezen bericht door Ronald Jan Veeneman »

In mijn correspondentie met Parkmobile had ik beloofd dat als het Radar forum er ook geen chocola van kon maken ik dit bizarre voorval zou laten zitten voor wat het is. Pech gehad. Nou, nog een keertje dan. Want ik heb het nogmaals geprobeerd en het is echt zo:

• Je zet je voertuig in een reguliere parkeerzone, deze zone wordt automatisch geselecteerd obv locatie.
• Ik stel de eindtijd in van de parkeeractie in (want ik vergeet nog wel eens een parkeeractie af te melden).
• Ik loop de binnenstad in tot in de dagkaart zone.
• Als ik IN de dagkaartzone sta wil ik via de Parkmobile app opnieuw de eindtijd instellen voor mijn auto die BUITEN de dagkaartzone staat.
• Nou. Dat kan dus mooi niet, want als ik zelf in de dagkaartzone sta krijg ik GEEN mogelijkheid van de app om handmatig de locatie voor mijn voertuig BUITEN de dagkaartzone te kiezen!

De Parkmobile app geeft ALTIJD de mogelijkheid om handmatig een parkeerlocatie te selecteren. Waarom nu niet?
Hoop dat dit zo een stuk duidelijker is. Ben benieuwd naar jullie mening!

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Parkmobile dagkaart gedoe!

Ongelezen bericht door grun »

Ronald Jan Veeneman schreef:De Parkmobile app geeft ALTIJD de mogelijkheid om handmatig een parkeerlocatie te selecteren. Waarom nu niet?
Is de auto niet toevallig geparkeerd in een zone waarvoor een maximale parkeerduur geldt? Als de door jou ingestelde eindtijd hetzelfde is als de maximale parkeerduur, dan kun je de parkeertijd niet verlengen. Kennelijk is de app zo geprogrammeerd dat hij daar rekening mee houdt als je aan het begin van de parkeeractie al een eindtijd instelt.

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Parkmobile dagkaart gedoe!

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ronald Jan Veeneman schreef:• Nou. Dat kan dus mooi niet, want als ik zelf in de dagkaartzone sta krijg ik GEEN mogelijkheid van de app om handmatig de locatie voor mijn voertuig BUITEN de dagkaartzone te kiezen!

De Parkmobile app geeft ALTIJD de mogelijkheid om handmatig een parkeerlocatie te selecteren. Waarom nu niet?
Omdat je niet geacht wordt halverwege een actie de eindtijd te verlengen? Ik kan wel bij de start van ene parkeeractie handmatig selecteren, maar niet gedurende de lopende actie.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Parkmobile dagkaart gedoe!

Ongelezen bericht door sjohie »

Er zijn hier een paar gebieden waar je alleen per dag, dus à 25 euro, kan parkeren. Staat op de pdf "parkeren doe je zo" die je hier kan downloaden, als zone 6 aangegeven. Dit staat met borden bij het inrijden van die zones ook zo aangegeven, en daarmee had je kunnen zien dat de popup van de app juist was.

ik, als inwoner van de bewuste stad, heb deze ervaring regelmatig, maar dan met yellowbrick. Die apps geven dus het beleid van de gemeente juist weer. En ook de uitleg van parkmobile klopt, zij maken mogelijk via een app, wat de gemeente in kwestie voor parkeerbeleid voert.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Parkmobile dagkaart gedoe!

Ongelezen bericht door kweenie »

Maar dan blijft de vraag waarom je de zone in de app niet kunt aanpassen. Het is normaal zo dat je altijd nog handmatig de zone kunt aanpassen, voor als je telefoon-gps op drift raakt en 'denkt' dat je in een andere zone bent dan waar je werkelijk staat. Dat kan dus ook zijn als je geparkeerd bent buiten de rand van het dagkaart-gebied.

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Parkmobile dagkaart gedoe!

Ongelezen bericht door Moneyman »

kweenie schreef:Maar dan blijft de vraag waarom je de zone in de app niet kunt aanpassen. Het is normaal zo dat je altijd nog handmatig de zone kunt aanpassen, voor als je telefoon-gps op drift raakt en 'denkt' dat je in een andere zone bent dan waar je werkelijk staat. Dat kan dus ook zijn als je geparkeerd bent buiten de rand van het dagkaart-gebied.
Dat kan wél bij het starten van een parkeeractie, maar dus niet gedurende een parkeeractie.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Parkmobile dagkaart gedoe!

