LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Moet ik na 8 jaar nog een openstaande rekening betalen?

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
Darkeyes77
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 feb 2018 10:29

Moet ik na 8 jaar nog een openstaande rekening betalen?

Ongelezen bericht door Darkeyes77 »

Ik bel naar belasting dienst voor een vraag en krijg daar te horen dat ik nog een rekening van 2010 heb openstaan voor rijtuigenbelasting.
Kunnen ze dit na 8 jaar nog vragen

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Moet ik na 8 jaar nog een openstaande rekening betalen?

Ongelezen bericht door mahadma »

!
Laatst gewijzigd door mahadma op 13 feb 2018 15:55, 1 keer totaal gewijzigd.

Moneyman
Berichten: 30081
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Moet ik na 8 jaar nog een openstaande rekening betalen?

Ongelezen bericht door Moneyman »

@mahadma: het is verboden om zonder bronvermelding te quoten. Je citaat komt hier vandaan: https://siebert-becker.nl/verjaring-van ... gschulden/

Sowieso staat er een belangrijke fout in het artikel en dus ook in de klakkeloos gekopieerde post. Een verjaarde vordering transformeert inderdaad in een natuurlijke (niet-afdwingbare) verbintenis. Deze is echter, anders dat het artikel stelt, wél voor verrekening vatbaar (ex art. 6:131 lid 1 BW.)

@TS: vraag gewoon bij de belastingdienst waarom de vordering niet zou zijn verjaard, en eventueel om bewijzen van tijdige stuiting.

alfatrion
Berichten: 21911
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Moet ik na 8 jaar nog een openstaande rekening betalen?

Ongelezen bericht door alfatrion »

Moneyman schreef:@mahadma: het is verboden om zonder bronvermelding te quoten. Je citaat komt hier vandaan: https://siebert-becker.nl/verjaring-van ... gschulden/
Het integraal overnemen is ook verboden.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Moet ik na 8 jaar nog een openstaande rekening betalen?

Ongelezen bericht door Brahms »

Je belastingen niet betalen zou ook verboden moeten zijn.
De brave burger betaald netjes op tijd, en betaald mee aan dit soort wangedrag !

Gesloten