Ongelezen bericht door sjohie »

Moneyman schreef:
kweenie schreef:Maar dan blijft de vraag waarom je de zone in de app niet kunt aanpassen. Het is normaal zo dat je altijd nog handmatig de zone kunt aanpassen, voor als je telefoon-gps op drift raakt en 'denkt' dat je in een andere zone bent dan waar je werkelijk staat. Dat kan dus ook zijn als je geparkeerd bent buiten de rand van het dagkaart-gebied.
Dat kan wél bij het starten van een parkeeractie, maar dus niet gedurende een parkeeractie.
Dan is de oplossing toch simpel? Zone even onthouden, parkeersessie stoppen, en opnieuw starten met de vorige zone als handmatige invoer, ipv op basis van locatie?

Teunbosseman
Berichten: 4368
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Parkmobile dagkaart gedoe!

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

renewouters schreef:Kan je het even samenvatten in een paar bullets? Er zullen maar weinig mensen zin hebben om dit heel epistel vol ruis te lezen.

Nou dan ben ik zeker een van die weinige mensen. Sjonge sjonge zeg, beetje inlezen kan geen kwaad hoor.

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Parkmobile dagkaart gedoe!

Ongelezen bericht door Moneyman »

sjohie schreef:
Moneyman schreef:
kweenie schreef:Maar dan blijft de vraag waarom je de zone in de app niet kunt aanpassen. Het is normaal zo dat je altijd nog handmatig de zone kunt aanpassen, voor als je telefoon-gps op drift raakt en 'denkt' dat je in een andere zone bent dan waar je werkelijk staat. Dat kan dus ook zijn als je geparkeerd bent buiten de rand van het dagkaart-gebied.
Dat kan wél bij het starten van een parkeeractie, maar dus niet gedurende een parkeeractie.
Dan is de oplossing toch simpel? Zone even onthouden, parkeersessie stoppen, en opnieuw starten met de vorige zone als handmatige invoer, ipv op basis van locatie?
Exact. Maar blijkbaar heeft TS dat niet gedaan.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Parkmobile dagkaart gedoe!

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Ronald Jan Veeneman schreef:In mijn correspondentie met Parkmobile had ik beloofd dat als het Radar forum er ook geen chocola van kon maken ik dit bizarre voorval zou laten zitten voor wat het is. Pech gehad. Nou, nog een keertje dan. Want ik heb het nogmaals geprobeerd en het is echt zo:

• Je zet je voertuig in een reguliere parkeerzone, deze zone wordt automatisch geselecteerd obv locatie.
• Ik stel de eindtijd in van de parkeeractie in (want ik vergeet nog wel eens een parkeeractie af te melden).
• Ik loop de binnenstad in tot in de dagkaart zone.
• Als ik IN de dagkaartzone sta wil ik via de Parkmobile app opnieuw de eindtijd instellen voor mijn auto die BUITEN de dagkaartzone staat.
• Nou. Dat kan dus mooi niet, want als ik zelf in de dagkaartzone sta krijg ik GEEN mogelijkheid van de app om handmatig de locatie voor mijn voertuig BUITEN de dagkaartzone te kiezen!

De Parkmobile app geeft ALTIJD de mogelijkheid om handmatig een parkeerlocatie te selecteren. Waarom nu niet?
Hoop dat dit zo een stuk duidelijker is. Ben benieuwd naar jullie mening!
Dat is een vervelende bug, maar waarom zou Parkmobile u tegemoet moeten komen als u expliciet akkoord gaat met de aankoop van een dagkaart. U maakt bewust deze keuze.

Ronald Jan Veeneman
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 feb 2018 17:24

Re: Parkmobile dagkaart gedoe!

Ongelezen bericht door Ronald Jan Veeneman »

Ik vind dat Parkmobile mij tegemoet moet komen omdat ik vind dat de fout hier bij Parkmobile ligt. Natuurlijk heb ik zelf op de OK knop gedrukt voor aanschaf van een dagkaart maar alleen maar omdat ik niets anders kon. Want nogmaals, in die situatie geeft de app geen keuze voor het handmatig instellen van de parkeerzone. Ja. Ik kon weigeren, en dan vervolgens een boete te krijgen, want de binnenstad hier is berucht om zn controleurs. Ik dacht, ik druk op accoord en maak er later wel werk van.... Eerlijk gezegd dacht ik zelfs heel even dat het een reclame actie zou zijn en dat ik na de OK popup gewoon naar de eigenlijke app kon - zo van 'dank voor de tip' - maar die hoop vervloog al snel.

Maar goed beste mensen, na mijn tweede uitleg hier obv jullie commentaar heb ik een kortere toelichting gestuurd naar Parkmobile. Nou, je haalt het niet in je hoofd maar ik kreeg een standaard berichtje terug dat "Deventer zijn parkeerbeleid onlangs heeft gewijzigd. Met vriendelijke groet", etc..... Haha!

Toen was het klaar. Die EURO 25,- is jammer. Maar ik heb meteen de Parkmobile app van mn iPhone gegooid en heb Easypark er maar eens even bijgepakt. Een beetje 'girlie' (meisjesachtige vormgeving), maar het ziet er prachtig uit en werkt erg eenvoudig. Tot nog toe wel :-). En dus alle reden voor het eindigen van deze topic. Dank voor het meedenken allemaal!

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Parkmobile dagkaart gedoe!

Ongelezen bericht door tttlocke »

kweenie schreef:Ik vermoed dat de auto dan in een zone stond waar een maximale parkeertijd geldt. Bijvoorbeeld dat je maximaal een of twee uur mag parkeren. Als die tijd verstreken is, dan stopt de parkeeractie automatisch. En als je daarna een nieuwe parkeeractie wilt starten, dan zal de app in eerste instantie uitgaan van de plaats waar je op dat moment bent

Maar wat ik niet begrijp, normaal moet je eerst een zone kiezen. Je screenshot lijkt de situatie nadat je de zone hebt gekozen. Je hebt dan expliciet voor deze 7444 zone gekozen, in plaats van voor de zone waar je auto stond.
Goede verklaring!
TS wist niet dat ie zich inmiddels in een andere zone bevond en ging er waarschijnlijk vanuit dat ie zich in de zone bevond waar zijn auto geparkeerd stond. De parkeertijd was waarschijnlijk al verstreken. Vandaar de presentatie van de andere zone waarin TS zich op dat moment bevond. Vervolgens is, mogelijk per ongeluk, de dagkaart aangeschaft.

Als je, op tijd, terug bent bij je auto en wegrijdt en vervolgens ergens anders, in een andere zone opnieuw parkeert, dan zie je precies hetzelfde op je app.
Geen fout in de app lijkt mij. Logisch dat Parkmobile dat niet wil vergoeden.

Willem-J
Berichten: 34
Lid geworden op: 04 sep 2016 01:20

Re: Parkmobile dagkaart gedoe!

Ongelezen bericht door Willem-J »

[quote="Ronald Jan Veeneman"]Jawel. Parkmobile weer in de bocht. Zie https://www.youtube.com/watch?v=xVylU6ID0Jc

Wat bedoel je met WEER in de bocht?

Dat het jou al eerder overkomen is?

Of dat er een klacht op tv is geweest.
Dat vind ik nogal een verschil.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Parkmobile dagkaart gedoe!

Ongelezen bericht door sjohie »

tttlocke schreef:
kweenie schreef:Ik vermoed dat de auto dan in een zone stond waar een maximale parkeertijd geldt. Bijvoorbeeld dat je maximaal een of twee uur mag parkeren. Als die tijd verstreken is, dan stopt de parkeeractie automatisch. En als je daarna een nieuwe parkeeractie wilt starten, dan zal de app in eerste instantie uitgaan van de plaats waar je op dat moment bent

Maar wat ik niet begrijp, normaal moet je eerst een zone kiezen. Je screenshot lijkt de situatie nadat je de zone hebt gekozen. Je hebt dan expliciet voor deze 7444 zone gekozen, in plaats van voor de zone waar je auto stond.
Goede verklaring!
TS wist niet dat ie zich inmiddels in een andere zone bevond en ging er waarschijnlijk vanuit dat ie zich in de zone bevond waar zijn auto geparkeerd stond. De parkeertijd was waarschijnlijk al verstreken. Vandaar de presentatie van de andere zone waarin TS zich op dat moment bevond. Vervolgens is, mogelijk per ongeluk, de dagkaart aangeschaft.

Als je, op tijd, terug bent bij je auto en wegrijdt en vervolgens ergens anders, in een andere zone opnieuw parkeert, dan zie je precies hetzelfde op je app.
Geen fout in de app lijkt mij. Logisch dat Parkmobile dat niet wil vergoeden.
Als bewoner van de stad in kwestie wil dat er bij mij niet echt in, aangezien die dagkaart borden op alle wegen naar zo'n zone toe hangen. En die zijn behoorlijk vers, en dus schoon en duidelijk te lezen.

Gesloten